Hirdetés
Fórum
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Ügyfélkapu-problémák új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Vadkártérítés új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
1253 hozzászólás
Válasz ndyke #901. hozzászólására Úgy van ,ahogy írod! Lendkerék csere is kell mert nem egyforma.A kismotorosén hátulról jön be a bendix az elektromos meg elölről.Nem úgy van kiképezve a lendkerék,hogy csak fogaskoszorú csere és kész.
Válasz ndyke #901. hozzászólásáraCsak fogaskoszorút kell cserélni meg kuplung harangot. Semmi mást. A kuplung beállítás 10 perc. Akinek nem megy hozzá se fogjon.
Válasz CCCP #900. hozzászólásáraSzia igen és már megy is, ennek csak annyi a hátránya ,hogy minden egyes indításnál össze kell kapcsolnod a régi benzinmotor bendixét mert ez az egység azt a tengelyt hajtja meg. Az előnye,hogy ezzel való átalakítás sokkal olcsóbb mert ugye a harang cseréhez szét kellene húzni a gépet és akkor kuplungtárcsákat cserélni mivel a menet kuplung kopott kissé kicseréljük, a tlt kuplungot is mert már sokat szoptunk többet nem akarunk mostanába aztán kinyomó csapágy 18 körül a tengely végén a csapágy csere, lendkerék csere, mert nem egy forma a kismotoros az önindítóséval ja és a fogaskoszorú se, ezt én végigcsináltam egyedül nagyon sz... ja és a végén a kuplung beállítás na az cumi
Sziasztok!Erre csak felcsavarozom az öninditót és kész semmi nem kell bele?Azt a bordáshüvelyt hajtja meg az öninditó?Köszi a válaszokat!
Válasz Lala5995 #895. hozzászólásáraTaláltam ilyet is, nem tudom ismeritek e ezt a fajtát és mi a különbség ez és a másik működésében?
Fiúk! Van egy tiszta új hátsó féltengelyem! Érdekel valakit?
Válasz Lala5995 #895. hozzászólásáraAzért vannak köztük "barkács-pajtás" jellegű kivitelek is..:-)))) A forgattyúsház henger nélkül...:-)) király...hhhh:-)))
Köszönöm mindenkinek a segítséget, így akkor könnyebbnek tűnik, eddig azt tanácsolták, hogy önindítós kuplung harang és másik fogaskoszorú. Valamint nincs valakinek kuplung szerkezete akár jó állapotú bontott is érdekelne.
Válasz Lala5995 #894. hozzászólásáraVan megoldás:
https://www.youtube.com/watch?v=y5JosdJmk08
https://www.youtube.com/watch?v=uHVrPDNGfmo
https://www.youtube.com/watch?v=5EPZyzIwiMo
https://www.youtube.com/watch?v=SR6jvjTtKSg
Válasz Magister #893. hozzászólásáraJUMZ önindító hajtás
http://www.spenkft.hu/kiemelt-termekek?p=37&o=date&oby=asc
Válasz Isssti #892. hozzászólásáraKözdarabot akár csinálni is lehet!!
persze, ha van készen akkor az sokkal egyszerűbb.
Válasz ndyke #855. hozzászólásáraSzia! Érdeklődnék ez a közdarab kell a kismotoros helyére és mehet rá a kisönindító? Valamint, ha igen, hol lehet ilyet venni?
Válasz hroberto0205 #881. hozzászólásáraSzia!
Nekünk is van egy ugyanilyen traktorunk. Édesapám szeretne tőled kérdezni néhány dolgot a kuplunggal kapcsolatban. Amennyiben megoldható, elküldenéd a telefonszámod?
Köszi! Üdv, Zoltán
Válasz lukacsmiki #888. hozzászólásárahttp://www.spenkft.hu/kapcsolat
Válasz lukacsmiki #888. hozzászólásáraa neten hamarabb találsz
Sziasztok!
EO-hoz keresek vízpumpát, ha valaki tud segítsen :)
Válasz hroberto0205 #881. hozzászólásáraMinek bele 2 akkora nagy böhöm akksi? Nekünk egy 100ah tekeri -10-ig simán. Nekünk is 1400 körül mozog benne az óra. A hidraulikát mi próbára tesszük minden évben markoló gémmel trágyázunk van olyan mikor fél fékkel kell kormányozni mert az orra a levegőben van +200kg van pedig az orrán. Nekünk levegős a fék benne. Nekünk volt MTZ 82 van jumz és 80 MTZ. Az MTZ picit kényelmesebb és jobban kezelhető a több sebesség miatt. Jumznak viszont jobb a kardánja és a motorja nyomatékosabb és jobban szerelhető a hidraulikája ha kell és szerintem jobban is indul hidegben.
Válasz prütyi #885. hozzászólásáraazért az nem 45-ös csak hasonló,de ha az lenne,meg még a kisfülkés jumz,na azok keresztbe hosszába megették az mtz-ét.
a 45 belsejét pl sosem kellet szerelni,brutális anyagból van ,meg masszivabb is.
Válasz hroberto0205 #881. hozzászólásáraCsak megsúgom hogy egy erősebb 45-ös mtz-én ülsz amit istenítesz.A difije az mtz-ékhez képest (az 50-esektől kezdve) sokkal gyengébb mivel csak két bolygókerekes az mtz-é meg 4.A 80-as mtz még gyári fordulattal is sokkal gyorsabb.Alkatrész ellátással hogy állsz?Az 1400üó. éppen nem valami sok egy 22 éves gépnél.Ha annyival jobb mint egy 80-as akkor miért nincs több belőlük Magyarországon?
Válasz hroberto0205 #882. hozzászólásáranekünk is volt,de a váltójára ode kell figyelni az nagyon szar anyagból lett gyártva.
https://www.youtube.com/watch?v=pt2Gb1dmeuU&feature=youtu.be
A gyári fék felújításra szorult .. igen :D
Ment műszakira..
új sárvédők 4-es lemezből
Komoly, erős hidraulika.. a 20 éves csövek és tömítések az 1tonnával is lazán megbírkóztak tavaly...
Röviden és tömören a 75-ös nagyon jó, jobb mint egy 80-as MTZ.
Kicsit hosszabb lére eresztve:
1994-ben születésem előtt 1 héttel apukámék elmentek traktort venni. Előtte lévő napon lebeszélték, hogy mennnek egy kék 82-es MTZ-ért, de mire odaértek elkelt. Így jobb híján JUMZ maradt, és hál istennek el is hozták.
Első pár évében földmunkát nem végzett, majd maga után kapta a 3 fejes ekét, és a 2,50-es román tárcsát /amikkel ma is dolgozik/.
pár éves korában az indítórendszer át lett alakítva, párhuzamkapcsolós IFA rendszerűre, és került bele 2db 140Ah akksi. Az elmúlt pár évben kellett az adagolót felújítani, kuplungot cserélni/állítani rendszeresen kellett/, motortartó bak füleit újra hegeszteni, féket felújítani, illetve kapott új első sárvédőket.
Tökéletesen használható szántásra, tárcsázásra, kaszálásra, rendsodrózásra, de a gyorsabb munkára pl vetés, fogasolás, nem az igazi a váltó áttétel miatt.
10 előre és 2 hátra sebesség van benne, de az előre 10.-et nem lehet használni mert beszitál a kormánymű a hidraulikus rásegítős történet miatt/a közeljövőben orbitosra át fogjuk alakítani/
Jelenleg 1400 üzemóránál tart, gumik, ülés, motor, önindító, váltó, difi, még a gyáriak, gyári állapotúak, nem kellett őket szétszedni.
A gyári kipufogót kibeleztük, de így sem volt az igazi, így lett rá csinálva egy cső, egy kicsi fojtással. Erőteljesebb, dinamikusabb lett és kevesebbet fogyaszt.
Egy apró bibi van vele, hogy automata vonófejet nem lehet rá rakni és nem levegős a fék, így pótkocsi vontatásra nem igazán alkalmas, de csak aratáskor használnánk, azért meg nem érné meg kicserélnünk./az évi 6 kocsi takarmányszállítást kibírjuk fizetni/
Srácok, ha valakinek van kérdése akkor szívesen segítek, válaszolok, a gyári könyvei megvannak persze orosz nyelvűek, de tele van robbantott ábrákkal.
Köszönöm mindenkinek a tanácsot!
Válasz kori01 #878. hozzászólásáraKöszönöm, megnézetem.
Válasz lukacsmiki #869. hozzászólásárarossz a porlasztó csúcs
ennyi
melegen jobbak szoktak lenni dehidegen jobban füstöl
nézesd meg
Válasz gjoni #876. hozzászólásáraÉppen jó a benzin is, de jobb lenne petróleomot, vagy JET A-1-et (kerozin) beletenni
Válasz lukacsmiki #869. hozzászólásáraMikor jönnek az első hidegek 1 tank gàzolajhoz tegyél 10 liter benzint sose lesz ilyen gondod télen!volt jumzom hajlamos hamarabb ledermedni benne a gázolaj ,mint mtz-ben!
Válasz lukacsmiki #873. hozzászólásáraLevegőszürő nem koszos? Valamelyik porlasztó rosz. Adagolónak sok anyag van tekerve. Nyári gázolaj ilyenkor csinál hasonló tüneteket. Sivatagi szűrőben nincs víz?
Válasz lukacsmiki #873. hozzászólásáraNem lehet hogy itt az az eset van hogy pára volt a tankban és most összekeveredett vele? Vizes gázolajat nem égeti úgy.
Válasz Kolláth Tamás #872. hozzászólásáraRossz a gázolaj??
Válasz lukacsmiki #869. hozzászólásáraA gázolaj.
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-06 07:46:03
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-06 07:46:23
Sziasztok! Van egy EO-m, és a motorja borzasztóan füszöl, főleg hidegen (fehér gázolajszagú), néha teljesen elhagyja. Mi lehet az oka? Amúgy könnyen indul.
Válasz zsozsi51 #867. hozzászólásáraIgen, érdekelne az is, de digitálisan is jó akár.
Válasz Isssti #866. hozzászólásáraFÉNYMÁSOLT LEFŰZÖTT KEZELÉSI + ROBBANTOTT ÁBRÁS KATALÓGUS ÉRDEKEL?
Sziasztok! Nemrég lettem boldog Jumz 6 tulajdonos, de nem találok hozzá kezelési utasítást, alkatrész listát, igazából semmi használható információt, ha valaki tudna nekem küldeni bármi leírást azt megköszönöm.
István
Sziasztok!
Nem tud valaki jumz motorháztető oldal lemezt eladót?
Válasz ozsvaria #859. hozzászólásáraNegyedéből megcsinálod ha te állitod össze!
Válasz gjoni #857. hozzászólásáraKöszönöm a segitséget!
Válasz ndyke #858. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget!
Válasz akisnagy #856. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget!
Válasz ozsvaria #859. hozzászólásáraSzia
szerintem a spen kft-nél érdeklődj van honlapjuk és segítőkészek szerintem minden megoldható náluk vagy a traktorkernél felsőzsolcán
Sziasztok! Véletlenül nem tud valaki jumzra egy komplett orbit szettet eladót?
Nekem 150 amperórás van benne áttételessel mert a tél nagy úr
de igazából indítóáramot kell nézni.
Válasz akisnagy #856. hozzászólásáraNekem 2 db 100 ah volt benne
Sziasztok
Egy jumz 65 traktorhot egy 12v 100ah akkumlátor elég vagy nagyobb szügséges.?
Ha joltudom gyárilag 2db 6v 100ah vokt benne?
Segitségeteket előre is köszönöm!
Kismotor helyett