Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Jo adagolo is lehet szar itt mindenre van példa már.Normál üzemi terhelésre tartós terhelésre mondom a füstöt,nem olyan vészes de füstöl állandoan.Huzza a tárcsát és folyamatosan nyomja,felpörgéskor rendesen az oké de utána is marad füst csova.Mig le nem rottyant teljesen füstmentesen müködött,inditás felpörgés kigyorsitáskor nyomott füstöt.Terhelve munkagépekkel is füstmentesen dolgozott,lehet többet se lessz már olyan mint volt akármit csinálunk-csináltatunk vele.Amugy tavaly gabona aratáskor tünt fel hogy erötlen és füstölget aztán szép lassan mult ki.Adagolo és porlasztok teljesen tropára mentek.Az a baj hogy a boltba sem értenek hozzá hogy milyen alkatrész melyik tipusba valo.1025-öshöz is adagolo elem és porlaszto csucs is van piros-zöld-kék-sárga kupakos csomagolásba eredeti orosz mindés egy se jo.Adagolosok is esküsznek rá hogy ez a jo az a jo oszt egy se jo vagy csak ideig oráig és megint nem megy normálisan a gép.1025-ös nagyon érzékeny az üzemanyag ellátásra ha valami stikli van vele mindjárt csökken a teljesitmény,meg a turbo lefujás is megszünik akkor már tudom hogy porlaszto-adagolo javitás következik.Ezért kapta a köradagolot.
Válasz rsándor #39680. hozzászólására Én nem állítottam így, ez eszembe sem jutott volna. Én egy előzőleg ellenőrzött, ( és jónak minősített elemekkel rendelkező) adagolót ellenőriztem házilag.
Válasz Szeni #39679. hozzászólására Azért írtam mert az ue 28 ason valamikor mi is így állítottuk az adagolót. Tavaly télen nem indult a motorpal adagolós mtz és én is így állítottam be ezen a ket középső henger kb 3xosát nyomta a két szélsőnek, beállítottam egyformára teljesen gatya lett,szólóban alig bírt menni aztán adagoló le és úgy lett vissza állítva padon.kihúztam vele a telet de nemsokára teszek rá egy hagyományos utn adagolót csak abban meg tengelyt kell cserélni 25-ös átmérőjűre a meghajtó köröm miatt.
Válasz rsándor #39678. hozzászólásáraEz teljesen igaz, ha teljes gázt adsz neki, de én csak annyi gázt adtam neki, h. éppen jól elinduljon a porlasztás, ugyanis egy üzemihez hasonló adagmennyiségnél voltam kiváncsi az az adagolásra. Ez a köbcenti kb bő 50 befecskendezésre jött ki....ahogy naggyából számoltam.
Válasz Szeni #39676. hozzászólására Amit az indítómotorral tekert adagolón látsz az csak az indító töltet , járó motornál telejsen más a motor fordulata és a nyomott értékek is pláne egy használt adagolónál.
Ha sokat kap, de más baja nincsen, akkor az csak akkor füstöl rovid ideig, mikor hirtelen gázt adok, vagy teljes terhelésnél (túlterhelésnél). Ezeket az eseteket kivéve nem füstöl, amelyik gép sokat kap.
Nekem elkezdett darabosan füstölni a gép. Kimondottan úgy, mintha egy porlasztó becsepegett volna. Porlasztó csere, még mindíg füstöl. Adagoló beállítás.... még mindíg füstöl, de már kopog is. Na, kinyírtam a motort, túl sokáig jártam vele füstösen..... Motor szétborít, semmi gond Na ez nem semmi.... . Összeraktam, lekaptam a kipufogót, csak a középső lyukon dobja a füstöt. Hát mi a bánat lehet vele, mikor most néztam végig minden hengert, kompresszió is egyforma...... Nyomok néhány fröccsöt,......fröccs után közvetlen, mikor motorfékkel megy a motor, dob egy füstöt az egész motor. Hát, ha így szereti, akkor dobjon. Tapogatom a kipufogó füstöket, hát... nem! Először lelazítom a magasnyomásu csöveket. Mikor a hármast leoldom, megszűnik a füst ! Na ez a hibás !!!!! Igen ám, de nem változik a motor járása (fordulata). Leoldom az elsőt, akkor is megszűnik a füst, de erősen változik a hang Kezdett ledifferálni az agyam, meg egy kicsit füstölni is. visszahúzom a csöveket, tapogatom a kipufogó nyílásokat egész kicsi fordulaton. Az egyes lő akkorát, mint egy álgyú, utána a hármas egy erőtlen füstöt. Nagynehezen rájövök, h. az egyes odavág neki, az utána jövő hármas meg motorfék állapotba megy, azért löki a füstöt, és azért szünik meg a füst az egyes henger kikapcsolásakor, mert nem dobja meg a főtengelyt, és ezért olyankor szépen dolgozik a hármas is, és megszűnik a füstje. Nadehát ez az állapot csak akkor lehetséges, ha a beállított adagoló mégse jó. Kiforgatom a porlasztókat, aláteszek 4 kémcsövet, önindító.... akémcsövekben az eredmény: 3, 4, 4, 5, köbcenti -A prostituált annyát !!!!! - Adagolót elvittem egy másik adagolóshoz, igazából nem is volt adagolós, de beállította úgy, h.már majdnem jó lett. Megszünt a kopogás, meg a füstnek is 80%-a. Egyenlőre megyek tovább, ha majd lesz időm, keresek egy jó adagolóst, és beállíttatom rendesen.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraPorlasztók jók lettek betéve,? A lapkásból is van 2 féle, a .3-asokba tuti másmilyen való mint .2 vagyis lemezmotorháztetősbe, teljesen más a dugattyúkamra.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáracsak simán túlsok anyagot kap.
ha sokat ment így akkor kapjad lefele majd a turbó és a motor közti gyüjtőt, teli lesz korommal. ki kell pucolni, nagyobb keresztmettszet legyen szegénynek.
ezt csak ha a kajából vissza van véve.
jobb ha olyan állítja be aki érti az adagoló témát, és helyben a gépen tud állítani rajta teherheléses kört futva.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraSzerintem pròbàld meg a règi,vagy màsik fajta porlasztòval. Könnyebb,mint màst bontani. Turbò miatt az előgyujtàst hova kène àllìtani? Mèg talán ez is segíthet.
Válasz Tomszi #39668. hozzászólásáraGyárilag turbos utn,igy kértem hogy ilyen legyen olcsobb javitani mint a motorpalt.Meg még jobban is megy-ment mint a palos verziok.
Válasz röfik #39667. hozzászólására1500 óra után fel kell újítani az adagolót, ez igen, ennyit érnek kb. az új. MTZ-k, és ezzel nem azt szólom le akinek ilyen van. Szerintem kicsit sok anyagot kap, azért füstöl.
Gyárilag is UTN adagolós volt? De az a hagyományos UTN adagoló mint a 80, 82-eseken? vagy a turbósra való, mondjuk biztosan az.
Hamár igy benne vagyunk a témában.892.2-es trakesz 1500 üo van benne.Motor szerintem rendbe kartergáz szinte nincsen.Adagolo felujitva porlasztok cserélve minden bemérve gyári értékeket mutatott probapadon.Sajnos már javitani kellet Utn adagolos lapkás porlasztoval.Turbo is cserélve lett elfosta magát 0.5-0.6 bar nyom terheléssel mérve van rajta most is az ora.Üresjáraton szinte megse mozdul a mutato tárcsáztam délelött vele és szépen dolgozik az ujj turbo tkp-6.Levegöszürö betétek cserélve tegnap és friss olaj az aljába.Indul jol és erös de füstöl,na ez miért van?????????Mig gyári volt szinte füstmentesen ment terhelésen most meg huzza a kondenz csikot pedig nem erölködik.Hozzá tartozik a történethez hogy 8 elemböl lett összeválogatva az adagolo mire jo lett.
Válasz Gabesz2 #39663. hozzászólására IGEN a motorkerékpárokon és a személy gépkocsikon de a traki bírja a valtrám is, meg az mtz is, a kombájn is, évek óta.
Azt mindenki elfelejti, hogy a bedugult getvás légszűrő is tud érdekes dolgokat produkálni.
Találkoztam már olyan géppel ami csak hidegindítóval indult még melegen is, nem ment, erőtlen volt, melegedett. Szétborították, összerakták a motorját még mindig nem volt változás. Feleslegesen kidobtak rá egy csomó lóvét. Elég volt egy garnitúra madárfészek bele és láss csodát már ment is vígan, pöcc-röff indult.
Válasz dolfi #39658. hozzászólásáraAttól hogy az adagoló rendben (padon beállítva), még nem biztos hogy jókor kapja a befecskendezést. Ha soká, tehàt túl kicsi az előbefecskendezési szög, akkor szokott erőtlen lenni, és melegedni.
Ha hamar, tehàt túl nagy az előbefecskendezési szög, akkor is melegszik, csak akkor kopogós a motor hangja.
Válasz dolfi #39658. hozzászólására Én a hűtőt nagy nyomásúval szoktam mosni oda vissza 2x3x magas gaz szártépőzésekor akár naponta aztán semmi melegedés!!
Szántáskor nem tudok elég mélyen szántani 3 fejjel, mert túlmelegszik, fújja kifelé a fizet.
Peddig nem is erőlködik vagy füstől.
Lehetne erősebb is, hüvelydúgózva volt a télen. Szerintem feleslegesen mert nem volt koppot. De nem lett erősebb. Hüvelydúgózás előtt is így melegedett.
gondolom volt olyan hogy nem fagyállós víz volt benne, meghán az sem mindegy melyik fajta fagyálló van benne és meddig.
elég ha maguk a cellák elkezdenek rohadni.
Válasz dolfi #39623. hozzászólásáraMondok egy személyes példát van egy frankó 550esünk és miután vettünk egy Forrás2000axi vm permetezőt nem boldogultunk a hűtésével vagyis már ott baj volt h kevés volt a paci(5000üzemóra) és nem bírta kipörgetni a ventillátort na meg ki is dobta a vizet.
A haverom 80asáról átraktuk az adagolót na így már erő lett de a víz mégiscsak kijött.
Hűtő ki, kitisztít kívül belül új vízszivattyú mert a régi már amúgy is lógott és 6os plasztik ventillátor lapát.
A hűtés már ezerszer jobb lett főleg a rázógéppel a legnagyobb melegbe is épp csak elment zöldig addig meg a zöld végén tanyázott, na jó mondom akkor a hűtés kipipálva, de a permetezővel a vizet továbbra is kilökte(még mindig 80as adagoló)és fűstölt is rendesen(feketét), sok jó ismerős akkor turbó kell, annyiból értettem egyet ewel h nem akartam szétpörgetni a motort mert a 80as 2200pörög+egy pici a turbósok meg1800-gyári érték. Úgyhogy következett a turbósítás+adagoló+porlasztó átállítás minden ment is szépen de a víz kijött de csak a permetezővel na ezután trisó a hűtőbe kétszer de semmi javúlás.
Áh már nem voltam ideges de közbe megjött a kartergáz is mikor a permetezőt pörgettem(5500 üzemóra) na akkor mondom télen motorfelújítás(na meg mondom akkor a blokk is ki lesz takarítva a vízkőtől-de szinte alig volt benne) meg is történt a hüvely nem is de a gyűrűk kopottak voltak+hengerfej felújítás szép bejáratás 60üzemórán át.
Permetező felakasztak 2kör a gyömölcsösbe víz újra ki akart jönni ventíllátor kikapcs 300 méter megtétele után a víz már a fehér-zöld határán ventillátor úrja bekapcs hűtősapka fel a víz megint a piros határán...de azt figyeltem meg h miután a termosztát kinyitott a hűtőből a cella fölötti térből hiányzott a víz, újra feltöltöttem ismét zöld közepén lévő óraállásnál a víz jött ki a túlfolyón de csak annyi h a cellák fölötti térből eltűnt a víz. Következett a meggyrázás 12nap 90üzemóra a gép tökéletes volt még a zöldig se ment el a legnagyobb melegben sem és víz sem kellett bele.
Ahol dolgozgattunk és a gazda értett a géphez megkérdeztem h szerinte mi lehet a baj mindenki tanácstalan.
Na jó mondom akkor kap egy új hűtőt és láss csodát este 8ra beraktam a hűtőt még 28fok volt tiszta víz a tartályba és irány a gyümölcsös,megjavult a hűtés fehér zöld határán azóta a víz a permetezővel.
De ez csak az Én példám de attól h tisztának tűnik a hűtő nem bízti h az is és úgy voltam vele ha nem ez a baj akkor eladom régi hűtőt de így marad ott.
Nem akarok vakon tanácsot adni Én ebbe az irányba mennék. A terep kettő az a 3. nálad?
Elnézést mindenkitől a hosszúra nyúlt írásért. Várom a kritikákat hozzászólásokat mert Én is már sokat gondolkoztam azon h mit tudtam volna megspórolni...
itt van/volt 2 elvetemültebb darab ami.. szívó motoros volt és úgy kapott tkp7 es turbós hogy dugattyú nem lett turbósra cserélve, kaját is dobtak rá rendesen. tippem szerint felülről súrolták a 100 lovat.
hirtelen jutott több földhöz a gazdájuk, nem volt más opció.
azokon volt valami autónak a hűtője vellanyventivel együtt,menetirány szerint jobb oldalon a motortartó nyúlványra csavarozva egy bakon. de igazából nem szokott gond lenni a hűtéssel.
egy másik maszek tuning szokott lenni leesztergáltatni a szíjtárcsát, gorsabban forgatja a vizet és gyorsabban tekeri a ventillátort. de ilyen marhaságok csak akkor szükségesek ha túl van terhelve szerencsétlen masina.
igazából az "áttörést" az hozná ha elektromos lenne a ventillátorja, esetleg a vízpumpával együtt. hogy ne motor fordulatszám függő legyen a hűtés.
igazából apró modernizálással az mtz is rentábilis gép, csakhát az évek során annyi minden összejön rajtuk amin lehetne modernizálni, hogy összeadva már.. nem éri meg :D
szóval egy yebességgel vissza, és magasabb fordulaton ha más nem segít. a taknyolás/gányolás dolognak nem vagyok híve, korrektül jobb hűtést csinálni neki meg drága móka volna.
Válasz emcett #39653. hozzászólásáraEz is igaz,de ez már a pilóta figyelmére van bízva. Sajna,hijába birja a gép a nagy erölködést,ha melegszik. én is azt mondom,hogy akkor eggyel vissza. Feltéve ugye,ha a motor,meg a hűtő,termosztt,vizcső,vizpumpa mind jól csinálja a dolgát. Különben vége. Fanatikus módjára meg csak a gyári beállítással lehet megvédeni a motort.
Válasz Richard. #39652. hozzászólásáraÉn inkább arra gondoltam adagolóbeállítástól függetlenül, hogy ha eggyel alacsonyabb fokozatban nyomatékcsúcson dolgozik a motor, ami az optimális fordulatszámot jelenti, akkor az a fordulatszám általában elegendő szokott lenni normál körülmények között a megfelelő hűtéshez is. Szerintem.
Válasz emcett #39651. hozzászólásáraAzért a melegedéshez hozzájárul a füst csavar,több kaja megetetése.ha a gyári értéken van az adagoló,nehéz megfőzni,csak legfeljebb minusz két sebesség,azt lassabban megy.kevés kaja,kevés hőfejlődés. Inkább legyen több kaja neki,de abban a sebességben menjen,amiben még lehül. Ez meg a pilóta figyelmére van bízva. Szerintem.
Válasz dolfi #39623. hozzászólásáraMég annyit fűznék hozzá a hozzáértők tanácsaihoz, hogy tapasztalatom szerint az MTZ ha nem megfelelő fokozatban van vallatva, akkor melegszik. Legalább kell neki az 1700-1800-as fordulatszám, bár nekem most 1500/min.-en sem melegedett tárcsázás közben. Meg persze rendszeres hűtőtisztítás, de ezt már előttem elmondták!
Válasz a2457 #39644. hozzászólásáraPersze hogy nem pont ezér mondom nem sajnálom a teflonos pont drágább volt :D nah de megpróbálom sima rézzel. Nem lehetett komolyabb baja az alsó porlasztónak mármint az nem lehet hogy nem is onnan jön a gázolaj hanem fentebbről ahol a hüvely van? Mer ugye az meglazult nem kezdhette ki? Köszi :)
Válasz belarus821 #39643. hozzászólásáraszerintem ne teflonost tegyél oda.
nem akkora tétel a habinál egy gyári alátét.
aztán akkor rá tudod tépni ahogyan az kő
Sziasztok! A porlasztónál szivárgott a gázolaj elég rendesen ezért mind a négy porlasztót kiszedtem és az alátéteket kicseréltem, azonban a gázolaj az egyik porlásztónál most is könnyezik utánnahúzás után is. Van valami ötletek mi lehet a gond? Teflonos alátétet tettem bele, figyeltem rá hogy rakom be. Egy 82.1 es trakiról van szó de NEM turbós. (A háttérhez még hozzátartozik, hogy ez a porlasztó amivel most gond van nem porlasztott mivel a hüvely fellazult az alsó csúcsnál, gondolom elfordulhatott, de azt rendberaktam, leellenőriztem , most porlaszt szépen.) Van valami ötletetek könnyezés ellen :D köszönöm előre is
Válasz röfik #39627. hozzászólásáraez egészen biztosan nem így van ha rendbe a gépezet.
a 120 lovasoknál már rezeg a léc, de a kisebbek hűtésére nincsen panasz ha rendben vannak. :)
Válasz röfik #39634. hozzászólásáraAz úgynevezett "szervízpisztoly"-ból csináltam, amelyikkel mosószert lehet egy tartàlyból fúvatni.
Holnap lekattintom/ha nem felejtem el/ és fölteszem ide.
90779 hozzászólás
Válasz rsándor #39675. hozzászólásáraKb. annyiér ráteszik a köradagolot és jobb lesz,meg tartosabb elméletileg.
Jo adagolo is lehet szar itt mindenre van példa már.Normál üzemi terhelésre tartós terhelésre mondom a füstöt,nem olyan vészes de füstöl állandoan.Huzza a tárcsát és folyamatosan nyomja,felpörgéskor rendesen az oké de utána is marad füst csova.Mig le nem rottyant teljesen füstmentesen müködött,inditás felpörgés kigyorsitáskor nyomott füstöt.Terhelve munkagépekkel is füstmentesen dolgozott,lehet többet se lessz már olyan mint volt akármit csinálunk-csináltatunk vele.Amugy tavaly gabona aratáskor tünt fel hogy erötlen és füstölget aztán szép lassan mult ki.Adagolo és porlasztok teljesen tropára mentek.Az a baj hogy a boltba sem értenek hozzá hogy milyen alkatrész melyik tipusba valo.1025-öshöz is adagolo elem és porlaszto csucs is van piros-zöld-kék-sárga kupakos csomagolásba eredeti orosz mindés egy se jo.Adagolosok is esküsznek rá hogy ez a jo az a jo oszt egy se jo vagy csak ideig oráig és megint nem megy normálisan a gép.1025-ös nagyon érzékeny az üzemanyag ellátásra ha valami stikli van vele mindjárt csökken a teljesitmény,meg a turbo lefujás is megszünik akkor már tudom hogy porlaszto-adagolo javitás következik.Ezért kapta a köradagolot.
Válasz rsándor #39680. hozzászólására Én nem állítottam így, ez eszembe sem jutott volna. Én egy előzőleg ellenőrzött, ( és jónak minősített elemekkel rendelkező) adagolót ellenőriztem házilag.
Válasz Szeni #39679. hozzászólására Azért írtam mert az ue 28 ason valamikor mi is így állítottuk az adagolót. Tavaly télen nem indult a motorpal adagolós mtz és én is így állítottam be ezen a ket középső henger kb 3xosát nyomta a két szélsőnek, beállítottam egyformára teljesen gatya lett,szólóban alig bírt menni aztán adagoló le és úgy lett vissza állítva padon.kihúztam vele a telet de nemsokára teszek rá egy hagyományos utn adagolót csak abban meg tengelyt kell cserélni 25-ös átmérőjűre a meghajtó köröm miatt.
Válasz rsándor #39678. hozzászólásáraEz teljesen igaz, ha teljes gázt adsz neki, de én csak annyi gázt adtam neki, h. éppen jól elinduljon a porlasztás, ugyanis egy üzemihez hasonló adagmennyiségnél voltam kiváncsi az az adagolásra. Ez a köbcenti kb bő 50 befecskendezésre jött ki....ahogy naggyából számoltam.
Válasz Szeni #39676. hozzászólására Amit az indítómotorral tekert adagolón látsz az csak az indító töltet , járó motornál telejsen más a motor fordulata és a nyomott értékek is pláne egy használt adagolónál.
Ha sokat kap, de más baja nincsen, akkor az csak akkor füstöl rovid ideig, mikor hirtelen gázt adok, vagy teljes terhelésnél (túlterhelésnél). Ezeket az eseteket kivéve nem füstöl, amelyik gép sokat kap.
Nekem elkezdett darabosan füstölni a gép. Kimondottan úgy, mintha egy porlasztó becsepegett volna. Porlasztó csere, még mindíg füstöl. Adagoló beállítás.... még mindíg füstöl, de már kopog is. Na, kinyírtam a motort, túl sokáig jártam vele füstösen..... Motor szétborít, semmi gond Na ez nem semmi.... . Összeraktam, lekaptam a kipufogót, csak a középső lyukon dobja a füstöt. Hát mi a bánat lehet vele, mikor most néztam végig minden hengert, kompresszió is egyforma...... Nyomok néhány fröccsöt,......fröccs után közvetlen, mikor motorfékkel megy a motor, dob egy füstöt az egész motor. Hát, ha így szereti, akkor dobjon. Tapogatom a kipufogó füstöket, hát... nem! Először lelazítom a magasnyomásu csöveket. Mikor a hármast leoldom, megszűnik a füst ! Na ez a hibás !!!!! Igen ám, de nem változik a motor járása (fordulata). Leoldom az elsőt, akkor is megszűnik a füst, de erősen változik a hang Kezdett ledifferálni az agyam, meg egy kicsit füstölni is. visszahúzom a csöveket, tapogatom a kipufogó nyílásokat egész kicsi fordulaton. Az egyes lő akkorát, mint egy álgyú, utána a hármas egy erőtlen füstöt. Nagynehezen rájövök, h. az egyes odavág neki, az utána jövő hármas meg motorfék állapotba megy, azért löki a füstöt, és azért szünik meg a füst az egyes henger kikapcsolásakor, mert nem dobja meg a főtengelyt, és ezért olyankor szépen dolgozik a hármas is, és megszűnik a füstje. Nadehát ez az állapot csak akkor lehetséges, ha a beállított adagoló mégse jó. Kiforgatom a porlasztókat, aláteszek 4 kémcsövet, önindító.... akémcsövekben az eredmény: 3, 4, 4, 5, köbcenti -A prostituált annyát !!!!! - Adagolót elvittem egy másik adagolóshoz, igazából nem is volt adagolós, de beállította úgy, h.már majdnem jó lett. Megszünt a kopogás, meg a füstnek is 80%-a. Egyenlőre megyek tovább, ha majd lesz időm, keresek egy jó adagolóst, és beállíttatom rendesen.
Válasz dolfi #39672. hozzászólására Nekem a szívó motorra való motorpál adagoló felújítására mondtak 150 000-et fél év!!!!!!! garanciával.
Válasz röfik #39669. hozzászólásáraÍgy nem lehet megmondani, h. miért füstöl. Kérdés, h. mikor füstöl? Mennyire, és hogyan?
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraPorlasztók jók lettek betéve,? A lapkásból is van 2 féle, a .3-asokba tuti másmilyen való mint .2 vagyis lemezmotorháztetősbe, teljesen más a dugattyúkamra.
Mennyibe kerülhet egy túrbós motorpal adagoló felújitása?
Válasz röfik #39667. hozzászólásáracsak simán túlsok anyagot kap.
ha sokat ment így akkor kapjad lefele majd a turbó és a motor közti gyüjtőt, teli lesz korommal. ki kell pucolni, nagyobb keresztmettszet legyen szegénynek.
ezt csak ha a kajából vissza van véve.
jobb ha olyan állítja be aki érti az adagoló témát, és helyben a gépen tud állítani rajta teherheléses kört futva.
Válasz röfik #39667. hozzászólásáraSzerintem pròbàld meg a règi,vagy màsik fajta porlasztòval. Könnyebb,mint màst bontani. Turbò miatt az előgyujtàst hova kène àllìtani? Mèg talán ez is segíthet.
Válasz Tomszi #39668. hozzászólásáraGyárilag turbos utn,igy kértem hogy ilyen legyen olcsobb javitani mint a motorpalt.Meg még jobban is megy-ment mint a palos verziok.
Válasz röfik #39667. hozzászólására1500 óra után fel kell újítani az adagolót, ez igen, ennyit érnek kb. az új. MTZ-k, és ezzel nem azt szólom le akinek ilyen van. Szerintem kicsit sok anyagot kap, azért füstöl.
Gyárilag is UTN adagolós volt? De az a hagyományos UTN adagoló mint a 80, 82-eseken? vagy a turbósra való, mondjuk biztosan az.
Hamár igy benne vagyunk a témában.892.2-es trakesz 1500 üo van benne.Motor szerintem rendbe kartergáz szinte nincsen.Adagolo felujitva porlasztok cserélve minden bemérve gyári értékeket mutatott probapadon.Sajnos már javitani kellet Utn adagolos lapkás porlasztoval.Turbo is cserélve lett elfosta magát 0.5-0.6 bar nyom terheléssel mérve van rajta most is az ora.Üresjáraton szinte megse mozdul a mutato tárcsáztam délelött vele és szépen dolgozik az ujj turbo tkp-6.Levegöszürö betétek cserélve tegnap és friss olaj az aljába.Indul jol és erös de füstöl,na ez miért van?????????Mig gyári volt szinte füstmentesen ment terhelésen most meg huzza a kondenz csikot pedig nem erölködik.Hozzá tartozik a történethez hogy 8 elemböl lett összeválogatva az adagolo mire jo lett.
Válasz Gabesz2 #39663. hozzászólására IGEN a motorkerékpárokon és a személy gépkocsikon de a traki bírja a valtrám is, meg az mtz is, a kombájn is, évek óta.
Válasz ..MZ/X.. #39664. hozzászólásárajogos, jár a pont.
Azt mindenki elfelejti, hogy a bedugult getvás légszűrő is tud érdekes dolgokat produkálni.
Találkoztam már olyan géppel ami csak hidegindítóval indult még melegen is, nem ment, erőtlen volt, melegedett. Szétborították, összerakták a motorját még mindig nem volt változás. Feleslegesen kidobtak rá egy csomó lóvét. Elég volt egy garnitúra madárfészek bele és láss csodát már ment is vígan, pöcc-röff indult.
Válasz rsándor #39660. hozzászólásáraElőbb írták, hogy a nagynyomású víz, elhajlítja a lamellákat
Válasz a2457 #39659. hozzászólásáraRendben vannak.
Új kora óta ilyen,most kb. 8000 üzemórás.
Válasz dolfi #39658. hozzászólásáraAttól hogy az adagoló rendben (padon beállítva), még nem biztos hogy jókor kapja a befecskendezést. Ha soká, tehàt túl kicsi az előbefecskendezési szög, akkor szokott erőtlen lenni, és melegedni.
Ha hamar, tehàt túl nagy az előbefecskendezési szög, akkor is melegszik, csak akkor kopogós a motor hangja.
Válasz dolfi #39658. hozzászólására Én a hűtőt nagy nyomásúval szoktam mosni oda vissza 2x3x magas gaz szártépőzésekor akár naponta aztán semmi melegedés!!
Válasz dolfi #39658. hozzászólásáraadagoló rendben ?
porlasztó rendben ?
vízpumpa rendben ?
ha igen akkor valami nagyobb hiszti van, nem kellene hogy melegedjen, és nem kéne gyengének sem lennie.
Válasz Zotya-83 #39656. hozzászólásáraA terep kettő nálam a hátramenet mellett van
A hütő pár éves és tiszta.
Szántáskor nem tudok elég mélyen szántani 3 fejjel, mert túlmelegszik, fújja kifelé a fizet.
Peddig nem is erőlködik vagy füstől.
Lehetne erősebb is, hüvelydúgózva volt a télen. Szerintem feleslegesen mert nem volt koppot. De nem lett erősebb. Hüvelydúgózás előtt is így melegedett.
gondolom volt olyan hogy nem fagyállós víz volt benne, meghán az sem mindegy melyik fajta fagyálló van benne és meddig.
elég ha maguk a cellák elkezdenek rohadni.
Válasz dolfi #39623. hozzászólásáraMondok egy személyes példát van egy frankó 550esünk és miután vettünk egy Forrás2000axi vm permetezőt nem boldogultunk a hűtésével vagyis már ott baj volt h kevés volt a paci(5000üzemóra) és nem bírta kipörgetni a ventillátort na meg ki is dobta a vizet.
A haverom 80asáról átraktuk az adagolót na így már erő lett de a víz mégiscsak kijött.
Hűtő ki, kitisztít kívül belül új vízszivattyú mert a régi már amúgy is lógott és 6os plasztik ventillátor lapát.
A hűtés már ezerszer jobb lett főleg a rázógéppel a legnagyobb melegbe is épp csak elment zöldig addig meg a zöld végén tanyázott, na jó mondom akkor a hűtés kipipálva, de a permetezővel a vizet továbbra is kilökte(még mindig 80as adagoló)és fűstölt is rendesen(feketét), sok jó ismerős akkor turbó kell, annyiból értettem egyet ewel h nem akartam szétpörgetni a motort mert a 80as 2200pörög+egy pici a turbósok meg1800-gyári érték. Úgyhogy következett a turbósítás+adagoló+porlasztó átállítás minden ment is szépen de a víz kijött de csak a permetezővel na ezután trisó a hűtőbe kétszer de semmi javúlás.
Áh már nem voltam ideges de közbe megjött a kartergáz is mikor a permetezőt pörgettem(5500 üzemóra) na akkor mondom télen motorfelújítás(na meg mondom akkor a blokk is ki lesz takarítva a vízkőtől-de szinte alig volt benne) meg is történt a hüvely nem is de a gyűrűk kopottak voltak+hengerfej felújítás szép bejáratás 60üzemórán át.
Permetező felakasztak 2kör a gyömölcsösbe víz újra ki akart jönni ventíllátor kikapcs 300 méter megtétele után a víz már a fehér-zöld határán ventillátor úrja bekapcs hűtősapka fel a víz megint a piros határán...de azt figyeltem meg h miután a termosztát kinyitott a hűtőből a cella fölötti térből hiányzott a víz, újra feltöltöttem ismét zöld közepén lévő óraállásnál a víz jött ki a túlfolyón de csak annyi h a cellák fölötti térből eltűnt a víz. Következett a meggyrázás 12nap 90üzemóra a gép tökéletes volt még a zöldig se ment el a legnagyobb melegben sem és víz sem kellett bele.
Ahol dolgozgattunk és a gazda értett a géphez megkérdeztem h szerinte mi lehet a baj mindenki tanácstalan.
Na jó mondom akkor kap egy új hűtőt és láss csodát este 8ra beraktam a hűtőt még 28fok volt tiszta víz a tartályba és irány a gyümölcsös,megjavult a hűtés fehér zöld határán azóta a víz a permetezővel.
De ez csak az Én példám de attól h tisztának tűnik a hűtő nem bízti h az is és úgy voltam vele ha nem ez a baj akkor eladom régi hűtőt de így marad ott.
Nem akarok vakon tanácsot adni Én ebbe az irányba mennék. A terep kettő az a 3. nálad?
Elnézést mindenkitől a hosszúra nyúlt írásért. Várom a kritikákat hozzászólásokat mert Én is már sokat gondolkoztam azon h mit tudtam volna megspórolni...
itt van/volt 2 elvetemültebb darab ami.. szívó motoros volt és úgy kapott tkp7 es turbós hogy dugattyú nem lett turbósra cserélve, kaját is dobtak rá rendesen. tippem szerint felülről súrolták a 100 lovat.
hirtelen jutott több földhöz a gazdájuk, nem volt más opció.
azokon volt valami autónak a hűtője vellanyventivel együtt,menetirány szerint jobb oldalon a motortartó nyúlványra csavarozva egy bakon. de igazából nem szokott gond lenni a hűtéssel.
egy másik maszek tuning szokott lenni leesztergáltatni a szíjtárcsát, gorsabban forgatja a vizet és gyorsabban tekeri a ventillátort. de ilyen marhaságok csak akkor szükségesek ha túl van terhelve szerencsétlen masina.
igazából az "áttörést" az hozná ha elektromos lenne a ventillátorja, esetleg a vízpumpával együtt. hogy ne motor fordulatszám függő legyen a hűtés.
igazából apró modernizálással az mtz is rentábilis gép, csakhát az évek során annyi minden összejön rajtuk amin lehetne modernizálni, hogy összeadva már.. nem éri meg :D
szóval egy yebességgel vissza, és magasabb fordulaton ha más nem segít. a taknyolás/gányolás dolognak nem vagyok híve, korrektül jobb hűtést csinálni neki meg drága móka volna.
Válasz emcett #39653. hozzászólásáraEz is igaz,de ez már a pilóta figyelmére van bízva. Sajna,hijába birja a gép a nagy erölködést,ha melegszik. én is azt mondom,hogy akkor eggyel vissza. Feltéve ugye,ha a motor,meg a hűtő,termosztt,vizcső,vizpumpa mind jól csinálja a dolgát. Különben vége. Fanatikus módjára meg csak a gyári beállítással lehet megvédeni a motort.
Válasz Richard. #39652. hozzászólásáraÉn inkább arra gondoltam adagolóbeállítástól függetlenül, hogy ha eggyel alacsonyabb fokozatban nyomatékcsúcson dolgozik a motor, ami az optimális fordulatszámot jelenti, akkor az a fordulatszám általában elegendő szokott lenni normál körülmények között a megfelelő hűtéshez is. Szerintem.
Válasz emcett #39651. hozzászólásáraAzért a melegedéshez hozzájárul a füst csavar,több kaja megetetése.ha a gyári értéken van az adagoló,nehéz megfőzni,csak legfeljebb minusz két sebesség,azt lassabban megy.kevés kaja,kevés hőfejlődés. Inkább legyen több kaja neki,de abban a sebességben menjen,amiben még lehül. Ez meg a pilóta figyelmére van bízva. Szerintem.
Válasz dolfi #39623. hozzászólásáraMég annyit fűznék hozzá a hozzáértők tanácsaihoz, hogy tapasztalatom szerint az MTZ ha nem megfelelő fokozatban van vallatva, akkor melegszik. Legalább kell neki az 1700-1800-as fordulatszám, bár nekem most 1500/min.-en sem melegedett tárcsázás közben. Meg persze rendszeres hűtőtisztítás, de ezt már előttem elmondták!
Válasz Mtz 550E #39649. hozzászólásárajobb a 20w50.
az egy jó olaj orosz technikába.
Hali!
Mol dynamic turbó star 20w-50 szerintetek Mtz-be? Vagy valami 15w-40-st inkább?
Válasz atisgyulai #39642. hozzászólásáraFain.Lefogom koppintani.
Válasz a2457 #39646. hozzászólásáraoké köszi :D
Válasz belarus821 #39645. hozzászólásáranemhsizem :)
rezet meg melegítsed ki klaffán, és akkor utánna nem kell sajnálni, jól bele kell tépni és jó lesz.
Válasz a2457 #39644. hozzászólásáraPersze hogy nem pont ezér mondom nem sajnálom a teflonos pont drágább volt :D nah de megpróbálom sima rézzel. Nem lehetett komolyabb baja az alsó porlasztónak mármint az nem lehet hogy nem is onnan jön a gázolaj hanem fentebbről ahol a hüvely van? Mer ugye az meglazult nem kezdhette ki? Köszi :)
Válasz belarus821 #39643. hozzászólásáraszerintem ne teflonost tegyél oda.
nem akkora tétel a habinál egy gyári alátét.
aztán akkor rá tudod tépni ahogyan az kő
Sziasztok! A porlasztónál szivárgott a gázolaj elég rendesen ezért mind a négy porlasztót kiszedtem és az alátéteket kicseréltem, azonban a gázolaj az egyik porlásztónál most is könnyezik utánnahúzás után is. Van valami ötletek mi lehet a gond? Teflonos alátétet tettem bele, figyeltem rá hogy rakom be. Egy 82.1 es trakiról van szó de NEM turbós. (A háttérhez még hozzátartozik, hogy ez a porlasztó amivel most gond van nem porlasztott mivel a hüvely fellazult az alsó csúcsnál, gondolom elfordulhatott, de azt rendberaktam, leellenőriztem , most porlaszt szépen.) Van valami ötletetek könnyezés ellen :D köszönöm előre is
Válasz röfik #39634. hozzászólásáraÜdv.
Az igért képek a hűtőfúvató pisztolyról!
Válasz Szeni #39637. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget meg a türelmedet
Válasz Tomi81 #39633. hozzászólásáraÉrtem, köszi
Válasz röfik #39627. hozzászólásáraez egészen biztosan nem így van ha rendbe a gépezet.
a 120 lovasoknál már rezeg a léc, de a kisebbek hűtésére nincsen panasz ha rendben vannak. :)
Válasz Szeni #39637. hozzászólásáraaz se világos kézzel hogyan tudta kihúzni.
azt meg nem hiszem hogy ne volt persely :)
lehet összerohadt a persely a csappal, és maga a persely dörgölte ki az öntvényt.
Válasz Anonimus82 #39619. hozzászólásáraAlátétet nem tudok benne, de az orröntvényben van persely, azt is cserélni kell.
Válasz röfik #39634. hozzászólásáraNézz már be az "Aratás" Topicba.
Válasz röfik #39634. hozzászólásáraAz úgynevezett "szervízpisztoly"-ból csináltam, amelyikkel mosószert lehet egy tartàlyból fúvatni.
Holnap lekattintom/ha nem felejtem el/ és fölteszem ide.
Válasz atisgyulai #39630. hozzászólásáraEz faca szerkezet nekem is kell egy ilyen.Fuvatoval szoktam én is amennyire odafér.