Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak632 FtEUR401.93 FtUSD382.85 FtCHF426.08 FtGBP482.39 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!
Válasz szanberg #4983. hozzászólásáraEgy ilyen annak lenne a legjobb, aki a határból hordja be csak a telepre, szinte csak földúton járva, aztán még papír se nagyon kéne reá.. A többségnek ez nem pálya, de azért vannak még ilyen helyek néhol. Vagy ahol komplett tsz-ek működnek még a környékbeli földekkel, csak már más tulajokkal ugye. Ezek azért hasítanának befelé, mire a traktoron kicsatolod a drótkötelet az már visszamérlegelt és úton van a kombájnhoz. De így is csak azt a pár napot tudnád használni, ez tény.
Aki 25km-re szállít, és bérbe arattat, tehát odaáll a kombájn h akkor ma aratunk, annak le kell nyelni a békát, és oda kell szervezni egy kazal szàllítójárművet, hogy ne álljon meg a kombájn. Ez nyilván pénzbe kerül, vagy van hogy meg se lehet oldani, mert nincs fuvaros, mert aratáskor kb mindenki elfoglalt. De szerintem se ezzel jönne ki bajból. Vagy vehetne egy dollyt, és akkor legalább egy fordulóval bevinne egy normális adagot, az is előrelépés
Válasz Claastra. #4980. hozzászólásáraNem jó a számításod.
Méghozzá azért mert most Laciról van szó, amikoris 4 nap kell szemet hordania neki egy évben, a többi az egész éves traktoros munka.
Innentől kezdve neki erre teherautót fenntartani badarság.
Folyamatos transzportra persze, hogy a teherautó való de most nem erről beszélünk.
Válasz szanberg #4976. hozzászólásáraMáté fiam nem jól számolsz, ha majd a 936-ra kell 4 Gummy 3000oranal, és annyiba kerül mintegy terepes billencs ára, atszamolod, a v-
ben 8-9000orak vannak 70-
80%gumik mert nem aszfaltozunk, és a Merci fordul 4 et mire a traki 2t
Válasz szanberg #4976. hozzászólásáraKőbányai munkákkal ilyet használtunk volt Volvo is és scania na azok tényleg szarokat voltak de a tatra ki ütötte mindet az igaz traktort többet tudod használni szinte egész éven mig a teher kocsit csak szezonban vagy fusiba fuvarozás pl mint királyhelmecen silovágásnal a biogaznak a komának 8Tátra dolgozik olyankor és elégedett
Válasz Jancsi3527 #4975. hozzászólásáraSk-ban évek óta nincsen támogatás a klaszikus mezőgazdasági gépekre. Amit támogatnak, az az állattenyésztés, gyümölcs és zöldség termesztése.
Válasz Róbert86 #4963. hozzászólásáraNH elfelejtett alátét betevés a tücspágyak mellé, elfelejtették lebiztosítani az anyát a tengelyen a sebváltóban.
Zetor se marad le: terhelés alatti power váltó rosszul összerakva, gumigolyó nem tömít a termosztatnál, csurgott a hütőfolyadék.
JD akadozó szög az automata vonófejben. Hála a jó égnek, hogy a JD-nél csak ennyi.
Válasz Ares 826 #4966. hozzászólásáraLégpárnás és azért állnak a hátsó kerekek így ez nem betegsége igaz laprugo jobb de csak megrakva jó vele az út üresen patogosab e Legrugos meg kényelmesebb üresen is
Válasz ND #4965. hozzászólásáraHát ez Tátra betegség, kereszt lengőkaros a hátsó felfüggesztés is rajtuk, és ha el van fáradva a rugó így állnak a kerekek sajnos!
Válasz Szabi. #4959. hozzászólásáraKibe vonogatni elég macerás pl itt szlovákba vizsgáztatás minden bevonásával sok pengő! Pl van most itt Szlovákiába farmer rendszá de csak masod és harmadik osztályú utakon használható igaz írja ha mezőgazdasági munkát végeznek pl szezon aratás akkor talán érdemes venni egy öreg 148 agrot azt rendben és talán meg éri Laci ha olvasod majd nézd meg a bazoson Abarán- oborin árulták a teher és mindenféle mezőgazdasági gépeket a tol z ig
Jó az autó is, csak mint mezőgazdász, a trakit neked is előnyösebb lenne, még, ha kicsit többet is kerülne, mint az autó, mert az autó szezonon kívül csak áll, az aratás az év napjainak legkisebb %-át teszi ki.
A pótkocsi meg olcsóbb fenntartású, ha az áll, mégse visz annyi ojrót.
A trakit meg tudod használni tavasztól őszig, így jóval hasznosabb, mint az autó.
Tehát összességében hosszú távon előnyösebb lenne egy traktoros szerelvény, mint egy teherautó.
Válasz Sk Laci #4953. hozzászólásáraSzia Laci azt tudom felétek menyi kB itt nálunk meg munkanélküliség meg semmi fejlesztés és igy esnek az arak csak nézd meg a bazoson királyhelmecen környékét
Válasz szanberg #4952. hozzászólásáraCsak amilyen szerencsés kezem avn, biztosan a legszarabbat sikerülne megvennem. Lásd a NH-ot. Tiszta újonan vettem a legrosszabban összerakott traktort. Mi lenne ha használtra kerülne sor?
Egyszer sikerült egy vacak Crystált vennem, amibe nem láttam bele. Na ez pénzbe került, még gatyába ráztam.
Válasz Szabi. #4948. hozzászólásáraMegtörtént, de megtart még eltakarítom, nem kis összeg, ha még az épitkezési törmelékért is fizetni kell. Kert partos, rendes emelkedő, ezt lebágerozni. Raktárat lehet épiteni, ha a falu beleegyez. Annélkül nem kapok épitkezési engedélyt.
Válasz Jancsi3527 #4949. hozzászólásáraNálunk a duplája, de nem Léva szomszédságában, mert ott min 3x annyi.
Én a szomszéd telket romházzal 12 000 euróért vettem meg /de csak azért mert szoszéd telek/.
Kert úgy benőve fákkel bukrokkal, hogy gyalog probléma volt átmenni, eddig sikerült kb 90% kitisztítani. Kinti kertrész az még várat magára, az is totális "dzsungel".
Házból már az én telkemre is be van dőlve. Tegnap elkezdtem szedni le a cserepeket, de raklapra rakva, mert a faluban "szolgáló" papnak szüksége van a cserépre. Lent meg szépen rakosgatni.
Ha csak dobálnám a pótkocsira, már meg lenne. Ma folytatás, de nem lessz meg.
Válasz Sk Laci #4942. hozzászólásáraNem is a típus itt a lényeg, hanem a gép jármű kategória, az 50 feletti váltó és a megfelelő gép méret.
Megjegyzem, kb a feléért vettem a fendtet mint te az új johndeerodat, szóval nem ezen fog ez múlani.
Válasz Jancsi3527 #4949. hozzászólásáraEbből venni(akár többet is egymás mellett) és telephelyet csinálni belőlük(ha a hatóság engedi).
Azért ezek a “nem pénz” érte kategória.......
Válasz .Richard. #4943. hozzászólásáraRaktár a volt tsz helyén nem tudom felépiteni, mert nem elég széles a parcella , hogy egy normális 18 m széles raktár elférjen.
Otthon a háznál elég komoly terénelrendezésre lenne szükség.
Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraMiként jönnének ki jobban a számom? Egy fedett tárolo amibe hordani lehet kombájn alol aztán onnan kényelmesen letakarva akár esőben is a száritora hordani? Évek alatt nem lenne ez nyereségesebb? Egy homlokrakodos az hosszabitva 5méterig felpuoolná. Olcsobb a fuvar meg a kamion?
Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraTeljesen marhaság az ilyen teherautó, alig tud vinni anyagot, drága fenntartani és nincsen terepjáró képessége.
Add el a két traktorodat, vegyél egy normálisat egy nagy póttal és 55-el repülsz mint a szél!
Mi a 6497-el kombájn alól az átvevő helyig 10-15kmes távolságoknál szoptatjuk meg a kamiont, kaputól kapuig hamarabb ér a traktor mint amaz és még a kombájnos sem anyázik mert ki kell hordani minden ürítést. persze ez most nem igaz, mert most bármire is ki kell hordani.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraIgen, a termény beszállitására lenne 95%-ban. 25 km-re szállitani a tábolabbi parcellákról eltart a traktorral. Aratás alatt probléma a fuvart bebiztosítani kombajnhoz, ha nem egy cégtől jön mind a kettő.
Válasz Sk Laci #4936. hozzászólásáraHát, úgy nagyjából olvastam a topikot, de nem igazán lett világos nekem, hogy miért akarsz annyira teherkocsit venni, hogy a gabonádat befuvarozd. Aztán lehet csak azért, mert nem figyeltem minden hozzászólást, bocs.
3 tengelyest inkább. Az 25t össztömeg, a 2 csak 18. Önsúlyra meg nem sokkal nehezebb a 3 tengelyes. Ott meg egy 6x4 is már tud földön, ha esetleg nem sikerül 6x6-ot találni.
De azt tudni kell ezeknél is, hogy dobfékesek, a nem hajtott kormányzott az szerelte tárcsával, de ha már hajtott, az is dobos.
Volt 8x8-as Iveco nálunk, asszem 2008-as volt, az is végig dobfékes.
Válasz Sk Laci #4935. hozzászólására3 tengelyes Man 400 lovasban 3 oldalra billent, van kínálatban 37 000 euró+adó, ami 365 Ft/eurónál 13 505 000 Ft +adó. És ha még azt vesszük, hogy 1999-es gyártmány......
5885 hozzászólás
Válasz bandigh #4984. hozzászólásáraDolly elé már kellenek a lovak, nem? Domboldalon, ilyen vizes, saras őszön.
Válasz szanberg #4983. hozzászólásáraEgy ilyen annak lenne a legjobb, aki a határból hordja be csak a telepre, szinte csak földúton járva, aztán még papír se nagyon kéne reá.. A többségnek ez nem pálya, de azért vannak még ilyen helyek néhol. Vagy ahol komplett tsz-ek működnek még a környékbeli földekkel, csak már más tulajokkal ugye. Ezek azért hasítanának befelé, mire a traktoron kicsatolod a drótkötelet az már visszamérlegelt és úton van a kombájnhoz. De így is csak azt a pár napot tudnád használni, ez tény.
Aki 25km-re szállít, és bérbe arattat, tehát odaáll a kombájn h akkor ma aratunk, annak le kell nyelni a békát, és oda kell szervezni egy kazal szàllítójárművet, hogy ne álljon meg a kombájn. Ez nyilván pénzbe kerül, vagy van hogy meg se lehet oldani, mert nincs fuvaros, mert aratáskor kb mindenki elfoglalt. De szerintem se ezzel jönne ki bajból. Vagy vehetne egy dollyt, és akkor legalább egy fordulóval bevinne egy normális adagot, az is előrelépés
Válasz Claastra. #4980. hozzászólásáraNem jó a számításod.
Méghozzá azért mert most Laciról van szó, amikoris 4 nap kell szemet hordania neki egy évben, a többi az egész éves traktoros munka.
Innentől kezdve neki erre teherautót fenntartani badarság.
Folyamatos transzportra persze, hogy a teherautó való de most nem erről beszélünk.
Válasz Claastra. #4980. hozzászólásáraJolmondod merci fordul 4 potal mig a traki 2 és holvan gázolaj fogyasztása
Válasz Claastra. #4980. hozzászólásáraNekem is mindig ez az első ami eszembe jut a traki fuvarokról......
Válasz szanberg #4976. hozzászólásáraMáté fiam nem jól számolsz, ha majd a 936-ra kell 4 Gummy 3000oranal, és annyiba kerül mintegy terepes billencs ára, atszamolod, a v-
ben 8-9000orak vannak 70-
80%gumik mert nem aszfaltozunk, és a Merci fordul 4 et mire a traki 2t
Válasz szanberg #4976. hozzászólásáraKőbányai munkákkal ilyet használtunk volt Volvo is és scania na azok tényleg szarokat voltak de a tatra ki ütötte mindet az igaz traktort többet tudod használni szinte egész éven mig a teher kocsit csak szezonban vagy fusiba fuvarozás pl mint királyhelmecen silovágásnal a biogaznak a komának 8Tátra dolgozik olyankor és elégedett![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Földönfuto #4973. hozzászólásáraHmm különbséget hogy a Tátrat beinditom felnyomja a levegőt és már másképpen állnak a kerekek elméletileg![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Jancsi3527 #4975. hozzászólásáraSk-ban évek óta nincsen támogatás a klaszikus mezőgazdasági gépekre. Amit támogatnak, az az állattenyésztés, gyümölcs és zöldség termesztése.
Válasz Jancsi3527 #4962. hozzászólására12 tonnát egy 100-as traktorral el lehet húzni, nemhogy ilyen régi xart venni fenntartani és szívni vele...
Nem szabad mezőgazdaságban teherautót üzemeltetni már. Az ifás korszak lejárt.
Válasz Sk Laci #4972. hozzászólásáraHát vanot elég gép meg tudod a régire nincs támogatás igy nincs is ki megvegye
Válasz Róbert86 #4963. hozzászólásáraNH elfelejtett alátét betevés a tücspágyak mellé, elfelejtették lebiztosítani az anyát a tengelyen a sebváltóban.
Zetor se marad le: terhelés alatti power váltó rosszul összerakva, gumigolyó nem tömít a termosztatnál, csurgott a hütőfolyadék.
JD akadozó szög az automata vonófejben. Hála a jó égnek, hogy a JD-nél csak ennyi.
Válasz Jancsi3527 #4970. hozzászólásáraJa,a légrugós BMW-m is igy terpeszt,pedig az személyautó.
Válasz Jancsi3527 #4961. hozzászólásáraNéztem már régebben, ez bazár, de már elég rég óta árulja.
Válasz Ares 826 #4966. hozzászólásáraLégpárnás és azért állnak a hátsó kerekek így ez nem betegsége igaz laprugo jobb de csak megrakva jó vele az út üresen patogosab e Legrugos meg kényelmesebb üresen is![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz ND #4965. hozzászólásáraLegrugos azért van így
Válasz Gumóka #4968. hozzászólására
Válasz Ares 826 #4966. hozzászólásáraEz légrugós azért áll így. Nincs luft rajta
A terrnonál, ahol kombinált rugózás van, vagy a 815-nél, ahol torzió+ laprugó van, összefelé áll, nem terpeszt.
Válasz ND #4965. hozzászólásáraSzerelés előtt igen.![smile tonguep](/oldforum/images/smiles/tonguep.gif)
Válasz ND #4965. hozzászólásáraHát ez Tátra betegség, kereszt lengőkaros a hátsó felfüggesztés is rajtuk, és ha el van fáradva a rugó így állnak a kerekek sajnos!
Válasz Jancsi3527 #4962. hozzászólásáraA hátsó keréknek így kell állnia?
Válasz Róbert86 #4963. hozzászólásáraNH
Válasz Sk Laci #4956. hozzászólásáraMelyik az a legroosszabban összerakott traktor?
Válasz Jancsi3527 #4961. hozzászólásáraElnézést Nagyráska ahol árulnak mezőgazdasági gépeket![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201118175714_screenshot_2020_11_18_17_55_12.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201118175747_screenshot_2020_11_18_17_53_58.jpg)
Válasz Szabi. #4959. hozzászólásáraKibe vonogatni elég macerás pl itt szlovákba vizsgáztatás minden bevonásával sok pengő! Pl van most itt Szlovákiába farmer rendszá de csak masod és harmadik osztályú utakon használható igaz írja ha mezőgazdasági munkát végeznek pl szezon aratás akkor talán érdemes venni egy öreg 148 agrot azt rendben és talán meg éri Laci ha olvasod majd nézd meg a bazoson Abarán- oborin árulták a teher és mindenféle mezőgazdasági gépeket a tol z ig![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Szabi. #4959. hozzászólásáraA pénzed akkor is áll benne, tehát a gépre költött pénz előbb hasznosul egy traktorban, mint a teherkocsiban
Válasz Gumóka #4958. hozzászólásáraNem használod, ki kell vonatni ideiglenesen.
Válasz Sk Laci #4956. hozzászólásáraKiveséztük nagyjából ezt az autó témát, de használtan abból is vehetsz szart, akár trakiból.
Jó az autó is, csak mint mezőgazdász, a trakit neked is előnyösebb lenne, még, ha kicsit többet is kerülne, mint az autó, mert az autó szezonon kívül csak áll, az aratás az év napjainak legkisebb %-át teszi ki.
A pótkocsi meg olcsóbb fenntartású, ha az áll, mégse visz annyi ojrót.
A trakit meg tudod használni tavasztól őszig, így jóval hasznosabb, mint az autó.
Tehát összességében hosszú távon előnyösebb lenne egy traktoros szerelvény, mint egy teherautó.
Válasz Sk Laci #4953. hozzászólásáraSzia Laci azt tudom felétek menyi kB itt nálunk meg munkanélküliség meg semmi fejlesztés és igy esnek az arak csak nézd meg a bazoson királyhelmecen környékét![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz szanberg #4952. hozzászólásáraCsak amilyen szerencsés kezem avn, biztosan a legszarabbat sikerülne megvennem. Lásd a NH-ot. Tiszta újonan vettem a legrosszabban összerakott traktort. Mi lenne ha használtra kerülne sor?
Egyszer sikerült egy vacak Crystált vennem, amibe nem láttam bele. Na ez pénzbe került, még gatyába ráztam.
Válasz bandigh #4950. hozzászólásáraMondasz valamit, de silókban eddig nem gondolkoztam.
Válasz Szabi. #4948. hozzászólásáraMegtörtént, de megtart még eltakarítom, nem kis összeg, ha még az épitkezési törmelékért is fizetni kell. Kert partos, rendes emelkedő, ezt lebágerozni. Raktárat lehet épiteni, ha a falu beleegyez. Annélkül nem kapok épitkezési engedélyt.
Válasz Jancsi3527 #4949. hozzászólásáraNálunk a duplája, de nem Léva szomszédságában, mert ott min 3x annyi.
Én a szomszéd telket romházzal 12 000 euróért vettem meg /de csak azért mert szoszéd telek/.
Kert úgy benőve fákkel bukrokkal, hogy gyalog probléma volt átmenni, eddig sikerült kb 90% kitisztítani. Kinti kertrész az még várat magára, az is totális "dzsungel".
Házból már az én telkemre is be van dőlve. Tegnap elkezdtem szedni le a cserepeket, de raklapra rakva, mert a faluban "szolgáló" papnak szüksége van a cserépre. Lent meg szépen rakosgatni.
Ha csak dobálnám a pótkocsira, már meg lenne. Ma folytatás, de nem lessz meg.
Válasz Sk Laci #4942. hozzászólásáraNem is a típus itt a lényeg, hanem a gép jármű kategória, az 50 feletti váltó és a megfelelő gép méret.
Megjegyzem, kb a feléért vettem a fendtet mint te az új johndeerodat, szóval nem ezen fog ez múlani.
Válasz Jancsi3527 #4949. hozzászólásáraEbből venni(akár többet is egymás mellett) és telephelyet csinálni belőlük(ha a hatóság engedi).
Azért ezek a “nem pénz” érte kategória.......
Válasz Sk Laci #4944. hozzászólásáraValami ilyenben kéne gondolkodnod. Beletennéd, aztán onnan kihordod amikor vége az aratàsnak
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20201117230249_eb0c0e18_fa2c_4347_86d0_33a5485806b0.jpg)
Válasz Szabi. #4948. hozzászólásáraSzia Szabi kint kelet Szlovákiában pl Terebesi járás a magyarlakta részeken találni 5000€ tol 13000 ig portát lakasal![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Sk Laci #4944. hozzászólásáraEgy telek vagy egy régi ház telkestől, nem éri meg venni ? Mennyibe kerül ez kint nálatok ?
Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraÉrtem. Én nem vennék ennyire teherautót, azért amit kb. Szanberg leírt.
Válasz .Richard. #4945. hozzászólásáraKb 16 m szélesség.
Válasz Sk Laci #4944. hozzászólásáraHosszban sem fér el? Pedig az a megoldás. Ha kicsi is az igényekhez képest akkor is nagy segitség.
Válasz .Richard. #4943. hozzászólásáraRaktár a volt tsz helyén nem tudom felépiteni, mert nem elég széles a parcella , hogy egy normális 18 m széles raktár elférjen.
Otthon a háznál elég komoly terénelrendezésre lenne szükség.
Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraMiként jönnének ki jobban a számom? Egy fedett tárolo amibe hordani lehet kombájn alol aztán onnan kényelmesen letakarva akár esőben is a száritora hordani? Évek alatt nem lenne ez nyereségesebb? Egy homlokrakodos az hosszabitva 5méterig felpuoolná. Olcsobb a fuvar meg a kamion?
Válasz szanberg #4941. hozzászólásáraCsak nekem nincsen Fend 936 traktorra.
A 936 amit hoztam az T5 kategória, legálisan mehet 40 felett, lényegében amennyivel bír.
Ehhez kapcsolódó pótkocsival bárhol védve vagy és haladsz.
Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraTeljesen marhaság az ilyen teherautó, alig tud vinni anyagot, drága fenntartani és nincsen terepjáró képessége.
Add el a két traktorodat, vegyél egy normálisat egy nagy póttal és 55-el repülsz mint a szél!
Mi a 6497-el kombájn alól az átvevő helyig 10-15kmes távolságoknál szoptatjuk meg a kamiont, kaputól kapuig hamarabb ér a traktor mint amaz és még a kombájnos sem anyázik mert ki kell hordani minden ürítést. persze ez most nem igaz, mert most bármire is ki kell hordani.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraIgen, a termény beszállitására lenne 95%-ban. 25 km-re szállitani a tábolabbi parcellákról eltart a traktorral. Aratás alatt probléma a fuvart bebiztosítani kombajnhoz, ha nem egy cégtől jön mind a kettő.
Válasz Sk Laci #4936. hozzászólásáraHát, úgy nagyjából olvastam a topikot, de nem igazán lett világos nekem, hogy miért akarsz annyira teherkocsit venni, hogy a gabonádat befuvarozd. Aztán lehet csak azért, mert nem figyeltem minden hozzászólást, bocs.
3 tengelyest inkább. Az 25t össztömeg, a 2 csak 18. Önsúlyra meg nem sokkal nehezebb a 3 tengelyes. Ott meg egy 6x4 is már tud földön, ha esetleg nem sikerül 6x6-ot találni.
De azt tudni kell ezeknél is, hogy dobfékesek, a nem hajtott kormányzott az szerelte tárcsával, de ha már hajtott, az is dobos.
Volt 8x8-as Iveco nálunk, asszem 2008-as volt, az is végig dobfékes.
Terepre meg kell legalább a két hajtott tengely.
Válasz Sk Laci #4935. hozzászólására3 tengelyes Man 400 lovasban 3 oldalra billent, van kínálatban 37 000 euró+adó, ami 365 Ft/eurónál 13 505 000 Ft +adó. És ha még azt vesszük, hogy 1999-es gyártmány......