Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Segítsetek lkégyszíves! Van egy NSN 10 2B billenős pótkocsim, és billentés közben okádja at olajat a levegőeresztőn keresztül. Van esetleg valakinek karmantyúja hozzá, vagy tartalék munkahengere?
Válasz #992. hozzászólásra Szia! Nem tudom, hogy mit néztél, de egy javaslom, hogy az IGJ honlapján nézz körül. Elfogadhatóak az árai, le is vizsgáztatják, ha kell, normális áron.
1 tengelyes, billenős pótkocsi kéne, ami lehetőleg minél alacsonyabb. 82-es MTZ-vel húznám, fát hordanék vele az erdőről, meg évente 20-25m3 virágföldet kell kibányásznom a palántaneveléshez illetve a cserepes növényeim beültetéséhez. Fontos, hogy rendszámos legyen, mert műúton tudom csak megközelíteni az erdőt, ha sár van, vagy áll a víz, mint idén is.
Ilyesmit nézegetek, de nagyon fájna ennyit kiadni egy pótkocsiért, ennyiért vettem a traktort...
Mit raknál rá annyit?40 centis az oldala.Ha egyenletesen van elosztva a súly akkor elbír 7t.Én egy 72 családos konténert hordok vele az kb annyi.Bála ráfér az aljába 8db 120-asösszesen 14-et jó vele vinni.1000 literes lBC-ket vízzel csak jó platóval érdemes mert beszakadhat.Terményből aratáskor saját részre szoktunk ráengedni max 30-35q terményt kifóliázva.Az oldalai nem jól zárnak hiszen fix raklapos pótok és a oldalosztók és a sarkai kivehetők.Az enyém alatt 275x22,5 kis kamiongumik vannak.Szélesebbek és ezért stabilabb a konti miatt.
Tisztelt Fórumosok.Egy kis tanácsot kérnék.Pótkocsit akarok venni.Néztem egy mbp 3.5t vagy román rm 7 est.Valaki tudna mondani plató méreteket meg tanácsokat melyik lenne jobb.Nincs nagy traktorom egy ltz 55 van ezért néztem ezeket .
Arra jó.
Elég hosszú a nyomtáv és a váz sem látszik olyan vastagnak, ezért reális az a terhelés, ami a papíron van.
A HL-t milyen áron sikerült beszerezni?
Van papírja, de a teherbírást én is nagyon keveseltem a vázhoz képest, azt hittem, hogy 15 tonnás.... 5 év műszaki van rajta.
Távolabbi földemről próbáltam bálaszállításra, arra tökéletes és egy Ifa HL 6102 vettem még elé, és következő szezonban szerelvényben szeretném majd használni a kettőt.
Viszont ket potot húzni sokkal nehezebb, mint egy nagyobbat. Kezdődik ott, hogy egy HW üresen 4,5 tonna, kettő az mar 9. Ezzel szemben egy 18 tonnás Kögel 4,8, egy 24 tonnás 5,5 tonna! Ráadásul tarlón fordulásnal minden kerek külön nyomon fordul, ami elég komoly taposás! A nagy potot ugyanúgy nem fordítod meg a puha földön, mint ket kicsit!
Ezzel viszont tudsz tolatni, sok közülük hatra is billent, ami nagy hiánya a HW-nak, es sokkal rövidebb a szerelvény, ami forgalmas utakon előny! Ahol gyorsabb a vontató ott jol jon a légrugo is!
Egyetlen hátránya, hogy nem egyben nyílik az oldalfala, de max ennyi...
a hamster futómüve meg minden egyébb más felépitése sem eggyeztethetö össze egy nagy terhet cipelö billenös potéval ....és ráadásul nem is olcsobb .....szerintem felejtös papirilag sem kivitelezhetö egyszerüen és még kinlodsz is vele .....
Töröm a fejem egy kisebb egytengelyes billenősön.Szerintetek ha az ember venne egy papíros hamstert,és tennék rá egy billenő platót akkor a következő műszakin nyafognának a vizsgáztatók?Ugyanúgy áruszállításra lenne használva,csak a felépítmény más.
Én is így gondolom. Én eladtam a nagyot mert az is kevés volt, most úgy oldom meg hogy olyan kombájnossal vágatom aki két dupla pótos szerelvénnyel szálit kb 600 mázsát és halad a munka.Többek között ennek köszönhetem hogy az elsők közöt le lett vágva és aki másnap akarta vágatni annak meg 3 hete ázik.Kombájnhoz meg amugy is nehéz a fuvart egyeztetni ha nem egy a cég.Ő meg így nagyobb kedvel jön vágni.
Arra az évi néhány napra valóban nem gazdaságos ekkora értéket fen tartani
Úgy mondják nem kell ahhoz tehenet venni hogy az ember tejet igyon.
Egy kis szaladgálósra valóban szükség van a ház körül.
Ez így van. De inkább álljon a telepen amikor nem használom mint, hogy kifizessek a fuvarosnak egynapos melóért egy negyed pót árát. Amikor lehúzott egy ismerős fuvaros, "baráti alapon" vitt el két faluval odébb ( 15km) három kanyar búzát (kb 25to összesen) szólóban 100ft ért. És utána még jött hogy vessek meg sorközműveljek neki a fuvar fejében. Na akkor rágtam be és vettem egy pótot. Elég leharcolt esztétikailag, de teljesen használható, három oldalra billenős aluoldalas. Sikerült kifognom áfásan 1milla volt. Hivatalos papíros csak át kellett csinálni pirosra és kész. Azóta egy levegőcsövet cseréltem rajta meg az egyik oldal ajtó sarkát papírozni kell mert 1x leakadt , leesett és kicsit benyomódott és ott potyogtatna. Nem sokat fuvaroztam vele, tényleg évi 8-10 napot van használva max de az árát már az első évben kidolgozta ha a hivatalos fuvar árakkal számolom.
Ez a lényeg a nagypótban hogy halad vele a munka. De ha valaki nem tudja kihasználni akkor egész évben 4-5 napot dolgozik utána ott áll az udvar sarkában kihasználatlanul.
Kell mellé még egy kisebb ami az ide-oda szaladgáláshoz lehet használni.
Van régóta egy EB7es pótom. És 3éve vettem mellé egy 3tengelyes kamion pótot 30to-ra vizsgáztattam, pirosrendszámmal. Dombos vidéken erősen megnyögeti a 155pacis fergát de eddig nem volt vele elakadás, persze nagyon észen kell lenni hol áll meg vele az ember, előre be kell lőni az irányt merre jön le vele az ember a tarlóról mert rakottan már nem bírnánk megfordítani tarlón. De ha dzsuva idő lesz akkor ott van a felmagasítózott EB. Erre egy ürítés fér rá ép hogy. A nagypótra pedig 3 ürítés lazán. Ha nincs segítség és magamnak hordom akkor sokat számít. Míg beviszek egy pót gabonát (egy óra) addig levágok erős két hektárt.
Egy ideig elhasználnák hátrafele billentéssel is, amúgy meg jónak tűnik, még majd azért próbálok belőle lefaragni Meg a másik nagyobb baja hogy csak adásvételije meg számlája lenne
Erre akartam célozni!
Itt az ismerősök közül is egy páran, meg az összes nagyobb gazda 3 tengelyes égig érő öreg kamionpóttal szaladgál.
Nagyon jók mert elég sok ürítés ráfér,és nagyobb távra nem mindegy hogy mennyivel jár az ember.Többek közt ezért is cseréltük le a 6,5-ös MBP-t egy 8011-es HW-ra, ami elég is.
De már vagy 3-4 éve aszály van, sarat csak nagyon ritkán látni, kíváncsi vagyok hogy egy esős évben-mint 2010-mivel fogják kihúzni az iszapból azokat a nagy pótokat?
Vagy csak félig engedik? Akkor elég egy kisebb is. Vagy kettő!
Meg a két pótos dologba az a jó hogy ha "helyzet van" még mindig szét tudom őket akasztani de ha egybe egy db 18 tonnás vagy egy 3 tengelyes 24 tonnásról beszélünk akkor azt utána valahogy ki kell szedni a malajból
Jó ár,de a méretei elég tekintélyesek ez elé már elég nagyocska traktor kell!Amajdnem 3.2M szerencsés esetben 2db 8011-nek az ára.
Vegyes használatra (trágya,szalma,föld és termény) inkább használható egy HW pót!
Válasz #950. hozzászólásra
Első hallásra jónak tűnik de ez sem lenne a végén óccsó.
Van neki kockázata és egy halom nemkívánatos munka, akkor inkább egy jót drágábban.
Most németbe lenne egy 16 tonnás 3 oldalra billenős kamiongumis Kässbohrer 1500 euróért + 300 euróért raknák fel de új oldalak kellenének rá mert most csak hátul van ajtaja. Nagyon gondolkozok rajta
Válasz #946. hozzászólásra
korábban utaltunk a túlárazottságra,2-2,5Millá-ért már lehet venni jó állapotú 18tonnás Kőgel, vagy Ohler vagy hasonló komolyabb kocsit,
Válasz #946. hozzászólásra
Szerintem ha te veszel egy régebbi eredeti oldalakkal és azt adod át ki pucolásra egy gyakorlott pót felújító társaságnak , így kitudod bekkelni hogy
egy tört, alváz repedezettet vagy csavarodottat kapjál kézhez. Saját tuning is lehet jó,de egy alul felül nyilló új szekrényen nem érdemes kisérletezni. Azért az több mint ha van a sufniban egy HETRA és hozzáfogsz heggeszteni. Munkahengereket rendbetenni,harmadik billentőbakkokal kiegésziteni,alá gumibakolni,kamion felni+vágott gumi150-200ból meg van,Ha 1,2 mill.sikerül találni alapot,akkor is a 2milla közelében leszel.Elöny nállad olyan lesz amilyet szeretnél.Egy HW8011 bordázott, magasitós oldalúért ki villantva 2,5Mill.elkérnek.
Itthon is találni ha nem túl sürgős, csak folyamatosan bújni kell a hirdetéseket,előbb vagy utóbb előkerül egy jó vétel.
Mondjuk 1,2-1,4-ért valószínű akad rajta javítani való, a jó állapotúak már nagyon drágák. Az enyémet 1.2-ért vettem, elég sok keresgélés után. A váz, a futóművek rendben voltak, de kellettek új levegőcsövek,vezetékek.Egy oldalt újat kellett csinálni,festés meg műszaki.Meg rengeteg hegesztés,flexelés.
De megérte:
Amit írtam két árat a között lehet találni valami értelmes állapotban lévőt? ez az 1,2-1,4 millió? Vagy mennyi érdemes rászánni? Mondjuk inkább úgy vagyok hogy HW 8011 -es legyen mert az azért csak erősebb! Hol érdemes ezeknek utána nézni ? Itt vagy külföld?
Válasz #944. hozzászólásra
Húzni már húztam hosszúplatósat is. Különbségek: 5 m platóval van traktor és teherkocsi után való. A Teherkocsi után valók robusztusabb felépítésü vázuk van, a laprúgók szélesebbek, csak a felépítmény ugyan az, traktorosnál van még faoldalas is. A hosszúplatós csak teherkocsi utánni kivitelben gyártottak. A teherkocsi után való pótok jóval nehezebbek talán 1500-2000 kg-mal. Pontosan nem tudom mennyi a különbség.
3294 hozzászólás
Segítsetek lkégyszíves! Van egy NSN 10 2B billenős pótkocsim, és billentés közben okádja at olajat a levegőeresztőn keresztül. Van esetleg valakinek karmantyúja hozzá, vagy tartalék munkahengere?
Válasz #992. hozzászólásra
http://www.igj.hu/index.php/potkocsi-gyartas/kistermelok-onkormanyzatok-potkocsijai
Itt megtalálod!
Válasz #992. hozzászólásra Szia! Nem tudom, hogy mit néztél, de egy javaslom, hogy az IGJ honlapján nézz körül. Elfogadhatóak az árai, le is vizsgáztatják, ha kell, normális áron.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
1 tengelyes, billenős pótkocsi kéne, ami lehetőleg minél alacsonyabb. 82-es MTZ-vel húznám, fát hordanék vele az erdőről, meg évente 20-25m3 virágföldet kell kibányásznom a palántaneveléshez illetve a cserepes növényeim beültetéséhez. Fontos, hogy rendszámos legyen, mert műúton tudom csak megközelíteni az erdőt, ha sár van, vagy áll a víz, mint idén is.
Ilyesmit nézegetek, de nagyon fájna ennyit kiadni egy pótkocsiért, ennyiért vettem a traktort...
agrosat
Válasz #988. hozzászólásra
Ki bizony. A cégnél 8t van rajta folyton. A váznak semmi baja.
Válasz #989. hozzászólásra
Nagyon semmit nem tudnák rátenni annyit.
Csak a terhelhetőség végett kérdeztem.
Válasz #988. hozzászólásra
Mit raknál rá annyit?40 centis az oldala.Ha egyenletesen van elosztva a súly akkor elbír 7t.Én egy 72 családos konténert hordok vele az kb annyi.Bála ráfér az aljába 8db 120-asösszesen 14-et jó vele vinni.1000 literes lBC-ket vízzel csak jó platóval érdemes mert beszakadhat.Terményből aratáskor saját részre szoktunk ráengedni max 30-35q terményt kifóliázva.Az oldalai nem jól zárnak hiszen fix raklapos pótok és a oldalosztók és a sarkai kivehetők.Az enyém alatt 275x22,5 kis kamiongumik vannak.Szélesebbek és ezért stabilabb a konti miatt.
Köszönöm a válaszokat!
Szerintetek a HL 6002 vagy 61.02 kibírna max. 7-8 tonna terhelést is nagyon ritkán? Ezeknek gondolom erősebb lehet a váza mint egy RM pótnak.
Válasz #986. hozzászólásra
...és valóban 9x 20 as gumik vannak alatta.
Válasz #984. hozzászólásra
Az enyém 520x245
Válasz #984. hozzászólásra
4,8x2,4
Válasz #981. hozzászólásra
Egyébként a HL 6102 belső platómérete mekkora lehet?
Tisztelt Fórumosok.Egy kis tanácsot kérnék.Pótkocsit akarok venni.Néztem egy mbp 3.5t vagy román rm 7 est.Valaki tudna mondani plató méreteket meg tanácsokat melyik lenne jobb.Nincs nagy traktorom egy ltz 55 van ezért néztem ezeket .
Válasz #980. hozzászólásra
Igen, talán ugyan az, mint a HW6011-nek.
Válasz #979. hozzászólásra
Akkor elméletileg 130cm alatt van a plató magasság.
Gondolom 8,25 gumikkal van szerelve.
Válasz #978. hozzászólásra
Festés miatt fel van bakolva, 133 cm mértem így, kb 5 cm-t kell elvenni ebből az emelés miatt, kb ennyivel emeltem túl a kerekek levétele miatt.
Válasz #977. hozzászólásra
Meg tudnád mérni nekem, hogy mekkora a plató magassága a földtől a HL 6102-nak?
Válasz #976. hozzászólásra
Együtt vettem a naggyal egy fuvarozós ismerőstől így bőven piaci ár alatt adta.
Egyébként van még 2 eladóm, itt is hirdetem az oldalon. RM4 meg egy másik bálaszállító.
Válasz #975. hozzászólásra
Arra jó.
Elég hosszú a nyomtáv és a váz sem látszik olyan vastagnak, ezért reális az a terhelés, ami a papíron van.
A HL-t milyen áron sikerült beszerezni?
Válasz #974. hozzászólásra
Van papírja, de a teherbírást én is nagyon keveseltem a vázhoz képest, azt hittem, hogy 15 tonnás.... 5 év műszaki van rajta.
Távolabbi földemről próbáltam bálaszállításra, arra tökéletes és egy Ifa HL 6102 vettem még elé, és következő szezonban szerelvényben szeretném majd használni a kettőt.
Jó éjszakát!
Válasz #971. hozzászólásra
Szia!
Jó hosszú, kukival 40cm magasan megrakva is már túlsúlyba megy.
Fix platós Ifa pót ár stimmelne rá.
Papírjai vannak, rendszám? Ez is hozzátesz még az árhoz.
Amennyiért vetted +3q téli burgonya már a héten átvenném.
Válasz #972. hozzászólásra
Válasz #971. hozzászólásra
Amennyiért vetted..................
Üdv!
Vettem nyáron egy pótot, szerintetek mennyi lehet a reális ára?
Fixes, 7,5 tonna teherbírás, 7,5x2,5m es plató, kamion kerekek,5 év műszaki, német gyártmány (Wackenhut)
Leírná valaki, hogy pótkocsiból forgózsámolyt hogy kell kiszedni? Nagy vonalakban, hogy mi a sorrend, hol támaszt alá, stb.
Válasz #968. hozzászólásra
mit vettél a wts helyett?
Válasz #954. hozzászólásra
Viszont ket potot húzni sokkal nehezebb, mint egy nagyobbat. Kezdődik ott, hogy egy HW üresen 4,5 tonna, kettő az mar 9. Ezzel szemben egy 18 tonnás Kögel 4,8, egy 24 tonnás 5,5 tonna! Ráadásul tarlón fordulásnal minden kerek külön nyomon fordul, ami elég komoly taposás! A nagy potot ugyanúgy nem fordítod meg a puha földön, mint ket kicsit!
Ezzel viszont tudsz tolatni, sok közülük hatra is billent, ami nagy hiánya a HW-nak, es sokkal rövidebb a szerelvény, ami forgalmas utakon előny! Ahol gyorsabb a vontató ott jol jon a légrugo is!
Egyetlen hátránya, hogy nem egyben nyílik az oldalfala, de max ennyi...
Válasz #963. hozzászólásra
Faca!
Az ára meg még facább
Válasz #965. hozzászólásra
a hamster futómüve meg minden egyébb más felépitése sem eggyeztethetö össze egy nagy terhet cipelö billenös potéval ....és ráadásul nem is olcsobb .....szerintem felejtös papirilag sem kivitelezhetö egyszerüen és még kinlodsz is vele .....
Töröm a fejem egy kisebb egytengelyes billenősön.Szerintetek ha az ember venne egy papíros hamstert,és tennék rá egy billenő platót akkor a következő műszakin nyafognának a vizsgáztatók?Ugyanúgy áruszállításra lenne használva,csak a felépítmény más.
Válasz #963. hozzászólásra
Jó masszív gép.
Válasz #961. hozzászólásra
474es hsz-ban vannak róla képek.
Válasz #960. hozzászólásra
Én is így gondolom. Én eladtam a nagyot mert az is kevés volt, most úgy oldom meg hogy olyan kombájnossal vágatom aki két dupla pótos szerelvénnyel szálit kb 600 mázsát és halad a munka.Többek között ennek köszönhetem hogy az elsők közöt le lett vágva és aki másnap akarta vágatni annak meg 3 hete ázik.Kombájnhoz meg amugy is nehéz a fuvart egyeztetni ha nem egy a cég.Ő meg így nagyobb kedvel jön vágni.
Arra az évi néhány napra valóban nem gazdaságos ekkora értéket fen tartani
Úgy mondják nem kell ahhoz tehenet venni hogy az ember tejet igyon.
Egy kis szaladgálósra valóban szükség van a ház körül.
Válasz #960. hozzászólásra
Ez így van. De inkább álljon a telepen amikor nem használom mint, hogy kifizessek a fuvarosnak egynapos melóért egy negyed pót árát. Amikor lehúzott egy ismerős fuvaros, "baráti alapon" vitt el két faluval odébb ( 15km) három kanyar búzát (kb 25to összesen) szólóban 100ft ért. És utána még jött hogy vessek meg sorközműveljek neki a fuvar fejében. Na akkor rágtam be és vettem egy pótot. Elég leharcolt esztétikailag, de teljesen használható, három oldalra billenős aluoldalas. Sikerült kifognom áfásan 1milla volt. Hivatalos papíros csak át kellett csinálni pirosra és kész. Azóta egy levegőcsövet cseréltem rajta meg az egyik oldal ajtó sarkát papírozni kell mert 1x leakadt , leesett és kicsit benyomódott és ott potyogtatna. Nem sokat fuvaroztam vele, tényleg évi 8-10 napot van használva max de az árát már az első évben kidolgozta ha a hivatalos fuvar árakkal számolom.
Válasz #959. hozzászólásra
Ez a lényeg a nagypótban hogy halad vele a munka. De ha valaki nem tudja kihasználni akkor egész évben 4-5 napot dolgozik utána ott áll az udvar sarkában kihasználatlanul.
Kell mellé még egy kisebb ami az ide-oda szaladgáláshoz lehet használni.
Válasz #956. hozzászólásra
Van régóta egy EB7es pótom. És 3éve vettem mellé egy 3tengelyes kamion pótot 30to-ra vizsgáztattam, pirosrendszámmal. Dombos vidéken erősen megnyögeti a 155pacis fergát de eddig nem volt vele elakadás, persze nagyon észen kell lenni hol áll meg vele az ember, előre be kell lőni az irányt merre jön le vele az ember a tarlóról mert rakottan már nem bírnánk megfordítani tarlón. De ha dzsuva idő lesz akkor ott van a felmagasítózott EB. Erre egy ürítés fér rá ép hogy. A nagypótra pedig 3 ürítés lazán. Ha nincs segítség és magamnak hordom akkor sokat számít. Míg beviszek egy pót gabonát (egy óra) addig levágok erős két hektárt.
Ennek az adás vételis dolognak mi a hátulütője? Mert sok hirdetésben látom hogy adás vétekivel adja. De az ilyet nem lehet vizsgáztatni vagy mi?
Válasz #952. hozzászólásra
Egy ideig elhasználnák hátrafele billentéssel is, amúgy meg jónak tűnik, még majd azért próbálok belőle lefaragni Meg a másik nagyobb baja hogy csak adásvételije meg számlája lenne
Válasz #954. hozzászólásra
Erre akartam célozni!
Itt az ismerősök közül is egy páran, meg az összes nagyobb gazda 3 tengelyes égig érő öreg kamionpóttal szaladgál.
Nagyon jók mert elég sok ürítés ráfér,és nagyobb távra nem mindegy hogy mennyivel jár az ember.Többek közt ezért is cseréltük le a 6,5-ös MBP-t egy 8011-es HW-ra, ami elég is.
De már vagy 3-4 éve aszály van, sarat csak nagyon ritkán látni, kíváncsi vagyok hogy egy esős évben-mint 2010-mivel fogják kihúzni az iszapból azokat a nagy pótokat?
Vagy csak félig engedik? Akkor elég egy kisebb is. Vagy kettő!
Válasz #942. hozzászólásra
1,30-ak ha jól emlékszem!
Válasz #953. hozzászólásra
Meg a két pótos dologba az a jó hogy ha "helyzet van" még mindig szét tudom őket akasztani de ha egybe egy db 18 tonnás vagy egy 3 tengelyes 24 tonnásról beszélünk akkor azt utána valahogy ki kell szedni a malajból
Válasz #951. hozzászólásra
Jó ár,de a méretei elég tekintélyesek ez elé már elég nagyocska traktor kell!Amajdnem 3.2M szerencsés esetben 2db 8011-nek az ára.
Vegyes használatra (trágya,szalma,föld és termény) inkább használható egy HW pót!
Válasz #950. hozzászólásra
Első hallásra jónak tűnik de ez sem lenne a végén óccsó.
Van neki kockázata és egy halom nemkívánatos munka, akkor inkább egy jót drágábban.
2,7meg fa, kögel vaz 95 ös, új felépítmény, alul felül, ponyvazva, egy év garancia, 7,2*1,7*2,5. Erdemes elgondolkodni h egy ilyen v kókányolás.
Most németbe lenne egy 16 tonnás 3 oldalra billenős kamiongumis Kässbohrer 1500 euróért + 300 euróért raknák fel de új oldalak kellenének rá mert most csak hátul van ajtaja. Nagyon gondolkozok rajta
Válasz #946. hozzászólásra
korábban utaltunk a túlárazottságra,2-2,5Millá-ért már lehet venni jó állapotú 18tonnás Kőgel, vagy Ohler vagy hasonló komolyabb kocsit,
Gondolom SK Laci is ilyesmire gondolt lecserélni.
Válasz #946. hozzászólásra
Szerintem ha te veszel egy régebbi eredeti oldalakkal és azt adod át ki pucolásra egy gyakorlott pót felújító társaságnak , így kitudod bekkelni hogy
egy tört, alváz repedezettet vagy csavarodottat kapjál kézhez. Saját tuning is lehet jó,de egy alul felül nyilló új szekrényen nem érdemes kisérletezni. Azért az több mint ha van a sufniban egy HETRA és hozzáfogsz heggeszteni. Munkahengereket rendbetenni,harmadik billentőbakkokal kiegésziteni,alá gumibakolni,kamion felni+vágott gumi150-200ból meg van,Ha 1,2 mill.sikerül találni alapot,akkor is a 2milla közelében leszel.Elöny nállad olyan lesz amilyet szeretnél.Egy HW8011 bordázott, magasitós oldalúért ki villantva 2,5Mill.elkérnek.
Válasz #946. hozzászólásra
Itthon is találni ha nem túl sürgős, csak folyamatosan bújni kell a hirdetéseket,előbb vagy utóbb előkerül egy jó vétel.
Mondjuk 1,2-1,4-ért valószínű akad rajta javítani való, a jó állapotúak már nagyon drágák. Az enyémet 1.2-ért vettem, elég sok keresgélés után. A váz, a futóművek rendben voltak, de kellettek új levegőcsövek,vezetékek.Egy oldalt újat kellett csinálni,festés meg műszaki.Meg rengeteg hegesztés,flexelés.
De megérte:
Amit írtam két árat a között lehet találni valami értelmes állapotban lévőt? ez az 1,2-1,4 millió? Vagy mennyi érdemes rászánni? Mondjuk inkább úgy vagyok hogy HW 8011 -es legyen mert az azért csak erősebb! Hol érdemes ezeknek utána nézni ? Itt vagy külföld?
Válasz #944. hozzászólásra
Húzni már húztam hosszúplatósat is. Különbségek: 5 m platóval van traktor és teherkocsi után való. A Teherkocsi után valók robusztusabb felépítésü vázuk van, a laprúgók szélesebbek, csak a felépítmény ugyan az, traktorosnál van még faoldalas is. A hosszúplatós csak teherkocsi utánni kivitelben gyártottak. A teherkocsi után való pótok jóval nehezebbek talán 1500-2000 kg-mal. Pontosan nem tudom mennyi a különbség.