Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Vadkártérítés új
- Ügyfélkapu-problémák új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- New Holland traktorok új
Cikkajánló
Sikeres szüret? 2025 – Szőlőtermesztés Agroinform webinárium – így csatlakozhatsz!
Program és technikai információk a webináriumon való részvételhez. Kezdés:...
Sajtóközlemény
1253 hozzászólás
Válasz rsándor #802. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
Válasz Filler #801. hozzászólására Akinek az volt, annak az volt vele a baja, hogy ha hideg az olaj lassan enged fel tehát feleslegesen csúsztatja sokáig a kuplungot ezért leég.
Sziasztok.
Említettétek hogy rossz az olajos kuplung. Megkérdezhetném mi a baj vele? Nekünk is az van rajta és hogy fel tudjak rá készülni. :)
Válasz csanyidani #799. hozzászólásáraÜdv. Valamelyik orosz oldalon láttam már olyan kis öntvényt a kisönindítóra amelyikkel a kismotor helyére fel lehet tenni pajzscsere nélkül. Legalábbis 99 % hogy az volt de oroszul nem sokat tudok. Ha megtalálom felrakom ide. Szerintem lényegesen egyszerűbb lenne mint a pajzscsere
Üdv. Jumz 65 típusú motorhoz szeretnék lendkerék házat szerezni, mert önindítósra szeretném átalakítani. Hol tudok ilyet beszerezni Békés megye környékén? Előre is köszönöm.
Válasz menyus #662. hozzászólásáraÜdv . Sikerült megoldani a Szitálást ? mert ugyan ez a probléma lépett fel nálam is a traktorál :( és ha igen hogyan ?
Válasz tzs1 #796. hozzászólásáraCsere?
Válasz Kolláth Tamás #795. hozzászólásáraMeg kuplungtárcsa felújítás. Tele volt porral. Egy kutya volt mellé kötve, tele lett miatta porral.
Válasz tzs1 #794. hozzászólásáraJól tudod. Valószínűleg a retesz szorulhatott meg. Sok állásnál berohad.
Ha jól tudom nem rásegítős.
Köszönöm a válaszokat!
Végül a sógorom vette meg, és már a szerelőnél van. A 2 év állás megtette a hatását. Tiszta rozsda minden benne. De már javul. A motor kézzel is forgott, nem volt beállva, és nem is füstöl. :)
De arra figyeljetek hogy a reteszelő rudazata megmaradjon és a beállítását is jegyezd meg hogy hogy állt mert nem fogod tudni betenni sebességbe
Válasz tzs1 #788. hozzászólásáraHa van rajta rásegítő munkahenger dobd le róla!
Mi is megcsináltuk mechanikusra!
Válasz tzs1 #788. hozzászólásáraAmennyiben hidraulikus rásegítés van rajt, ott kell keresni a hibát! Enyémen nincs ilyen és könnyű! Az alsó lemez levétele után látható a kuplungszerkezet. Talán egy kevés zsír sem árt a kinyomócsapágyba.
Válasz zzzz #784. hozzászólásáraEz engem is érdekelne...
Sziasztok! Néztem egy 65-ös Jumzot, nagyon nehéz a kuplungja. Ez mitől van? Alig lehet benyomni. Igaz, 2 éve áll a traki!
Köszi előre is!
Válasz falugazdász22 #786. hozzászólásáraTe aztán komoly tanácsokat adsz itt-ott
Dobd a szemétbe!!!!!!
Válasz Kolláth Tamás #782. hozzászólásáraigen szuperul működik tovább a kuplungot nem piszkáljuk amíg nem muszály .Elég komoly munka lenne az.
tudnátok abban segíteni, hogy jumz traktorhoz mekkora munka első hajtást csinálni?
Keresek egy jumz szakertott vagy szerelot!!!!!!!!!!!!
Válasz Tanonc #781. hozzászólásáraHurrá!Csere után akkor jól működik? A kuplung jó már?
Válasz Kolláth Tamás #762. hozzászólásárameg lett a baj a nyomástartó szelepbe eltört a rugó.
Válasz rsándor #775. hozzászólásáracsak mégsem
En azt hiszem hogy szet kell huzni, en is azt csinaltam es nekem is lenne egy kerdesem hogy nem tud valali egy jo szerelot a jumzhoz mert kenne egy surgosen
Válasz Kolláth Tamás #777. hozzászólásáraA napokban fogok hozzá majd!
Válasz nagyati #774. hozzászólásáraDob vagy tárcsa?
Válasz rsándor #775. hozzászólásáraköszönöm!rajta vagyok a témán
Válasz nagyati #774. hozzászólására Ugyan az mint az mtz.Tehát egyszerű.
Sziasztok!
Jumz féket szerelt már valaki?Egyszerű?
Válasz rsándor #772. hozzászólásáraCsinálni könyebb mint leírni.
Válasz Kolláth Tamás #771. hozzászólására Nekem rugós volt azért írtam azt, a konntrásról még nem hallottam biztos az volt az első kiadásoknál.Azért próbáltam én is sgíteni mert első hallásra bonyorultnak tünik, de ha belejön kb 5-10 perc az egész.
Válasz rsándor #769. hozzászólásáraIgen van rugós biztosítás bütykös alátéttel meg van kontrás is. A rugós jobb mert azt könyebb után álítani a hasa alatti ablakon.
Köszönöm Mindkettőtöknek. Így már minden világos. Jó éjt
Válasz ...:::Pisti:::... #767. hozzászólásáraBocs hogy beleszólok de úgy is lehet állítani hogy a 3db spirálrugós biztosítású csavart betekered ütközésig aztán mind a 3-at egyformán kitekered kb 3-4 kattanásra a kattanást érezni meg hallani is fogod mert 4 pici bütyök van az alátéten ami biztosít.A kiemelővillákat meg 1 gyufaszálnyira a nyomcspágytól,és kész.Ha a váltó kuplung nem emel akkor kevésbé kell betekerni a spirálrugós anyákat, ha a kardán nem emel akkor jobban.
Válasz ...:::Pisti:::... #767. hozzászólásáraA villákat nem tudom mennyire kell azt mindig kimérem. A lényeg a motor felőli tárcsa a menetelő kuplung a váltófelőli a tlt kuplung. A villák között van 3 csavar kontra anyával. Itt tudod beállítani a tlt kuplungot úgy hogy a köztes nyomlap és a csavarok között 2-2,5mm legyen, közé dugol egy elektródát és csavarod befelé a csavart ha elérte az elektródát lekontrázod A szerkezet oldalán van minden csavarnál egy kis nyílás ott tudod bedugni a drótot illetve látod a hézagot. A villák emelik az egész kuplungot. Először emel a menetelő majd amikor neki ütközik a csavaroknak a köztes nyomlap akkor emeli ki a tlt kuplugot. A villák és a csapágy között 3 mm legyen. Huh. Ha valami nem tiszta akkor hívjál föl.
Válasz Kolláth Tamás #766. hozzászólásáraKöszönöm, de magát a beállítást nem írnád le, mert arra kíváncsi vagyok.
Nagyonszépen köszönöm.
Válasz ...:::Pisti:::... #764. hozzászólásáraHa csak traktor akkor hasonlóan mint a belarust. Annyi hogy itt az alváz a kuplung harangra csatlakozik közvetlenül nem úgy mint a minszkinél mert ott a motor pajzsra. A beállítás nem nagy kunszt szinte ugyan az mint a belarusnál annyi hogy itt van egy köztes nyomlap megy egy plusz tárcsa. Egy jó központosító kell legyen esztergálva mert akkor nem tolod össze soha.
Válasz ...:::Pisti:::... #764. hozzászólásáraDe szét lehet. Mi tavaly kuplungoztuk 1,5 óra alatt el lett tolva, sokkal könnyebb mint az MTZ szét tolni, bár a miénk mezőgazdasági az EO-nál több mindent le kell bontani. Kicsit bonyolultabb a kuplungja mint az MTZnek de nem sokkal.
Válasz Kolláth Tamás #762. hozzászólásáraÜdv.
Úgy nemlehet széthúzni, mint az mtz-t??? (Nyáron vettem Jumzot, még nem kuplungoztam) Hogy kell beállítani, ha esetleg szükség lenne rá mert ebbe 2 tárcsa van nem?
Válasz Kolláth Tamás #762. hozzászólásáraköszi, megnézem majd
Válasz Tanonc #760. hozzászólásáraA tömb oldalában a karok melett van egy kis dekli 2 tizes csavar fogja (14-es fejjel)azt vedd le lesz alatta egy kupak amibe van egy lyuk abba hajtsd brle az egyik tized csavart húzd ki. Valami apró kosz van a nyomástartó szelep alatt azért nem működik. Na ha kivetted az olajjal ami kifolyik elmegy a kosz is, rakd vissza és próbáld ki.
Válasz Tanonc #760. hozzászólásáraJa és néha megjavul akkor 1-2 szer jól viselkedik, emel meg minden, aztán utána ugyanolyan rossz.
Válasz Kolláth Tamás #759. hozzászólásáraköszönöm az eddigi segítséget. Jelenleg a fő gond, az hogy amit első vezérlő tömb vezérel ott semmi nem működik normálisan, nem emel, látszik rajta hogy akar melni ,de a kanalat nem emeli meg, billegtetni még csak billegteti de nehezen és lassan, nyitni sem nyitja a kanalat azt is csak akarja. a Hátsó rész az teljesen jól üzemel. ezért kérdeztem, hogy hol van a nyomás szabályzó ,mert lehet hogy az van letapadva, vagy nem tudom. Az olajfolyásról majd később csinálok képet ,mert azt nem tudom elmagyarázni.
Válasz Tanonc #758. hozzászólásáraA kulung nem nagy karrier. Motorháztető le hűtő ki, segédalváz elbont, bölcső első híddal ki, motor kivesz, kuplung szerel. Annyi hogy neked le kell lökni a homlokrakodó gémet ès leemelni a konzolját, de mivel ez nem belarus itt minden 3x nehezebb ezért mindenféleképpen targonca vagy rakodó szükséges. Szerintem könyebb szerelni mint a belarust. Mejik vezértömb enged? Ha az első kicsi akkor azt cseréld ki újra. Habiban kapsz végpont nélkülit ami rávaló. A hátsóban szimeringek vannak oda érdemes csapágyboltban kék olajállót venni. Melyik nyomás szabályzóra gondolsz van egy pár? Magban ennyi.
Válasz Kolláth Tamás #757. hozzászólásáraHogy kuplungozást vállalsz-e ? És hogy mennyire normális az hogy időnként, szétnyomja az o gyűrűt a vezérlőtömben. És hogy hol van a nyomásszabályzója.
Válasz Tanonc #754. hozzászólásáraVan 2 EO-m. Az egyik üzemel az eladó, a másik javítás alatt. Mire vagy kiváncsi. Az alapgép ugyan az.
Válasz T.f. #755. hozzászólásáraBocs,nem néztem meg a képeidet elég alaposan ,a felépítményünk azonos,de az enyém MTZ alapú,míg a tied tényleg JUMZ.
Válasz Tanonc #754. hozzászólásáraSzia.Nálam van egy (jelenleg javítás alatt).
Típusa nem JUMZ hanem MTZ 80 BOREX.
Sziasztok! Testvérgépet keresek tapasztalat csere céljából! Akinek van ilyen gépe az kérem jelezze! (az eleje nem hajott, csak most ilyen gumi van rajta.)