Hirdetés
Fórum
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Termőföld kisajátítása autópálya épités miatt! új
- Tárolók, színek.. egyéb géptárolók.. új
- Kalászosok műtrágyázása új
- John Deere 4630-4650 traktorok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
Cikkajánló
![Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem? Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem?](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9245/cikk_79245/Leczkesi-Erik-napraforgo-2_fill_540x300_0.jpg)
Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem?
Mi csupán fenyegetés és mi a bejelentett intézkedés?
Hirdetés
![Sumi Agro napraforgó-technológia A-tól Z-ig Sumi Agro napraforgó-technológia A-tól Z-ig](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9105/cikk_79105/sumi-agro-napraforgo_fill_540x300_0.jpg)
1297 hozzászólás
De ezt hogy a bánatos lehet megoldani???
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
De ezt hogy a bánatos lehet megoldani???
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
De ezt hogy a bánatos lehet megoldani???
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
De ezt hogy a bánatos lehet megoldani???
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
Válasz Tom250 #941. hozzászólására![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170907143245_20170906_233956_1_.jpg)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Közben szétbontottuk a motort és meg is lett a rejtélyes füst és a szorulás oka..
Mondanom sem kell hogy a hajtókar csapágyból nem sok maradt..
A kérdés csak az hogy hogy a francba tudott ez így levakulni??
Válasz menyus #939. hozzászólásáraIgen pedál határoló
Sziasztok!
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Pár napja tárcsázás közben egyszer csak nagyon megnőtt a kartergáz, gondoltam gyorsan hazamegyek vele de kb 50 méter után olyan szinten dőlt az olajbetöltő nyíláson hófehér füst hogy kénytelen voltam leállítani és a leállítás pillanatában már érezhetően szorult a motor..
A víz ne forrt fel, olajnyomás is volt.
Tapasztalt már valaki hasonlót?
Nemrég hidegen beindítottuk, és kb 1-2 perc után már tolta a fehér füstöt.
Szerintem a kuplungpedál határolója, hogy csak addig nyomd le hogy a kardán kuplungja ne oldjon ki csak a hajtás
Válasz menyus #938. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170718135006_20170718_133807.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170718135006_20170718_133807.jpg)
Sziasztok valaki megtudná mondani hogy a képen látható kis kár a sebességváltó előtt micsoda? Köszi!
Válasz sanyi1965 #936. hozzászólásárahttp://www.konsulavto.ru/acat/farm/jumz/jumz-6kl-6km/mekhanizm-krivoshipno-shatunnyjj
Válasz Tom250 #934. hozzászólásárasok főtengelyt nem láttam még biztos,de valószínűbb hogy levehető.reteszes,stiftes,ricnis,körmös,ékes,kúpos bármi lehet.a kollégák közt biztos van aki szerelt ilyet,nekem kimaradt eddig.robbantott alkatrész katalógus,ha elérsz ilyet,megmutatja.
Válasz tzs1 #932. hozzászólásáralegyen neki szét tartása keréknek tehát az első kerekek egy kicsit álljanak szétfelé és nem fog szitálni.
Sziasztok! megtudná nekem valaki mondani, hogy jumznak a főtengelyén, az elől lévő fogaskerék ami a vezérlést is hajtja, az levehető, vagy csak főtengellyel együtt cserélhető??![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz tzs1 #932. hozzászólásáraUgyanaz az elv. Sok alkatrész megegyezik csak rövidebb a tengelye. Majd meglátod, olyan mint az mtz kormánymű teteje
Válasz Lala5995 #931 hozzászólásáraVálasz gjoni #930. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Bár nem értem hogyn lehet egyforma a kormány beállítása amikor nem máshol van a kormánymű és nem is úgy néz ki. :) De azért rákeresek!
Válasz tzs1 #929. hozzászólásáraTalálsz MTZ javítási útmutatót! Abban le van írva a kormánymű javítása. A beállítása megegyezik a Jumz kormányművel. Kivéve a differenciálzár vezérlő szelep.
Válasz tzs1 #927. hozzászólásáraJó gépek az orbit segítene! Azért adtuk el ,mert körülményes elejét tenni !
Seholsenki? :(
Válasz tzs1 #927. hozzászólásáraJA! tzs1@citromail.hu![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Itt elértk.
Sziasztok! Végre nekem is sikerült szert tennem egy 1993-as Jumz-6 HM-re. Én sem találok digitálisan szerelési kézikönyvet. Valaki tudna segíteni? Nincs sok baja, de a kormánymű.... :( ezt a szitálást szokjam meg vagy az orbit? :) Illetve 4x4-re átalakításhoz tippek? Sok video van a tubon, de magyar nyelvűt még nem találtam. Privátban is kereshettek! Köszi előre is! :)
Válasz prütyi #925. hozzászólásárahttps://www.jofogas.hu/bekes/Elado_jumz__mtz___traktor__Csere_platos_kis_teher_63586547.htm
Tényleg nem, szép teljesítmény.....
Válasz Full Random #924. hozzászólásáraEgyik linked sem működik.
Válasz Full Random #923. hozzászólásárajumz hirdetés
javítás
Sziasztok!
https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=undefined
Erről mit gondoltok?
Szerintem ár/érték arányban nagyon jól hangzik
Válasz Lala5995 #921. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget de szerszám és időhiányban szenvedek külföldözés miatt és nekem az olcsóbb megoldás a szereltetés lenne!
Válasz kiki0710 #920. hozzászólásáraTanácsot szívesen adok! Nem bonyolult a szerelés.
Pl egy segítség, ami jól jöhet majd.
https://www.youtube.com/watch?v=ioOC0JQXhNw
Sziasztok!Jumz65 kiskabinosomban elment a 4-ik sebesség valószínű fogtörés és a kinyomócsapágy is cserére szorul!Segitséget szeretnék kérni ha valaki tud ebbe jártas szerelőt Zala megyében kérem jelezzen gépkönyvem van!Előre is köszönöm!
Válasz J.Zoli #918. hozzászólásáraSzia személy szerint még nem láttam ilyent de tehetnél fel képet.a motorról állítólag az sz.k. kombájnban van ilyen moci amúgy szerintem ha logikusan gondolkozunk akkor olyannak kell,hogy legyen a kuplung mint a simán de ezt csak én gondolom le kellene szedni alulról a fedelet és fényképezd le de szerintem olyannak kell hogy legyen a tlt megoldása miatt.ha olyan annak a beállítása meg az le van írva,és az előbbi hozzászólásokban elolvashatod
FÉNYKÉPEZD LE!!
Sziasztok! Tudnátok javasolni/ajánlani valakit, aki tanácsot adna édesapámnak SZMD motoros JUMZ traktor kuplung szerelésével kapcsolatban? Előre is köszönöm a segítséget!
Válasz ndyke #916. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170105171306_dsc00920.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170105171416_dsc00921.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170105171522_dsc00922.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170105171627_dsc00923.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170105171710_dsc00924.jpg)
Válasz Kolláth Tamás #910. hozzászólásáraBocsi tényleg nem kötekedésből írom de még a kismotor bendix tengelye is arrébb lenne rakok képet nézd meg teljesen egyértelműen látszik először én is csak koszorút vettem azt hittem .hogy elég hidd el kicseréltem a kuplungharangot rádobtam az új fogast aztán nem tekert és ez így van olyannal találkoztam hogy mögé hegesztettek még egy fogaskoszorút de hogy az taknyolás az biztos és az lett a vége hogy 25ért vettem egy lendkereket kompletten (rajta volt a fogas)
Válasz Kolláth Tamás #911. hozzászólásáraExtrém esetben van 280-as ponyvás is... 240 még lehet simán is az az ávia... Vagy leengedik a hátsó kereket... 5 centi van az is...
Válasz CCCP #913. hozzászólására3-3,5tonna a raksúlya kb...
Válasz Kolláth Tamás #911. hozzászólásáraEz egy 2008as ávia és az összteher 7,5tonna ez már daewo néven fut de igazából avia akkor is ha nem is hasonlit a régi aviákra
Válasz CCCP #909. hozzászólásáraértem
én csak azért irtam ezt a dolgot mert iszonyatosan baromságokat kérdeznek néha.
pl mennyi lehet a keréknyomásom?
nem tudja valaki?
pontosan ugy is akkor tudod meg ha oda megy valaki és megméri biztosan van szomszédja vagy valaki.
Válasz CCCP #906. hozzászólásáraHa jól emlékszem 230 vagy 240, tehát a ponyva alá nem fér be. Az avia mióta 7 tonnás?
Válasz ndyke #908. hozzászólására87-es kiadású jumzot alakítottam kismotorosról elektromos indításúra. A fogaskoszorút cserélni kell és a motor felől kell föltenni, a kismotoros fogaskoszorú a váltó felől van rajta. Az elődje 81-es volt abban is ilyen lendkerék volt, annak az elődje 78-as volt abban is ilyen lendkerék volt. Kuplung meg kinek hogy. Pofon egyszerű az, csak a szisztémát kell átlátni. Én 10 perc alatt beállítottam és tökéletesen működik.
Válasz kori01 #907. hozzászólására83éves...tőlem 213km-re mielött azzal jössz hogy menjek el és mérjem le...okosságban itt sincs hiány!
Válasz Kolláth Tamás #902. hozzászólásáraSzia tévedés mert a kismotoros lendkerék a motor felé szűkül ezért lötyögne a fogaskoszorú rajta én nem tudom csináltál e ilyet de én ezeket a dolgokat végig zongoráztam saját kezűleg egyedül csináltam mindent széthúzás meg minden ja és a kuplungnál nem tíz perc mert nem csak a 3 kart kell állítani mert a 3 karra elég 10 perc de hogy a TLT is jó legyen arra 10 perc kevés de tényleg ez egy műszer.
Válasz CCCP #906. hozzászólásáraegyszerű a dolog akitől veszed kérdezd meg tőle vagy mond meg neki mérje meg.![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Szállitás miatt érdekel hogy be e fér a 7tonnás ponyvás aviába
Sziasztok tudja valaki mekkora a kisfülkés jumz legnagyobb magassága?Köszi!
Válasz dutrancs #903. hozzászólására Az enyémen mikor cseréltem a fogaskoszorút nem kellett lendkereket cserélni, ha jól emlexem akkor a lendkerék másik oldalára kell tenni az elektromos indítómotor fogaskoszorúját.
Válasz ndyke #901. hozzászólására Úgy van ,ahogy írod! Lendkerék csere is kell mert nem egyforma.A kismotorosén hátulról jön be a bendix az elektromos meg elölről.Nem úgy van kiképezve a lendkerék,hogy csak fogaskoszorú csere és kész.
Válasz ndyke #901. hozzászólásáraCsak fogaskoszorút kell cserélni meg kuplung harangot. Semmi mást. A kuplung beállítás 10 perc. Akinek nem megy hozzá se fogjon.![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
Válasz CCCP #900. hozzászólásáraSzia igen és már megy is, ennek csak annyi a hátránya ,hogy minden egyes indításnál össze kell kapcsolnod a régi benzinmotor bendixét mert ez az egység azt a tengelyt hajtja meg. Az előnye,hogy ezzel való átalakítás sokkal olcsóbb mert ugye a harang cseréhez szét kellene húzni a gépet és akkor kuplungtárcsákat cserélni mivel a menet kuplung kopott kissé kicseréljük, a tlt kuplungot is mert már sokat szoptunk többet nem akarunk mostanába aztán kinyomó csapágy 18 körül a tengely végén a csapágy csere, lendkerék csere, mert nem egy forma a kismotoros az önindítóséval ja és a fogaskoszorú se, ezt én végigcsináltam egyedül nagyon sz... ja és a végén a kuplung beállítás na az cumi
Sziasztok!Erre csak felcsavarozom az öninditót és kész semmi nem kell bele?Azt a bordáshüvelyt hajtja meg az öninditó?Köszi a válaszokat!
Válasz Lala5995 #895. hozzászólásáraTaláltam ilyet is, nem tudom ismeritek e ezt a fajtát és mi a különbség ez és a másik működésében?
![PDM-10](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161220175944_pdm_10.jpg)
Fiúk! Van egy tiszta új hátsó féltengelyem! Érdekel valakit?