Hirdetés
- Fiat 180-90-es traktorok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Grubber új
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- Talajművelés gépei - tárcsa választás: Horsch, Amazone vagy Väderstad? új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Búza termény felvásárlási árak új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- S.O.S. új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
1387 hozzászólás
Válasz szöcske76 #1035. hozzászólásáraA szocho mértéke jelenleg 15,5%.
Válasz envagyok2 #1029. hozzászólásáraNyilván van értelme, gondolom jogban jobban járatosak el tudnák pontosan magyarázni miért így fogalmaznak.
A lényeg szerintem annyi, hogy az őstermelői tevékenységeid (termelés, mg szolgáltatás, kiegészítő tevékenységek) mellett lehetsz ugyan vállalkozó valamilyen nem kapcsolódó tevékenységre, de nem lehetsz pl. mezgazdasági szolgáltató vállalkozó, vagy falusi turizmus kapcsán vállalkozó mert annak a bevételét midnenképpen az őstermeléshez kell számolnod.
Ha jól értelmezem, akkor ha tételest választasz a jövedelem után 15 % SZJA, 18,5 % SZOCHO és 100 000 Ft SZJA kedvezmény. Itt marad a 40% költség átalány, elszámolod az értékcsökkenést meg az egyebek.
Ha átalányt, akkor a 10 % rész után 15% SZJA, és ha a értékesítési bevételed meghaladja a 10 misit akkor a feletti részre 18,5% SZOCHO.
Válasz envagyok2 #1028. hozzászólásáraA kedvencem: 10 miska felett átalany adózás a feletii reszből...
Szocho egyebekről egy büdös szó nincs
Válasz envagyok2 #1032. hozzászólására nem vagyok jogász ezért nem is értem ezen kiskapuk meg nagy kapuk jelentését de arra gondoltam ha őstermelőként zöldséget termelek akkor nem lehetek zöldség gyümölcs vállalkozó(kereskedő( mert most azért ilyen van szép számmal) vagy őstermelőként fa fűrészelést csinálok kiegészítő tevékenységként akkor nem végezhetek bér fűrészelést vállalkozóként de kérlek világosíts fel hátha nem jól látom
Válasz Mihály #1030. hozzászólásáranem, nem érted. ebbe a megfogalmazásba nem fér bele semmi, ez értelmetlen, ennek nincs jelentése, ez semmit nem jelent, ebbe semmit nem lehet belemagyarázni, még azt se, amit egyébként gondolom én akartak volna...
'mezőgazdasági igazgatási szerv a tevékenység eltiltásáról szóló döntést a véglegessé válását követő munkanapon megküldi'
véglegessé válását követően.
egy hatóség döntése nem véglegessé válik, hanem jogerőssé...
infantilis.
Válasz envagyok2 #1029. hozzászólására Na itt látszik az üres kamara mert ez egy olyan megfogalmazás amibe azért elég sok minden belefér remélem tisztázzák a honatyák hogy mit is gondoltak..
"Mezőgazdasági őstermelő az őstermelői tevékenysége tekintetében nem folytathat egyéni vállalkozói tevékenységet"
ez mit jelent? ennek nincs értelme, ez nem magyar mondat. ha azt akarták írni, hogy ugyan azon tevékenységi körrel nem lehet vállalkozói tevékenységet végezni, akkor miért nem azt írták?
hihetetlen. funkcionális analfabéták.
Válasz Mihály #1027. hozzászólásárasemmi másról nem szól ez az egész reformáljuk meg, mint az adóemelésről. minden lóvé kell a ktgvetésbe, azt meg látja mindenki, hogy "százmillióg gépekkel furikázunk".
eddig tartott a jóvilág, beáll ez az ágazat is a sorba, a magyar állam a gpd 55%át szedi el, és ossza vissza, kinek mennyi jut belőle. akkor innen is léegalább ennyit el kell szedni. el is fogják, senkinek ne legyen illúziója, hogy a haveroktól is el kell, jah bocsa, de nyugi, azok majd visszakapják más soron...
Válasz Szabi. #1025. hozzászólására Nem tudom miért de ebből háború lesz az őstermelő csgtagja kiegészítő tevékenysége nem lehet több a bevétel 25% tehát ha eddig a kiegészítő tevékenységből élt az vagy vállalkozó lesz vagy felhagy a tevékenységgel szegény öreglányok akik a csipkét kötik nem árulhatják a kis terítőjüket,ruha kiegészítőjüket mert a kertben kevés krumpli termet s nincs bevételük ....szóval már megint átestek ezek a lovon miért mindig a multimilliomosokra gondolnak ha csinálnak valamit Hogy is mondta a miniszter elnök "azért mondják a kormányra hogy korrupt mert ők maguk is azok" tehát itt lop csal hazudik mindenki ezért aztán olyan törvényt kell alkotni ami minden lehetőséget ad.s elvesz is egyben attól függ honnan nézzük
Válasz Szabi. #1025. hozzászólásáramondjuk elég durva, hogy a nagy doktorok csak úgy röpködnek, miközben a Kövér meg esztergályosnak látszik...
Válasz Ebcsont #1024. hozzászólásáraSemjén a benyújtó akkor már tudom ki volt a “súgó”......a zöme “itt” született.......
Családi gazdaság tervezet.
Válasz This_no_all #1018. hozzászólására Ehhez csak úgy mint Renátó az örökösökben "édes apa megoldja pik-pakk kikapja s kész" ill. fogalmam sincs mert eddig bármilyen törvényt elfogadtak még várni kellet 1-2 hónapot ,hogy végrehajtási rendelet is megszülessen(használati utasítás) Szóval hajrá a semmibe majd csak lesz valahogy december az őstermelőknek amúgy is belépő időszak adózás szempontjából legfeljebb kilépnek jövőre ha nem muszáj annak lenni mert előnye nincs most
Válasz Scipio #1021. hozzászólásáraAz elővásárlási jog kérdését már a tervezetben is rendezték, egyszerűen a CST tagja azon a ranghelyen lesz mint most a CSG tagja. A tulajdonjog meg éppen jelenleg nincs rendezve egy CSG tagjai közt. A CST olyan lesz mint most egy KFT, kettős könyvvitel , mérleg, cégbejegyzés, törzstőke létrehozás,meg minden, csak plusz elővásárlási és költségleírási kedvezményekkel. De az átmenet fog okozni némi problémát, pl teljesen más az adózás, járulékfizetés, gondolom, nem jan 1 fog mindenki átalakulni, csak akkortól nyílik meg a lehetőség rá, mivel még a kamara jóváhagyása/ajánlása is kell ahhoz hogy kiből lehet és kiből nem szerintem ezt lehetetlen több ezer gazdaságnál pár hónap alatt lerendezni.
Válasz Pont #1015. hozzászólásáraKiváló meglátások.
Szerintem a termőföldekre felvett 2015-16os hitelek biztosan elszámolhatóak lesznek, elvégre azok akik tudtak venni egy csomó földet hitelre, azok nehogy már adózott pénzből fizessék azt vissza...
A bérleti díjakat is kapizsgálja a tervezet, előbb utóbb ebből is az lesz, hogy minden bérleti díjról tudni akar majd a kamara, meg a NAV, meg mindenki, akkor is ha semmi közük nincs hozzá.
Meg ki fogja ezeket az átkerüléseket finanszírozni? Egy gzdaság összes gépet, hitelt mindent átíratni jan 1-ig, koronavírus közben, gyerekek mindjárt itthon, úgy hogy közben fel kéne készülni az osztatlan közös kimérésekre, meg csinálni a futó pályázatokat...
Az én álláspontom az hogy menjenek vissza még kicsit dolgozzanak az ügyön, mert ez így inkább csak rontani fog a helyzeten.
A legrosszabb ez a cég/magánszemély szétválasztás. Meglátásom szerint a földvétel/elővásárlási jogok miatt maradni kell a családi gazdaságoknak, ezért ha nem lesz más keríteni kell valami nagymamát, aki az összes céget tulajdonolni fogja. Tényleg, ha az ember nem alapít mezőgazdaság céget, hanem majd megörökli a tulajdonjogot, akkor az is üti majd a családi gazdaságot? Megannyi kérdés...
Válasz Batka #1012. hozzászólásárahacsak nem családi gazdálkodó, akkor nem lesz változás. Ha családi gazdálkodó, akkor jan 1-től ÖCSG vezetőként őstermelővé válik, ha nem tetszik neki, kilép az ÖCSG-ből.
Ez nagyon nem egyszerű, és nagyon rövid az idő bármilyen felkészülésre, ezért lenne jó már látni a közlönyben. Vagy a család helyett a könyvelőnkkel karácsonyozunk, hogy legalább a lényeget el tudja magyarázni...
Válasz Scipio #1010. hozzászólásáraazt mondták lesz valami új fogalom, a "hozzátartozói láncolat". Ha tudod igazolni h a cégben ilyen hozzátartozói láncolat fellelhető, akkor lehettek CSMT, családi mezőgazdasági társaság.
Válasz Mihály #1009. hozzászólásáraEz eddig oké. De mikor hozza le a közlöny? Mert tuti lesz aki demostazonnal pattint egy natúr családi gazdaságot néhány 16 év alatti gyerekkel/unokával, hiszen az ÖCSG-be így átmehet, de januárban már nem veheti bele.
Válasz Wilde #1008. hozzászólásáraSzia. Erről nem hallottam. Gondolom előbb lefut minden átmenet, és az ÖCSG-ről a kamara küldi a papírt tán júni 30-ig, közben odafönt elgondolkodnak ezen és ha tényleg szorult beléjük jó szándék (sztem érted mire gondolok ezalatt) akkor meglépik. De kezet ráznék azzal, aki megírja az ide vonatkozó törvénymódosító javaslatot.
Válasz Pont #1015. hozzászólásáraNálunk a tavaszi gazdaköri fórumon azt mondta a Pest megyei elnök hogy a saját föld bérlésre "bármennyi elszámolható", de azzal előfordulhat hogy a mástól bérelt föld bérleti díja is fölemelkedik.
Válasz Scipio #1010. hozzászólásáraMég egy pár kérdés, a korábban vásárolt földek utáni hitelekre is vonatkozik, hogy költségként elszámolható, vagy csak a jan 1 utániakra. Ha visszamenőleges, akkor a nem földhitelből vásároltak (adózott pénz, egyéb hitel) is elszámolhatóak lesznek? A saját föld utáni bérleti díj elszámolható lesz, ha 500 000 Ft/ha/év akkor is? Kft lehet egy személyes is, a CST is lehet egy személyes, és ha nem akkor a korábbi családi gazdaságból hogy kerülnek át a tulajdonviszonyok? et cetera, et cetera, et cetera
Válasz dvntu #1013. hozzászólásáraAz frankó, akkor lehet , hogy itt az ideje céget alapítani....
Válasz Batka #1012. hozzászólásáraAz egyéni vállalkozóknál nem lesz semmi változás. Legalábbis egy tanácskozáson ezt mondta a kamara előadója.
Válasz Scipio #1010. hozzászólásáraÉs mi van azzal, aki egyéni vállalkozó? Mert arról eddig egy mukkot se szóltak, hogy velük mi lesz...
Válasz Scipio #1010. hozzászólásáraIsten ments, hogy még elhúzzák, már idén év elején be kellett volna vezetni.
Abban viszont igazad van, hogy a felmerült kérdésekre azonnal kellenek a válaszok.
Válasz TÓTH TAMÁS #999. hozzászólásáramég nincs benyújtott törvényjavaslat, most lesz, egyelőre a kormány fogadta csak el, bár nyilván innen már nem fog elbukni a javaslat.
Bár nem tudom minek van a Kamara, elvileg ezek mi vagyunk, nekünk kellene javaslatot megfogalmazni, de persze minket ismét elfelejtették megkérdezni is.
Magam részéről nagyon kártékonynak tartom az olyen szabályokat, amiket még csak majd a következő hetekben/hónapokban fogadnak majd el törvényként, de már januártól aszerint kell majd gazdálkodnunk. Ilyet a mezőgazdaságban nem lehet csinálni.
Mi van azokkal akiknek van cége is és családi gazdasága is, esetleg még pár őstermelő is van a családban? Az AKG-ból melyikkel lépjünk ki? Ha a céget választja az ember hova kerül az elővásárlásra jogosultak között? Mi van a szerződésekkel, amit akár még 15 évre szólnak a családi gazdaság nevére? Át lehet majd adni a cégnek? Vagy a céget be lehet vinni a családi gazdaságba? Megannyi kérdés és semmi válasz, csak az hogy majd az ősz folyamán lesz bővebb tájékoztatás. Jelezném hogy az ősz fele is lassan eltelik. Jobb lenne ezt 2022-től vagy még inkább 2023-tól bevezetni. Szerintem.
Válasz This_no_all #1004. hozzászólására Még most megy parlamenti vitára elvileg január 1 -től éles a tervezet
Válasz This_no_all #1007. hozzászólásáraszia.vásárlásnál ,bérletnél válltozik a rangsorban a cs.gazdaság?ha igen módosítja hozzá a földtörvényt?
Válasz TÓTH TAMÁS #999. hozzászólásáramelyik? a családi gazdaságos? Azt november elejére-közepére várjuk, de nagyon.
nézegedheted magyarkozlony.hu-n, vagy állíts rá valakit, ha megjelenik szóljon.
Válasz Pont #993. hozzászólásáraEbben igazad van.
Válasz kukaccsosz #992. hozzászólásáraköszi! az első bekezdésben megfogalmazottakkal pedig egyetértek.
Válasz Mihály #988. hozzászólásáraMit tudsz róla? Mert nekünk csak himihumi félinfók, tervezetek jönnek, semmi számszerűsítés semmi konkrétum. Anno 2015 január-februárban volt ilyen bullshit-bingó a termeléshez kötött támogatásokról. Ott akkor úgy tájékoztattak tervekből, hogy márciusban jött ki a rendelet, a forint meg ősszel csendült, a beígért hektáronkénti összegek fele-harmada.
Szóval nem tudom, kinek higgyek, de inkább kivárom, hogy megírják a Közlönyben. Bikkfanyelven van, de megéri kibetűzni, és november eleje-közepére várható.
Tegnap kerestem de sajnos nem jártam sikerrel!
Válasz Mihály #996. hozzászólására és ugye a 21 századnak megfelelő csak a NAV nem tud felkészülni rá mert ezzel is csak baj volt eddig:A mezőgazdasági őstermelőre, családi gazdaság vezetőjére valamint tagjaira és a mezőgazdasági kistermelőre is eltérő szabályok vonatkoznak attól függően, hogy főállású őstermelőről van szó egyáltalán vagy nem. Az árbevétel, illetve az előző évi árbevétel is meghatározó a járulékok megállapítása során, tehát az, hogy kistermelőnek minősül-e az őstermelő, vagy a családi gazdaság tagja.
A mezőgazdasági őstermelők adózása, járulékfizetése elég bonyolult rendszert képez a magyar adórendszeren belül így most csak a főállású mezőgazdasági őstermelő járulékfizetési szabályait igyekszünk bemutatni a 2020. július 1-én hatályba lépő új Tbj. alapján.de ugye ahová elvileg igyekszünk már vagy 40 éve ott a 100 ezer Euróig adómentesek a gazdák s nem kell bajlódni adó vissza igényléssel meg ár kompenzációval :VAJON MIÉRT??? Hát csak azért mert így nem kell a sok ember az adóvizsgálathoz meg ilyen-olyan programok ami nem olcsó mint tudjuk sőt a készítőjére eleve életveszélyes EZ REFORM NEM EZ LEÉPÍTÉS
Válasz Bárány #1000. hozzászólására1000
Válasz TÓTH TAMÁS #999. hozzászólásáraKonkrétan ennek nem néztem utána, de a parlament.hu -n fent szoktak lenni a törvényjavaslatok.
Ha jobb választ nem kapsz, akkor ott meg lehet nézni, bár nem egyszerű megtalálni mindent.
üdv! elérhetö már valahol az elfogadott törvény javaslat teljes terjedelmében? közlöny szám vagy valami ahonnan több is kiderül!?
Válasz Zoli 63 #997. hozzászólásáraNekem is igy van.Tavaly is ezt csinálták a 2018-as bevételt a NAV-tól támogatással kapták meg.Felülvizsgált tagdijként 30000Ft ot kértek amit egyből küldtek a NAV-nak behajtásra.Be kellet küldeni az adóbevallást hogy mennyi az értékesités visszavették 5000Ft-ra és visszavonták a behajtást. De a 10000Ft behajtási pótlékot ki kellet fizetni.
Mi tartjuk el őket és mégis ezt csinálják velünk, a drága időnket ilyen szarakodással kell pazarolni.
Másnál is brutális tagdíjat állapítottak meg ? Rákérdeztem, és a támogatást is beleszámolva adta meg az adóhívatal nekik, ezért 30e lenne a régi 5 e helyett, jó kis sáv váltás, okt végéig lehet megreklamálni, aztán már bele egyezésnek minősül .
Válasz Kémlelő #991. hozzászólására Szerinted ez haladás meg megfelel a 21 századi kihívásoknak????ez sajnos nem reform hanem leépítés pl : szolgáltatás eddig nem is létezett ugye? .... nem már mint az árbevétel 25 %-ban csak a számlázás volt bibis (ami januártól még cifrább lesz az online miatt ).Mindegy majd a parlamenti vitát figyelemmel kísérjük remélem a jobbik tud is majd tenni valamit nem csak szó cséplés lesz meg néhány honatya a kormány oldaláról tényleg a fejlődést fogja nézni nem a párt gombot fogja nyomni bár az nekik zsebbe nyúlós mert bünti van ha nem azt nyomják .(hajrá demokrácia)
Válasz Pont #993. hozzászólására Hová gondolsz "messze van még Amerika" csak az a baj hogy még mindig Trabanton száguldozunk a Musztángok után itt a bevétel kell mert jobban mutat a statisztika s még Ausztriát sem tudjuk utol érni nem hogy Amerikát....
Válasz kukaccsosz #992. hozzászólására Mari néninek is kenyeret kell venni meg permetező szert ha a piacon akar árulni eddig is működött az átalány szóval az hogy a sok millióból most már csak 10 % fizet adót az nem vigasztalja azokat akik néhány milliós bevételt tudnak realizálni s nekik is fizetni kell a járulékokat amit bizony jócskán megemeltek menet közben nem úgy mint a nyugdíjat ,vagy a családi pótlékot csak azért hogy még több focipálya legyen a narancsos bárányoknak legelni ha már focizni nem tudnak...Szóval az a min 6 milcsi kellene ahhoz hogy a fiatalok őstermelőként tudjanak indulni a mezőgazdasági pályán ,hogy mielőtt vállalkozásba kezdenek legyen fogalmuk róla mibe is vágták a fejszéjüket
Válasz This_no_all #983. hozzászólásáraRészben, a sávosságot még nem sikerült megszüntetni, továbbra is pl. az 50 milliós árbevétel 30 eFt-ot adózik az 50 millió+1 forint meg 150 eFt.-ot. És alapjaiban igazságtalan minden olyan adóztatást ahol csak a bevételeket nézik (még ha vannak is azt csökkentő tételek) nem a nyereséget, ilyen pl. az iparűzési adó is, mert lehet valakinek 100 milliós bevétele 99 millió kiadással is, és akkor miből fizeti meg a 2 milliós IPA-t? A rádiós Balázs meg kivett 175 millió osztalékot a 200 milliós árbevételű cégéből... De a bevallás eltörlését értékelem, köszönjük, lehet nem mondtam hülyeséget, el kellene gondolkodni a többin is.....
Válasz Mihály #990. hozzászólásáraCsodálom, hogy egyáltalán ezt a szinte semmiféle kötelezettséggel nem járó formát megtartották. Ez Mari néninek szól aki a kertben megtermelt feleslegét eladja a piacon.
Aki komolyabb termelő az meg válassza az átalány adózást ahol 10 millióig gyakorlatilag nem fizet adót:
Az átalányadózás szabályai
A jövőben az átalányadózást 10%-os jövedelem és 90%-os költséghányaddal lehet alkalmazni. Jelentős kedvezmény, hogy a mezőgazdasági kistermelő bevételi értékhatára évi 8 millió forintról az éves minimálbér ötszörösére, megközelítőleg 10 millió forintra emelkedik 2020-as minimálbér értéken számolva. Az átalányadózást az éves minimálbér tízszeresét, azaz megközelítőleg a 21 millió forintot el nem érő bevétellel rendelkező mezőgazdasági őstermelők választhatják. A minimálbér alapul vétele amiatt is előny, mert így annak éves növekedésével folyamatosan emelkedik a kedvezményes adózási értékhatár.
Az éves minimálbér ötszörösének, 2020-as minimálbérértéken megközelítőleg 10 millió forintnak megfelelő éves, támogatás nélküli bevételig az őstermelők adómentesek maradhatnak, az ebbe a kategóriába tartozó őstermelők nem fizetnének szja-t és szocho-t. Azon őstermelők, akik a minimálbér ötszörösét meghaladó, de annak tízszeresét, azaz 2020-as értéken kb. 21 millió forintot meg nem haladó éves támogatás nélküli bevételt érnek el szintén kedvezményes szabályok szerint adóznak. Nekik a 10 millió forintot meghaladó bevétel 10%-a után kell személyi jövedelemadót fizetni. Az őstermelői tevékenységgel összefüggésben folyósított támogatások nem minősülnek bevételnek, így azok adómentessé válnak. Eszerint azokat sem a bevételi értékhatár, sem a jövedelem számítása során nem kell figyelembe venni.
Aki meg főfoglalkozású termelő (őstermelő) annak ott a tételes költségelszámolás végre normálisabb értékhatárokkal. A szabályok ott nem változnak.
Válasz Mihály #990. hozzászólásáraA tervezett reformmal mi a probléma?
Válasz kukaccsosz #989. hozzászólására A teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi átlagkeresetének alakulása*
Bruttó átlagkereset Nettó átlagkereset
Év
forint az 1989. évi
százalékában forint az 1989. évi
százalékában
Nettó átlagkereset
a bruttó átlagkereset
százalékában
1989 10 571 100,0 8 165 100,0 77,2
1990 13 446 127,2 10 108 123,8 75,2
1991 17 934 169,7 12 948 158,6 72,3
1992 22 294 210,9 15 628 191,4 70,1
1993 27 173 257,1 18 397 225,3 67,7
1994 33 939 321,1 23 424 286,9 69,0
1995 39 854 377,0 26 637 326,2 66,8
1996 47 491 449,3 31 086 380,7 65,5
1997 58 259 551,1 38 690 473,9 66,4
1998 68 718 650,1 45 675 559,4 66,5 Szóval 1995 évi bruttó átlag kereset a 8 órában foglalkoztatott munkavállalóknak:39854 ft ez nettó 26637 ft s ekkor 600 ezer ft-ig bevételig adómentességet kapott az őstermelő ma a 400 ezer havi bruttó átlagkereset meg ad 966 ezer ft az adó mentes bevétel a bérek több mint 10 szeresére nőttek de az őstermelő nem ez elfogadhatatlan mind amellett hogy 25 éve nem kaptunk semmit csak a bürokratikus intézkedések tömkelegét s ÉRTÜNK VANNAK ÁLLÍTÓLAG hát én nem így látom csak ennyi meg még egy két apróság
Válasz Mihály #988. hozzászólásáraMi vele a problémád?
Válasz Mihály #987. hozzászólására Célegyenesben a családi gazdasági rendszer átfogó reformja...... de hol van a cél mert Ausztriához képest a béka segge alatt Mongóliához meg nem is tudom de szerintem elvándorolnának Szibériába a tajgába ha ilyen adózási rendet erőszakolnának rájuk