Gázolaj árak 658 Ft Benzin árak 640 Ft EUR 408.66 Ft USD 389.41 Ft CHF 432.15 Ft GBP 486.38 Ft

Fórum

Milyen pótkocsit vegyek?

Létrehozta: Edem , 2008-07-15 19:26:33

Kedvencekhez Segítség

3319 hozzászólás
Nincs profilkép
#1819 Tomszi
2018-12-02 17:45:13

Válasz lac* #1817. hozzászólásáraA légrugó egy plusz hibalehetőség is, és ami elromolhat, az el is romlik. Ami nincs, az nem tud. Igen, tudom, a laprugó is el tud törni, de azért akkoris csak egyszerűbb.

#1818 szanberg
2018-12-02 17:39:04

Válasz lac* #1817. hozzászólásáraNekem az teccik és kész. A légrúgó kamionra való országútra véleményem szerint. Plusz azt mondják ha sárban elül a kocsi akkor a légrúgósat nemtudod úgy cibálni hátrafelé meg ilyesmi. Nem erre tervezünk de lehet szempont. Ha megnézed az összes új mezőgazdasági kocsi is majdnem mind laprúgós.
Miért?

Nincs profilkép
#1817 lac*
2018-12-02 17:29:07

Válasz szanberg #1806. hozzászólásáraNa ezt kifejthetnéd,direkt szarabb laprugósat vettél a jobb légrugós helyett? A dobféket még értem,a tárcsafék előnye igazából a kisebb tömegből adódik, itt az a pár 10 kiló nem számít.
Mert olcsóbb,vagy mert ez volt akkor,vagy miért illik a mezőgazdaságba inkább a laprugó?

Nincs profilkép
#1816 JD 4630
2018-12-02 14:36:35

Válasz VMisi #1815. hozzászólásáraHasznált auto/pótkocsik

#1815 VMisi
2018-12-02 13:14:10

Válasz JD 4630 #1804. hozzászólásáraA használt haszon az a nagyhaszon.hu?

#1814 jamo
2018-12-02 09:55:05

Válasz bandigh #1812. hozzászólására3 tengelyes laprugós gyárilag 3 oldalra billenős pirosrendszámos pótom 30tonnára van vizsgáztatva minden kiskapu nélkül. Ha jól réémlik a köhém rendelet lassú jármú pótnál 11tonna a megengedett tengelyterhelés. Szóval ha gép műszakiadatlapja engedi a 11tonnát akkor a nkh be is írja.
Az már más kérdés, hogy 6,2es plató van rajta. Így gabonából fullra rakva se megy rá egészen 20 tonna. a szerkezet meg maga 6 tonna. DE masszív is, ahol az eb pót már rizingós hogy eldől ott ezt még lehet húzni simán, hátra se kell nézni. Csak legyen ami húzza.smile sweatdrop

#1813 szanberg
2018-12-02 09:31:51

Válasz VMisi #1807. hozzászólásáraHw 8 tonnás kocsi égig magasítva 16-17tonna között évek óta bírja. Sok neki de akasszuk és húzzuk, semmi dolog vele, persze nem ennyivel gurul mindig, csak időnként mikor így jön ki a lépés. Igaz, hogy régi Bpw kamionpót hidak vannak alatta, de a váz meg marhára nem egy vastag valami, a kamionpótok vázai 3x nagyobb keresztmetszettel bírnak, nemkell ezen sokat agyalni, beülni trakiba akasztani és hozni, aratáskor meg ha nem nagy a kombájn lehet aludni míg megvágjasmile thumbup

#1812 bandigh
2018-12-02 09:30:03

Válasz VMisi #1808. hozzászólásáraLégrugóson csak azért több a megengedett terhelés, mert rakottan is tud rugózni, jobban kíméli az utat. (Meg szerintem a vázat is.) A 9 tonna csak abból jön h elvileg annyit bít a gumi. Persze végtelen nyomáson azért többet is, sokkal, de nem örökké azért. Amugy igen, 3 tengősben légrugós is jó, a kéttengelyesbem már ha nagyon megterheled, nem mindig bírja felemelni a traktor.. Dobfékes a jobb, a tárcsás az nyűgösebb, meg olyat keress aminek nem nyúlik a tengely szint alá a fék működtető rész, mert elakadáskor lesz baja neki.

#1811 szanberg
2018-12-02 09:28:01

Válasz VMisi #1807. hozzászólásáraIgen két oldalra billentős. Az eladó mondta, hogy az volt, amúgy megmondom őszintén egyszer sem néztem-elmélkedtem rajta valójában az volt e, kuuva vastag váza van, fala is az, nem nyeklik csuklik nem az a fajta szeker, mit túráztassam magam, szerintem igen sokan túlmisztifikálják ezt a kérdést közben meg 20-25 kanyart fog talán vele évente lecsavarni hehesmile lolsmile lolsmile lol

#1810 Hatoss
2018-12-02 09:24:13

Válasz VMisi #1808. hozzászólásáraA hivatalos tengelyterhelés 8 tonna tengelyenként/szerinted a kamionosok miért kilózzák ki a hidmérlegen az összsúlyt a sofőrrel tele tankkal max 40t-ra / egy kis segítség ha tandem +2 tonna a vonócsap terhelés

#1809 VMisi
2018-12-02 09:21:47

Válasz VMisi #1808. hozzászólására11,5 t az talán csak a gép hajtott tengelyére vonatkozik

#1808 VMisi
2018-12-02 09:12:47

Válasz lac* #1805. hozzászólásáraA féderesnél nem 10 t és a légrugósnál meg több, talán 11,5 t a megengedett tengelyterhelés?

#1807 VMisi
2018-12-02 09:02:10

Válasz szanberg #1806. hozzászólásáraAmit most vettél az két oldalra billenős ha jól emlékszem? Honnan tudtad, hogy eredetileg is billencs volt? Írtam privátot is, nézz már rá.

Ritkán megyünk be tarlóra, megforduláskor meg első ürítéseken esetleg.

#1806 szanberg
2018-12-02 08:52:31

Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraÉvek óta húzunk két tengelyest meg egy szezont toltunk le a 3 tengelyessel.

Én azt mondom, hogy csak 3 tengőset vegyél!
Ha sokat kell tolatgatni akkor úgysem jó egyik sem, akkor egytengelyes kocsi kell vagy tandem ha nagyobbról beszélünk, amúgy meg a 3 tengelyes stabilitása az páratlan és szerintem ez számít igazán, nem az, hogy tolatgatáskor nem annyira jó.....Mi nem annyira jó? Kicsit nyalódik a gumi és? Nem évi 100ezret futsz vele mint egy kamion, azt a 2hét munkát igazán ki fogja bírni megnyugodhatsz és gumit sem kell rá venned minden évben nyugi, de ha a 2 tengőssel meg 240mázsákkal jársz akkor ott valószínű, hogy lesz egy-egy durrdefekted és akkor megállt az élet aznapra, ki kell vágni a fél erdőt meg 3 emelő kell, hogy felbírd póckolni kerékcseréhezsmile lolsmile cursing

55-el megy a traktorunk, a kéttengelyessel rakottan 40 nagyon maximum, persze a nagyobb kocsik biztosan stabilabbak, de amazzal meg akármennyivel tolhatod, ráadásul ha 240 van rajta akkor 30tonna a guruló tömege neki, az 6 kerékre még használt guminál sem túl nagy teher.

Légrúgós biztosan símábban megy de én direkt régi laprúgósat választottam dobfékkel, szerintem mezőgazdaságba ez való igazán.

Napraforgó szár nem nagyon bántja a légrúgót csak a csöveit tudja szétnyúzni adott esetben, ha ilyen pályán használod kell tartalékba műanyagcső meg ezek a gyors összetolós csati idomok.

Nincs profilkép
#1805 lac*
2018-12-02 05:30:48

Válasz VMisi #1801. hozzászólásáraNekem 18t-ás légrugós tandem van,és direkt csak légrugós pótot kerestem.Mert nem billeg,nem törik a laprugó,nem nyekereg,meg emelhető a tengely(rakottan is).Ez nagyon jó forduláskor és ha elakadás veszély van.
A terhelhetőségről annyit,hogy valóban 9t-át bír egy tengely,de azt (ha kaminonpótról beszélünk,és csak azt vegyél,ne mezőgazdaságit) 90 km/ó-nál.
Tehát lassú sebességnél kb 40%-al túl tudod terhelni.

Nincs profilkép
#1804 JD 4630
2018-12-01 23:49:43

Válasz VMisi #1801. hozzászólására2 oldalra billenős laprugós a tutti, és szerintem a használt haszonon lehet kifogni jobbakat is néha mint ezek a kivakartak.

Régebbieket nézegess még az anyagtakarékos gyártás előttről, nem akkora többletfogyasztás ha az önsúlya 1 t több.

Nincs profilkép
#1803 JD 4630
2018-12-01 23:46:11

Válasz VMisi #1800. hozzászólásáraPróbáld kismile lol

Amennyit a műtrágyás visz annyit itt a 2 tengős kocsikra raknak, gyenge 7 tonna +25 t 4 kerékre az több mint bátor rövidtávon is (4-6 tonna egy gumi terhelhetősége gyártótól függően)

#1802 atisgyulai
2018-12-01 20:55:30

Válasz JD 4630 #1798. hozzászólásáraRakottan is feltudja venni a hátulját, bizonyos sebességhatárig (kb.30km/h)
Tejes kamion télen megakadt, és felemeve a bogit, a hajtottra vette a súlyt, úgy evickélt ki.

#1801 VMisi
2018-12-01 20:26:27

Válasz bandigh #1797. hozzászólásáraIgen kell. A lényeg akkor, hogy gyári billencs legyen.

Szerinted légrugó vagy féder?

Nekem a légrugó jobban tetszik. Napra szár tud benne kárt tenni?

#1800 VMisi
2018-12-01 20:23:34

Válasz JD 4630 #1798. hozzászólásáraMiért? Nem engedi felemelni?
Amikor hozták a műkakit egy szerelvény vezetője is felemelte rakottan az egyik tengelyt a gépen a tolatáskor. Mondta, hogy ilyen kis távon ez nem gond.

Nincs profilkép
#1799 JD 4630
2018-12-01 19:47:03

Válasz bandigh #1797. hozzászólására300 at szépen elbír mega gumikkal

Nincs profilkép
#1798 JD 4630
2018-12-01 19:43:17

Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraRakottan gáz csak tolatni üresen nem, ha meg rakott nem emelgetedsmile lol

#1797 bandigh
2018-12-01 19:42:17

Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraAnnyit egy combosabb kéttengelyesen is hordanak itt. 240-ig.. De ahhoz uj gumi ajánlott..
Amugy a 3 tengelyes az vagy féderes vagy sima légrugós, bogis az szerintem 1000 ből egy ha lesz.

De ehez a nagy súlyhoz egyszerűen kell a 3 tengely, túl sok jut egy kerékre. Papiron 4,5 Tonna per gumi, max... smile offtopic

Nincs profilkép
#1796 JD 4630
2018-12-01 19:41:59

Válasz Bárány #1793. hozzászólásáraNem kell szeretnie a traktor az úrsmile lol
Viszont ha messzebb szálitasz az a 6-8 t sokat jelent, meg pl nem fogad a szárító, de jön az eső a 2 kocsimra meg a kombiba befér 55t kukuból/búzából/ szójából 35 t szotyiból azért ez sem mellékes szempont szerintem.
És végül még egy érv ha rakottan durdefekted van a hátulján nem kell a falú összes emelőjét elkunyermálni elég pár stafnifa.

#1795 Bárány
2018-12-01 19:13:53

Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraTeknős kormányzott tandem, az a tuti!

Tudom ... az ára...

#1794 VMisi
2018-12-01 19:07:19

Válasz Bárány #1793. hozzászólásáraEzért jó ha felemelhető az egyik tengely, akkor nincs gond a tolatással, szűk fordulóval.
Tető alatt meg oldalra kell billenteni.

A 2 tengelyes nekem is jobban tatszik, de továbbra is jó lenne legalább 220 mázsát vinni.

#1793 Bárány
2018-12-01 18:17:36

Válasz VMisi #1787. hozzászólásáraSzerintem is úgy van, ahogy bandigh mondja.

Annyi még hozzá, hogy

1. nekem háromtengelyes nem kéne, mert nem szereti a szűk fordulókat, tolatgatást,

2. ilyen hosszú hátrabillenőssel lenne bajom tető alatt, magtárban, stb., vagy nem annyira folyós anyaggal.

Nincs profilkép
#1792 Sk Laci
2018-12-01 16:16:12

Válasz bandigh #1791. hozzászólásáraHa 15 500 euróért azt kapnám, ami a fényképeken fel van tüntetve /magosítóval, ponyvával, pódiumal,.../ akkor ez megfontolandó ajánlat.
Nekem tetsziksmile thumbupcool

#1791 bandigh
2018-12-01 15:51:19

Válasz Sk Laci #1789. hozzászólásáraItt
Bár nem túl friss az akció smile sweatdrop

#1790 bandigh
2018-12-01 15:42:02

Válasz VMisi #1788. hozzászólásáraEgymunkahengerest szerintem nem szoktak “csinálni”. Ahoz masszív váz kell, ezért is van a 3 munkahenger a csinált kocsikon, jobban eloszlik a terhelés, amire egyébként nincs méretezve a váz közepe. A hátrabillentősek azok gyáriak szerintem, az oldalrabillentős az gyanús h csak átdugtak a vázon pár darab hátsó billentőbakot. De lehet tévedek. Mondjuk ez nem tudom h jó irányba viszi-e a váz rugalmasságát, pl amikor ál kell menni egy kisebb barázdán vagy árkon, vajon tud e tekeredni.

#1788 VMisi
2018-12-01 15:10:34

Válasz bandigh #1786. hozzászólásáraA 3 munkahegeres pedig szimpatikusabb, mint az egy.

#1787 VMisi
2018-12-01 15:09:03

Válasz bandigh #1786. hozzászólásáraEzek eredetileg is billencsek?:



Ez meg valami más volt?:

#1786 bandigh
2018-12-01 14:45:51

Válasz VMisi #1783. hozzászólásáraHa csak két oldalra billent, akkor már gyanús hogy fixes volt. Meg a hosszgerenda oldalára vannak csak biggyesztve a billentőbakok. Ha a felépítménynek nincs saját váza, ami a pótkocsi váza szintje alá nyúlik, akkor egy sima platót tettek egy egyenes vázra.

Nincs profilkép
#1784 VDénes
2018-12-01 14:16:23

Válasz Tomi81 #1782. hozzászólásáraKöszönöm!
Régebben is mondtad, hogy az AP az jó. Én is azt néztem. A teherbírás azért lenne jó ha papíron is fedné azt amit elvihetek. Nagyon nagy eséllyel lehet már a környéken is fixen telepített tengelysúly mérő (1 már van is), meg a rendőrök is fenyegetőztek már, hogy aratásra lesz itt mobil. Szóval hivatalosan szeretném, hogyha macerálás lesz akkor se kelljen a pótkocsit félig engedni. 20T összben már azért fér olyan 150q hasznos.
Egyébként AP-t néztem csak abból a nagyobbat. Vagy kamionpót, de attól félek.

#1783 VMisi
2018-12-01 14:01:13

Írtátok, hogy 3 tengelyesbe csak gyári billencset szabad venni. Honnan lehet gyakorlatban megkülönböztetni, hogy eredetileg konténeres, fixes vagy billencs volt?

Láttam olyat, aminél a B tengely bogis, ez mindegyiknél így van, vagy nem jellemző?

#1782 Tomi81
2018-11-10 09:23:12

Válasz VDénes #1781. hozzászólásáraNekem egy 16éves 10t AP van két sor magasítóval. 140-150q kukorica megy rá. Nagyon masszív. Még az unokám is használni fogja.
Nem mondom, hogy ilyet vegyél, csak egy vélemény. Nekem is tetszenek a kamion pótok, de nekem az már hosszú, Idén is amilyen helyekre kellett borítani az átvevő helyen, biztos ott maradtam volna. Azon kívül sokkal többet azzal sem vinnék mint a mostanival. (Kéttengelyes kamionpótra gondolok)

Nincs profilkép
#1781 VDénes
2018-11-10 09:06:08

Sziasztok

Összben maximum 20t pótkocsit szeretnék venni.
Melyiket érdemes?
Néztem kamion pótkocsikat új felépítménnyel, de az azért nem tetszik mert az önsúlya csak a vázé van a forgalmiba nem pedig felépítménnyel együtt. Kicsit félek a büntetéstől.
Újban viszont metalfach vagy pronar ami szóba jöhet árban. Esetleg ap.
Inkább forgó zsámolyos kellene a tandemtől tartok kicsit.

#1780 kulakman
2018-11-09 21:01:57

Válasz jaminka #1779. hozzászólásáraTúl sok mindent nem vettem eddig hozzá , gumit tudtam venni eredetit , egyébként árulom , a hirdetések közt ott vagyok, azért eladó mert két kisebb helyett egy nagyot akarok , ha elkél!

#1779 jaminka
2018-11-09 19:01:17

Üdv!Kinek mi a véleménye az orosz psze20-1 6tonnás pótkocsiról?Alkatrészt lehet MO-n beszerezni?Gumikat valami más méretűre le lehet cserélni?

#1778 .Feco.
2018-11-04 20:56:45

Válasz bandigh #1777. hozzászólásáraA balaszallitonk az, de elég hulladék minőség, anyagminőségre és gyartasminosegre is... nem venném meg mégegyszer...

#1777 bandigh
2018-11-04 20:29:28

Amúgy a pronart ki mibe nézi? Úgy értem pl. egy pronar T780 vs. Farmtech ddk2400 összehasonlításban az utóbbi lenne a frankóbb, de azért drágább is.. Szóval ár/értékben a lengyel se lehet túl rossz nem? Nem hiszem h nem bír annyit mint egy 20 éves új platós 3tengelyes pót

#1776 szanberg
2018-11-04 16:16:15

Válasz VMisi #1774. hozzászólásáraFelülről nyitni az oldalfalakat hát nemtudom…. Az életben nem billentenék így, inkább folyjék a kocsi alá, igaz a vázat végig kell takarítani ilyenkor

#1774 VMisi
2018-11-04 08:14:36

Válasz szanberg #1772. hozzászólásáraAz ilyen elkerülésére láttam egyszer egy nagyon jó és egyszerű találmányt, egy átalakított munkahengert. Mikor kinyitották az oldalt felül, akkor ez a két darab henger szép lassan leengedte 90 fokot az oldalt. Aztán meg kézzel könnyedén felcsukta az illető.
Én rendszeresen napra billentésnél akadok el amikor már nagyon csúszós a placc.

#1773 szanberg
2018-11-04 07:34:59

Válasz VMisi #1768. hozzászólásáraVolt ilyen is olyan is, igaz régebbi, de én a laprúgósat választottam és dobfékeset. Kamionos ismerőseim szerint hülyeséget csináltam, szerintem meg nem. Mg-be talajra földútra ezek kellenek azt gondolom, nagyon masszív a futómű, ha 25 tonna felett is volt rajta akkor sem űl meg jobban mint ha 15 mondjuk, annyira erősek a kötegek alatta.


Ennek 8,2 a belső mérete hosszirányba, azthiszem 36 köbméterre jött ki amikor lemértük és kiszámoltuk.

16,x tonna neki a hivatalos terhelhetősége, ennyit rakhatsz rá papír szerint, napraforgóból 150-ek ráfértek bár idén nem volt nehéz az anyag. Egyébként mi javarészt itthon használjuk a földutakon helyben, amikor messzibb arattunk akkor a főutakon nem raktuk meg két ürítéssel csak és akkor belefértünk helyközel a hivatalos súlyba.

#1772 szanberg
2018-11-04 07:29:30

Válasz Sötét Paraszt #1766. hozzászólásáraMindig balra billentünk és úgy, hogy ráfordulsz a csomóra majd kiszeded jobbra, hogy amikor ajtót nyitsz kifolyik a fele rögtön, billenteni kezded aztán indulsz meg vele egy kicsit, így elfele húzod a csomótól, mindig kijön lazán.
Kollégának egyszer úgy jött ki, hogy egy villanyoszlop miatt amit még nem tudtunk kivenni a placcnál mert nem készült el a földkábelezés, szóval amiatt balra kellett szednie a kormányt és ráfele húzta a csomóra, no akkor megkellett rúgatni vagy kétszer rendesen a Kubotát.
Egyébként legtöbbet a 6497-el húzzuk annak mitse számít, arra való igazából az ilyen nagy pót és akkor a puhább talajon is forgolódhatsz rakottan, elviszi.

#1771 Drisa
2018-11-04 00:43:25

Válasz Sötét Paraszt #1766. hozzászólásáraHa meg baleset közelebb leszel akkora tömeggel akkor mindent rád varnak. Lehet menni a sitkora.smile wink

Nincs profilkép
#1770 Claastra.
2018-11-03 20:37:12

Válasz VMisi #1768. hozzászólására2 tengelyesek java 18 tonnára van vizsgáztatva,minusz 5-6 tonna a pót,hivatalosan 12-13 tonnát vihet

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fontos élelmiszer ára emelkedhet
Fontos élelmiszer ára emelkedhet
Értékes, alapvető tápláléknak számít a változó árak és termesztési nehézségek...
Tengeri kijáratot kap a magyar gazdaság
Tengeri kijáratot kap a magyar gazdaság
Mérföldkő a magyar gazdaságnak a leendő logisztikai folyosó a bolgár kikötőkben....
Eladó Rába Steiger 360 cummins motorral ( igény esetén munkaeszközeivel)
Eladó Rába Steiger 360 cummins motorral...

10.000.000 Ft

Rába Steiger 250 traktor eladó munkaeszközeivel is
Rába Steiger 250 traktor eladó...

4.650.000 Ft

Agrifac ZA 3300 HH Hidas permetező
Agrifac ZA 3300 HH Hidas permetező

6.950.000 Ft

Mtz 550-es 80-as motorral
Mtz 550-es 80-as motorral

1.650.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]