Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.84 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Bárány #25034. hozzászólásáraNem tudom .Most gyorsan néztem a hirdetéseket'de kb. 10littyo üzemanyag áron vannak kb 70 litertől felfelé elég az üzemanyaghoz. . Teljesen gazdaságtalan. Mind tul van árazva . De egyik sem olcsobb. A 2ütemű olaj az ami éppen fele árban van.
Válasz ND #25016. hozzászólásáraHa jól csinálták a szőkítést, akkor jobb volt mint amit a kúton árultak. Legalábbis a Nógrádi így meséli a videókban. Bevitték a szőkített gázolajat a Mol laborjába, és állítólag jobb volt a minősége, mint a kúton árult Molos gázolajé. Ugye a legelején a vámost fizették le, hogy ne öntse bele a tartálykocsiba a piros szinezőanyagot. Mikor ezt nem tudták megcsinálni, akkor kénsavat (akkusavat) adtak hozzá, az valahogy elvette a pirosságát, majd a savasság semlegesítésére mészhidrátot adtak hozzá. Elmondása szerint ha kivárták a kellő időt, hogy ez a meszes ragadós cucc leült a tartály aljára és nem szabadott kiszivatni az alját. Aki nem így csinálta attól károsodott. Hogy igaz-e ez azt nemtudom. Azt tudom hogy egyszer anno nálunk a tszben ebben a szőkítős időben egyszer az összes Rába adagolója tönkre ment, el se indultak, megszorultak az elemek a Bosch adagolóban. Az MTZ-knek Ifáknak semmi baja nem lett.
Válasz .Richard. #25033. hozzászólásáraNem tudom, remélem, nem írtam durván rosszat, de valami ilyesmire emlékszem.
Tavaly voltam a KITÉ-nél, és ott mutatták ezt az adalékot, valami nagyobb kannás kiszerelésben volt. (20 liter?)
Válasz lac* #25029. hozzászólásáraAdaLékként öntve nem pedig 10%arányban. Egy 12ezres fordulatu 2üteműnek elég az 50es keverék akkor egy deci 20littyohoz nem sok de mégis van benne valami. Ilyen elven gondolják. Az meg nem okoz szennyezést meg gondot.
Válasz lac* #25028. hozzászólásáraDe továbbra is tartom,hogy a normális gyártótól származó gázolaj(ha normálisan van tárolva) nem árthat a rendszernek. Ha pedig valami gond van,mintavétel,és per.
Ha öntögeted az adalékokat,apránként beleöntesz egy komplett befecskendezőrendszer árát.
Válasz lac* #25026. hozzászólásáraA 2T-t egyik gyártó sem ajánlja, (de sokan használják), de vannak gyártói dízel adalékok. Pl. a KITÉ-nél JD, az Axiálnál asszem Deutz, meg még egyebek. Nem kötelező használni, de ajánlott, elsősorba CR motoroknál.
Csak azért, mert nem tudsz róla, még létezhet.
Válasz lac* #25015. hozzászólásáraNem hülyeség! Az itthoni gázolaj "szárazabb". Leginkább a CR rendszerek sínylik meg. Pl. vannak gyártók, akik Magyarországon előrehozott injektorvizsgálatot írnak elő, a nyugati országokhoz képest.
Válasz lac* #25022. hozzászólásáraNem is tartanak addig mint régen
Magyar szabvány ált elég tágan kezeli a tól-iget.
Ld Pl Élelmiszer könyv szerint "hús" amivel a kutyád nem etetnéd, de a parasztnak jó lesz
Válasz ND #25021. hozzászólásáraEz sem az az üzemagyag, mint 20 éve, fejlődik itt is az előállítási technológia, illetve az adalékolás is.
Egyébként utána tudok érdeklődni, jár hozzánk cég rakodási ellenőrként, ők nem csak a mi termékünkkel, üzemanyagok mintavételével és elemzésével is foglalkoznak.
De élő példa, ősszel lett hozva ibcbe kútról üzemanyag a mosókba, emelőkosarakba, most kitalálták, hogy ki kell tankolni a maradékot, a fél éves bérelt volvo homlokrakodóba 4 millára becsülik a kárt, mert megállt.
Az alja zavaros, kakaószerű lötty volt, felülről vett minta tiszta.
Ezt is független labor vizsgálja, illetve navos mintavétel is történt.
Válasz ND #25021. hozzászólásáraAzért az szép lenne,ha pl a Mol vagy az OMW gézolajától tönkremennének a befecskendező rendszerek...Az idevonatkozó szabványnak meg kell ,hogy feleljen.
Válasz lac* #25018. hozzászólásáraMost is pancsolják meg savazzák, csak biodízel a neve.
Napra fajtájában is benn alacsony + magas olajSAVas
Meg ha jól rémlik a technológiában is van vmi savazás, de erre nem esküdnék
Válasz B.Bali #25013. hozzászólásáraÉn mondjuk az mtz adagolóját Utn, Jazda, vagy motorpal is lehet, de maradjunk az utn-nél, nem venném alapul.
Kezdő szerelgetőként megrapasztaltam én is azt, hogy a finommegmunkálás náluk azért más alapon fut, mint egyéb gépgyártóknál.
A gázolaj áráról meg sajnos nem mi tehetünk, vízzel nem megy ez sem.
Ha emlékem nem csal, PdTdi motornál például önmagának "kever" bele motorolajat, ennek sem tudom, van e létjogosultsága, autószerelőtől hallottam, utána nem néztem.
De, csak ha abból indulok ki, hogy egy tüzelőanyag ellátó rendszerben vannak olyan mozgó alkatrészek, amelyek csak az üzemanyagban mozognak, én nem tartom hülyeségnek, ettől függetlenül nézhettek hülyének, mint mondtam, nekem ehhez csak a "józan paraszti eszem" van.
Válasz Tomi81 #25010. hozzászólásáraÉpp most lett egy fiat-hitachi köradagoló javíttatva, ott mondta a szaki, hogy érdemes bele a 2T olaj, hiszen a dízel annyira száraz, hogy nem ad kenést.
Jó pár éve lett egy 6 hengeres cater motor üzemanyagrendszere rendbe vágva, a huntraco csinálta, ott is ajánlotta a szerelő, akár a sima motorolajat is.
Válasz ND #25006. hozzászólásáraA gyártoknak csak jot tesz ha a flakonon irtat kevereik. Pedig marha könnyű észre venni ha sok az olaj. Egyből feltűnik. Csak a hidegen indulást veszik alapul'hiszen akkor is füstöl. Hát mit csináljon? Adjon neki gyengébbet akkor faxa.
Válasz .Richard. #25003. hozzászólásáraFőleg hogy az etanol meg még szárazabb, ahogy nő az aránya, lehet elviselne több olajat u.ahoz a kenési szinthez.
De ez már csak okoskodás részemről...
Sokan a gázolajba is raknak 2T-t, pedig abba elvileg soha nem kellett / nem kellene
Válasz gcastle #24991. hozzászólásáraÉn nem mondom'hogy rakjál bele több olajat de az az 50es elég száraz. Egy uj gép első karbi állitása után'mert előbb utòbb szükséges lesz'változik a keverék igy az olaj is amit megeszik a benzinnel. Kevesebbet eszik. Igy a több olajat is elviseli a benzinben. A gépek amiket leirtál nem feltétlen lesz gyűrű meg henger kopás de esetleg egyik pillanatrol a másikra beáll a hajtokar csapágy. Persze a sok használatnak tudhatod be'de több olajjal nem károsodsz anyagilag'csak több kenést adsz a motornak. De az a jo amit a gyárto megad'az tuti. Olyan mint az uj auto 25ezres első vagy következő olajcseréje. Mindenki maga tudja.
Válasz gcastle #24994. hozzászólásáraNekem azt jelenti hogy valamiből egy rész egy másikból ugyanazzal a mértéke hozzá 50.
Mongyuk nagyan régen jártam óvodába, azt lehet nem így van.
Válasz gcastle #24993. hozzászólására5ösbe veszem, és Te írtad h rátapad v mennyi az edényre.
Amúgy nem patika ez...
GÉPbe (Stihl, Husi) úgy kell ahogy írja a sajátja.
Sokan meg a lowcostosba is rakják a márkás olaját 50be, és les mikor kidől, hogy mé?
Hát mert abba nem úgy kellett volna, mert nem az az anyag, nem az az illesztés
Makita is 40 50et ír a dobozra, szervizesnek meg súgnak h javasolni kellene a vevőnek a 20 25öt h menjen egy darabig
Válasz ND #24986. hozzászólásáraAkkor ne "gép"-et shoppingolj, hanem vegyél már végre egy GÉP-et... Van 14 éves "sok erdei köbméteres" MS270 fűrészem, van 10 éves FS56 sokat gyötört "hobbi motoros kasza" az udvaron, 100ml/5l recepttel mentek, mennek. Meghibásodás: rugótörés karburátor külső részén, kaszánál lent alu ütköző kopása miatt hajtás hiba...
Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraAz ugye megvan mestőr, "hogy a az" mérős olajos dobozban marad a falán pár milliliter olaj... Ha már nem atommagot hanem szőrszálat hasítunk...
Válasz lac* #24982. hozzászólásáraDunántúl Batta, Tiszántúl Tifo, te meg jó helyen vagy BP környékén, ahol pár éve ezek szerint nyitottak új tankertöltőt ...
30433 hozzászólás
Válasz Bárány #25034. hozzászólásáraNem tudom .Most gyorsan néztem a hirdetéseket'de kb. 10littyo üzemanyag áron vannak kb 70 litertől felfelé elég az üzemanyaghoz. . Teljesen gazdaságtalan. Mind tul van árazva . De egyik sem olcsobb. A 2ütemű olaj az ami éppen fele árban van.
Válasz ND #25016. hozzászólásáraHa jól csinálták a szőkítést, akkor jobb volt mint amit a kúton árultak. Legalábbis a Nógrádi így meséli a videókban. Bevitték a szőkített gázolajat a Mol laborjába, és állítólag jobb volt a minősége, mint a kúton árult Molos gázolajé. Ugye a legelején a vámost fizették le, hogy ne öntse bele a tartálykocsiba a piros szinezőanyagot. Mikor ezt nem tudták megcsinálni, akkor kénsavat (akkusavat) adtak hozzá, az valahogy elvette a pirosságát, majd a savasság semlegesítésére mészhidrátot adtak hozzá. Elmondása szerint ha kivárták a kellő időt, hogy ez a meszes ragadós cucc leült a tartály aljára és nem szabadott kiszivatni az alját. Aki nem így csinálta attól károsodott. Hogy igaz-e ez azt nemtudom. Azt tudom hogy egyszer anno nálunk a tszben ebben a szőkítős időben egyszer az összes Rába adagolója tönkre ment, el se indultak, megszorultak az elemek a Bosch adagolóban. Az MTZ-knek Ifáknak semmi baja nem lett.
Válasz .Richard. #25033. hozzászólásáraNem tudom, remélem, nem írtam durván rosszat, de valami ilyesmire emlékszem.
Tavaly voltam a KITÉ-nél, és ott mutatták ezt az adalékot, valami nagyobb kannás kiszerelésben volt. (20 liter?)
Válasz Bárány #25032. hozzászólására
milyen mennyiségben irják? Igy olcsonak tűnik.
Válasz .Richard. #25030. hozzászólásáraA JD adalék talán 2 Ft/liter, ha jól emlékszem.
Válasz lac* #25029. hozzászólására1. Lassú az a kopás, és valóban szárazabb a magyar.
2. A szabványnak megfelel. (Ennyit a szabványról.)
3. Egy hugyozó injektor a motort is kinyírhatja.
Válasz lac* #25029. hozzászólásáraAdaLékként öntve nem pedig 10%arányban. Egy 12ezres fordulatu 2üteműnek elég az 50es keverék akkor egy deci 20littyohoz nem sok de mégis van benne valami. Ilyen elven gondolják. Az meg nem okoz szennyezést meg gondot.
Válasz lac* #25028. hozzászólásáraDe továbbra is tartom,hogy a normális gyártótól származó gázolaj(ha normálisan van tárolva) nem árthat a rendszernek. Ha pedig valami gond van,mintavétel,és per.
Ha öntögeted az adalékokat,apránként beleöntesz egy komplett befecskendezőrendszer árát.
Válasz Bárány #25027. hozzászólásáraMost a 2t-ről volt szó
Válasz lac* #25026. hozzászólásáraA 2T-t egyik gyártó sem ajánlja, (de sokan használják), de vannak gyártói dízel adalékok. Pl. a KITÉ-nél JD, az Axiálnál asszem Deutz, meg még egyebek. Nem kötelező használni, de ajánlott, elsősorba CR motoroknál.![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Csak azért, mert nem tudsz róla, még létezhet.
Válasz Bárány #25025. hozzászólásáraÉs milyen arányban kell önteni a 2t-t?
És a katalizátorral mi lesz?
Nem gondolhatjátok ezt komolyan.
Válasz lac* #25015. hozzászólásáraNem hülyeség! Az itthoni gázolaj "szárazabb". Leginkább a CR rendszerek sínylik meg. Pl. vannak gyártók, akik Magyarországon előrehozott injektorvizsgálatot írnak elő, a nyugati országokhoz képest.
Válasz lac* #25022. hozzászólásáraNem is tartanak addig mint régen
Magyar szabvány ált elég tágan kezeli a tól-iget.
Ld Pl Élelmiszer könyv szerint "hús" amivel a kutyád nem etetnéd, de a parasztnak jó lesz
Válasz ND #25021. hozzászólásáraEz sem az az üzemagyag, mint 20 éve, fejlődik itt is az előállítási technológia, illetve az adalékolás is.
Egyébként utána tudok érdeklődni, jár hozzánk cég rakodási ellenőrként, ők nem csak a mi termékünkkel, üzemanyagok mintavételével és elemzésével is foglalkoznak.
De élő példa, ősszel lett hozva ibcbe kútról üzemanyag a mosókba, emelőkosarakba, most kitalálták, hogy ki kell tankolni a maradékot, a fél éves bérelt volvo homlokrakodóba 4 millára becsülik a kárt, mert megállt.
Az alja zavaros, kakaószerű lötty volt, felülről vett minta tiszta.
Ezt is független labor vizsgálja, illetve navos mintavétel is történt.
Válasz ND #25021. hozzászólásáraAzért az szép lenne,ha pl a Mol vagy az OMW gézolajától tönkremennének a befecskendező rendszerek...Az idevonatkozó szabványnak meg kell ,hogy feleljen.
Válasz lac* #25018. hozzászólásáraMost is pancsolják meg savazzák, csak biodízel a neve.
Napra fajtájában is benn alacsony + magas olajSAVas
Meg ha jól rémlik a technológiában is van vmi savazás, de erre nem esküdnék
Válasz B.Bali #25013. hozzászólásáraÉn mondjuk az mtz adagolóját Utn, Jazda, vagy motorpal is lehet, de maradjunk az utn-nél, nem venném alapul.
Kezdő szerelgetőként megrapasztaltam én is azt, hogy a finommegmunkálás náluk azért más alapon fut, mint egyéb gépgyártóknál.
A gázolaj áráról meg sajnos nem mi tehetünk, vízzel nem megy ez sem.
Úgy tanították hogy a gázolajnak hidraulikus kenőhatása van. Sorra szarnának be az adagolók ha nem lenne kenése
Válasz ND #25016. hozzászólásáraMert azt savazták,meg ki tudja mit pancsoltak össze még.
Válasz lac* #25015. hozzászólásáraNem vagyok ennek szakértője, de gondolom akkor az összes szerelő, meg adagolós szaki hülye.
Ha emlékem nem csal, PdTdi motornál például önmagának "kever" bele motorolajat, ennek sem tudom, van e létjogosultsága, autószerelőtől hallottam, utána nem néztem.
De, csak ha abból indulok ki, hogy egy tüzelőanyag ellátó rendszerben vannak olyan mozgó alkatrészek, amelyek csak az üzemanyagban mozognak, én nem tartom hülyeségnek, ettől függetlenül nézhettek hülyének, mint mondtam, nekem ehhez csak a "józan paraszti eszem" van.
Válasz lac* #25015. hozzászólásáraSzőkítettbe is kellett, mert kinyírta az adagolót, megszorult
Válasz Gumóka #25012. hozzászólásáraAzért,mert a szerelők ajánlják még lehet hülyeség. És az is.
Válasz Tomi81 #25010. hozzászólásáraSajnos csak a prémium gázolajok kénmentesek.A többibe van,csak kevesebb mint régen.
Válasz Gumóka #25012. hozzászólásáraElég drága a gázolaj így is,még rakni hozzá 2t az már sok. Mtz-nél nem tapasztalom hogy szükség lenne rá
Válasz Tomi81 #25010. hozzászólásáraÉpp most lett egy fiat-hitachi köradagoló javíttatva, ott mondta a szaki, hogy érdemes bele a 2T olaj, hiszen a dízel annyira száraz, hogy nem ad kenést.
Jó pár éve lett egy 6 hengeres cater motor üzemanyagrendszere rendbe vágva, a huntraco csinálta, ott is ajánlotta a szerelő, akár a sima motorolajat is.
Válasz Tomi81 #25010. hozzászólásáraÉn még bízok a paraffinban...
Válasz ND #25006. hozzászólására"Sokan a gázolajba is raknak 2T-t, pedig abba elvileg soha nem kellett / nem kellene"
Mert régen volt benne kén és kente a dolgokat. Most meg kénmentes.
Válasz 5465 #25008. hozzászólásáraMegoldás: 1 aránylik az 50-hez
Válasz gcastle #24995. hozzászólásáraMatek érettségi 2 pontos feladat![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz ND #25006. hozzászólásáraA gyártoknak csak jot tesz ha a flakonon irtat kevereik. Pedig marha könnyű észre venni ha sok az olaj. Egyből feltűnik. Csak a hidegen indulást veszik alapul'hiszen akkor is füstöl. Hát mit csináljon? Adjon neki gyengébbet akkor faxa.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz .Richard. #25003. hozzászólásáraFőleg hogy az etanol meg még szárazabb, ahogy nő az aránya, lehet elviselne több olajat u.ahoz a kenési szinthez.
De ez már csak okoskodás részemről...
Sokan a gázolajba is raknak 2T-t, pedig abba elvileg soha nem kellett / nem kellene
Válasz ND #25004. hozzászólásáraviszont a Romet-ba meg 33as kellett, és egy kor szülöttei
Válasz gcastle #25001. hozzászólásáraNem valószínű, de az azzal is elvolt, mert így is folyt a kipufogó végén, meg a könyöknél.
De nem is pörög 10-12ezret, mint egy kasza, vagy fűrész...
Válasz gcastle #24991. hozzászólásáraÉn nem mondom'hogy rakjál bele több olajat de az az 50es elég száraz. Egy uj gép első karbi állitása után'mert előbb utòbb szükséges lesz'változik a keverék igy az olaj is amit megeszik a benzinnel. Kevesebbet eszik. Igy a több olajat is elviseli a benzinben. A gépek amiket leirtál nem feltétlen lesz gyűrű meg henger kopás de esetleg egyik pillanatrol a másikra beáll a hajtokar csapágy. Persze a sok használatnak tudhatod be'de több olajjal nem károsodsz anyagilag'csak több kenést adsz a motornak. De az a jo amit a gyárto megad'az tuti. Olyan mint az uj auto 25ezres első vagy következő olajcseréje. Mindenki maga tudja.
Válasz gcastle #24994. hozzászólásáraNekem azt jelenti hogy valamiből egy rész egy másikból ugyanazzal a mértéke hozzá 50.
Mongyuk nagyan régen jártam óvodába, azt lehet nem így van.
Válasz ND #24986. hozzászólásáraSimson tanksapkán is az EU miatt volt?![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz gcastle #24993. hozzászólására5ösbe veszem, és Te írtad h rátapad v mennyi az edényre.
Amúgy nem patika ez...
GÉPbe (Stihl, Husi) úgy kell ahogy írja a sajátja.
Sokan meg a lowcostosba is rakják a márkás olaját 50be, és les mikor kidől, hogy mé?
Hát mert abba nem úgy kellett volna, mert nem az az anyag, nem az az illesztés
Makita is 40 50et ír a dobozra, szervizesnek meg súgnak h javasolni kellene a vevőnek a 20 25öt h menjen egy darabig
Válasz lac* #24997. hozzászólásáraNekem innen hozzák:Budapest, Szállító u. 4, 1211!![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Válasz lac* #24997. hozzászólásáraHozzád a moltransz viszi, az csepeli ebedli!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz gcastle #24996. hozzászólásáraEngem dolgoztatsz? Írd be,h Mol Csepel,vagy ilyeneket
Válasz lac* #24988. hozzászólásáraÁt tudnád dobni a csepeli telephely koordinátáit? Köszi
Válasz gcastle #24994. hozzászólásáraMásképp: 1 az 50ben, vagy egyet az 50hez?![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraNeked mit jelent ez: 1:50?
1 per 50, vagy egy az ötvenben?
Válasz ND #24990. hozzászólásáraEzt csináld akkor csibém, amikor 10 literesben veszed a 2T-t!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz ND #24990. hozzászólásáraCserpákoljon aki szeret kecskét bakkolni 2 fillérért!
Válasz ND #24986. hozzászólásáraAkkor ne "gép"-et shoppingolj, hanem vegyél már végre egy GÉP-et... Van 14 éves "sok erdei köbméteres" MS270 fűrészem, van 10 éves FS56 sokat gyötört "hobbi motoros kasza" az udvaron, 100ml/5l recepttel mentek, mennek. Meghibásodás: rugótörés karburátor külső részén, kaszánál lent alu ütköző kopása miatt hajtás hiba...
Válasz gcastle #24989. hozzászólásáraKi kell öblíteni a cserpákot benzinnel
Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraAz ugye megvan mestőr, "hogy a az" mérős olajos dobozban marad a falán pár milliliter olaj... Ha már nem atommagot hanem szőrszálat hasítunk...
Válasz gcastle #24987. hozzászólásáraEz nem pár éve van koma![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz lac* #24982. hozzászólásáraDunántúl Batta, Tiszántúl Tifo, te meg jó helyen vagy BP környékén, ahol pár éve ezek szerint nyitottak új tankertöltőt ...