A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih) június 25. és augusztus 16. között több gyártó és forgalmazó jelentette be, hogy termékeik (pipere- és háztartási cikkek, kakaópor, szódapatron és édességek) korábbi kiszerelését megszüntetik és annál kisebbek kerülnek a polcokra.

A zsugorinfláció, azaz a termékek méretének csökkentése (áruk változatlanul hagyása mellett) egyre elterjedtebb gyakorlat a magyar üzletekben. A kormány kötelezővé tette, hogy a boltokban tájékoztassák a vásárlókat a kiszerelés csökkenéséről, kivéve, ha a korábbi nagyobb kiszerelést is forgalmazzák legalább hat hónapig. Bár a vállalatoknak nem kell jelentést adniuk az árak változásáról, sok esetben jogosan merül fel a gyanú, hogy a kiszerelés méretváltozása hátterében burkolt áremelés áll.


A jelenség továbbra is kihívást jelent a vásárlóknak, akik gyakran csak a pénztárnál veszik észre, hogy ugyanazért az árért kisebb terméket kapnak.

Forrás: Trademagazin

Indexkép: Pixabay