Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Használ valaki egyirányú munkahengeres fordítású pl wogel váltva forgatós ekét?? Nincs gond a fordítással pl sáros földön mikor marad sár az ekén, vagy domboldalon?
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraÜdv.! Szerintem vedd le az előhántókat és a kormánylemezre tegyél fel beforgató lemezeket, és szép lesz a szántás is mert a barázda fenékre ledobja a kukorica szárt . agroroll vagy az axialnál
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraVágótárcsát neki az utolsó fej elé...az a kinyúló laposvas a gyári felfogatása....új ekevasak is kellenek a hántolókra.Utána nem lessz gond.
Kivéve ha méteres szárak vannak keresztbe.Akkor csak a fejenkénti vágótárcsa segít, vagy egy menet tárcsázás.
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraElőhántók le és helyette csipkés vágótárcsa és nincs akadály ,és minden fej elé ! Én a lábon álló kukorica szárat is letudom szántani !A csipkés vágótárcsa mindig fent van ! A sima nem jó az oldal csipkézett sem csak a tengelyirányú csipkézett az nem áll meg sosem ! 5-8cm mélyen haladjon !
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraHa leveszed a beforgatókat akkor kevésbé torkollik be az eke csak több lesz a szármaradvány a szántott föld tetején. Vagy nyissál még az ekén akkor is nagyobb az esélye hogy átmegy rajta a szármaradvány, vagy előtte egy sor tárcsázás és akkor tuti a dolog!
Üdv mindenkinek! Valaki nem tudná megmondani hogy mit lehet tenni a vogel noot váltvaforgatós eke ellen hogy ne tolja össze a csutát? Vegyem le az előhántókat vagy nyissak még rajta szét? Vagy a tarlós kereket toldjam meg hogy kijjebb legyen? Legtöbbször a tarlós kerék és az eke szár közé akad be a szár. Segítségeket előre is köszönöm!
Válasz kavics64 #6206. hozzászólásáraAttól függ mi után kell?
MTZ kategóriában és persze ágyekében szerintem a legoptimálisabb a KÜHNE KMF 3-35!
Ha nagyobb csikó után kell és váltvaforgatós akkor Gregorie-Besson, Kuhn.
Drága ekék, de egyszer kell megvenni és örök darab, alkatrész ellátás és elég stabíl!
Helló mindenkinek ! Mondhatna valaki egy eke típust amit könnyű vontatni és hasonló árban van mint a lajta alkatrészileg és lesz 5 év múlva is hozzá alkatrész
Válasz fexco #6189. hozzászólásáraa zetor proxima egy tragédia még a szervizesek szerint is,de ennek az ellenfele a steyr kompakt(talán 4000kg)a köv fokozat a steyr multi amit én momdtam és próbáltam hasonlitgatni
Válasz fexco #6194. hozzászólásárane haragudj de mi a fenének szántsak én 50 es fogással,én csak 3x36 akarok ugy szép az csak,ahogy tudom lehet azt 32-44cm ig állitható per fej,nekem még a fontos az 1050mm-es fejosztás lenne.
Válasz kevesa #6196. hozzászólásáraa piros azt Szögi Pista gyártja, az eketörzs az ih -éra hajaz, a kormánylemez csavarkötésioldala ih, de a farka iveltebbnek nézem
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraEzzel már nekünk is volt problémánk,, és nem volt más mint a gyors csatlakozók hibája,, igaz a milyenk váltószelepes volt, nem rúgó rásegítéses. Azon van olyan szelep amivel lehet lassítani, és gyorsítani, de lassú módban megáll gondolkodni, hagyni kellet a gyorson és nagyobb gázon kezdve, majd alapjáraton, nem akkora erővel fórdított.
Ha valakit érdekel van két pár voogel un400 vatta új kormány lemez, amit esetleg elcserélnék un300 kormánylemezre jobbosra előtét betéttel eggyütt. ÉN már sok ekét átalakitottam, vatta újj román ekém volt, ágyeke állítható fogásszélességgel aminek az ekevasát megprobáltam egy kicsit elfektetni, hogy ne mint egy gréder lap, hanem mint a vogelnak is megvan fektetve az ekevasa..
raba&verk vrió vázra vettem 3 pár WST430 EKEFEJET, CSAK A SULYA VÉGETT NEM LETT JÓ AZ MTZ-HEZ, MERT 12-13 MÁZSA VOLT, DE MOST A 16245 KRISZTÁLLAL HÚZOM, A FOGÁST 24-48 LEHET ÁLLÍTANI MENETKÖZBEN IS..
Most is van egy voogel note ekém, amire 950 réselt fejeket vettem, csak még nem raktam össze, mert közben vettem egy 4 fejes v.f.ekét, george bessont, amin volt mit renbe rakni. én már régebben is használtam az mtz-hez v.f. ekét, pedig mindenki azt mondta, hogy nem mtz-nek való,, pedig kíváló. de az ekéknél nagyon oda kell figyelni a hátszögnek ami a kopásból eredően lassan megy bele a földbe, én nagyon pártolom az órbetétet, mégha egy nagyob ekevasból vágunk ki, 40-50mm széleset, az se baj, ha a hátsó részét kemény pálcával felrakjuk.. Ezt A BŰVŐS 28HA többen emlegetik, nekem is csak ennyi van, de ha elkezdünk gépesíteni, akkor már ugy kell a gépeket megválasztani, hogy őrömünk teljen a munkába, ne féljünk, hogy már megint szántani kell, és ugyan most vizes, száraz, csutkás a földünk. mi már a új kombájnoknak köszönhetöen, direktbe szántunk, mert a csutka szár elég szét van fújva, és szépen, "feketére lehet szántani, igaz egy kis ammonium nitrátot szorunk előtte,,,,,,,
Válasz Dekalb #6191. hozzászólásáracsak azért,hogy ne off:a transzportkerék:a harmadikpontot is elég jó kis móka le-fel rakni,de megoldható...viszont itt nálunk a faluba 1-2gazdának van mtz+helti plutó 3asba,az meg azé másabb mint amit te akarsz...én megnézném azért hogy mekkora annak a helti titánnak a max fogásszélessége,ha tudja az 50centit,én nem sokat variálnák...2x50cent oszt viszlát!!
Válasz fexco #6189. hozzászólásáraa steyr profi már 6 dugós motor,azt illik a 6 dugóssal összehasonlitani-az uj crystallal-vagya fergákkal de ezek már nem támogatandó gépek 50-60%-al,egyébként egy osztrák jómodu gazda v paraszt kinek hogy tetszik mondta azt hogy szerinte csak 4 traki adja le a talajra az erőt-nyomatékot:a deere-steyr-fendt-MTZ...(NOS Ő IGY LÁTJA)
Válasz Dekalb #6187. hozzászólásárate tudod!!én azt mondom,hogy ha a heltin gondolkocc,én 2eset venném!más:a steyer multit,nem jo kategoriába sorolod!a kat társa a steyernek(cnh:farmall,t5,multi)a zetornál az a proxima!!!!a forterrához ne a multit,hanem a profit (maxxum-t6)hasonlitgasd!!!meglepőcc!!
Válasz fexco #6185. hozzászólásáraaz mtz 952.4 fel lett töltve kalcium kloridos folyadékkal igy már 5980 kg lett még uj korában emeltettem egy picit a turbonyomáson és az adagoló be lett löve,igy biztosan meg a 100 paci,mondotta nekem a gépkereskedő hogy ezek a motorok csavarra egyeznek a 1025-el ami ugye 107 le,de nekem elég egy picit kevesebb is de ugy gondolom akármelyik 100 le traktorral kiállhat akármilyen próbára ha erőről van szó(egy élő példa a 105le same explorer csak 4350kg a constaros kereskedőtől elhozva de még a nagyobb testü same virtus is csak 4700 kg ami megegyezik egy 820.4 mtz önsulyával,jelen pillanatban talán a legnagyobb önsulyu gép ebben a 110 pacis tartományban és a legnagyobb tengelytávu is egyben ami nem egy elhanygolható tény az a ZETOR FORTERRA 100-130 ig tartó tipusai meglepödtem én is de az elmult napokban folyamatosan gépeket nézegetek a leendő pályázat miatt és ezek a tények,talán még a steyr multi 5100 kg
Válasz fexco #6185. hozzászólásáranyilván a vonulások miatt kellene a kerék hogy addig se rángassa a gépet,a szántás közben pedig a fordulóknál majd óvatosan megoldjuk,mert az erővel nem lehet gond
Válasz Dekalb #6184. hozzászólásáraüdv!csak a transzportkerékről kérdeznék,hogy az neked miért transzportkerékkel kellene,mert ha mtzvel viszed,akkor sok választásod nincs,egyértelműen kell,mert nem tucc vele vonulni normálisan,mongyuk majd még igy is lesznek gondok.azért azt tudd,hogy egy transzportkerék még plussz súly,és elég hátul van,ha meg nyugati traktorhoz kapcsolnád,akkor teljesen felesleges!!
Válasz Maszek Zs #6181. hozzászólásáraLátom már. Erre magamtól is rájöhettem volna..... kicsit nehéz volt ez a nap, nameg az öregség..... Nagyon súlyos ez a technika. Valamikor én is így kezdtem, de ma már nem lenne türelmem hozzá.
Válasz Farkas István. #6177. hozzászólásáraKöszi!
Ez így van amit mondasz! Főleg onnan tudom,hogy az enyém Én csak azért raktam be,laza lakatok probléma végett. Meg egy éve beszéltünk már erről Te is raktál egy videót.
Válasz Mtz 550E #6171. hozzászólásáranekünk is van olyan földrész ami ragacsos kötött szar.
a 4650-es fogja aztán keresztbe akarja állitani,meg kilöki az ekét majdnem a földből,ez ilyen sajnos.
8278 hozzászólás
Válasz rsándor #6227. hozzászólására Ilyen gonddal küzdőtűnk mi is a vogel ekével ha sok sár volt rajta vissza billent.
Használ valaki egyirányú munkahengeres fordítású pl wogel váltva forgatós ekét?? Nincs gond a fordítással pl sáros földön mikor marad sár az ekén, vagy domboldalon?
Válasz Attikaa #6224. hozzászólásáraha ez egy kverneland hydrein eke , akkor is megy 20-25 cm nmélyen
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraÜdv.! Szerintem vedd le az előhántókat és a kormánylemezre tegyél fel beforgató lemezeket, és szép lesz a szántás is mert a barázda fenékre ledobja a kukorica szárt . agroroll vagy az axialnál
Válasz mtz1221 #6221. hozzászólásáraÉs ez milyen mélyen megy? 10cm-en? Nem sokkal lehet több...
LKS ekeLKS eke
Sziasztok!
Nardi ekékről úgy általánosságban tudnátok véleményt mondani?
Válasz kavics64 #6217. hozzászólásárahttps://youtu.be/rlgXOxrKD7w
https://www.youtube.com/watch?v=6PYNFntxmwY
LKS Eke
https://www.youtube.com/watch?v=6PYNFntxmwY
most újrahttp://https://www.youtube.com/watch?v=rlgXOxrKD7w
Na mégegyszer
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraVágótárcsát neki az utolsó fej elé...az a kinyúló laposvas a gyári felfogatása....új ekevasak is kellenek a hántolókra.Utána nem lessz gond.
Kivéve ha méteres szárak vannak keresztbe.Akkor csak a fejenkénti vágótárcsa segít, vagy egy menet tárcsázás.
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraElőhántók le és helyette csipkés vágótárcsa és nincs akadály ,és minden fej elé ! Én a lábon álló kukorica szárat is letudom szántani !A csipkés vágótárcsa mindig fent van ! A sima nem jó az oldal csipkézett sem csak a tengelyirányú csipkézett az nem áll meg sosem ! 5-8cm mélyen haladjon !
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraSzerintem elöször kellene egy új garnitúra szántóvas az elöhántókra, aztán be kellene állitani őket rendesen.
Válasz Zolii18 #6211. hozzászólásáraHa leveszed a beforgatókat akkor kevésbé torkollik be az eke csak több lesz a szármaradvány a szántott föld tetején. Vagy nyissál még az ekén akkor is nagyobb az esélye hogy átmegy rajta a szármaradvány, vagy előtte egy sor tárcsázás és akkor tuti a dolog!
Üdv mindenkinek! Valaki nem tudná megmondani hogy mit lehet tenni a vogel noot váltvaforgatós eke ellen hogy ne tolja össze a csutát? Vegyem le az előhántókat vagy nyissak még rajta szét? Vagy a tarlós kereket toldjam meg hogy kijjebb legyen? Legtöbbször a tarlós kerék és az eke szár közé akad be a szár. Segítségeket előre is köszönöm!
Helti titán vélemények...érdeklődnék
Van nekem is egy ilyen orosz ekém. Valaki pontos tipust tudja?
Válasz Bécó #6207. hozzászólásáraKöszönöm ! És kellemes karácsonyt mindenkinek !
Válasz kavics64 #6206. hozzászólásáraAttól függ mi után kell?
MTZ kategóriában és persze ágyekében szerintem a legoptimálisabb a KÜHNE KMF 3-35!
Ha nagyobb csikó után kell és váltvaforgatós akkor Gregorie-Besson, Kuhn.
Drága ekék, de egyszer kell megvenni és örök darab, alkatrész ellátás és elég stabíl!
Helló mindenkinek ! Mondhatna valaki egy eke típust amit könnyű vontatni és hasonló árban van mint a lajta alkatrészileg és lesz 5 év múlva is hozzá alkatrész
Válasz JOSEY #6204. hozzászólásáraOké...
Válasz csoppika #6200. hozzászólásáraazok edzési foltok , mikor meritik azacélt a szoritó szerszámba a vizbe, ilyen hólyagos mintát okoz
Válasz csoppika #6202. hozzászólásáraA harmadikon nem látszik semmi...
Válasz csoppika #6201. hozzászólásáraMég egy az elsőhöz...
Válasz csoppika #6200. hozzászólásáraA második....
5000 métert használt ekevas... Ha kikopik az acél minta közül a vas...lekaparom magam...
Válasz fexco #6189. hozzászólásáraa zetor proxima egy tragédia még a szervizesek szerint is,de ennek az ellenfele a steyr kompakt(talán 4000kg)a köv fokozat a steyr multi amit én momdtam és próbáltam hasonlitgatni
Válasz fexco #6194. hozzászólásárane haragudj de mi a fenének szántsak én 50 es fogással,én csak 3x36 akarok ugy szép az csak,ahogy tudom lehet azt 32-44cm ig állitható per fej,nekem még a fontos az 1050mm-es fejosztás lenne.
Válasz kevesa #6196. hozzászólásáraa piros azt Szögi Pista gyártja, az eketörzs az ih -éra hajaz, a kormánylemez csavarkötésioldala ih, de a farka iveltebbnek nézem
Szerintetek az alábbi képeken szereplő két ekének milyen kormánylemeze van?
IH és abból lett lekerekítve?
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraEzzel már nekünk is volt problémánk,, és nem volt más mint a gyors csatlakozók hibája,, igaz a milyenk váltószelepes volt, nem rúgó rásegítéses. Azon van olyan szelep amivel lehet lassítani, és gyorsítani, de lassú módban megáll gondolkodni, hagyni kellet a gyorson és nagyobb gázon kezdve, majd alapjáraton, nem akkora erővel fórdított.
Ha valakit érdekel van két pár voogel un400 vatta új kormány lemez, amit esetleg elcserélnék un300 kormánylemezre jobbosra előtét betéttel eggyütt. ÉN már sok ekét átalakitottam, vatta újj román ekém volt, ágyeke állítható fogásszélességgel aminek az ekevasát megprobáltam egy kicsit elfektetni, hogy ne mint egy gréder lap, hanem mint a vogelnak is megvan fektetve az ekevasa..
raba&verk vrió vázra vettem 3 pár WST430 EKEFEJET, CSAK A SULYA VÉGETT NEM LETT JÓ AZ MTZ-HEZ, MERT 12-13 MÁZSA VOLT, DE MOST A 16245 KRISZTÁLLAL HÚZOM, A FOGÁST 24-48 LEHET ÁLLÍTANI MENETKÖZBEN IS..
Most is van egy voogel note ekém, amire 950 réselt fejeket vettem, csak még nem raktam össze, mert közben vettem egy 4 fejes v.f.ekét, george bessont, amin volt mit renbe rakni. én már régebben is használtam az mtz-hez v.f. ekét, pedig mindenki azt mondta, hogy nem mtz-nek való,, pedig kíváló. de az ekéknél nagyon oda kell figyelni a hátszögnek ami a kopásból eredően lassan megy bele a földbe, én nagyon pártolom az órbetétet, mégha egy nagyob ekevasból vágunk ki, 40-50mm széleset, az se baj, ha a hátsó részét kemény pálcával felrakjuk.. Ezt A BŰVŐS 28HA többen emlegetik, nekem is csak ennyi van, de ha elkezdünk gépesíteni, akkor már ugy kell a gépeket megválasztani, hogy őrömünk teljen a munkába, ne féljünk, hogy már megint szántani kell, és ugyan most vizes, száraz, csutkás a földünk. mi már a új kombájnoknak köszönhetöen, direktbe szántunk, mert a csutka szár elég szét van fújva, és szépen, "feketére lehet szántani, igaz egy kis ammonium nitrátot szorunk előtte,,,,,,,
Válasz Dekalb #6191. hozzászólásáracsak azért,hogy ne off:a transzportkerék:a harmadikpontot is elég jó kis móka le-fel rakni,de megoldható...viszont itt nálunk a faluba 1-2gazdának van mtz+helti plutó 3asba,az meg azé másabb mint amit te akarsz...én megnézném azért hogy mekkora annak a helti titánnak a max fogásszélessége,ha tudja az 50centit,én nem sokat variálnák...2x50cent oszt viszlát!!
Válasz fexco #6192. hozzászólására2dugóval kevesebb,rövidebb,könnyebb,semmi más!
Válasz Dekalb #6191. hozzászólásáravan belőlük 4 dugós is!!
Válasz fexco #6189. hozzászólásáraa steyr profi már 6 dugós motor,azt illik a 6 dugóssal összehasonlitani-az uj crystallal-vagya fergákkal de ezek már nem támogatandó gépek 50-60%-al,egyébként egy osztrák jómodu gazda v paraszt kinek hogy tetszik mondta azt hogy szerinte csak 4 traki adja le a talajra az erőt-nyomatékot:a deere-steyr-fendt-MTZ...(NOS Ő IGY LÁTJA)
Válasz Dekalb #6188. hozzászólásáraja a t6-os NH az meg 67q.
Válasz Dekalb #6187. hozzászólásárate tudod!!én azt mondom,hogy ha a heltin gondolkocc,én 2eset venném!más:a steyer multit,nem jo kategoriába sorolod!a kat társa a steyernek(cnh:farmall,t5,multi)a zetornál az a proxima!!!!a forterrához ne a multit,hanem a profit (maxxum-t6)hasonlitgasd!!!meglepőcc!!
Válasz Dekalb #6187. hozzászólásáraJa a forterra 110 hsx 5400kg körül mozog de ez még nem a 8 mázsás első nagysulyszettel értendő
Válasz fexco #6185. hozzászólásáraaz mtz 952.4 fel lett töltve kalcium kloridos folyadékkal igy már 5980 kg lett még uj korában emeltettem egy picit a turbonyomáson és az adagoló be lett löve,igy biztosan meg a 100 paci,mondotta nekem a gépkereskedő hogy ezek a motorok csavarra egyeznek a 1025-el ami ugye 107 le,de nekem elég egy picit kevesebb is de ugy gondolom akármelyik 100 le traktorral kiállhat akármilyen próbára ha erőről van szó(egy élő példa a 105le same explorer csak 4350kg a constaros kereskedőtől elhozva de még a nagyobb testü same virtus is csak 4700 kg ami megegyezik egy 820.4 mtz önsulyával,jelen pillanatban talán a legnagyobb önsulyu gép ebben a 110 pacis tartományban és a legnagyobb tengelytávu is egyben ami nem egy elhanygolható tény az a ZETOR FORTERRA 100-130 ig tartó tipusai meglepödtem én is de az elmult napokban folyamatosan gépeket nézegetek a leendő pályázat miatt és ezek a tények,talán még a steyr multi 5100 kg
Válasz fexco #6185. hozzászólásáranyilván a vonulások miatt kellene a kerék hogy addig se rángassa a gépet,a szántás közben pedig a fordulóknál majd óvatosan megoldjuk,mert az erővel nem lehet gond
Válasz Dekalb #6184. hozzászólásáraüdv!csak a transzportkerékről kérdeznék,hogy az neked miért transzportkerékkel kellene,mert ha mtzvel viszed,akkor sok választásod nincs,egyértelműen kell,mert nem tucc vele vonulni normálisan,mongyuk majd még igy is lesznek gondok.azért azt tudd,hogy egy transzportkerék még plussz súly,és elég hátul van,ha meg nyugati traktorhoz kapcsolnád,akkor teljesen felesleges!!
helti titán ekéről kérnék véleményt 3 fejes vf érdekelne transzportkerékkel
Válasz Farkas István. #6182. hozzászólására
Válasz Maszek Zs #6181. hozzászólásáraLátom már. Erre magamtól is rájöhettem volna..... kicsit nehéz volt ez a nap, nameg az öregség..... Nagyon súlyos ez a technika. Valamikor én is így kezdtem, de ma már nem lenne türelmem hozzá.
Válasz Farkas István. #6177. hozzászólásáraKöszi!
Ez így van amit mondasz! Főleg onnan tudom,hogy az enyém Én csak azért raktam be,laza lakatok probléma végett. Meg egy éve beszéltünk már erről Te is raktál egy videót.
Válasz Mtz 550E #6171. hozzászólásáranekünk is van olyan földrész ami ragacsos kötött szar.
a 4650-es fogja aztán keresztbe akarja állitani,meg kilöki az ekét majdnem a földből,ez ilyen sajnos.
Válasz JohnnyPíít #6178. hozzászólásáraVan még vagy 15 hektár szántanivalóm , ráállítanám az öreget az ekére, hadd tartsa, hamár annyira ért hozzá.