Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Rendben,rakok fel képeket.
Tolna megyében élek, nem gazdálkodok csak nagy igény volt a kiskertek művelésére,mert nincs ilyen kistraktor a faluban.
Előtte házilag épült kistraktorom volt azzal dolgoztam.
Ehez a géphez van talajmaró,billenős pótkocsi.
csináltam hozzá 1-es és 2-es ekét,tolólapot, kúpos fahasítót.
Most a borona van soron.
Üdv a klubban
Fotókat töltsetek már a gépeitekről akinek még nincs,nem győzöm google-zni a gépeket amiket írtok.Ilyen f14 azt hiszem már van valakinek.
Merre gazdálkodsz?(nem kell pontos cím)Mit termelsz mivel foglalkozol illetve foglalkoztok?Bevált e gép vagy másikat nézel inkább majd.
Kistaki te is rakhatnál fel egy képet a traktorodról ha nem gond.
Üdvözlöm a fórumot.
Pár hónapja én is vettem egy yanmar f14d-t.
Gondoltam beregisztrálok,hátha tanul az ember egy két hasznos dolgot.
Olvasni eddig rendszeresen olvastam ezt a fórumot.
A bowden gondot én úgy oldottam meg, hogy ahol elszakadt, ott megköszörültem és régi réz tollbetét darabbal összetoldottam és beforrasztottam.
Azóta is tökéletes.
Köszi a Segítséget!
De azt hiszem, hogy a gépet majd csak télen szedem szét, amikor már nem lesz más munka, mert jelen pillanatban még 1000 a dolog! :) Vagy kell egy jó esős nap amikor már semmi munka, de akkor a traki elejét is szét kell szedni, mert az egyik lehajtásnál is szívárog az olaj(összkerekes). De ha lesz időm, fotózok! :)
Ha spirálos akkor azt a céget keresd ahol a bowdent csináltattad. Ha ők nem akkor amit én linkeltem céget. Mintadarabot küldöd és megcsinálják, szintén filléres tétel.
Ha pedig elektronikus akkor a vezetékeket nézd végig, valószínűleg kontakt hiba lesz.
Az a szimering szerüség nekem is folyt,elmentem Érdre egy nagyon profi szimering boltba és azt mondták felejtsem el.
Aztán elmentem a Fürihez ott kaptam rá igéretet,hogy beszerzik japánból majd hívnak ahogy lessz.Azóta eltelt egy év.
Üdvözlet!
Az én kapagépemnek kicsit más a szerkezete, de azt vettem észre, hogy alul szivárog az olaj, sőt mire észre vettem el is szivárgott. Alul a meghajtó háznál egy érdekes szimering van, szerintetek lehet olyat valahonnan szerezni? Az enyém láncos, és le volt fogazva a lánckerék, szétszedtem összeraktam, de nem jól tömít el az alsó szimering. :( de ez nem is egy egyszerű szimering, mert van rajt egy fém kupak szerű képződmény is, meg belül egy gumi harmónika szerüség, ami felveszi a kapatengely formáját.
Szia gratula agépedhez.
Szerintem a hajtás felől ha szennyeződés van benne mindenképpen szedd szét alapos takarítás szemrevételezés esetleges kárfelmérés tömítőfelület alapos tisztítás jó tömítés végett.Olaj feltöltés.Nekem a gyári kupakon W90 hajtóműolajat ír a derékszöghajtáshoz 0,7l a lehajtáshoz 0,8l.A gondosan elvégzett javítást meghálálja a sokévi gondtalan munkavégzés.
Nálunk viszont 0, azaz NULLA miliméter volt! A kertbern a kukorica teljesen kiégett, szó szerint sárga a tetejéig.
Más! Szegény embert még az ág is húzza! Ahogy kész lett a kuplungbowden, a második meló alatt elköszönt a fordulatszám - sebesség - üzemóra számláló műszer! Gondolom spirál. Vagy nem. Még nem szetem szét, de ilyen nincs!
Kiváncsi vagyok, ha ezt is kijavítjuk, mi jön még?
Feltételezve, hogy a spirál met el, van valakinek ötlete, hogy hol lehet az ilyemihez aránylag barátságos módon hozzájutni?
Hali! Nálunk itt a Vas megye nyugati partján az éjjel égzajlás volt, úgy szakadt, mintha az ég a földre szállt volna, de reggelre nem sok nyomát lehetett látni!
Köszönöm a biztató írásaitokat,a lefordítással azért nem vagyok olyan elégedett.
Nálam a talajmaró az a betöltő nyílástól számítva kb 2-3 cm ig van töltve,így az egész hajtásrész a lánc és a lánckerekek olajban futnak.Nekem ez 3l hajtómű olajba került.Egyébként nem szokták ilyen magasra tölteni.
Képet tölthetnél a gépedről fodifodi,minél hamarabb vagy tegnapra.
Kicsiny falum ismét nagy fába vágta a fejszéjét . Mezőgazdasági gép kiállítást és Vásárt rendez . 3 napos esemény sok színes programmal. Szeretettel várunk mindenkit. " Én egy kis piros traki mellett fogok ácsorogni"
Ma szántottam kicsit a Yanmar-ral szerintem egész jól ment ahoz képest,hogy még tanulom a szántást.Kötött talajt szántottam,eléggé le is volt keményedve.Szerencsére volt nemrég eső,így sikerült lefordítani valamennyire.
Építő jellegű hozzászólásokat várok!
Válasz #4254. hozzászólásra
Csatlakozom az alattam szólóhoz. Nekünk 190 cm-s INO vízszintes tengelyű van. 24 vagy 36 db kalapács kell hozzá nem tudom pontosan, de darabja 5000 + áfa!! Hoppáka!!
Szerencsére, akitől mi vettük adott hozzá vagy 100 darabot tartalékba. (Annak idején alaposan bevásároltak, autópálya mellett kaszáltak volna vele, de bedőlt a bolt.)
Lassan dolgozik igazán szépen, bokrokat kisebb fákat is elharap. Ja és a nap fénypontjai közé szokott tartozni, amikor felteker pl. egy a szántóra kidobott kerítést.
A vízszintes tengelyű szárzúzó inkább keményebb dolgok aprítására való. Pl napraforgó, kukorica szár, fás szárú növények. Ezekben jó és szép munkát végez.
Fűnyírásra viszont alkalmatlan, a kalapácsok nem tudnak megfelelően dolgozni.
Az elmondottakon túl a kések vagy kalapácsok állapotára és azoknak utánpótlási lehetőségére érdemes odafigyelni. Ez fogyóeszköz tartós használat esetén.
Amúgy ilyen kis gépeknél szerintem jobb, univerzálisabb a függőleges tengelyű szárzúzó.
Nem kell azért annyira megijedni, nem olyan vészes dolog a bowden gyártás. A véget szimlán forrasztó ónnal vagy préseléssel rögzítik
Az újabb nagyüzemi (kínai) bowdeneknél cinből öntik a diót, így azt újra kell gyártani.
Kis ismertető: LINK
Én innen szoktam hozni az alapanyagot:LINK
Korrektek, jó minőséget csinálnak. Ha kell postafordultával le is gyártják a cuccot.
Szép estét a fórumtársaknak.
Hspityu ne haragudj de elfelejtettem válaszolni.Igen szamócának készítettem elö a helyet.Most elég nehéz megmondani hogy milyen fajtákat termelnek mert nagyon sok fajta van.A legmenöbb az olasz fajták elsöként a clary,meg a tuchampion,tutop.majd a marmolada,anita asia.De elvétve van még elsanta,senga sengana,meg az újak a sveva,vagy syria,darselect.De lehetne még folytatni sok fajtát.A szárzúzóra térve én nem akarlak lebeszélni a vízszintes tengelyü zúzöröl de gondold át.Nálam volt tavaly egy újszerü olasz sztem tettem is fel képet akkor,de nekem nem jött be.Szép munkát végez de csak akkor ha nagyon lassan mész ami azt jelenti hogy gazoson terep 3mal mentem füben terep 1-2.A függöleges tengelyüvel megyek füben orsz.1,gazban meg orsz.2.Ha nem egyenletes a terület hanem hepe hupás akkor sokat elhagy.Én nem vennék az tuti.De ha meg nézed akkor a hajtómü ne morogjon,késtartó csö egyenletesen fusson,váz ne legyen megrepedve.Jó üzletet hozzá.
Ami még említésre méltó: a függesztett csillagkerekes nagyon jól ki tudja szedi a mélyedésekből, gödröcskékből is a cuccot a sok csuklós mehanizmusnak köszönhetően. A vonatottról ez nagyon nem mondgató el.
Üdvözlet!
Hátha valakinek van ötlete!
A minap vettem egy benzinmotoros talajfúrót nem márkás termék, a géppel magával nincs is gondom, egyedül szerintem a fúró kialakítással lehet némi probléma, mert nehezen akarja magát behúzni a földbe, valahogy 15cm után megakad a dolog, pörög forog, de valahogy nem akar mélyebbre menni, és nézegettem a fúrót, és elég vastagnak találom a spirál rész kialakítását, van-e valakinek ötlete, ami esetleg bevált már?
Köszönettel!
A munkaszélességet nem mértem meg. Én eddig 160-as tárcsás kasza és kiskombájn után sodortam vele, mindkét rendszélességhez jól passzolt. Általában 4 rendet sodrok össze, ez tetszik a kisbálázós, meg a gurigázós bálázóknak is, meg nekem és a kistrakinak is.
A dolog kb úgy áll, hogy mész 2 kört jobb kézről, ezzel az anyag a 4. rend tetejérs illetve a 4. és 5. rend közé gyűlik. Ezután mgfordulok (irányt váltok) és a 4.rendet az összes cuccal visszafordítom, így minden rend megfordult legalább egyszer.
Terep 4-ben (2-4) sodrok, nem tudom, hogy ez mekkora sebesség, de a minőséggel nincs gond. Lejtősebb, magyas tarlós, vagy hepe-hupás terepen mászó 4-ben (1-4) megyek, de akkor is szép a sodrás.
35452 hozzászólás
Válasz #4299. hozzászólásra
Elnézést a bowden helyett spirált akartam írni.
Válasz #4300. hozzászólásra
Rendben,rakok fel képeket.
Tolna megyében élek, nem gazdálkodok csak nagy igény volt a kiskertek művelésére,mert nincs ilyen kistraktor a faluban.
Előtte házilag épült kistraktorom volt azzal dolgoztam.
Ehez a géphez van talajmaró,billenős pótkocsi.
csináltam hozzá 1-es és 2-es ekét,tolólapot, kúpos fahasítót.
Most a borona van soron.
Szia Szem
Üdv a klubban
Fotókat töltsetek már a gépeitekről akinek még nincs,nem győzöm google-zni a gépeket amiket írtok.Ilyen f14 azt hiszem már van valakinek.
Merre gazdálkodsz?(nem kell pontos cím)Mit termelsz mivel foglalkozol illetve foglalkoztok?Bevált e gép vagy másikat nézel inkább majd.
Kistaki te is rakhatnál fel egy képet a traktorodról ha nem gond.
Üdvözlöm a fórumot.
Pár hónapja én is vettem egy yanmar f14d-t.
Gondoltam beregisztrálok,hátha tanul az ember egy két hasznos dolgot.
Olvasni eddig rendszeresen olvastam ezt a fórumot.
A bowden gondot én úgy oldottam meg, hogy ahol elszakadt, ott megköszörültem és régi réz tollbetét darabbal összetoldottam és beforrasztottam.
Azóta is tökéletes.
Válasz #4295. hozzászólásra
Köszi!
Hogy ez nekem nem jozott eszembe!!!
Köszi a Segítséget!
De azt hiszem, hogy a gépet majd csak télen szedem szét, amikor már nem lesz más munka, mert jelen pillanatban még 1000 a dolog! :) Vagy kell egy jó esős nap amikor már semmi munka, de akkor a traki elejét is szét kell szedni, mert az egyik lehajtásnál is szívárog az olaj(összkerekes). De ha lesz időm, fotózok! :)
Válasz #4292. hozzászólásra
Ha tudnál képet csinálni a szimeringről akkor talán tudunk is segíteni. Ha mást nem akkor le lehet gyártatni.
Nincs lehetetlen
Válasz #4288. hozzászólásra
Ha spirálos akkor azt a céget keresd ahol a bowdent csináltattad. Ha ők nem akkor amit én linkeltem céget. Mintadarabot küldöd és megcsinálják, szintén filléres tétel.
Ha pedig elektronikus akkor a vezetékeket nézd végig, valószínűleg kontakt hiba lesz.
Válasz #4292. hozzászólásra
Az a szimering szerüség nekem is folyt,elmentem Érdre egy nagyon profi szimering boltba és azt mondták felejtsem el.
Aztán elmentem a Fürihez ott kaptam rá igéretet,hogy beszerzik japánból majd hívnak ahogy lessz.Azóta eltelt egy év.
Válasz #4292. hozzászólásra
irány valami profi szimmeringes (nálunk SKF)...ott lesz gyógyír
Üdvözlet!
Az én kapagépemnek kicsit más a szerkezete, de azt vettem észre, hogy alul szivárog az olaj, sőt mire észre vettem el is szivárgott. Alul a meghajtó háznál egy érdekes szimering van, szerintetek lehet olyat valahonnan szerezni? Az enyém láncos, és le volt fogazva a lánckerék, szétszedtem összeraktam, de nem jól tömít el az alsó szimering. :( de ez nem is egy egyszerű szimering, mert van rajt egy fém kupak szerű képződmény is, meg belül egy gumi harmónika szerüség, ami felveszi a kapatengely formáját.
Üdv urak!
Martonvásár 23mm Ez életmentő volt.
A traki két hete áll nem csináltam semmit nulla meló
Válasz #4283. hozzászólásra
Szia gratula agépedhez.
Szerintem a hajtás felől ha szennyeződés van benne mindenképpen szedd szét alapos takarítás szemrevételezés esetleges kárfelmérés tömítőfelület alapos tisztítás jó tömítés végett.Olaj feltöltés.Nekem a gyári kupakon W90 hajtóműolajat ír a derékszöghajtáshoz 0,7l a lehajtáshoz 0,8l.A gondosan elvégzett javítást meghálálja a sokévi gondtalan munkavégzés.
Válasz #4288. hozzászólásra
Ja! És a talajmarómból is elszállt egy kés!
Nálunk viszont 0, azaz NULLA miliméter volt! A kertbern a kukorica teljesen kiégett, szó szerint sárga a tetejéig.
Más! Szegény embert még az ág is húzza! Ahogy kész lett a kuplungbowden, a második meló alatt elköszönt a fordulatszám - sebesség - üzemóra számláló műszer! Gondolom spirál. Vagy nem. Még nem szetem szét, de ilyen nincs!
Kiváncsi vagyok, ha ezt is kijavítjuk, mi jön még?
Feltételezve, hogy a spirál met el, van valakinek ötlete, hogy hol lehet az ilyemihez aránylag barátságos módon hozzájutni?
Hali! Nálunk itt a Vas megye nyugati partján az éjjel égzajlás volt, úgy szakadt, mintha az ég a földre szállt volna, de reggelre nem sok nyomát lehetett látni!
Válasz #4285. hozzászólásra szia pityú ittlent a balcsi parton 60mm eső volt kettő nap is szará áztam a barackosban is áll még a sár.
Szia
Nem mértem meg sajnos,de szerintem több volt mint 17 mili.A talaj felső 40cm-es része végig nedves.Az eső előtt már száraz volt,és repedezett.
Válasz #4271. hozzászólásra
Alakul ez kérem...
Hány milit kaptatok? Nálunk csak 17 volt...
Vagy feltöltés után lemegy a homok az aljára?
Kőszi szépen a kereszthajtásról hiányzott a kupak és egy kis kosz is van benne lehet,hogy szét kell szedni?
Válasz #4280. hozzászólásra
Nekem is ilyen maró van.2 műanyag kupak van (szöghajtás + a kereszt tengelyen) azokat megtöltöd 50-70%-ra és nem lessz gond...Gratula a géphez
Amaró
Ez lenne a kérdéses maró
Az szöghajtásba külön kell tölteni az olajat,ezt azért mondom nehogy oda elfelejts tölteni mert nagy baj lesz belőle.
Köszönöm a biztató írásaitokat,a lefordítással azért nem vagyok olyan elégedett.
Nálam a talajmaró az a betöltő nyílástól számítva kb 2-3 cm ig van töltve,így az egész hajtásrész a lánc és a lánckerekek olajban futnak.Nekem ez 3l hajtómű olajba került.Egyébként nem szokták ilyen magasra tölteni.
Képet tölthetnél a gépedről fodifodi,minél hamarabb vagy tegnapra.
Sziasztok!
Nemrég lettem én is géptulajdonos,érdeklődnék,hogy a talajmarót meddig és milyen olajjal kel feltőlteni?
Sziasztok Urak !
Kicsiny falum ismét nagy fába vágta a fejszéjét . Mezőgazdasági gép kiállítást és Vásárt rendez . 3 napos esemény sok színes programmal. Szeretettel várunk mindenkit. " Én egy kis piros traki mellett fogok ácsorogni"
Válasz #4271. hozzászólásra
Jó lesz ez Pityu Csak így tovább.
Válasz #4271. hozzászólásra
Nagyon szép szántás.
Sziasztok
Ma szántottam kicsit a Yanmar-ral szerintem egész jól ment ahoz képest,hogy még tanulom a szántást.Kötött talajt szántottam,eléggé le is volt keményedve.Szerencsére volt nemrég eső,így sikerült lefordítani valamennyire.
Építő jellegű hozzászólásokat várok!
http://youtu.be/7Xn3InCdM3U
Válasz #4269. hozzászólásra
Bocs, vissza az egész. Az egy másik cég. Összetévesztettem....
Válasz #4265. hozzászólásra
Én is náluk voltam, csak a tolnai telepükön.....
Válasz #4263. hozzászólásra
Milyen fajták vannak és küldesz, ha kellene néhány tucat?
Válasz #4254. hozzászólásra
Csatlakozom az alattam szólóhoz. Nekünk 190 cm-s INO vízszintes tengelyű van. 24 vagy 36 db kalapács kell hozzá nem tudom pontosan, de darabja 5000 + áfa!! Hoppáka!!
Szerencsére, akitől mi vettük adott hozzá vagy 100 darabot tartalékba. (Annak idején alaposan bevásároltak, autópálya mellett kaszáltak volna vele, de bedőlt a bolt.)
Lassan dolgozik igazán szépen, bokrokat kisebb fákat is elharap. Ja és a nap fénypontjai közé szokott tartozni, amikor felteker pl. egy a szántóra kidobott kerítést.
Válasz #4254. hozzászólásra
A vízszintes tengelyű szárzúzó inkább keményebb dolgok aprítására való. Pl napraforgó, kukorica szár, fás szárú növények. Ezekben jó és szép munkát végez.
Fűnyírásra viszont alkalmatlan, a kalapácsok nem tudnak megfelelően dolgozni.
Az elmondottakon túl a kések vagy kalapácsok állapotára és azoknak utánpótlási lehetőségére érdemes odafigyelni. Ez fogyóeszköz tartós használat esetén.
Amúgy ilyen kis gépeknél szerintem jobb, univerzálisabb a függőleges tengelyű szárzúzó.
Válasz #4233. hozzászólásra
Nem kell azért annyira megijedni, nem olyan vészes dolog a bowden gyártás. A véget szimlán forrasztó ónnal vagy préseléssel rögzítik
Az újabb nagyüzemi (kínai) bowdeneknél cinből öntik a diót, így azt újra kell gyártani.
Kis ismertető: LINK
Én innen szoktam hozni az alapanyagot:LINK
Korrektek, jó minőséget csinálnak. Ha kell postafordultával le is gyártják a cuccot.
Sziasztok
Köszönöm a választ a kérdéseimre.Palántát szoktál e eladni Ati?Házikerti mennyiség érdekelne 200db kb utánvétellel vagy előreutalással.
Szép estét a fórumtársaknak.
Hspityu ne haragudj de elfelejtettem válaszolni.Igen szamócának készítettem elö a helyet.Most elég nehéz megmondani hogy milyen fajtákat termelnek mert nagyon sok fajta van.A legmenöbb az olasz fajták elsöként a clary,meg a tuchampion,tutop.majd a marmolada,anita asia.De elvétve van még elsanta,senga sengana,meg az újak a sveva,vagy syria,darselect.De lehetne még folytatni sok fajtát.A szárzúzóra térve én nem akarlak lebeszélni a vízszintes tengelyü zúzöröl de gondold át.Nálam volt tavaly egy újszerü olasz sztem tettem is fel képet akkor,de nekem nem jött be.Szép munkát végez de csak akkor ha nagyon lassan mész ami azt jelenti hogy gazoson terep 3mal mentem füben terep 1-2.A függöleges tengelyüvel megyek füben orsz.1,gazban meg orsz.2.Ha nem egyenletes a terület hanem hepe hupás akkor sokat elhagy.Én nem vennék az tuti.De ha meg nézed akkor a hajtómü ne morogjon,késtartó csö egyenletesen fusson,váz ne legyen megrepedve.Jó üzletet hozzá.
Válasz #4256. hozzászólásra
Mi a spirál elején -ahová a kopóél van felcsavarozva-hajlítottunk a lemezen, hogy jobban kapóra álljon. Nekünk ennyik elég volt.
Válasz #4260. hozzászólásra
Nincs vele semmi gondom,jól működik!
Csak szerintem a csillagossal gyorsabb dolgozni.
Válasz #4258. hozzászólásra
Mi a gondod szíjjas sodróval? Ha jól emléxem az van neked...
Válasz #4258. hozzászólásra
Ami még említésre méltó: a függesztett csillagkerekes nagyon jól ki tudja szedi a mélyedésekből, gödröcskékből is a cuccot a sok csuklós mehanizmusnak köszönhetően. A vonatottról ez nagyon nem mondgató el.
Válasz #4253. hozzászólásra
Köszi a segitséget,nagyon kacérkodom a gondolattal,hogy eladom az enyémet és veszek egy ilyet.
Válasz #4254. hozzászólásra
Pityu szerintem ha látod dolgozni akkor mindent elárul magáról.Gondolok én hangja,elvégzett munka minősége.
Üdvözlet!
Hátha valakinek van ötlete!
A minap vettem egy benzinmotoros talajfúrót nem márkás termék, a géppel magával nincs is gondom, egyedül szerintem a fúró kialakítással lehet némi probléma, mert nehezen akarja magát behúzni a földbe, valahogy 15cm után megakad a dolog, pörög forog, de valahogy nem akar mélyebbre menni, és nézegettem a fúrót, és elég vastagnak találom a spirál rész kialakítását, van-e valakinek ötlete, ami esetleg bevált már?
Köszönettel!
Válasz #4254. hozzászólásra
Passz! :)
Találtam egy használt vízszintes tengelyű szárzúzót, mire kell figyelnem ha,megnézem?A helyszínen kipróbálható 120-130cm körüli munkaszélességű.
Válasz #4250. hozzászólásra
A munkaszélességet nem mértem meg. Én eddig 160-as tárcsás kasza és kiskombájn után sodortam vele, mindkét rendszélességhez jól passzolt. Általában 4 rendet sodrok össze, ez tetszik a kisbálázós, meg a gurigázós bálázóknak is, meg nekem és a kistrakinak is.
A dolog kb úgy áll, hogy mész 2 kört jobb kézről, ezzel az anyag a 4. rend tetejérs illetve a 4. és 5. rend közé gyűlik. Ezután mgfordulok (irányt váltok) és a 4.rendet az összes cuccal visszafordítom, így minden rend megfordult legalább egyszer.
Terep 4-ben (2-4) sodrok, nem tudom, hogy ez mekkora sebesség, de a minőséggel nincs gond. Lejtősebb, magyas tarlós, vagy hepe-hupás terepen mászó 4-ben (1-4) megyek, de akkor is szép a sodrás.