Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak632 FtEUR403.88 FtUSD387.45 FtCHF426.08 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
találtam egy cikket az agrobio.hu oldalán a massey fergusonokról:
Közismert dolog, hogy a mezőgazdasághoz alapvetően két dolog kell, a jó föld és a jó traktor, a többi pedig csak részletkérdés. Az oldal Tisztelt Látogatói bizonyára észrevették hogy jó traktor témában gyakorta felvetődik a John Deere és a Lamborghini, de nemrég egy bemutató kapcsán felvetődött a Challenger traktor is. Természetesen a Challenger is jó traktor, mint ahogyan a Fendt is meg a Valtra is és a Massey Ferguson is, de szerintem sokan nem tudják, hogy ezek a traktorgyárak ma már az AGCO birtokában vannak és gyakorlatilag márkatermék lett belőlük.
Szerintem a képen látható Massey Ferguson 6499 traktornak is megvan a maga szépsége, amely talán ebből a nézetből érvényesül a legjobban, hiszen innen nézve nem teng túl a piros és az ég kék hátterével elég jól is mutat. A sok fekete - kerekek, kipufogócső, visszapillantó tükör, hűtőrács - szinte dinamikussá teszi ezt a traktort. A lámpák formavilága és elrendezése Harry Ferguson szellemi hagyatékát követi, aki mindig azt mondta, hogy a mérnöki munka szépsége az egyszerűség.
A Massey Ferguson traktorok története nagyrészt a traktorgyártás története és ez a történet az egyik dolog, ami miatt ez a tarktor nagyon szerethető.
Úgy indult a dolog, hogy 1844-ben Kanadában Daniel Massey elkezdett mezőgazdasági gépeket gyártani. 10 évvel később szintén Kanadában Alanson Harris szintén belefogott ebbe az iparba, de ő ráfókuszált a betakarítást segítő gépekre. 1891-ben a két cég - akik akkor már Kanada vezető mezőgazdasági gépgyártói voltak - egymásra talált és Massey-Harris néven egyesültek. 1926-ban Angliában Harry Ferguson szabadalmaztatta a 3 pontos felfüggesztést a traktorokon. 1930-ban a Massey-Harris elkészítette az első négykerék meghajtású traktort. 1942-ben megcsapta a céget a háború szele és nekiálltak tankot csinálni. Arról nem tudni, hogy milyen sikerrel. 1946-ban Coventry-ben Harry Ferguson megnyitotta azt a traktorgyárat, ami nemsokára a világ legnagyobb traktorgyára lett. 1953-ban a Massey-Harrys és a Ferguson egyesültek. Nagyon érdekes és sokatmondó az az adat, miszerint 1954-ben az USA farmjain már több trakor dolgozott, mint ló és öszvér összesen. 1957. Sir Edmund Hillary átkelt az Antarktiszon. Ehhez megbízható jármű kellett, ami nem robban le, meg bírja az úttalan utakat is. A járműve egy tuningolt Massey-Harris-Ferguson traktor volt. Ez azért elég jó reklám volt a cégnek, de hamarosan 1958-ban a marketingesek szóltak, hogy nem jó a név, mert túl hosszú. Harrist ekkor kidobták a cégnévből és maradt a Massey Ferguson. 1962-re a cég a Világ vezető traktorgyártója lett. 1993-ban az AGCO megvette a Massey Ferguson Észak-Amerikai értékesítési jogait, majd hamarosan megvette a céget tokkal vonóval. 2009-ben a cég elkészítette az MF 8600 sorozatú traktorokat, amelyek bizonyos értelemben a traktorgyártás élvonalát képviselik. Ebben megtalálható az úgynevezett e3 technológia, amely az Energy-Economy-Ecology szavakból keletkezett és csodálatosan egyesíti az erőt a gazdaságosságot és az alacsony környezetterhelést. A három háromszög az emblémán egyrészt Ferguson szabadalmára a 3 pontos felfüggesztésre utal, másrészt nem hagyja feledésbe menni a 3 alapítót Masseyt, Harrist és Fergusont.
A másik dolog, ami miatt ez a traktor nagyon szerethető, hogy most, az akciós ára a nagyon jó minőségű rádiós CD lejátszót is tartalmazza. Valószínűleg ez a traktor is megtekinthető lesz a hamarosan induló Vaderstad - Massey Ferguson - AGRO.bio országos ródsó 10 állomásán, ahol a tarlókezelés traktor-talajművelőgép-talajbaktérium készítmény komplex bemutatására fog sor kerülni.
Pontos helyszínek és időpontok hamarosan megtalálhatóak lesznek a cégek honlapjain.
nekem 5455 van, de még a tier3 elötti. 2000-es fordulaton 35-el megy, 2200 fordulaton 39-el, de pótkocsival 90q búzával is. szerintem a mi útjainkon életveszélyes ez a sebesség. ha nagyobb távolságokra kell a gép én márkától függetlenül rugozott elsőhíddal venném
5455 Tier3as tulajoktol kerdezem, vagy kinek van gyakorlati informacioja errol a geprol, h tud-e ez a gep 40el menni? Kiprobaltam egy kereskedonel es 35km/h volt a vege, ugy, h a fordulatszam 2000volt. Egy ilyen gepen gondolkodom, de nekem fontos a sebesseg, nyaron befognam szallitani is. Nemhiszem h valami elvolt allitva a szamlalojan, mert kevesebbnek is ereztem a sebesseget.
Mik a tapasztalatok?
Hogyan bírja ilyen mélyen ennyivel?
A szomszéd faluban a Rába is 3késessel megy,50centit nem éri el mélységben és doszt elég neki.
Persze a bódvalaposban jobban is megy,de parton felfelé 5-körül viszi.
egyszerű, mint a "fakocka". nekem 5455 van és semmi baja, de elektromosan kicsit problémás. kiment az izzó a fülkevilágításnál és a műszerfalba a négykerékvizsszajelző lámpa. azt hiszem ezt a váltót 150 paciig rakták, de a bátyja többet tud róla.
a váza vasból van, de vannak benne fa részek is. teljesen igénytelen. nekem jól bevált. lucernamagot meg kalászos magot vetésre rostáltam vele. nem egy nagy teljesítményű
Válasz #4658. hozzászólásra
Én egy 5465-öst szeretnék, ami 120le körül van. Az érdekelne, hogy a váltója és a hátsó hárompontja hogyan bírja, mert ezek elvileg ugyanazok ,mint a kisebb modelleken.
elektronikai hibákat meg nem értem.
A nagy Fergusonomban 3000óra van de csak tankoljuk meg olajat cserélünk.
A kombájn 12éves de az is szépen pirít.
Tavaly amikor a rángató része kottyant és minden fordúlatnál ütött egyet akkor néha kiírta,hogy kontakt hiba van valahol, átnéztem,átmozgattam,kilett javítva az egész rázórésze és kész.
felénk a Newholland traktorokat nembírják bevinni a fődről gyakran mert csak a szervízes laptop meg faxomérzékelőszemzor csere után hajlandó menni.
Az újabb NH kombájnoknál is megesik az ilyesmi.
Egy környékbeli nagygazda az ízelt kormányzású nagy Newhollandjait vissza is dobta pedig több is volt és újak voltak. Hozott jonit azokkal nincs úgy baj.
Csak a kombájnok küszködnek a repcében,nem bírják enni,hiába SPS 80milliós tétel.
Válasz #4655. hozzászólásra
A havernak van egy 5435ös.Gyege egy masina?Nagy a váltó a motorhoz.Gyenge az elektronikája.Egy 120le motorral tök jo gép lenne!
A kalmárrostád hogy vált be?
Ha jól emlékszem te ajánlottad a Tiszakécske melletti gyártót.
Most hívott, hogy elkészült (fél év után)
Én kicsit idegenkedek a fa váztól. Te miért ilyet vettél, miért nem vasvázasat?
A ródsón úgyis csak megnézed a gépet oszt cső.
Írtam régen is,hogy ha Ferga érdekel szóljatok,gyertek el, itt a 217 lovas 6497-es téma, 1800órát megy egy évben, szerintem akadna lehetőség meglesni kipróbálni munka közben:-D 2007-es Tier III-as,fullos Datatronic monitoros,front kardán és hidraulika, kabin és hídrugózás meg minden felszereltség... gyakorlatilag csak az orra lámpái másabbak az újtól.
és lehet,hogy lesz még egy ööö.......majd elmondom.
Kombájnt is lehet próbálni.
Fogós földben elásva a fordított gumi, vagy hátrafelé menetben ugye a gumi többet fog, mivel egyfajta "kagylós" alakú lesz a téma.
Esős időben viszont nemjó,mert húzza maga alá a sarat,egyébként meg normál helyzetben löki ki kétódalra és törekedik a fogósabb réteg felé.
Szerintem...
Bátyja nézd meg a chronomotot. kategóriámban az első helyezet 45másodpercel ment jobbat.
Szerinted ez még B szinvonal?
Van mégegy ürge, 3-4.lett úgyláttam, őmeg vagy 10éve még I.oszt-ban is indulgatott,most meg B, azaz amatőr vaze.
Híjjál ha konditéma lesz ma!
24441 hozzászólás
találtam egy cikket az agrobio.hu oldalán a massey fergusonokról:
Közismert dolog, hogy a mezőgazdasághoz alapvetően két dolog kell, a jó föld és a jó traktor, a többi pedig csak részletkérdés. Az oldal Tisztelt Látogatói bizonyára észrevették hogy jó traktor témában gyakorta felvetődik a John Deere és a Lamborghini, de nemrég egy bemutató kapcsán felvetődött a Challenger traktor is. Természetesen a Challenger is jó traktor, mint ahogyan a Fendt is meg a Valtra is és a Massey Ferguson is, de szerintem sokan nem tudják, hogy ezek a traktorgyárak ma már az AGCO birtokában vannak és gyakorlatilag márkatermék lett belőlük.
Szerintem a képen látható Massey Ferguson 6499 traktornak is megvan a maga szépsége, amely talán ebből a nézetből érvényesül a legjobban, hiszen innen nézve nem teng túl a piros és az ég kék hátterével elég jól is mutat. A sok fekete - kerekek, kipufogócső, visszapillantó tükör, hűtőrács - szinte dinamikussá teszi ezt a traktort. A lámpák formavilága és elrendezése Harry Ferguson szellemi hagyatékát követi, aki mindig azt mondta, hogy a mérnöki munka szépsége az egyszerűség.
A Massey Ferguson traktorok története nagyrészt a traktorgyártás története és ez a történet az egyik dolog, ami miatt ez a tarktor nagyon szerethető.
Úgy indult a dolog, hogy 1844-ben Kanadában Daniel Massey elkezdett mezőgazdasági gépeket gyártani. 10 évvel később szintén Kanadában Alanson Harris szintén belefogott ebbe az iparba, de ő ráfókuszált a betakarítást segítő gépekre. 1891-ben a két cég - akik akkor már Kanada vezető mezőgazdasági gépgyártói voltak - egymásra talált és Massey-Harris néven egyesültek. 1926-ban Angliában Harry Ferguson szabadalmaztatta a 3 pontos felfüggesztést a traktorokon. 1930-ban a Massey-Harris elkészítette az első négykerék meghajtású traktort. 1942-ben megcsapta a céget a háború szele és nekiálltak tankot csinálni. Arról nem tudni, hogy milyen sikerrel. 1946-ban Coventry-ben Harry Ferguson megnyitotta azt a traktorgyárat, ami nemsokára a világ legnagyobb traktorgyára lett. 1953-ban a Massey-Harrys és a Ferguson egyesültek. Nagyon érdekes és sokatmondó az az adat, miszerint 1954-ben az USA farmjain már több trakor dolgozott, mint ló és öszvér összesen. 1957. Sir Edmund Hillary átkelt az Antarktiszon. Ehhez megbízható jármű kellett, ami nem robban le, meg bírja az úttalan utakat is. A járműve egy tuningolt Massey-Harris-Ferguson traktor volt. Ez azért elég jó reklám volt a cégnek, de hamarosan 1958-ban a marketingesek szóltak, hogy nem jó a név, mert túl hosszú. Harrist ekkor kidobták a cégnévből és maradt a Massey Ferguson. 1962-re a cég a Világ vezető traktorgyártója lett. 1993-ban az AGCO megvette a Massey Ferguson Észak-Amerikai értékesítési jogait, majd hamarosan megvette a céget tokkal vonóval. 2009-ben a cég elkészítette az MF 8600 sorozatú traktorokat, amelyek bizonyos értelemben a traktorgyártás élvonalát képviselik. Ebben megtalálható az úgynevezett e3 technológia, amely az Energy-Economy-Ecology szavakból keletkezett és csodálatosan egyesíti az erőt a gazdaságosságot és az alacsony környezetterhelést. A három háromszög az emblémán egyrészt Ferguson szabadalmára a 3 pontos felfüggesztésre utal, másrészt nem hagyja feledésbe menni a 3 alapítót Masseyt, Harrist és Fergusont.
A másik dolog, ami miatt ez a traktor nagyon szerethető, hogy most, az akciós ára a nagyon jó minőségű rádiós CD lejátszót is tartalmazza. Valószínűleg ez a traktor is megtekinthető lesz a hamarosan induló Vaderstad - Massey Ferguson - AGRO.bio országos ródsó 10 állomásán, ahol a tarlókezelés traktor-talajművelőgép-talajbaktérium készítmény komplex bemutatására fog sor kerülni.
Pontos helyszínek és időpontok hamarosan megtalálhatóak lesznek a cégek honlapjain.
Válasz #4689. hozzászólásra
Hát igen a Zetor bírja! :-)))))))
Válasz #4685. hozzászólásra
A 6245-tel 180q repcével, (+ a két pót 70q) is mentem 37-38-cal, 2200-es fordulaton. A kisebb gumik miatt megy "csak" ennyivel.
Válasz #4687. hozzászólásra
Mappák kinyitva, kockásirka előkapva a széfből.........
Válasz #4686. hozzászólásra
elővetted a jegyzetedet?
Válasz #4685. hozzászólásra
Életveszélyes főleg a rédijóra...
Válasz #4678. hozzászólásra
nekem 5455 van, de még a tier3 elötti. 2000-es fordulaton 35-el megy, 2200 fordulaton 39-el, de pótkocsival 90q búzával is. szerintem a mi útjainkon életveszélyes ez a sebesség. ha nagyobb távolságokra kell a gép én márkától függetlenül rugozott elsőhíddal venném
Válasz #4683. hozzászólásra
Lehet, hogy a másik szomszédjában meg egy képzőművészeti kiállítás van. :))
Válasz #4682. hozzászólásra
arra emlékszem, hogy egy kocsma melletti ház :-))))
Válasz #4679. hozzászólásra
Akitől Géza vette, az Tiszakécske mellett lakik, egy maszek. Holnapután megyünk oda megnézni. A mezőhegyesi egy másik rosta. Árban is más a kettő.
Válasz #4680. hozzászólásra
Akkor nem az.
Válasz #4679. hozzászólásra
valahol a Jászságban
Válasz #4677. hozzászólásra
Mezőhegyes?
Melyen tisztelt Fergusonosok :).
5455 Tier3as tulajoktol kerdezem, vagy kinek van gyakorlati informacioja errol a geprol, h tud-e ez a gep 40el menni? Kiprobaltam egy kereskedonel es 35km/h volt a vege, ugy, h a fordulatszam 2000volt. Egy ilyen gepen gondolkodom, de nekem fontos a sebesseg, nyaron befognam szallitani is. Nemhiszem h valami elvolt allitva a szamlalojan, mert kevesebbnek is ereztem a sebesseget.
Mik a tapasztalatok?
Válasz #4673. hozzászólásra
mikor én vettem, akkor még 160 volt. 13 rosta és zöld szinű. de a település nevét meg nem mondom
Válasz #4675. hozzászólásra
már van nagyom, de a nagyság mindig relativ :-)))))))
tavaly az 5455 húzta, idén a "nagy" 6280:-)))
Válasz #4672. hozzászólásra
milyen nagyod lesz az éven?
Hogyan bírja ilyen mélyen ennyivel?
A szomszéd faluban a Rába is 3késessel megy,50centit nem éri el mélységben és doszt elég neki.
Persze a bódvalaposban jobban is megy,de parton felfelé 5-körül viszi.
Válasz #4657. hozzászólásra
Lacikám Te már lazítóztál vlm.t?
Válasz #4662. hozzászólásra
De Tiszakécske mellől hoztad? (13 rostával, 220 körül)
Válasz #4670. hozzászólásra
nem volt nagy kaparászás, de nem is volt nagy szárazság se. tavaly könnyű földeket csináltak. a kemények idénre maradtak
Válasz #4670. hozzászólásra
úgy emlékszem, hogy 20 körül
Válasz #4669. hozzászólásra
Volt vlm. kaparászás?
Fogyasztás mennyi?
Válasz #4668. hozzászólásra
nincs, de majd idén csinálok
Válasz #4667. hozzászólásra
Nincs képed milyen utána?
Válasz #4666. hozzászólásra
3 késes agromaster hasonmásom van. 45 cm-re kb.6-7-el húzom. idén már a nagy fogja húzni
Válasz #4665. hozzászólásra
Kivételesen MINDENT!
Válasz #4664. hozzászólásra
mit szeretnél tudni?
Válasz #4663. hozzászólásra
Lazítóztál tavaly he?
Mondj vlm. infót.
Válasz #4661. hozzászólásra
egyszerű, mint a "fakocka". nekem 5455 van és semmi baja, de elektromosan kicsit problémás. kiment az izzó a fülkevilágításnál és a műszerfalba a négykerékvizsszajelző lámpa. azt hiszem ezt a váltót 150 paciig rakták, de a bátyja többet tud róla.
Válasz #4656. hozzászólásra
a váza vasból van, de vannak benne fa részek is. teljesen igénytelen. nekem jól bevált. lucernamagot meg kalászos magot vetésre rostáltam vele. nem egy nagy teljesítményű
Válasz #4658. hozzászólásra
Én egy 5465-öst szeretnék, ami 120le körül van. Az érdekelne, hogy a váltója és a hátsó hárompontja hogyan bírja, mert ezek elvileg ugyanazok ,mint a kisebb modelleken.
elektronikai hibákat meg nem értem.
A nagy Fergusonomban 3000óra van de csak tankoljuk meg olajat cserélünk.
A kombájn 12éves de az is szépen pirít.
Tavaly amikor a rángató része kottyant és minden fordúlatnál ütött egyet akkor néha kiírta,hogy kontakt hiba van valahol, átnéztem,átmozgattam,kilett javítva az egész rázórésze és kész.
felénk a Newholland traktorokat nembírják bevinni a fődről gyakran mert csak a szervízes laptop meg faxomérzékelőszemzor csere után hajlandó menni.
Az újabb NH kombájnoknál is megesik az ilyesmi.
Egy környékbeli nagygazda az ízelt kormányzású nagy Newhollandjait vissza is dobta pedig több is volt és újak voltak. Hozott jonit azokkal nincs úgy baj.
Csak a kombájnok küszködnek a repcében,nem bírják enni,hiába SPS 80milliós tétel.
de az 5455-ös 105/115lovas és mindenki azt mondja akinek van,hogy bőven tudja a katalógusban leírtakat teljesítményben.
5435 az kisebb gép.
Válasz #4655. hozzászólásra
A havernak van egy 5435ös.Gyege egy masina?Nagy a váltó a motorhoz.Gyenge az elektronikája.Egy 120le motorral tök jo gép lenne!
Válasz #4656. hozzászólásra
Mert az volt közelebb hozzá.Szerintem a mezőhegyesi fémvázas jobb.
Géza!
A kalmárrostád hogy vált be?
Ha jól emlékszem te ajánlottad a Tiszakécske melletti gyártót.
Most hívott, hogy elkészült (fél év után)
Én kicsit idegenkedek a fa váztól. Te miért ilyet vettél, miért nem vasvázasat?
Vélemények és tapasztalatok érdekelnének az mf 5400-as szériával kapcsolatban.
Válasz #4653. hozzászólásra
Mi ő?
Lesz kicsi is?
:-)
A ródsón úgyis csak megnézed a gépet oszt cső.
Írtam régen is,hogy ha Ferga érdekel szóljatok,gyertek el, itt a 217 lovas 6497-es téma, 1800órát megy egy évben, szerintem akadna lehetőség meglesni kipróbálni munka közben:-D 2007-es Tier III-as,fullos Datatronic monitoros,front kardán és hidraulika, kabin és hídrugózás meg minden felszereltség... gyakorlatilag csak az orra lámpái másabbak az újtól.
és lehet,hogy lesz még egy ööö.......majd elmondom.
Kombájnt is lehet próbálni.
Válasz #4649. hozzászólásra
Az ember mire nem képes az ingyen szilentért :)))
Válasz #4650. hozzászólásra
Nem mondja meg, mert nem reklámozni jött a fórumra :DDD
ezt is csak az ideg miatt írta...
Válasz #4646. hozzászólásra
Mikor és merre lesz ródsótok ?
Fogós földben elásva a fordított gumi, vagy hátrafelé menetben ugye a gumi többet fog, mivel egyfajta "kagylós" alakú lesz a téma.
Esős időben viszont nemjó,mert húzza maga alá a sarat,egyébként meg normál helyzetben löki ki kétódalra és törekedik a fogósabb réteg felé.
Szerintem...
Bátyja nézd meg a chronomotot. kategóriámban az első helyezet 45másodpercel ment jobbat.
Szerinted ez még B szinvonal?
Van mégegy ürge, 3-4.lett úgyláttam, őmeg vagy 10éve még I.oszt-ban is indulgatott,most meg B, azaz amatőr vaze.
Híjjál ha konditéma lesz ma!
Válasz #4646. hozzászólásra
Fordítsd meg a gumikat rajtuk és magyarázd be a parasztoknak, hogy vannak esetek amikor esetleg többet foghat forditott abroncs!
jóéjt mindenkinek:-)
Válasz #4645. hozzászólásra
waderstad-mf ródsó:-))
ne izguljál,túl sok tenni valód nem lesz.
max a kormányt kell tekergetni.
Ebben még nem lesz autogida:-)))
Válasz #4643. hozzászólásra
Azannya!
Már vlk.nek le is szállítjátok?
Súgmeghovaaa??????
Válasz #4642. hozzászólásra
Ez meg a Te bajod:-DDDDD
Válasz #4641. hozzászólásra
Két hét múlva megteheted:-)
Válasz #4639. hozzászólásra
Nem úgy néz ki :DDDDD