"Igyekszünk felhasználni múltbeli tapasztalatainkat annak érdekében, hogy a jövőben még sikeresebben működjön a ránk bízott terület."
Ezt Szijártó Bálint, a Limagrain Hungária Kft. korábbi cégvezetője mondta az Agroinformnak annak kapcsán, hogy a közelmúltban közép-európai kereskedelmi vezetővé nevezték ki. Helyére, a cégvezetői tisztségbe Bói János érkezett, aki több mint két évtizedes értékesítési és vezetői tapasztalattal, ügyfélkapcsolattal és piaci elismertséggel büszkélkedhet. A két rendkívül felkészült és elismert szakembert az új szerepkörről és terveikről kérdeztük.
– Idén nyár óta a Limagrain közép-európai divíziójának üzleti részéért felelek, ahová Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szerbia, Románia, Bulgária és Moldova piaca tartozik – bocsátotta előre Szijártó Bálint. – Ennek a hét országnak a teljeskörű kereskedelmi aktivitását irányítom a kereskedelem és a marketing vonatkozásában. A kínálatunk minden országban azonos, de az arányuk a helyi igényektől függően változó. Mindenütt jelen van a kalászos vetőmag, kukorica, napraforgó és repce. Egyik nem titkolt szándékom a közép-európai régióban megerősíteni, illetve ahol lehet, növelni a piaci részesedésünket és elérni azt a célt, amit 2030-ig fogalmaztunk meg, azaz hogy a Limagrain stabilan a 4. legnagyobb forgalmat lebonyolító vetőmagvállalattá váljon ebben a régióban is.
Szijártó Bálint: "Nem titkolt szándékom a közép-európai régióban megerősíteni, illetve ahol lehet, növelni a piaci részesedésünket" – forrás: Limagrain Hungária Kft.
Szijártó Bálint kérdésünkre elmondta: jelenleg országonként és növénykultúránként eltérő a piaci pozíciójuk, a repce vonatkozásában számos országban piacvezetők, kukoricában is van, ahol dobogósok, de olyan is akad, ahol a 4.-5. helyet tudhatják magukénak, ahol nagyon fontos lenne az eredmények javítása és stabilizálása. Ami a napraforgó piaci pozíciót illeti, jelenleg a 3. helyet foglalják el, de a kiváló portfólióval bőven van még lehetőség további növekedésre. Ehhez a szakember szerint a marketingtevékenységük centralizációján és uniformizálásán át vezet út.
– Hangsúlyosan szeretnénk megjeleníteni a Danubia-projektünket is. Ez a projekt azt jelenti, hogy középérésű kukoricahibridjeinket kifejezetten a helyi sajátosságokhoz igazítva Magyarországon, a zsombói kutatóállomásunkon nemesítettük és a Duna-menti országokban teszteltük – emelte ki a közép-európai vezető. – Nagyon pozitívak a tapasztalataink az új genetikát hordozó kukoricahibridek teljesítményével kapcsolatban, így a jelenleg zajló piaci bevezetésük további lehetőséget biztosít ahhoz, hogy a kiváló piacrésszel rendelkező silókukoricáinkhoz hasonlóan, a szemes kukorica területen is meghatározók legyünk a régióban!
Bói János elöljáróban azt mondta: a stafétát átvette, s folytatni kívánja azt az irányvonalat, amit elődje megalapozott, mert úgy látja, hogy stabil és növekvő pályára került a magyar értékesítés, amin nem kell változtatni.
Bói János: "A még ki nem aknázott emberi erőforrás-tartalékokat szeretném aktivizálni" – forrás: Limagrain Hungária Kft.
– Az elmúlt 25 évben multinacionális közegben tevékenykedtem a Monsantonál, a Bayernél, s az említett időszak végét pedig head of sales pozicíóban töltöttem el korábbi munkáltatómnál – beszélt röviden eddigi pályájáról a szakember. – Mivel a Limagrain szövetkezeti alapokon nyugszik, hiszen termelő gazdák az alapítók és a tulajdonosok, nem állnak a cég mögött részvényesek, nincs negyedéves jelentési kényszer, nyomás a vállalaton, így a dolgozókon sem. Ebből kifolyólag itt sajátos üzletstratégiára van szükség és a munkakultúra is merőben eltér a nagy multinacionális cégeknél megszokottól. Úgy fogalmaznék, hogy egyrészt hangsúlyosabban jelenik meg a humán vonal, az emberközpontúság, másrészt van egy stabil kereskedelmi csapatunk, ahol a még ki nem aknázott emberi erőforrás-tartalékokat szeretném aktivizálni egy jól kidolgozott és korábban már többször hatékonyan alkalmazott metodikával. Bevallom, nem szeretem, ha a kollégáim gyomorgörccsel jönnek be dolgozni, én annak örülök, ha a munkatársak jókedvűek, motiváltak és elkötelezettek a cég iránt. Az ehhez szükséges feltételeket meg kell teremteni, ez az egyik fontos cél, azt gondolom. Hiszek továbbá a csapatmunkában, meggyőződésem, hogy nem kell mindent egy embernek eldöntenie (polihisztorok ma már nincsenek), persze, a végén a felelősség ettől még egy személyé. Nem szeretem a háttéralkukat, az átláthatóság híve vagyok.
A Limagrain Hungária Kft. új cégvezetője is hangsúlyozta: stratégiai fontosságú, hogy a Limagrain-hibrideket minél szélesebb körben megismerjék a magyar gazdák és meggyőződjenek arról, hogy azok valóban kiszolgálják a magyar piac igényeit és kiválóan teljesítenek még szélsőséges körülmények között is.