Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak658 FtBenzin árak640 FtEUR408.66 FtUSD389.41 FtCHF432.15 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz lac* #1817. hozzászólásáraA légrugó egy plusz hibalehetőség is, és ami elromolhat, az el is romlik. Ami nincs, az nem tud. Igen, tudom, a laprugó is el tud törni, de azért akkoris csak egyszerűbb.
Válasz lac* #1817. hozzászólásáraNekem az teccik és kész. A légrúgó kamionra való országútra véleményem szerint. Plusz azt mondják ha sárban elül a kocsi akkor a légrúgósat nemtudod úgy cibálni hátrafelé meg ilyesmi. Nem erre tervezünk de lehet szempont. Ha megnézed az összes új mezőgazdasági kocsi is majdnem mind laprúgós.
Miért?
Válasz szanberg #1806. hozzászólásáraNa ezt kifejthetnéd,direkt szarabb laprugósat vettél a jobb légrugós helyett? A dobféket még értem,a tárcsafék előnye igazából a kisebb tömegből adódik, itt az a pár 10 kiló nem számít.
Mert olcsóbb,vagy mert ez volt akkor,vagy miért illik a mezőgazdaságba inkább a laprugó?
Válasz bandigh #1812. hozzászólására3 tengelyes laprugós gyárilag 3 oldalra billenős pirosrendszámos pótom 30tonnára van vizsgáztatva minden kiskapu nélkül. Ha jól réémlik a köhém rendelet lassú jármú pótnál 11tonna a megengedett tengelyterhelés. Szóval ha gép műszakiadatlapja engedi a 11tonnát akkor a nkh be is írja.
Az már más kérdés, hogy 6,2es plató van rajta. Így gabonából fullra rakva se megy rá egészen 20 tonna. a szerkezet meg maga 6 tonna. DE masszív is, ahol az eb pót már rizingós hogy eldől ott ezt még lehet húzni simán, hátra se kell nézni. Csak legyen ami húzza.
Válasz VMisi #1807. hozzászólásáraHw 8 tonnás kocsi égig magasítva 16-17tonna között évek óta bírja. Sok neki de akasszuk és húzzuk, semmi dolog vele, persze nem ennyivel gurul mindig, csak időnként mikor így jön ki a lépés. Igaz, hogy régi Bpw kamionpót hidak vannak alatta, de a váz meg marhára nem egy vastag valami, a kamionpótok vázai 3x nagyobb keresztmetszettel bírnak, nemkell ezen sokat agyalni, beülni trakiba akasztani és hozni, aratáskor meg ha nem nagy a kombájn lehet aludni míg megvágja
Válasz VMisi #1808. hozzászólásáraLégrugóson csak azért több a megengedett terhelés, mert rakottan is tud rugózni, jobban kíméli az utat. (Meg szerintem a vázat is.) A 9 tonna csak abból jön h elvileg annyit bít a gumi. Persze végtelen nyomáson azért többet is, sokkal, de nem örökké azért. Amugy igen, 3 tengősben légrugós is jó, a kéttengelyesbem már ha nagyon megterheled, nem mindig bírja felemelni a traktor.. Dobfékes a jobb, a tárcsás az nyűgösebb, meg olyat keress aminek nem nyúlik a tengely szint alá a fék működtető rész, mert elakadáskor lesz baja neki.
Válasz VMisi #1807. hozzászólásáraIgen két oldalra billentős. Az eladó mondta, hogy az volt, amúgy megmondom őszintén egyszer sem néztem-elmélkedtem rajta valójában az volt e, kuuva vastag váza van, fala is az, nem nyeklik csuklik nem az a fajta szeker, mit túráztassam magam, szerintem igen sokan túlmisztifikálják ezt a kérdést közben meg 20-25 kanyart fog talán vele évente lecsavarni hehe
Válasz VMisi #1808. hozzászólásáraA hivatalos tengelyterhelés 8 tonna tengelyenként/szerinted a kamionosok miért kilózzák ki a hidmérlegen az összsúlyt a sofőrrel tele tankkal max 40t-ra / egy kis segítség ha tandem +2 tonna a vonócsap terhelés
Válasz szanberg #1806. hozzászólásáraAmit most vettél az két oldalra billenős ha jól emlékszem? Honnan tudtad, hogy eredetileg is billencs volt? Írtam privátot is, nézz már rá.
Ritkán megyünk be tarlóra, megforduláskor meg első ürítéseken esetleg.
Én azt mondom, hogy csak 3 tengőset vegyél!
Ha sokat kell tolatgatni akkor úgysem jó egyik sem, akkor egytengelyes kocsi kell vagy tandem ha nagyobbról beszélünk, amúgy meg a 3 tengelyes stabilitása az páratlan és szerintem ez számít igazán, nem az, hogy tolatgatáskor nem annyira jó.....Mi nem annyira jó? Kicsit nyalódik a gumi és? Nem évi 100ezret futsz vele mint egy kamion, azt a 2hét munkát igazán ki fogja bírni megnyugodhatsz és gumit sem kell rá venned minden évben nyugi, de ha a 2 tengőssel meg 240mázsákkal jársz akkor ott valószínű, hogy lesz egy-egy durrdefekted és akkor megállt az élet aznapra, ki kell vágni a fél erdőt meg 3 emelő kell, hogy felbírd póckolni kerékcseréhez
55-el megy a traktorunk, a kéttengelyessel rakottan 40 nagyon maximum, persze a nagyobb kocsik biztosan stabilabbak, de amazzal meg akármennyivel tolhatod, ráadásul ha 240 van rajta akkor 30tonna a guruló tömege neki, az 6 kerékre még használt guminál sem túl nagy teher.
Légrúgós biztosan símábban megy de én direkt régi laprúgósat választottam dobfékkel, szerintem mezőgazdaságba ez való igazán.
Napraforgó szár nem nagyon bántja a légrúgót csak a csöveit tudja szétnyúzni adott esetben, ha ilyen pályán használod kell tartalékba műanyagcső meg ezek a gyors összetolós csati idomok.
Válasz VMisi #1801. hozzászólásáraNekem 18t-ás légrugós tandem van,és direkt csak légrugós pótot kerestem.Mert nem billeg,nem törik a laprugó,nem nyekereg,meg emelhető a tengely(rakottan is).Ez nagyon jó forduláskor és ha elakadás veszély van.
A terhelhetőségről annyit,hogy valóban 9t-át bír egy tengely,de azt (ha kaminonpótról beszélünk,és csak azt vegyél,ne mezőgazdaságit) 90 km/ó-nál.
Tehát lassú sebességnél kb 40%-al túl tudod terhelni.
Válasz VMisi #1801. hozzászólására2 oldalra billenős laprugós a tutti, és szerintem a használt haszonon lehet kifogni jobbakat is néha mint ezek a kivakartak.
Régebbieket nézegess még az anyagtakarékos gyártás előttről, nem akkora többletfogyasztás ha az önsúlya 1 t több.
Amennyit a műtrágyás visz annyit itt a 2 tengős kocsikra raknak, gyenge 7 tonna +25 t 4 kerékre az több mint bátor rövidtávon is (4-6 tonna egy gumi terhelhetősége gyártótól függően)
Válasz JD 4630 #1798. hozzászólásáraRakottan is feltudja venni a hátulját, bizonyos sebességhatárig (kb.30km/h)
Tejes kamion télen megakadt, és felemeve a bogit, a hajtottra vette a súlyt, úgy evickélt ki.
Válasz JD 4630 #1798. hozzászólásáraMiért? Nem engedi felemelni?
Amikor hozták a műkakit egy szerelvény vezetője is felemelte rakottan az egyik tengelyt a gépen a tolatáskor. Mondta, hogy ilyen kis távon ez nem gond.
Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraAnnyit egy combosabb kéttengelyesen is hordanak itt. 240-ig.. De ahhoz uj gumi ajánlott..
Amugy a 3 tengelyes az vagy féderes vagy sima légrugós, bogis az szerintem 1000 ből egy ha lesz.
De ehez a nagy súlyhoz egyszerűen kell a 3 tengely, túl sok jut egy kerékre. Papiron 4,5 Tonna per gumi, max...
Válasz Bárány #1793. hozzászólásáraNem kell szeretnie a traktor az úr
Viszont ha messzebb szálitasz az a 6-8 t sokat jelent, meg pl nem fogad a szárító, de jön az eső a 2 kocsimra meg a kombiba befér 55t kukuból/búzából/ szójából 35 t szotyiból azért ez sem mellékes szempont szerintem.
És végül még egy érv ha rakottan durdefekted van a hátulján nem kell a falú összes emelőjét elkunyermálni elég pár stafnifa.
Válasz Bárány #1793. hozzászólásáraEzért jó ha felemelhető az egyik tengely, akkor nincs gond a tolatással, szűk fordulóval.
Tető alatt meg oldalra kell billenteni.
A 2 tengelyes nekem is jobban tatszik, de továbbra is jó lenne legalább 220 mázsát vinni.
Válasz bandigh #1791. hozzászólásáraHa 15 500 euróért azt kapnám, ami a fényképeken fel van tüntetve /magosítóval, ponyvával, pódiumal,.../ akkor ez megfontolandó ajánlat.
Nekem tetszik
Válasz VMisi #1788. hozzászólásáraEgymunkahengerest szerintem nem szoktak “csinálni”. Ahoz masszív váz kell, ezért is van a 3 munkahenger a csinált kocsikon, jobban eloszlik a terhelés, amire egyébként nincs méretezve a váz közepe. A hátrabillentősek azok gyáriak szerintem, az oldalrabillentős az gyanús h csak átdugtak a vázon pár darab hátsó billentőbakot. De lehet tévedek. Mondjuk ez nem tudom h jó irányba viszi-e a váz rugalmasságát, pl amikor ál kell menni egy kisebb barázdán vagy árkon, vajon tud e tekeredni.
Válasz VMisi #1783. hozzászólásáraHa csak két oldalra billent, akkor már gyanús hogy fixes volt. Meg a hosszgerenda oldalára vannak csak biggyesztve a billentőbakok. Ha a felépítménynek nincs saját váza, ami a pótkocsi váza szintje alá nyúlik, akkor egy sima platót tettek egy egyenes vázra.
Válasz Tomi81 #1782. hozzászólásáraKöszönöm!
Régebben is mondtad, hogy az AP az jó. Én is azt néztem. A teherbírás azért lenne jó ha papíron is fedné azt amit elvihetek. Nagyon nagy eséllyel lehet már a környéken is fixen telepített tengelysúly mérő (1 már van is), meg a rendőrök is fenyegetőztek már, hogy aratásra lesz itt mobil. Szóval hivatalosan szeretném, hogyha macerálás lesz akkor se kelljen a pótkocsit félig engedni. 20T összben már azért fér olyan 150q hasznos.
Egyébként AP-t néztem csak abból a nagyobbat. Vagy kamionpót, de attól félek.
Írtátok, hogy 3 tengelyesbe csak gyári billencset szabad venni. Honnan lehet gyakorlatban megkülönböztetni, hogy eredetileg konténeres, fixes vagy billencs volt?
Láttam olyat, aminél a B tengely bogis, ez mindegyiknél így van, vagy nem jellemző?
Válasz VDénes #1781. hozzászólásáraNekem egy 16éves 10t AP van két sor magasítóval. 140-150q kukorica megy rá. Nagyon masszív. Még az unokám is használni fogja.
Nem mondom, hogy ilyet vegyél, csak egy vélemény. Nekem is tetszenek a kamion pótok, de nekem az már hosszú, Idén is amilyen helyekre kellett borítani az átvevő helyen, biztos ott maradtam volna. Azon kívül sokkal többet azzal sem vinnék mint a mostanival. (Kéttengelyes kamionpótra gondolok)
Összben maximum 20t pótkocsit szeretnék venni.
Melyiket érdemes?
Néztem kamion pótkocsikat új felépítménnyel, de az azért nem tetszik mert az önsúlya csak a vázé van a forgalmiba nem pedig felépítménnyel együtt. Kicsit félek a büntetéstől.
Újban viszont metalfach vagy pronar ami szóba jöhet árban. Esetleg ap.
Inkább forgó zsámolyos kellene a tandemtől tartok kicsit.
Válasz jaminka #1779. hozzászólásáraTúl sok mindent nem vettem eddig hozzá , gumit tudtam venni eredetit , egyébként árulom , a hirdetések közt ott vagyok, azért eladó mert két kisebb helyett egy nagyot akarok , ha elkél!
Válasz bandigh #1777. hozzászólásáraA balaszallitonk az, de elég hulladék minőség, anyagminőségre és gyartasminosegre is... nem venném meg mégegyszer...
Amúgy a pronart ki mibe nézi? Úgy értem pl. egy pronar T780 vs. Farmtech ddk2400 összehasonlításban az utóbbi lenne a frankóbb, de azért drágább is.. Szóval ár/értékben a lengyel se lehet túl rossz nem? Nem hiszem h nem bír annyit mint egy 20 éves új platós 3tengelyes pót
Válasz VMisi #1774. hozzászólásáraFelülről nyitni az oldalfalakat hát nemtudom…. Az életben nem billentenék így, inkább folyjék a kocsi alá, igaz a vázat végig kell takarítani ilyenkor
Válasz szanberg #1772. hozzászólásáraAz ilyen elkerülésére láttam egyszer egy nagyon jó és egyszerű találmányt, egy átalakított munkahengert. Mikor kinyitották az oldalt felül, akkor ez a két darab henger szép lassan leengedte 90 fokot az oldalt. Aztán meg kézzel könnyedén felcsukta az illető.
Én rendszeresen napra billentésnél akadok el amikor már nagyon csúszós a placc.
Válasz VMisi #1768. hozzászólásáraVolt ilyen is olyan is, igaz régebbi, de én a laprúgósat választottam és dobfékeset. Kamionos ismerőseim szerint hülyeséget csináltam, szerintem meg nem. Mg-be talajra földútra ezek kellenek azt gondolom, nagyon masszív a futómű, ha 25 tonna felett is volt rajta akkor sem űl meg jobban mint ha 15 mondjuk, annyira erősek a kötegek alatta.
Ennek 8,2 a belső mérete hosszirányba, azthiszem 36 köbméterre jött ki amikor lemértük és kiszámoltuk.
16,x tonna neki a hivatalos terhelhetősége, ennyit rakhatsz rá papír szerint, napraforgóból 150-ek ráfértek bár idén nem volt nehéz az anyag. Egyébként mi javarészt itthon használjuk a földutakon helyben, amikor messzibb arattunk akkor a főutakon nem raktuk meg két ürítéssel csak és akkor belefértünk helyközel a hivatalos súlyba.
Válasz Sötét Paraszt #1766. hozzászólásáraMindig balra billentünk és úgy, hogy ráfordulsz a csomóra majd kiszeded jobbra, hogy amikor ajtót nyitsz kifolyik a fele rögtön, billenteni kezded aztán indulsz meg vele egy kicsit, így elfele húzod a csomótól, mindig kijön lazán.
Kollégának egyszer úgy jött ki, hogy egy villanyoszlop miatt amit még nem tudtunk kivenni a placcnál mert nem készült el a földkábelezés, szóval amiatt balra kellett szednie a kormányt és ráfele húzta a csomóra, no akkor megkellett rúgatni vagy kétszer rendesen a Kubotát.
Egyébként legtöbbet a 6497-el húzzuk annak mitse számít, arra való igazából az ilyen nagy pót és akkor a puhább talajon is forgolódhatsz rakottan, elviszi.
3319 hozzászólás
Válasz lac* #1817. hozzászólásáraA légrugó egy plusz hibalehetőség is, és ami elromolhat, az el is romlik. Ami nincs, az nem tud. Igen, tudom, a laprugó is el tud törni, de azért akkoris csak egyszerűbb.
Válasz lac* #1817. hozzászólásáraNekem az teccik és kész. A légrúgó kamionra való országútra véleményem szerint. Plusz azt mondják ha sárban elül a kocsi akkor a légrúgósat nemtudod úgy cibálni hátrafelé meg ilyesmi. Nem erre tervezünk de lehet szempont. Ha megnézed az összes új mezőgazdasági kocsi is majdnem mind laprúgós.
Miért?
Válasz szanberg #1806. hozzászólásáraNa ezt kifejthetnéd,direkt szarabb laprugósat vettél a jobb légrugós helyett? A dobféket még értem,a tárcsafék előnye igazából a kisebb tömegből adódik, itt az a pár 10 kiló nem számít.
Mert olcsóbb,vagy mert ez volt akkor,vagy miért illik a mezőgazdaságba inkább a laprugó?
Válasz VMisi #1815. hozzászólásáraHasznált auto/pótkocsik
Válasz JD 4630 #1804. hozzászólásáraA használt haszon az a nagyhaszon.hu?
Válasz bandigh #1812. hozzászólására3 tengelyes laprugós gyárilag 3 oldalra billenős pirosrendszámos pótom 30tonnára van vizsgáztatva minden kiskapu nélkül. Ha jól réémlik a köhém rendelet lassú jármú pótnál 11tonna a megengedett tengelyterhelés. Szóval ha gép műszakiadatlapja engedi a 11tonnát akkor a nkh be is írja.
Az már más kérdés, hogy 6,2es plató van rajta. Így gabonából fullra rakva se megy rá egészen 20 tonna. a szerkezet meg maga 6 tonna. DE masszív is, ahol az eb pót már rizingós hogy eldől ott ezt még lehet húzni simán, hátra se kell nézni. Csak legyen ami húzza.
Válasz VMisi #1807. hozzászólásáraHw 8 tonnás kocsi égig magasítva 16-17tonna között évek óta bírja. Sok neki de akasszuk és húzzuk, semmi dolog vele, persze nem ennyivel gurul mindig, csak időnként mikor így jön ki a lépés. Igaz, hogy régi Bpw kamionpót hidak vannak alatta, de a váz meg marhára nem egy vastag valami, a kamionpótok vázai 3x nagyobb keresztmetszettel bírnak, nemkell ezen sokat agyalni, beülni trakiba akasztani és hozni, aratáskor meg ha nem nagy a kombájn lehet aludni míg megvágja
Válasz VMisi #1808. hozzászólásáraLégrugóson csak azért több a megengedett terhelés, mert rakottan is tud rugózni, jobban kíméli az utat. (Meg szerintem a vázat is.) A 9 tonna csak abból jön h elvileg annyit bít a gumi. Persze végtelen nyomáson azért többet is, sokkal, de nem örökké azért. Amugy igen, 3 tengősben légrugós is jó, a kéttengelyesbem már ha nagyon megterheled, nem mindig bírja felemelni a traktor.. Dobfékes a jobb, a tárcsás az nyűgösebb, meg olyat keress aminek nem nyúlik a tengely szint alá a fék működtető rész, mert elakadáskor lesz baja neki.
Válasz VMisi #1807. hozzászólásáraIgen két oldalra billentős. Az eladó mondta, hogy az volt, amúgy megmondom őszintén egyszer sem néztem-elmélkedtem rajta valójában az volt e, kuuva vastag váza van, fala is az, nem nyeklik csuklik nem az a fajta szeker, mit túráztassam magam, szerintem igen sokan túlmisztifikálják ezt a kérdést közben meg 20-25 kanyart fog talán vele évente lecsavarni hehe
Válasz VMisi #1808. hozzászólásáraA hivatalos tengelyterhelés 8 tonna tengelyenként/szerinted a kamionosok miért kilózzák ki a hidmérlegen az összsúlyt a sofőrrel tele tankkal max 40t-ra / egy kis segítség ha tandem +2 tonna a vonócsap terhelés
Válasz VMisi #1808. hozzászólására11,5 t az talán csak a gép hajtott tengelyére vonatkozik
Válasz lac* #1805. hozzászólásáraA féderesnél nem 10 t és a légrugósnál meg több, talán 11,5 t a megengedett tengelyterhelés?
Válasz szanberg #1806. hozzászólásáraAmit most vettél az két oldalra billenős ha jól emlékszem? Honnan tudtad, hogy eredetileg is billencs volt? Írtam privátot is, nézz már rá.
Ritkán megyünk be tarlóra, megforduláskor meg első ürítéseken esetleg.
Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraÉvek óta húzunk két tengelyest meg egy szezont toltunk le a 3 tengelyessel.
Én azt mondom, hogy csak 3 tengőset vegyél!
Ha sokat kell tolatgatni akkor úgysem jó egyik sem, akkor egytengelyes kocsi kell vagy tandem ha nagyobbról beszélünk, amúgy meg a 3 tengelyes stabilitása az páratlan és szerintem ez számít igazán, nem az, hogy tolatgatáskor nem annyira jó.....Mi nem annyira jó? Kicsit nyalódik a gumi és? Nem évi 100ezret futsz vele mint egy kamion, azt a 2hét munkát igazán ki fogja bírni megnyugodhatsz és gumit sem kell rá venned minden évben nyugi, de ha a 2 tengőssel meg 240mázsákkal jársz akkor ott valószínű, hogy lesz egy-egy durrdefekted és akkor megállt az élet aznapra, ki kell vágni a fél erdőt meg 3 emelő kell, hogy felbírd póckolni kerékcseréhez
55-el megy a traktorunk, a kéttengelyessel rakottan 40 nagyon maximum, persze a nagyobb kocsik biztosan stabilabbak, de amazzal meg akármennyivel tolhatod, ráadásul ha 240 van rajta akkor 30tonna a guruló tömege neki, az 6 kerékre még használt guminál sem túl nagy teher.
Légrúgós biztosan símábban megy de én direkt régi laprúgósat választottam dobfékkel, szerintem mezőgazdaságba ez való igazán.
Napraforgó szár nem nagyon bántja a légrúgót csak a csöveit tudja szétnyúzni adott esetben, ha ilyen pályán használod kell tartalékba műanyagcső meg ezek a gyors összetolós csati idomok.
Válasz VMisi #1801. hozzászólásáraNekem 18t-ás légrugós tandem van,és direkt csak légrugós pótot kerestem.Mert nem billeg,nem törik a laprugó,nem nyekereg,meg emelhető a tengely(rakottan is).Ez nagyon jó forduláskor és ha elakadás veszély van.
A terhelhetőségről annyit,hogy valóban 9t-át bír egy tengely,de azt (ha kaminonpótról beszélünk,és csak azt vegyél,ne mezőgazdaságit) 90 km/ó-nál.
Tehát lassú sebességnél kb 40%-al túl tudod terhelni.
Válasz VMisi #1801. hozzászólására2 oldalra billenős laprugós a tutti, és szerintem a használt haszonon lehet kifogni jobbakat is néha mint ezek a kivakartak.
Régebbieket nézegess még az anyagtakarékos gyártás előttről, nem akkora többletfogyasztás ha az önsúlya 1 t több.
Válasz VMisi #1800. hozzászólásáraPróbáld ki
Amennyit a műtrágyás visz annyit itt a 2 tengős kocsikra raknak, gyenge 7 tonna +25 t 4 kerékre az több mint bátor rövidtávon is (4-6 tonna egy gumi terhelhetősége gyártótól függően)
Válasz JD 4630 #1798. hozzászólásáraRakottan is feltudja venni a hátulját, bizonyos sebességhatárig (kb.30km/h)
Tejes kamion télen megakadt, és felemeve a bogit, a hajtottra vette a súlyt, úgy evickélt ki.
Válasz bandigh #1797. hozzászólásáraIgen kell. A lényeg akkor, hogy gyári billencs legyen.
Szerinted légrugó vagy féder?
Nekem a légrugó jobban tetszik. Napra szár tud benne kárt tenni?
Válasz JD 4630 #1798. hozzászólásáraMiért? Nem engedi felemelni?
Amikor hozták a műkakit egy szerelvény vezetője is felemelte rakottan az egyik tengelyt a gépen a tolatáskor. Mondta, hogy ilyen kis távon ez nem gond.
Válasz bandigh #1797. hozzászólására300 at szépen elbír mega gumikkal
Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraRakottan gáz csak tolatni üresen nem, ha meg rakott nem emelgeted
Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraAnnyit egy combosabb kéttengelyesen is hordanak itt. 240-ig.. De ahhoz uj gumi ajánlott..
Amugy a 3 tengelyes az vagy féderes vagy sima légrugós, bogis az szerintem 1000 ből egy ha lesz.
De ehez a nagy súlyhoz egyszerűen kell a 3 tengely, túl sok jut egy kerékre. Papiron 4,5 Tonna per gumi, max...
Válasz Bárány #1793. hozzászólásáraNem kell szeretnie a traktor az úr
Viszont ha messzebb szálitasz az a 6-8 t sokat jelent, meg pl nem fogad a szárító, de jön az eső a 2 kocsimra meg a kombiba befér 55t kukuból/búzából/ szójából 35 t szotyiból azért ez sem mellékes szempont szerintem.
És végül még egy érv ha rakottan durdefekted van a hátulján nem kell a falú összes emelőjét elkunyermálni elég pár stafnifa.
Válasz VMisi #1794. hozzászólásáraTeknős kormányzott tandem, az a tuti!
Tudom ... az ára...
Válasz Bárány #1793. hozzászólásáraEzért jó ha felemelhető az egyik tengely, akkor nincs gond a tolatással, szűk fordulóval.
Tető alatt meg oldalra kell billenteni.
A 2 tengelyes nekem is jobban tatszik, de továbbra is jó lenne legalább 220 mázsát vinni.
Válasz VMisi #1787. hozzászólásáraSzerintem is úgy van, ahogy bandigh mondja.
Annyi még hozzá, hogy
1. nekem háromtengelyes nem kéne, mert nem szereti a szűk fordulókat, tolatgatást,
2. ilyen hosszú hátrabillenőssel lenne bajom tető alatt, magtárban, stb., vagy nem annyira folyós anyaggal.
Válasz bandigh #1791. hozzászólásáraHa 15 500 euróért azt kapnám, ami a fényképeken fel van tüntetve /magosítóval, ponyvával, pódiumal,.../ akkor ez megfontolandó ajánlat.
Nekem tetszik
Válasz Sk Laci #1789. hozzászólásáraItt
Bár nem túl friss az akció
Válasz VMisi #1788. hozzászólásáraEgymunkahengerest szerintem nem szoktak “csinálni”. Ahoz masszív váz kell, ezért is van a 3 munkahenger a csinált kocsikon, jobban eloszlik a terhelés, amire egyébként nincs méretezve a váz közepe. A hátrabillentősek azok gyáriak szerintem, az oldalrabillentős az gyanús h csak átdugtak a vázon pár darab hátsó billentőbakot. De lehet tévedek. Mondjuk ez nem tudom h jó irányba viszi-e a váz rugalmasságát, pl amikor ál kell menni egy kisebb barázdán vagy árkon, vajon tud e tekeredni.
Válasz bandigh #1785. hozzászólásáraTudod az árát is?
Válasz bandigh #1786. hozzászólásáraA 3 munkahegeres pedig szimpatikusabb, mint az egy.
Válasz bandigh #1786. hozzászólásáraEzek eredetileg is billencsek?:
Ez meg valami más volt?:
Válasz VMisi #1783. hozzászólásáraHa csak két oldalra billent, akkor már gyanús hogy fixes volt. Meg a hosszgerenda oldalára vannak csak biggyesztve a billentőbakok. Ha a felépítménynek nincs saját váza, ami a pótkocsi váza szintje alá nyúlik, akkor egy sima platót tettek egy egyenes vázra.
Válasz VDénes #1784. hozzászólásáraPronar vagy esetleg Ez
Válasz Tomi81 #1782. hozzászólásáraKöszönöm!
Régebben is mondtad, hogy az AP az jó. Én is azt néztem. A teherbírás azért lenne jó ha papíron is fedné azt amit elvihetek. Nagyon nagy eséllyel lehet már a környéken is fixen telepített tengelysúly mérő (1 már van is), meg a rendőrök is fenyegetőztek már, hogy aratásra lesz itt mobil. Szóval hivatalosan szeretném, hogyha macerálás lesz akkor se kelljen a pótkocsit félig engedni. 20T összben már azért fér olyan 150q hasznos.
Egyébként AP-t néztem csak abból a nagyobbat. Vagy kamionpót, de attól félek.
Írtátok, hogy 3 tengelyesbe csak gyári billencset szabad venni. Honnan lehet gyakorlatban megkülönböztetni, hogy eredetileg konténeres, fixes vagy billencs volt?
Láttam olyat, aminél a B tengely bogis, ez mindegyiknél így van, vagy nem jellemző?
Válasz VDénes #1781. hozzászólásáraNekem egy 16éves 10t AP van két sor magasítóval. 140-150q kukorica megy rá. Nagyon masszív. Még az unokám is használni fogja.
Nem mondom, hogy ilyet vegyél, csak egy vélemény. Nekem is tetszenek a kamion pótok, de nekem az már hosszú, Idén is amilyen helyekre kellett borítani az átvevő helyen, biztos ott maradtam volna. Azon kívül sokkal többet azzal sem vinnék mint a mostanival. (Kéttengelyes kamionpótra gondolok)
Sziasztok
Összben maximum 20t pótkocsit szeretnék venni.
Melyiket érdemes?
Néztem kamion pótkocsikat új felépítménnyel, de az azért nem tetszik mert az önsúlya csak a vázé van a forgalmiba nem pedig felépítménnyel együtt. Kicsit félek a büntetéstől.
Újban viszont metalfach vagy pronar ami szóba jöhet árban. Esetleg ap.
Inkább forgó zsámolyos kellene a tandemtől tartok kicsit.
Válasz jaminka #1779. hozzászólásáraTúl sok mindent nem vettem eddig hozzá , gumit tudtam venni eredetit , egyébként árulom , a hirdetések közt ott vagyok, azért eladó mert két kisebb helyett egy nagyot akarok , ha elkél!
Üdv!Kinek mi a véleménye az orosz psze20-1 6tonnás pótkocsiról?Alkatrészt lehet MO-n beszerezni?Gumikat valami más méretűre le lehet cserélni?
Válasz bandigh #1777. hozzászólásáraA balaszallitonk az, de elég hulladék minőség, anyagminőségre és gyartasminosegre is... nem venném meg mégegyszer...
Amúgy a pronart ki mibe nézi? Úgy értem pl. egy pronar T780 vs. Farmtech ddk2400 összehasonlításban az utóbbi lenne a frankóbb, de azért drágább is.. Szóval ár/értékben a lengyel se lehet túl rossz nem? Nem hiszem h nem bír annyit mint egy 20 éves új platós 3tengelyes pót
Válasz VMisi #1774. hozzászólásáraFelülről nyitni az oldalfalakat hát nemtudom…. Az életben nem billentenék így, inkább folyjék a kocsi alá, igaz a vázat végig kell takarítani ilyenkor
Válasz VMisi #1774. hozzászólására
Válasz szanberg #1772. hozzászólásáraAz ilyen elkerülésére láttam egyszer egy nagyon jó és egyszerű találmányt, egy átalakított munkahengert. Mikor kinyitották az oldalt felül, akkor ez a két darab henger szép lassan leengedte 90 fokot az oldalt. Aztán meg kézzel könnyedén felcsukta az illető.
Én rendszeresen napra billentésnél akadok el amikor már nagyon csúszós a placc.
Válasz VMisi #1768. hozzászólásáraVolt ilyen is olyan is, igaz régebbi, de én a laprúgósat választottam és dobfékeset. Kamionos ismerőseim szerint hülyeséget csináltam, szerintem meg nem. Mg-be talajra földútra ezek kellenek azt gondolom, nagyon masszív a futómű, ha 25 tonna felett is volt rajta akkor sem űl meg jobban mint ha 15 mondjuk, annyira erősek a kötegek alatta.
Ennek 8,2 a belső mérete hosszirányba, azthiszem 36 köbméterre jött ki amikor lemértük és kiszámoltuk.
16,x tonna neki a hivatalos terhelhetősége, ennyit rakhatsz rá papír szerint, napraforgóból 150-ek ráfértek bár idén nem volt nehéz az anyag. Egyébként mi javarészt itthon használjuk a földutakon helyben, amikor messzibb arattunk akkor a főutakon nem raktuk meg két ürítéssel csak és akkor belefértünk helyközel a hivatalos súlyba.
Válasz Sötét Paraszt #1766. hozzászólásáraMindig balra billentünk és úgy, hogy ráfordulsz a csomóra majd kiszeded jobbra, hogy amikor ajtót nyitsz kifolyik a fele rögtön, billenteni kezded aztán indulsz meg vele egy kicsit, így elfele húzod a csomótól, mindig kijön lazán.
Kollégának egyszer úgy jött ki, hogy egy villanyoszlop miatt amit még nem tudtunk kivenni a placcnál mert nem készült el a földkábelezés, szóval amiatt balra kellett szednie a kormányt és ráfele húzta a csomóra, no akkor megkellett rúgatni vagy kétszer rendesen a Kubotát.
Egyébként legtöbbet a 6497-el húzzuk annak mitse számít, arra való igazából az ilyen nagy pót és akkor a puhább talajon is forgolódhatsz rakottan, elviszi.
Válasz Sötét Paraszt #1766. hozzászólásáraHa meg baleset közelebb leszel akkora tömeggel akkor mindent rád varnak. Lehet menni a sitkora.
Válasz VMisi #1768. hozzászólására2 tengelyesek java 18 tonnára van vizsgáztatva,minusz 5-6 tonna a pót,hivatalosan 12-13 tonnát vihet