Válasz mtz1221 #8088. hozzászólásáraHagyd már a pitchába nem hiszem hogy görény lenne, nálunk is van aki alapból így beszél.
Az is lehet a kollégánkat nem is zavarta.
Válasz tanker #8079. hozzászólásáraAzért aki felnevelt, az is elég szar munkát végzet ilyen beszólásért be kéne a p.... 20 centin búza alá, én is bármikor felszántok 14 alatt.
Válasz Agroporta #8082. hozzászólásáraAzsem mindegy tm 165
Vagy t7.165!
A tm mel nehéz levinni 30l alá.
Inkább a 40!
A t7 esl szántottunk 20l is.
Kuhn 153 35cm es fogással
4vassal.
Válasz Agroporta #8073. hozzászólásáraA VN nem ment tönkre(szimplán eldobták), csak a tulaj kategóriát váltott, mert átlépett a fegyverbizniszbe. Most már érthető, mert nagyobbat kaszált az ukrán helyzeten, mint az agráriumban.
Válasz Georgosz #8083. hozzászólásáranem. a nyitó barázdát a hátsó fejjel csinálják, ilyenkor leveszik az elülsőt, hogy ne kaparjon bele a talajba itt már rajta van
Válasz Georgosz #8052. hozzászólásáraNem vetted észre hogy viccböl írom a 10 litert !!?? Ha ez a ............... 14.7 tel szánt , akkor csak rá kellett licitálnom !!! egy 6920 John deer , nem szánthat annyival , nálam legalábbis 25 lier alatt még sosem fogyasztott !!!
Válasz Szlovákiából #8072. hozzászólásáraNekem 2002ben jött az első kicsi vogel ekém, akkor még újonnan. Itt rakták őssze, nem lehetett vele szántani, olyan szar kormánylemezek voltak rajta. Na annak is 2x cserélték gariban az ekevasait.
Válasz Agroporta #8073. hozzászólásáraÉn úgy tudom, a tulajdonosok oroszok voltak, nem érdekelte őket a cég. Állítólag a vas bizniszben voltak aktívak, sok sok áfát elcsalva az utaztatással.
Válasz mtz1221 #8067. hozzászólásáraTizenöt évvel ezelőtt, az óvári voogel noot ban dolgozók mondták, hogy a balos ekevasat romániából kapták, a jobbost lengyelektől. Már nem emlékszem, de az egyik túl volt edzve, sokszor elpattantak. A másik viszont még fele annyit sem bírt.
Nekem a csehek hoztak olyan élkefémet, ahol az egyik oldala volt megedzve, így szuper élesre kopott. Az eke élére kellett ráhegeszteni, de az is csak váltvaforgatva 300 hektért bírt.
A kühne ekevasat 200 hektár után hegesztettem fel, majd 500, nál cseréltem le, de már voogel noot-ra Igaz, a furatok nem passzoltak de átfúrtam az ekén.
A voogel noot-ból hihetetlen mennyiségű alkatrész ment ki, még egész ekéket is kivittek, de gyártottak ott radiátorokat, az is sok eltűnt. A kisebb dolgokat az ócskavasas konténerbe dobálták, amit a helyi ócskavas telepre vittek. Aztán már csak ki kellett guberálni, az telepvezető be volt avatva.
Válasz Szlovákiából #8069. hozzászólásáraEzek az információk pont olyan fájdalmasak mint a nagy nevű autómárkák problémái. Nem elég, hogy kisebb vagyont kell kifizetni egy -egy ilyen gépért , egy másik gép ára is belemegy mig hasznalódik
Egy vásárlóm azzal keresett meg, hogy hozzak szàntóvasat a vogel-noot ekéjére szantóvasat, mert a forgalmazó akitől vette az ekét a masodik sor vas fejenként ugy 40-50HA után lefaradt. Az elsővel sokkal többet tudott. Megrendeltem , kivittem felszereltük. Már régen el is felejtettem a dolgott, egyszer csak hiv, h amit vittem vasat az ugyanannyit birt mint az első gyári. Tehát amit idehaza toltak a vevőknek pótalkatrészt az nem egészen gyári minőségű volt gyári bélyeggel és szinben, amit meg a lajtán túl forgalmaznak, az meg extra minőségű
Válasz Agroporta #8064. hozzászólásáraA szervizesnek panaszkodtam, hogy annak ellenére, hogy a traktort alig használom, szépen megy el minden benne. A kipufogó mint a szita, a gumik kuka, a gázolaj csövek 3 év után elkezdték átengedni a gázolajat, a hidraulika szárak emelésének szabályozását végző kismotor elfüstölt, gumicsövek szétesnek, fémcsöveket széteszi a rozsda, festék leválik, lámpák betejesednek és még sorolhatnám.
Erre azt mondta, ha le akarom cserélni, neki szóljak, azonnal megveszi. Az újaknál ezek már az első használatkor jelentkezhetnek.
A szomszédos TSZ elnöke a facebookon dicsekedett az új 500 lovas Claas Arionnal, repítette a 8 méteres grúbert, aztán 3 nap múlva húzták fel a trélerre. Letiltott és nem lehet mozdítani.
Tavaly egy 120 üzemórás vadi új kombájn állt le nálam, az AD blue cseszekedett. Az lett a megoldás, hogy 1200 euróért kikötötték.
Válasz mtz1221 #8063. hozzászólásáraNem új, 7 éves, 700 hektárt szántottam eddig. Csak most kezdtem el foglalkozni a rendes beállítással, eddig nem bosszantott, hogy hullámos a szántás.
Nagy dilemmám volt, hogy eredeti lemken, vagy utángyártottat vegyek, fél áron. Végül eredetit vettem, de azt mondták, ez sem fog annyit kibírni, mint a gyári.
A lemkenes 53 euró volt, az utángyártott 32 lett volna.
Csak akkor lepődtem meg, mikor elmentem érte, de nem volt rajta az orrbetét. Ja az külön van, darabja 58 euró. Meg vegyek hozzá csavarokat is, mert a régiek megkoptak, 1,5 euró darabja.
Így a tervezett 400 euró körüli beruházás közel 1000 euróba került.
Válasz Szlovákiából #8062. hozzászólásáraA rohadék nagy cégek a fogyasztói társadalomnak gyártanak már mindent. De azt mondják akinek volt pénze banánra annak legyen majomra is, azaz forditva. Az öreg parasztok nem szivesen vàlnak meg a működőképes egyszerű, jól üzemelő traktorjaiktól nyugat-európában. Kicsi a meghibasodasi lehetőség, megcsinalja a munkát, igaz nincs bennük sok filreflanc, de jön-megy teszi a dolgát. A szervizt otthon megoldják.
Válasz Szlovákiából #8053. hozzászólásáraNiért kellett az új ekén már ekevasat cserélni ??? Nálunk 1000 hektárt felnyom egy 4+4es garnitúra. Megy már az eke a traktor után rendesen ?
Válasz Agroporta #8061. hozzászólásáraA garancia 4 év. Elég baj az, hogy ez alatt is többször elromlik egy gép. Igaz, én csak 100 hektáron használom, 2004-nem vettük, most 3500 üzemóra van rajta. :-)
Gumikat sírva cseréltem, mivel nem elkoptak, hanem szétestek. Egyszerűen az oldala elrepedt, pedig nem volt túlterhelve.
Válasz szikszaipeter72 #8059. hozzászólásáraKorrekt, ha már nincs alkatrész és gépforgalom, valahogy be kell pótolni a bevétel kiesést gazdagon. És a felhasználók boldogan kifizetik. De ha más forgalmazó csinál hasonlót, akkor inkább vesszen a garancia
Válasz szikszaipeter72 #8059. hozzászólásáraNekem a dzsonin a fülke alatti fékolajcső rohadt szét. Az egyik felén nagy nehezen kicseréltem gumi csőre, de mivel láttam, hogy azután is elég sokat csepegett, bejelentkeztem a szervizbe.
Mondták, fel kell billenteni a fülkét, hogy hozzáférhessenek. Kb. 4 nap lesz, mert meg kell, rendelni az alkatrészt meg stb. Mondom nekik, akkor cseréljék le az olajat, szűrőket, legyen végre papírom róla, hova tüntettem el, mert állítólag a támogatások ellenőrzésénél már ebbe is belekötöttek.
Gyorsan megkerestem a munkalapot:
14-én -fülke megdöntése, az olajcsepegés helyének meghatározása, cső kiszerelése 8:00-tól 16:00 ig
15-én- Szűrő és olajcsere 8:00 tól 14:00ig
19-én a cső beszerelése, a fülke visszadöntése 8:00 tól 15:00 ig
20-án a gép kompletizációja, bal hátsó lámpa cseréje 13:00 tól 16:00 ig.
összesen 21 munkaóra.
Megnéztem volna, hogyan tartott az olajcsere 5 órát. Csak a motorban! Nekem fél óráig sem tart. Igaz nem kell hozzá kiírnom a papírt. :-)biztosan az dobta meg ennyire.
Válasz Georgosz #8055. hozzászólásáraÉn mindig azt szoktam figyelni, hogy a dánok mit vesznek, mert nekik pénzük is van rá és emberük is, aki figyeli a költségeket, eredményeket. Kilenc ezer hektáron mindent ki tudnak tapasztalni.
Nekik is kuhn-jaik voltak, aztán lecserélték lemkenre.
Csak a john deere, most meg case traktorokat vettek. Igaz azt mondták, a szerviz miatt váltottak, mert a john deere-sek már igen el voltak szállva. Nem elég, hogy folyamatosan romlanak az új traktorok, de már nem tudták, mennyit kérjenek a javításért, sokszor egy hétig is állt a traktor, mert nem tudták mi baja van.
Válasz csuti0 #8054. hozzászólásáraNálunk az egyik gazda traktort tesztelt úgy, hogy átfogták a szerszámokat. A dzsondírosok azt mondták, az újabb traktoruk 20%-kal kevesebbet fogyaszt. Kimentek a földre, csurig öntötték a tartályt és több szerszámmal fél fél órát dolgoztak úgy, hogy többször is átfogták. Egész nap teszteltek. Biztosan igaz lett az állítás, mert a gazda már haza sem engedte az új traktort, megvette a bemutató gépet.
Válasz csuti0 #8054. hozzászólásáraEbben teljesen egyet értek, kíváncsi leszek most mennyi lesz az annyi, 3 éve csak tárcsázott földet megyek szántani. Ráadásul eléggé kötött talaj.
Két éve volt úgy, hogy egy parcellának a felén volt vetve mustár olajretek a a zöldítés miatt, a másik fele meg csak üres tarlónak meghagyva.
A vetett területen alig tudtam eldolgozni a hantokat, annyi vizet kipumpált a másfél méteres növényzet.
Válasz Szlovákiából #8053. hozzászólásáraNekem Kuhn ekék vannak, 2 Multi Master 120-as vázzal, a 4+1 tele a 3+1 réselt, meg van egy RMGTI NSH 5+2+1 vontatott 616104-616105 lemezzel, mind előhántóval. A 8-assal 230-250 ló repül!
Válasz Szlovákiából #8053. hozzászólásáraSzia!
A szántásban a fogyasztás az nagyon relatív dolog. Összehasonlítani csak akkor lehetne ha 2 különböző gépkapcsolatot egy ugyanazon területen, ugyanakkor, ugyanabban a mélységben járatnánk.
Nem mindegy mi volt az elővetemény, milyen művelést végeztek előtte, mennyire száraz vagy épp nedves a talaj, mi a gyom borítottság stb. stb. stb. Ahogy Georgosz, írja kb. nálam is az a képlet ahány cm. annyi liter/hektár. Múlt héten szántottam grúberezett tarlókat 25-30 cm mélységben, ott 20 körül volt a fogyasztás, aztán szántottam ugyanebben a mélységben frissen lezúzott tökföldet, ott karcolta a 30 litert. Ma szántottam olyat ami 10 éve volt szántva utoljára, lucerna föld volt, idén csak 2 grubert kapott ott 35-40 cm mélységben 40 liter körül lett a fogyasztás.
Üdv.: Csuti
Válasz Georgosz #8052. hozzászólásáraÉn azt látom nem mindegy milyen az eke és a gépkapcsolat sem.
Rokonom 180 Le New hollanddal húz raabe 4-es ekét (160 cm) , ott 30 lier körüli fogyasztás van.
Nekem a kühne-nél 25 liter körüli volt és nem is volt szép a szántás fent maradtak a kukorica tövek.
A lemkennel 25 cm mélyen szántok 20 liter alatt. Most cseréltem ekevasakat, ahogy előbb írtam, 15-17 liter között jött ki hektáronként. 10-11 km/órával viszi a 150 lovas traktor.
Válasz tanker #8050. hozzászólásáraMit és milyen mélyen? Mint lovas ekével?
Nálunk egyszerű a képlet: centinként liter/ha, ha csúszás-mászás, akkor 1,5 szorzó, akkor megyünk haza pálinkázni!
65-70-es Arany féle kötött talajon...
Válasz $HMP$ #8046. hozzászólásáraA Dunához közel vannak a nagyon kötött talajok, gondolom ott sokkal többször öntött ki és rakta le hordalékát. Szerdahely alatt meg csupa kavics minden, ott a dánok próbálkoznak fossal termékennyé tenni.
A nagyobb gond a klímaváltozás, az esőzések elmaradása. Igaz, már 3 méter mélyen is van talajvíz, de vízügyi engedélyt nagyon nehéz elintézni a kútra, mivel vízvédelmi terület. Az öntözés is elég drága mulatság, főleg úgy, hogy a támogatások hatására az egekbe szöktek a berendezések árai.
Ráadásul akinek nem a saját földje, az nem invesztál a kútfúrásba, mert bármikor elvihetik a bérlet lejárta után. A bérlőknél meg óriási harc folyik, főleg a külföldi befektetők licitálják túl a hazaiakat, elsősorban a dánok.
Például a megyeri dán 52 millió eurós forgalmat bonyolított, és 9 milliós nyereséget ért el. Ennek egy jelentős része támogatás, meg szinte korlátlan hitelkerete van több banknál. Kilenc ezer hektáron tevékenykednek és az ott megtermelt gabona kevés a sertéstelepeik ellátására.
Na ezekkel kell itt versenyezni!
A másik a Világi Oszkár, Szlovákia leggazdagabb magyarja. Kis Csányinak is nevezik, hasonló agro portfólióval, de a DAC focicsapat stadionja felépítését a magyar állam fizette. A Slovnaft vezérigazgatója, ami ugye MOL csoport tagja. Szerencsékre nagyon smucig, saját pénzét semmire nem költi, ezért is milliárdos.
Válasz $HMP$ #8046. hozzászólásáraIgen, 120as vázzal.
A földek nagyon változóak, egy parcellán belül is.
Az úgy volt, hogy Csallóköz annyira sík vidék, a Duna itt úgynevezett deltát alkotott, szétfolyt a vidéken. Kisebb nagyobb ágak alakultak ki. A Duna bal oldalán lett a Csallóköz, amit a Duna és Kis-Duna határol, Magyar oldalon meg a Szigetköz, Duna és Mosoni-duna szigete.
Ez a folyó meg elég sok hordalékot hozott, egyik oldalra lerakva a homokot, kavicsot, másikra az iszapot. Ezt csapolták le és a lápos vidékből lett Csehszlovákia éléskamrája. A szociban rendben voltak tartva a csatornák, öntözést is sok helyen kiépítették, amit azóta szétloptak, tönkrement.
Akinek szerencséje van, az a legjobb földeken gazdálkodhat, a szomszéd meg csak kínlódik.
Nekem is van egy 27 hektáros parcellám, amiből 5 hektár szinte terméketlen. Mikor olyan kombájn jött, amin volt hozammérő, az elején 65 mázsát mutatott, aztán felment 115-re, és utána haladtunk kb 200 métert, mikor 0. A kukorica szár egy kicsit szürkébb volt, meg a teteje letörve, de egyenletes és hasonló magasságú. Csak éppen cső nem volt rajta.
Több helyen kavicsbányát nyitottak, van ahol csak minimális termőföldet kellett eltávolítani.
Válasz $HMP$ #8041. hozzászólásáraIgen juwel, négyes eke, behúzhatós vázzal. 6920-as dzsonival húzom 150 Le, meglepetésemre 14,7 liter fogysztással hektáronként az egyik földön, 17 liter meg a másikon.
Korábban kühne váltvaforgatós négyes ekém volt, senkinek nem ajánlom, 25 liter alá nem ment a fogyasztás, ha szárazabb volt a föld, kidobta (igaz, mondták, hogy előre lehet dönteni a fejet, úgy jobb. A lemken max 2 métert visz, a kühne csak 1,6-ot. Ráadásul sokszor lecsapta a hátulját, mikor fordítottam, mert legvégén volt a kerék. Nem beszélve arról, hogy a kühne 1800 kg volt, a lemken csak 1300 ha jól emlékszem
8290 hozzászólás
Válasz mtz1221 #8088. hozzászólásáraHagyd már a pitchába nem hiszem hogy görény lenne, nálunk is van aki alapból így beszél.
Az is lehet a kollégánkat nem is zavarta.
Válasz Agroporta #8077. hozzászólásáraA területét jelző pálcák.
Válasz tanker #8079. hozzászólásáraAzért aki felnevelt, az is elég szar munkát végzet

ilyen beszólásért be kéne a p.... 20 centin búza alá, én is bármikor felszántok 14 alatt.
Moderátor által módosítva: 2024-11-19 15:07:55
Válasz Agroporta #8082. hozzászólásáraAzsem mindegy tm 165
Vagy t7.165!
A tm mel nehéz levinni 30l alá.
Inkább a 40!
A t7 esl szántottunk 20l is.
Kuhn 153 35cm es fogással
4vassal.
Válasz Agroporta #8073. hozzászólásáraA VN nem ment tönkre(szimplán eldobták), csak a tulaj kategóriát váltott, mert átlépett a fegyverbizniszbe. Most már érthető, mert nagyobbat kaszált az ukrán helyzeten, mint az agráriumban.
Válasz Georgosz #8083. hozzászólásáranem. a nyitó barázdát a hátsó fejjel csinálják, ilyenkor leveszik az elülsőt, hogy ne kaparjon bele a talajba
itt már rajta van
Válasz tanker #8079. hozzászólásáraVálogasd meg a szavaid Ombre!
Válasz Agroporta #8080. hozzászólásáraBiztos csere alatt van, mert versenyen másvassal barázdolnak, mint amelyikkel szántanak.
Válasz Agroporta #8081. hozzászólására165 -ös nyuszinak
Válasz tanker #8079. hozzászólásárafelénk homokon 4 fejes váltvaforgató lemken ekével 30 + fogyasztása van a 165-nek
Válasz Georgosz #8078. hozzászólásárade miért ?
Válasz Georgosz #8052. hozzászólásáraNem vetted észre hogy viccböl írom a 10 litert !!?? Ha ez a ............... 14.7 tel szánt , akkor csak rá kellett licitálnom !!!
egy 6920 John deer , nem szánthat annyival , nálam legalábbis 25 lier alatt még sosem fogyasztott !!!
Moderátor által módosítva: 2024-11-19 15:08:46
Válasz Agroporta #8077. hozzászólásáraAlul nincs rajta vas...
Válasz Szlovákiából #8072. hozzászólásáraNekem 2002ben jött az első kicsi vogel ekém, akkor még újonnan. Itt rakták őssze, nem lehetett vele szántani, olyan szar kormánylemezek voltak rajta.
Na annak is 2x cserélték gariban az ekevasait.
Válasz Szlovákiából #8074. hozzászólásáraIgen az oroszok több nyugati cégbe belebujtak.
Válasz Agroporta #8073. hozzászólásáraÉn úgy tudom, a tulajdonosok oroszok voltak, nem érdekelte őket a cég. Állítólag a vas bizniszben voltak aktívak, sok sok áfát elcsalva az utaztatással.
Válasz Szlovákiából #8072. hozzászólásáraÉs csodálkoztak a VN-nál, h a cég tönkrement
Válasz mtz1221 #8067. hozzászólásáraTizenöt évvel ezelőtt, az óvári voogel noot ban dolgozók mondták, hogy a balos ekevasat romániából kapták, a jobbost lengyelektől. Már nem emlékszem, de az egyik túl volt edzve, sokszor elpattantak. A másik viszont még fele annyit sem bírt.
Nekem a csehek hoztak olyan élkefémet, ahol az egyik oldala volt megedzve, így szuper élesre kopott. Az eke élére kellett ráhegeszteni, de az is csak váltvaforgatva 300 hektért bírt.
A kühne ekevasat 200 hektár után hegesztettem fel, majd 500, nál cseréltem le, de már voogel noot-ra Igaz, a furatok nem passzoltak de átfúrtam az ekén.
A voogel noot-ból hihetetlen mennyiségű alkatrész ment ki, még egész ekéket is kivittek, de gyártottak ott radiátorokat, az is sok eltűnt. A kisebb dolgokat az ócskavasas konténerbe dobálták, amit a helyi ócskavas telepre vittek. Aztán már csak ki kellett guberálni, az telepvezető be volt avatva.
Válasz Szlovákiából #8069. hozzászólásáraEzek az információk pont olyan fájdalmasak mint a nagy nevű autómárkák problémái. Nem elég, hogy kisebb vagyont kell kifizetni egy -egy ilyen gépért , egy másik gép ára is belemegy mig hasznalódik
Egy vásárlóm azzal keresett meg, hogy hozzak szàntóvasat a vogel-noot ekéjére szantóvasat, mert a forgalmazó akitől vette az ekét a masodik sor vas fejenként ugy 40-50HA után lefaradt. Az elsővel sokkal többet tudott. Megrendeltem , kivittem felszereltük. Már régen el is felejtettem a dolgott, egyszer csak hiv, h amit vittem vasat az ugyanannyit birt mint az első gyári. Tehát amit idehaza toltak a vevőknek pótalkatrészt az nem egészen gyári minőségű volt gyári bélyeggel és szinben, amit meg a lajtán túl forgalmaznak, az meg extra minőségű
Válasz Agroporta #8064. hozzászólásáraA szervizesnek panaszkodtam, hogy annak ellenére, hogy a traktort alig használom, szépen megy el minden benne. A kipufogó mint a szita, a gumik kuka, a gázolaj csövek 3 év után elkezdték átengedni a gázolajat, a hidraulika szárak emelésének szabályozását végző kismotor elfüstölt, gumicsövek szétesnek, fémcsöveket széteszi a rozsda, festék leválik, lámpák betejesednek és még sorolhatnám.
Erre azt mondta, ha le akarom cserélni, neki szóljak, azonnal megveszi. Az újaknál ezek már az első használatkor jelentkezhetnek.
A szomszédos TSZ elnöke a facebookon dicsekedett az új 500 lovas Claas Arionnal, repítette a 8 méteres grúbert, aztán 3 nap múlva húzták fel a trélerre. Letiltott és nem lehet mozdítani.
Tavaly egy 120 üzemórás vadi új kombájn állt le nálam, az AD blue cseszekedett. Az lett a megoldás, hogy 1200 euróért kikötötték.
Válasz mtz1221 #8067. hozzászólásáraCsak rigolozó ekét gyártok, az más terhelés, munkaszélesség, munkamélység, más kopás
Válasz Agroporta #8065. hozzászólásáraMostanában miért nem olyanokat gyártasz ?
Válasz mtz1221 #8063. hozzászólásáraNem új, 7 éves, 700 hektárt szántottam eddig. Csak most kezdtem el foglalkozni a rendes beállítással, eddig nem bosszantott, hogy hullámos a szántás.
Nagy dilemmám volt, hogy eredeti lemken, vagy utángyártottat vegyek, fél áron. Végül eredetit vettem, de azt mondták, ez sem fog annyit kibírni, mint a gyári.
A lemkenes 53 euró volt, az utángyártott 32 lett volna.
Csak akkor lepődtem meg, mikor elmentem érte, de nem volt rajta az orrbetét. Ja az külön van, darabja 58 euró. Meg vegyek hozzá csavarokat is, mert a régiek megkoptak, 1,5 euró darabja.
Így a tervezett 400 euró körüli beruházás közel 1000 euróba került.
Válasz mtz1221 #8063. hozzászólásáraRégen 1999-2012 ig a mi ekéinken is kibirtak 120 HA-t a szantóvasak. A kovacsolt vasak csak ennek a töredékét.
Válasz Szlovákiából #8062. hozzászólásáraA rohadék nagy cégek a fogyasztói társadalomnak gyártanak már mindent. De azt mondják akinek volt pénze banánra annak legyen majomra is, azaz forditva. Az öreg parasztok nem szivesen vàlnak meg a működőképes egyszerű, jól üzemelő traktorjaiktól nyugat-európában. Kicsi a meghibasodasi lehetőség, megcsinalja a munkát, igaz nincs bennük sok filreflanc, de jön-megy teszi a dolgát. A szervizt otthon megoldják.
Válasz Szlovákiából #8053. hozzászólásáraNiért kellett az új ekén már ekevasat cserélni ??? Nálunk 1000 hektárt felnyom egy 4+4es garnitúra. Megy már az eke a traktor után rendesen ?
Válasz Agroporta #8061. hozzászólásáraA garancia 4 év. Elég baj az, hogy ez alatt is többször elromlik egy gép. Igaz, én csak 100 hektáron használom, 2004-nem vettük, most 3500 üzemóra van rajta. :-)
Gumikat sírva cseréltem, mivel nem elkoptak, hanem szétestek. Egyszerűen az oldala elrepedt, pedig nem volt túlterhelve.
Válasz szikszaipeter72 #8059. hozzászólásáraKorrekt, ha már nincs alkatrész és gépforgalom, valahogy be kell pótolni a bevétel kiesést gazdagon. És a felhasználók boldogan kifizetik. De ha más forgalmazó csinál hasonlót, akkor inkább vesszen a garancia
Válasz szikszaipeter72 #8059. hozzászólásáraNekem a dzsonin a fülke alatti fékolajcső rohadt szét. Az egyik felén nagy nehezen kicseréltem gumi csőre, de mivel láttam, hogy azután is elég sokat csepegett, bejelentkeztem a szervizbe.
Mondták, fel kell billenteni a fülkét, hogy hozzáférhessenek. Kb. 4 nap lesz, mert meg kell, rendelni az alkatrészt meg stb. Mondom nekik, akkor cseréljék le az olajat, szűrőket, legyen végre papírom róla, hova tüntettem el, mert állítólag a támogatások ellenőrzésénél már ebbe is belekötöttek.
Gyorsan megkerestem a munkalapot:
14-én -fülke megdöntése, az olajcsepegés helyének meghatározása, cső kiszerelése 8:00-tól 16:00 ig
15-én- Szűrő és olajcsere 8:00 tól 14:00ig
19-én a cső beszerelése, a fülke visszadöntése 8:00 tól 15:00 ig
20-án a gép kompletizációja, bal hátsó lámpa cseréje 13:00 tól 16:00 ig.
összesen 21 munkaóra.
Megnéztem volna, hogyan tartott az olajcsere 5 órát. Csak a motorban! Nekem fél óráig sem tart. Igaz nem kell hozzá kiírnom a papírt. :-)biztosan az dobta meg ennyire.
Válasz Szlovákiából #8058. hozzászólásáraKITE is 50 ezre+ áfát kér óránként a javításért! Brutális!
Válasz Georgosz #8055. hozzászólásáraÉn mindig azt szoktam figyelni, hogy a dánok mit vesznek, mert nekik pénzük is van rá és emberük is, aki figyeli a költségeket, eredményeket. Kilenc ezer hektáron mindent ki tudnak tapasztalni.
Nekik is kuhn-jaik voltak, aztán lecserélték lemkenre.
Csak a john deere, most meg case traktorokat vettek. Igaz azt mondták, a szerviz miatt váltottak, mert a john deere-sek már igen el voltak szállva. Nem elég, hogy folyamatosan romlanak az új traktorok, de már nem tudták, mennyit kérjenek a javításért, sokszor egy hétig is állt a traktor, mert nem tudták mi baja van.
Válasz csuti0 #8054. hozzászólásáraNálunk az egyik gazda traktort tesztelt úgy, hogy átfogták a szerszámokat. A dzsondírosok azt mondták, az újabb traktoruk 20%-kal kevesebbet fogyaszt. Kimentek a földre, csurig öntötték a tartályt és több szerszámmal fél fél órát dolgoztak úgy, hogy többször is átfogták. Egész nap teszteltek. Biztosan igaz lett az állítás, mert a gazda már haza sem engedte az új traktort, megvette a bemutató gépet.
Válasz csuti0 #8054. hozzászólásáraEbben teljesen egyet értek, kíváncsi leszek most mennyi lesz az annyi, 3 éve csak tárcsázott földet megyek szántani. Ráadásul eléggé kötött talaj.
Két éve volt úgy, hogy egy parcellának a felén volt vetve mustár olajretek a a zöldítés miatt, a másik fele meg csak üres tarlónak meghagyva.
A vetett területen alig tudtam eldolgozni a hantokat, annyi vizet kipumpált a másfél méteres növényzet.
Válasz Szlovákiából #8053. hozzászólásáraNekem Kuhn ekék vannak, 2 Multi Master 120-as vázzal, a 4+1 tele a 3+1 réselt, meg van egy RMGTI NSH 5+2+1 vontatott 616104-616105 lemezzel, mind előhántóval. A 8-assal 230-250 ló repül!
Válasz Szlovákiából #8053. hozzászólásáraSzia!
A szántásban a fogyasztás az nagyon relatív dolog. Összehasonlítani csak akkor lehetne ha 2 különböző gépkapcsolatot egy ugyanazon területen, ugyanakkor, ugyanabban a mélységben járatnánk.
Nem mindegy mi volt az elővetemény, milyen művelést végeztek előtte, mennyire száraz vagy épp nedves a talaj, mi a gyom borítottság stb. stb. stb. Ahogy Georgosz, írja kb. nálam is az a képlet ahány cm. annyi liter/hektár. Múlt héten szántottam grúberezett tarlókat 25-30 cm mélységben, ott 20 körül volt a fogyasztás, aztán szántottam ugyanebben a mélységben frissen lezúzott tökföldet, ott karcolta a 30 litert. Ma szántottam olyat ami 10 éve volt szántva utoljára, lucerna föld volt, idén csak 2 grubert kapott ott 35-40 cm mélységben 40 liter körül lett a fogyasztás.
Üdv.: Csuti
Válasz Georgosz #8052. hozzászólásáraÉn azt látom nem mindegy milyen az eke és a gépkapcsolat sem.
Rokonom 180 Le New hollanddal húz raabe 4-es ekét (160 cm) , ott 30 lier körüli fogyasztás van.
Nekem a kühne-nél 25 liter körüli volt és nem is volt szép a szántás fent maradtak a kukorica tövek.
A lemkennel 25 cm mélyen szántok 20 liter alatt. Most cseréltem ekevasakat, ahogy előbb írtam, 15-17 liter között jött ki hektáronként. 10-11 km/órával viszi a 150 lovas traktor.
Válasz tanker #8050. hozzászólásáraMit és milyen mélyen? Mint lovas ekével?

Nálunk egyszerű a képlet: centinként liter/ha, ha csúszás-mászás, akkor 1,5 szorzó, akkor megyünk haza pálinkázni!
65-70-es Arany féle kötött talajon...
Válasz tanker #8050. hozzászólásáraMiért, neked milyen traktorod van? Rába?
Válasz Szlovákiából #8045. hozzászólásáraJó szar géped van !!! Én ilyen géppel 10 - 11 literrel szántok !!!

Sziasztok! Hol lehet venni Vogel noot 4es váltvaforgóshoz fém kereket?
Válasz $HMP$ #8046. hozzászólásáraA Dunához közel vannak a nagyon kötött talajok, gondolom ott sokkal többször öntött ki és rakta le hordalékát. Szerdahely alatt meg csupa kavics minden, ott a dánok próbálkoznak fossal termékennyé tenni.
A nagyobb gond a klímaváltozás, az esőzések elmaradása. Igaz, már 3 méter mélyen is van talajvíz, de vízügyi engedélyt nagyon nehéz elintézni a kútra, mivel vízvédelmi terület. Az öntözés is elég drága mulatság, főleg úgy, hogy a támogatások hatására az egekbe szöktek a berendezések árai.
Ráadásul akinek nem a saját földje, az nem invesztál a kútfúrásba, mert bármikor elvihetik a bérlet lejárta után. A bérlőknél meg óriási harc folyik, főleg a külföldi befektetők licitálják túl a hazaiakat, elsősorban a dánok.
Például a megyeri dán 52 millió eurós forgalmat bonyolított, és 9 milliós nyereséget ért el. Ennek egy jelentős része támogatás, meg szinte korlátlan hitelkerete van több banknál. Kilenc ezer hektáron tevékenykednek és az ott megtermelt gabona kevés a sertéstelepeik ellátására.
Na ezekkel kell itt versenyezni!
A másik a Világi Oszkár, Szlovákia leggazdagabb magyarja. Kis Csányinak is nevezik, hasonló agro portfólióval, de a DAC focicsapat stadionja felépítését a magyar állam fizette. A Slovnaft vezérigazgatója, ami ugye MOL csoport tagja. Szerencsékre nagyon smucig, saját pénzét semmire nem költi, ezért is milliárdos.
Válasz $HMP$ #8046. hozzászólásáraIgen, 120as vázzal.
A földek nagyon változóak, egy parcellán belül is.
Az úgy volt, hogy Csallóköz annyira sík vidék, a Duna itt úgynevezett deltát alkotott, szétfolyt a vidéken. Kisebb nagyobb ágak alakultak ki. A Duna bal oldalán lett a Csallóköz, amit a Duna és Kis-Duna határol, Magyar oldalon meg a Szigetköz, Duna és Mosoni-duna szigete.
Ez a folyó meg elég sok hordalékot hozott, egyik oldalra lerakva a homokot, kavicsot, másikra az iszapot. Ezt csapolták le és a lápos vidékből lett Csehszlovákia éléskamrája. A szociban rendben voltak tartva a csatornák, öntözést is sok helyen kiépítették, amit azóta szétloptak, tönkrement.
Akinek szerencséje van, az a legjobb földeken gazdálkodhat, a szomszéd meg csak kínlódik.
Nekem is van egy 27 hektáros parcellám, amiből 5 hektár szinte terméketlen. Mikor olyan kombájn jött, amin volt hozammérő, az elején 65 mázsát mutatott, aztán felment 115-re, és utána haladtunk kb 200 métert, mikor 0. A kukorica szár egy kicsit szürkébb volt, meg a teteje letörve, de egyenletes és hasonló magasságú. Csak éppen cső nem volt rajta.
Több helyen kavicsbányát nyitottak, van ahol csak minimális termőföldet kellett eltávolítani.
Válasz Szlovákiából #8045. hozzászólásáraAha
Milyen vázzal 120as csak?
Milyen földekben Szerdahely mellett?
Válasz $HMP$ #8041. hozzászólásáraIgen juwel, négyes eke, behúzhatós vázzal. 6920-as dzsonival húzom 150 Le, meglepetésemre 14,7 liter fogysztással hektáronként az egyik földön, 17 liter meg a másikon.
Korábban kühne váltvaforgatós négyes ekém volt, senkinek nem ajánlom, 25 liter alá nem ment a fogyasztás, ha szárazabb volt a föld, kidobta (igaz, mondták, hogy előre lehet dönteni a fejet, úgy jobb. A lemken max 2 métert visz, a kühne csak 1,6-ot. Ráadásul sokszor lecsapta a hátulját, mikor fordítottam, mert legvégén volt a kerék. Nem beszélve arról, hogy a kühne 1800 kg volt, a lemken csak 1300 ha jól emlékszem
Válasz termelo #8043. hozzászólásáraMeglehet akkor ott is bacni már mindent, azt hittem csak nálunk maradt az alja népe az állami egészségügyben.


Válasz mtz1221 #8042. hozzászólásáraBazz+ nem, hidd el azóta is ezen röhögök, mi a faxnak orvoshoz menni?

A régi öregek megmondták, ha bajod van pálinka ha nem segít menj másik nőhöz ha az sem jöhet a piócás ember
Válasz termelo #8039. hozzászólásáraUgye csak szopatod itt a népet ???
Válasz Szlovákiából #8040. hozzászólásáraÉs akkor milyen eked is van juwel 120as vario 300lovast fosato?