Hirdetés
Fórum
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Glifozát új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Vélemények New Holland TL 90A-ról új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Minőségi alma termesztés új
- Poénok új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Szója termesztése új
Cikkajánló

2024: 75 millió forint növényvédelmi bírság a parlagfű miatt
Hogy egy képzavarral éljünk: kemény dió a parlagfű.
342 hozzászólás
Válasz envagyok2 #290. hozzászólásáraÉn tudom!
Ez a szakmám!
És ebben is dolgoztam vagy 10 évig.
Nekünk még normálisan megtanították a 90es évek legelején.
Válasz Gumóka #287. hozzászólásáraKi beszél itt traktorról ???
Válasz rtamas76 #281. hozzászólásáraa kétvezetlékes fék nem egy túllihegett szabályozás. pláne nem ott, ahol sokat kell fékezni, dombon. egyvezetékes féket ha valaki állandóan azt nyomkodja, akkor leürül a tartály, mert ugye az egyvezetékes úgy fékez, hogy leüríti a vezetékből a levegőt, és így fékez be a pót a tartályból használva a levegőt. amíg a pedél be van nyomva, adddig üres a vezeték, addig nem tud tölteni a tartályba, és onnan ráadásul fogy. ezért egyveuetékes féket dombon tilos állandóan lökködni, kicsiket pisszegtetni, fékezgetni, mert leürül, azt taposni, felengedni, várni, taposni, felengedni, várni. és a két fékezés között tud tölteni a tartályba. kétveetées féknél a piroson állandóan tölt a tartályba, a sárgával van szabályozva, így a kétvzetékes fékkel lehet pisszegtetni, kicisket lökködni, hogy csak a pót fogjon, az nem ürül le, illetve lehet látni a tartály nnonyást, amíg van bent, addig fékez. ha meg abból is lefogy a levegő bizonyos szint alá (kb 2,5 bár) , akkor meg automatikusan befékez.
Válasz envagyok2 #288. hozzászólásáraEz hajszálpontosan ígyvan.

Válasz rtamas76 #277. hozzászólásáranem egészen értem, amit írsz, de a piros a töltő kör, azon mindig van nyomás. ha leszakad, leürül a piros vezeték, akkor azonnal befékez a pótkocsi fékszelep
a sárga a fékező vezeték, ezen csak akkor van nyomás, ha fékez a vontató. ha nem fékez, akkor ez üres, nincs rajta nyomás.
egy vezetékes vonttóval is lehet vontatni, fékezni kétvezetékes pótot, nem szabályos, de működik. mégpedig úgy, hogy az egyvezetékes (fekete) kutyafejet a pótkocsi piros kutyafejéhez kell kapcsolni, és ugye ezen akkor van nyomás, akkor tölti a tartályt a póton, ha a vonató nem fékez. ha a vontató fékez, akkor elenegdi a levegőt a fekete kutyafejről, leürül a vezeték, elmegy a nyomás a pótkocsi piros vezetékéből, vagyis a pótkocsi fékszelepe ezt úgy érzékeli, hogy leszakadt a piros kutyafej, és azonnal befékezi a pótot. aztán ha a vontatón felengedik a féket, akkor újra felépül a nyomás a fekete kutyafejen, a pótkocsi fékszelepe meg kiold. nem szabályos, de működik.
Válasz mtz1221 #286. hozzászólásáraMeghajtanék egy rendeset, de az nem traktor


Válasz Gumóka #285. hozzászólásáraMajd ha eltolod már 1x erre a képed, és meghajtasz egy rendeset, akkor lesz utánna nem sokára ami felhúzza.
Válasz mtz1221 #284. hozzászólásáraNálunk azért vannak dombok, amiken le kell jönni, oda kell a fék, mert eltolja a traktort, voltak is errefelé borulások.
Meg van egy nagyon szép völgyünk, onnan szénát szoktunk hordani, ott 14 körbálával vagy 2 traktor húzza fel a pótot, vagy 1 húzza, 1 meg tolja.
Válasz Gumóka #282. hozzászólásáraNem érteni, mert én még pótkocsin féket ebben az életben nem használtam. Traktoron allergiás vagyok ha nem fog rendesen, de póttal még az új sem volt összegyugva.
Válasz rtamas76 #281. hozzászólásáraItt még van új 5070 nyuszi , adagolóval.
Habár akarat kérdése az egész. Zetor forgalmazónál bent volt 200 darab 125ös fortera(a geci hozzánk nem is hozza a legjobb szériát) mins papírozták őket a románoknak.
Válasz mtz1221 #280. hozzászólásáraEgyébként jó ez a kétkörös fékrendszer, mert ha valami elhal a két körből még mindig van 1. Jöttem én is úgy 100km-t haza, hogy a pedálfékem 0, kézifékkel jöttem.
Meg ami a leggyakoribb hiba, a köcsögben a membránszakadás, azzal is el lehet gurulni biztonságban szervízig.
Bár a mai fékrendszerek már rég túl vannak a 20 évvel ezelőtti szinten, ezeket is már laptoppal lehet szerelni.
Válasz mtz1221 #280. hozzászólásáraMert nemnyomorít az unjó a barom túlliheget szabályzásal.
Szerintem nállatok az adblus motort sem erőltetik? Vagy igen?
Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraHozzánk meg az új lengyel pótkocsik 1 vezetékes madeinserbia petoletkás rendszerrel jönnek. Külön kell kérned ha 2 vezetékest akarsz.
Nem volt nehéz kiguglizni.
Jó olvasgatást.
https://mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch15.html
Válasz MTZ1221.3 #276. hozzászólásáraHa jól megnézed a vontatón 2kör van a póton csak 1
A 41es ábrán a 2fékkamra 1csövön kapja a féklevegőt
Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraVan a 2 vezeték
1es féklevegőt enged a kamrákra
2 vezeték állandó rendszernyomásmellett a leszakadáskor atómatikusan a tartály levegőjét a fékkamrára engedi. Ezzel beblokkol az ősszes fék amélkül , hogy a levegő a tartályokból a szakadt csövön elmenne!
Tehát a leszakadt pótkocsi nemtud tovább gurulni magatehetetlenül!
1988-as műszaki könyvből. Ez ma sincs másképp.




Válasz Gumóka #274. hozzászólásáraHivatalosan kétvezetékes!
Szlengben mondjuk kétkörös féknek! Pedig csak 1kör két vezetéken!
Mert vezérelt fék 1ik töltővezeték a másik!
A1vezetékes pedig a töltő és fekvezérlő ugyanaz az 1cső.
Válasz rtamas76 #273. hozzászólásáraJójó, nekem aztán mindegy, kétkörös, vagy kétvezetékes....
Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraA négykörös védőszelep az más tészta!
Az a tartályok töltési sorrendjét hivatott vezérelni.
Pl 1kör veszting kioldás
2 kör féklevegő
3kör a kuplung és váltó vezérlés
4 segédtartály légrugók felező billentő kapcsoló stb.
Ez általában tipus függő 6.5 bár és következő tartály!
Válasz MTZ1221.3 #269. hozzászólásáraIgen mert a kétkörös fék az autón vagy vonatón van! Biztonsági fék!
2 különálló kör kettős működtetésű fékkel! Az első kör mindég a jármű elsőtengelyét működteti! A 2.kör a jármű hátsó fékét!
Ezt jóltudod! De a pótkocsi az egykörről megy!
Ott általában a komolyabb póton fékerőszabályzóvan!
Terhelés fügvényében fékez!
Vagy kézi fékerő szabályzó
Pl ifa pótkocsi karos szab.
Válasz MTZ1221.3 #270. hozzászólásáraKétkörösnek tanultuk/tanították, meg máig is így szerepel kérdésként GKI-n is, igaz 2 éve csináltam a felújítót.

Egyébként lehet ezt variálni, mert például tananyagban van olyan leírás is, ami nem tesz különbséget a két kör és a két vezeték között. A két kört már leírtam, a két vezeték meg hát két vezeték.
A tananyag is úgy írja le, hogy ma már csak kétvezetékes pótkocsiféket alkalmaznak, de a felépítési ábrán egyes és kettes kört alkalmaz, amiből például a 2-es kör a kézifékkel együtt biztonsági fékként jelöli meg.
Kétkörös van a teherautón még mindig, meg az is marad, de például 4 körös védőszeleppel van ellátva.
Akkor mennyi is?
Válasz Gumóka #265. hozzászólásáraVisszabb mar megbeszeltuk ezt a kulonbseget, volt aki kepet is illesztett be errol. Annyival idosebb nem lehetsz, hogy nektek ezt nem igy tanitottak.
Válasz rtamas76 #266. hozzászólásáraEz biztos? Iskolaba se igy tanultuk, meg a jogositvany BÜ vizsgareszen is elcsattintottak aki keverte…
Ket vezetekes feknel igen van tolto es fekezo vezetek. De ketkorosnel nem pontosan ez a felallas. Nem mindegy, hogy Gizike vagy gőzeke.
Válasz Egy erdész fortyogó epéje #267. hozzászólásáraHa vanhozzá végzetséged , műbizonylatos fékrendszer alkatrészekkel, magasabb biztonsági szintre átalakíthatod!
Tehát 1körről 2re!
Viszont a gépre hivatalosan nemszabad egyköröst amelyik gyárilag "csak " 2körős van.
Nincs baj amíg nincs!
Amelyiket úgyszerelték ,hogy 1és 2kör van az ok.
Mert úgyvan forgalomba helyezve.
Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraA pótkocsikon elméletileg nem szabad átalakítani, mert csak olyan fékkel mehetnek műszakira, amilyennel forgalomba hozták azokat. Ezt mindig úgy szoktuk megoldani, hogy a traktor tudja mindkét típust.
Válasz MTZ1221.3 #264. hozzászólásáraA jogosítvány feltétele a műszaki ismeret (akinek kell belőle vizsgázni) mert akinek nem az iskolában tanulja.
A kétvezetékes vagy kétkörös az ugyanaz.
A kétkörös nem első és hátsó fékkör!
Az egyik az féklevegő köre.
A másik az állandó töltőlevegő!
Pótkocsit sok éve csak 2körrel lehet újjonnan forgalomba helyezni! Mint a traktort is csak 2körrel!
Ja és baromira kevés póton van két fékszelep!
Válasz MTZ1221.3 #264. hozzászólásáraA teherautó kétkörös, van a töltőkör az a sárga, a fékezőkör meg a piros.
Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraJól írtad mezőgazdasági pótkocsin mindegyiken 1 körös fék van. Két vezetékes általában kamionokon van ahol ha az egyik kör meghibásodik akkor még a másik tengelyen még lesz fékhatás. Irtó sokan keverik... Bár a jogosítvány alapfeltetele ennek ismerete...
Két vezetékes fékből ezzel a linken lévő pótkocsi vezérlővel lehet egy vezetékes féket üzemeltetni biztonságosan. Elég olcsó is. Nekünk 3 éve működik jól. 1221.3 MTZ-n. Azon is csak két vezetékes fék van és a HW8011, HW6011 még egy vezetékes. De gondolkodom átalakításukon a gyári átalakító szettel.
Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraVagy lecseréled az mtz fékszelepet 1 körösre.
Vagy a pótokat alakítod át.
Milyen tipusú a pót?
Az ifákat könnyű.
Az mbp az macerás de megoldható.
Mi a ifát és az ap800 ast (tandem) át alakítottuk.
Biztonságosabb a 2kör!
Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraA traktorra kell szerelni egy plusz egyköröst, tehát azon lesz két körös is meg egy körös is.
Pl.
https://www.gepalkatreszplaza.hu/termekeink/1683-utolagos-1-koeroes-fekrendszer.html
Vagy az összes pótkocsit átalakítani kétkörösre.
Válasz gida #4. hozzászólásáraVan nekünk egy új Belarus 952.3 traktorunk amin gyárilag már 2 vezetékes légfék van vagy 2 két körös, nemtudom erre a pontos megfogalmazást. A pótkocsik a gazdaságban mind egy körös fékkel üzemelnek. Fel szeretnék mindegyiken újítani a fék rendszer ezért arra gondoltunk, hogy megprobálnák azt úgy, hogy 2 vezetékesként tudjuk kezelni őket. Akkor erre mi a megoldás? Valaki tud linkelni olyan pótkocsi vezérlő szelepet amit 2 vezeték működtet de a pótkocsit továbbra is 1 körösként fogja kezelni
Válasz nemeth_richard #258. hozzászólásáraFékkel, kormánnyal nincs játék.
Válasz nemeth_richard #258. hozzászólására2019ben t7.165 már az agrotec nemszerlte fel az egyköröst.
Mert szabájtalan.
2018ban a 2 td5 95 úgyjött, hogy rajtukvolt.
Ha 19előtti senkinem firtattja hacsak nincs hatósági vizsgálat baleset miatt.
2010től fényképek a nkh nál.
De előtte is van csak te nemláthatod.
Azon úgyis látják.
A rúdon sosemvolt fékszelep.
Az alvázon vagy a kisalvázon az 5.kerék alatt. Hw pót
Válasz rtamas76 #257. hozzászólására247-es hozzászólásban írták a rudat.
Am ma délután néztem a 2001-es Landini Ghibli 90-es gépemen ugyan ezzel a megoldással van megcsinálva az egy vezeték. Csak ott T van a kétvezetékesbe téve, ez a szelep meg a hátsó hídon van hátulról jól látható helyen.
Axiál helyezte forgalomba így, semmi utólagos nincs rajt.
Válasz nemeth_richard #255. hozzászólásáraRúdra semilyen szepet nemlehet.
Csak csövet
Válasz nemeth_richard #255. hozzászólásáraPéldául én átalakíthatom.
És utána műszakivizsga.
Műbizonylatos alkatrészekkel.
Vagy szakműhely vagy magadnak ha autószerelő vagy mg gépszerő papíral.
De csak magadnak.
2ről 1re nemlehet.
Biztonságtechnikailag nemfelel meg és 1köröst forgalomba sem lehet helyezni!
Válasz rtamas76 #254. hozzászólásáraLentebb olvastam, hogy hivatalosan a pótkocsit sem lehet 1 vezetékesről 2-re alakítani. Ott írták, hogy pótkocsi rúdra stb rögzíteni ezt a szelepet. Akkor az is ugyan ez a kategória.
Bilincsekkel nem kell foglalkozni mert egyenlőre csak tesztre raktam össze.
Válasz Gumóka #252. hozzászólására3 pótot alakítottunk át a tavasszal 2körre.
Netto 70körül volt.
Ha jcb pláne nem szórakoznák vele
Válasz Gumóka #252. hozzászólásáraEzt egy kpms meglátná rögtön a vadászért küldene.
Nem papíroznának csak főbe lőnék!
Válasz rtamas76 #251. hozzászólásáraHa jól nézem ki, ez egy jcb?
Az meg aztán tud ám menni....
Egyébként ezt nem bilinccsel szokták építeni, hanem levegőcső, roppantóhüvelyes hollanderrel a végein.
Ez így sehogy nem oké.
De ha már átépítés, én a vázon belül, nem látványos helyen "T" elágazóval csapoltam volna meg a két kört, majd oda a szelep is, kívülre meg a kutyafej.
Az gyáriasabb.
Válasz nemeth_richard #250. hozzászólásáraRégi a gép?
Ha új az gáz.
Ez a megoldás tipikus rendszám levevős.
Nincs baj amíg nincs baj!
Balaset történik bárki hibájából. Ez a büncselkmény kategória.
Ha régi a gép ,így vetted ez midég rajtavolt.
Ha új az szarügy. Legalább eldugnád!
Apróság fékcső bilincs.
Az avab az rendszámlevevős.
Csak biztonsági fékcsőbilincs.
Helló!

Ez mennyire szabályos így?
Válasz MTZ1221.3 #247. hozzászólásáraKöszönöm,megtaláltam br 35.000-
Trakit nem bontanám,mind hármat átèpíteni költségesebb lenne,mint a pótkocsikat
Válasz MTZ1221.3 #247. hozzászólásáraProfi-Társ Bt. Bélapátfalva(Van webshop). Egykörös pótkocsi vezérlőszelep Cikkszám:4712000080 Ára: Bruttó 45.990-
Ettől jobb áron nem találtam, már több alkalommal vásároltam tőlük, korrekt árak, gyors szállítás.
Válasz kovacsviktoraggtelek #246. hozzászólásáraBe volt linkelve egy párszor, rajz is volt téve.

Piactér -> beírod a keresőbe - pótkocsi vezérlő szelep - megveszed. Bekötöd és használod az egyvezetékes féket.
Ezt az alkatrészt keresd. Nem atombomba építés ez. 3 vezetéket kell belekötni. 1 a pirosról, 1 a sárgáról és 1 elmenő lesz a fekete, amire rácsatolhatod a pótkocsit.
1. megoldási javaslat: a vezérlő szelepet felteszi a vonórúdra vagy a pótkocsin valahova és fixen köti rá a pótkocsi csatlakozóját közcsavarral, a vezérlőre pedig a traktor csatlakozóiról áll rá, 1 piros és 1 sárga kutyafejes csatlakozóval.
2 megoldási javaslat: A szelepet a traktorra szereli fel egy alkalmas helyre. A piros ágba tesz egy pneumatikus T gyorscsatlakozót, amiről megy tovább a gyári piros kutyafejre a levegő, a T másik ágáról pedig a pótkocsi vezérlő szelepre megy a töltő levegő. A sárga ágba tesz egy másik pneumatikus T gyorscsatlakozót, amiről megy tovább a gyári sárga kutyafejre a levegő, a T másik ágáról pedig a pótkocsi vezérlő szelepre megy a fék vezérlő levegő. A pótkocsi vezérlő utolsó megmaradó csatlakozására pedig felteszi a fekete kutyafejet amire már csatlakoztatható biztonságosan az egy vezetékes fék.
Nyugati traktorokon így volt megoldva gyárilag, de szerintem hívj szakembert, mert a fék nem játék. A hozzá nem értés pedig nem mentesít a büntetőjogi felelősség alól.
Itt a kèrdès,legyen kètkörös vagy kètvezetèkes a neve,nekem mindegy,ezt hogy lehet ősszehozni?

Válasz MTZ1221.3 #235. hozzászólásáraMi meg C+E Bü vizsgán még temploma is mentünk, csak ne a "siratófalat" húzzuk vizsgatételnek
Válasz MTZ1221.3 #243. hozzászólásáraNyilván így van, ha játszani akarunk a szavakkal. A mostani mezőgazdasági pótkocsikon kétkörös kétvezetékes légfékrendszer működik. De alapvetően a kérdés arra irányult, hogyan lehet a két "körből" egy "kört" csinálni. Még a vizsgabázison is így használják a kifejezést. Ha veszel egy pótkocsit, legtöbb helyen annyi van leírva, hogy kétkörös fékrendszer. Nyilván, aki szakmabeli, az tudja, hogy a két kör, az két egymástól független fékkört jelent. Így az egyik meghibásodása esetén is van működő fékrendszer.
Válasz Hunor11 #242. hozzászólásáraLentebb eleg jol megbeszeltuk, hogy nem. Ketkoros fek nem egyenlo ketvezetekessel.