Gázolaj árak 637 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 413.56 Ft USD 400.96 Ft CHF 441.31 Ft GBP 497.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91035 hozzászólás
Nincs profilkép
#56685 jegenye
2018-02-05 17:50:59

Jó Estét Mindenkinek!Segítséget szeretnék kérni:Adott egy Mtz indító-izzító kapcsoló,aminek 4 lába van A következő jelölésekkel:C ,CT ,+,3K .MI a hivatalos bekötés?Ha esetleg még az 5 lábúnak is tudná valaki a bekötését az megköszönném.

#56684 medikus
2018-02-05 17:39:47

Válasz Rózsa Zoltán :) #56679. hozzászólásáraLehet nincs már tároló képessége az akkudnak!akkor töltheted mindig,de az indító lemeríti!4-5 éves akkut csókolhatod mint koldus a 20 fillért!smile lol

#56683 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 17:22:09

Válasz csferri #56681. hozzászólásáraKöszi átnéztem
Nekem 2 helyen is le van kötve a test a fülkéröl azok jók.

Most átnéztem még 1x az áramtalanítót lesavaztam felcsiszoltam.

Szerintem majd akkú csere lesz de még tesztelgetem most indul.

Még ha majd megin szívat megnézem kintröl hogy indul villáskulcsal.

Nincs profilkép
#56682 Blahoncio
2018-02-05 16:45:39

Üdv Mindenkinek!
Az előzőekben már kérdeztem. Többen tudják miről van szó 892.2 es turbó-kipufogó között a turbó felől okádta az olajat kicseréltem szakszerűen össze lett rakva, most ugyan úgy fossa az olajat ugyan ott. Ilyenkor mi a túúró van??
Motor generál??
smile cursing

#56681 csferri
2018-02-05 15:02:32

Válasz Rózsa Zoltán :) #56680. hozzászólásáraNézd már át testelést, a fülkéből ahogy hátra le van kötve volt már hogy az önindítóig nem mindig jutott rendesen el. Másik önindítót nem tudsz kipróbálni?

#56680 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 14:26:19

Válasz Bandita29 #56678. hozzászólásáraKöszi.

Az áramtalanító ok ugyan annyi megy át rajta mint akkúnál mérve..

Várok még mielött pénzt rakok bele.

A szénkeféket majd lecsekolom.

#56679 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 14:22:34

Válasz medikus #56677. hozzászólásáraÉrtem.


De a 10 volt indításnál lehet kevés?

Még várok vele hátha jobban kiadja magát mi is van vele mert eddig 2X szurult meg a kb 10 indításból.

#56678 Bandita29
2018-02-05 14:17:46

Válasz Rózsa Zoltán :) #56676. hozzászólására10V elég karcsú. 4év az már nem kevés, ha ennyit kibírt. Egyre gyengébb az akkuk minősége.

#56677 medikus
2018-02-05 14:10:20

Válasz Rózsa Zoltán :) #56670. hozzászólásáraLehet az indítón a fej nem ad át!!!!Indítás után,óvatosan tapogasd meg az indítón a 2 vastag réz csavart!Ha meleg,vagy forró,ott is baj lehet!

#56676 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 14:04:52

Válasz Bandita29 #56675. hozzászólásáraKöszi.

Most annyi van hogy akkúnál mérve indításkor lesik 10 v az áram.

6 indítás egymás után és semmi indul pöccre.

Arra gondolok hogy akkú lesz.
De még megcsinálom a teszteket.

6 indítás után vissza ment az akkú 12.7re

A töltésem fix 14 műszer szerint..

Még kizárom az áramtalanítót .

De az alapkérdésre visszatérve a 4 éves akkú öregnek számít??

#56675 Bandita29
2018-02-05 13:57:45

Válasz Rózsa Zoltán :) #56674. hozzászólásáraHát, ha 14v van az akkuban, akkor nem 12.8-al tölt. Terhelővilla lenne az igazi.smile wink
Áramtalanítót tudod úgy tesztelni, hogy multiméter egyik vezeték akku - sarok, a másik kábel pedig a traktor váz. Ráindítasz és egyből mutatja mennyivel kisebb feszültséget enged át. Szépen végig kell nézni a vezetékeket, testkábelt, lehet csak egy oxidos saru szivat. Vezetékek jók, akku feszültség indításkor szintén, akkor belekell kukkantani az önindítóba. Ott is lehet lazulás, elfogyott kefe.....

#56674 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 13:42:30

Válasz Bandita29 #56673. hozzászólásáraMindegyik pezseg
Levettem a töltőt 1 óra töltés után 14 v van az aksiban

A töltő 12.8-al tölt.
A töltő 120 ah ig jó az van rá írva akkor ez a töltő nem is jó ehez az akkúhoz?

Saruk letisztítva lezsírozva.
Most mérek egyett indítás közben.

Ami fura ha ráteszem a töltőt és úgy mérek 15 v ír a műszer.
Szerintem szar a töltő.
Lehet most b@sztam szét az akkut.
Cserélek egy áramtalanítót is.

#56673 Bandita29
2018-02-05 13:27:34

Válasz Rózsa Zoltán :) #56671. hozzászólásáraCsak egy cellában pezseg a sav, akkor akku kuka, ha mindben akkor túl erős a töltőáram. Töltés közben is rákellene mérni, lehetőleg ne nagyon menjen el a feszültség 14V fölé.

#56672 mtz1221
2018-02-05 13:25:52

Válasz Rózsa Zoltán :) #56671. hozzászólásáraVedd le,nem jó az akkunak ha pezseg.Más lesz ott a gond.De legegyszerűbb indítás közben mérni a feszültséget hogy menyire esek le.

#56671 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 13:05:05

Ja és most töltés közben pezseg az akkú..

Az úgy Okés vagy vegyem le lassú töltésre a tölőt?

#56670 Rózsa Zoltán :)
2018-02-05 12:57:53

Üdv.


4 éves aksi 155A kínai lehet szar?
Átlagba mennyit kellene birniuk.
Magneton 3.2Kw öninditó.
Töltés mutató átlag 12-14v között.
Rakodós traki sokat van índítózva.

Csak mert,hogy gondolt egy olyat hogy meleg motornál meg sem akarta fordítani aztán rá még 1 probára meg azonnal indult.
KB minden 3 indításra minha megszorulna.

Most felraktam tölteni felveszi az áramot

12.7 V volt benne töltés elött.

Köszi.

#56669 mtz1221
2018-02-05 11:07:43

Válasz Claastra. #56663. hozzászólásáraNa most utoljára,te meg fogod érteni.Egyik fórumtársunk vett a lévaiaktól átalakított iveco adagolód.Nagyon jól működik neki szántásban is.Na most ők bekérnek érte rendesen.Én 100-150 euróból kitudnám téli játékból állítani,ha nem sikerült eldobnám és kész.azért kérdezgetem hogy mi lehet a trükk,hátha valami adagolós tudja.Azzal én is egyezek hogy egy az egybe nem jó rá,de meg tudná e hozzáértő ember buzerálni a szabályzót meg a töltést hogy jó legyen.smile whistling

#56668 oprita
2018-02-05 09:12:03

Válasz Jakabjóska #56667. hozzászólásáraSzerverhiba lehetett,megoldva.

#56667 Jakabjóska
2018-02-05 09:04:49

Válasz oprita #56665. hozzászólásáraÉn simán be tudtam lépni. Próbáld meg másik böngészővel.

#56666 Gepi
2018-02-05 08:28:13

Válasz oprita #56665. hozzászólásáraIgen nálam is ez a probléma, nem enged bejelentkezni mert alatta van olyan hogy "HABI TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁS" írja be a email címet hogy aztán rendszeresen tájékoztatjuk. Nálam az vált be hogy egy kamu email cimet beírtam majd katt a bejelentkezésre és nem a feliratkozsra akkor engedi ha meg ki akarsz jelentkezni akkor meg ugyan ez.

#56665 oprita
2018-02-05 07:34:50

A Habi webáruház napok óta nem enged bejelentkezni.Tudtok valamit felőle?

Nincs profilkép
#56663 Claastra.
2018-02-05 05:34:40

Válasz mtz1221 #56662. hozzászólásárate meg nem érted a lényeget,nem a köradagolóval van bajunk ,hanema tegerautószabályzóval,taán te linkeltél be szerb adagológyárat,keress náluk traktorra való(de jó az építőgép,markoló,stb)adagolót,ha nem te linkelted akkor meg nálunk a www.szervort.hu oldalon érdeeklődhetsz,nálunk a cégné a szippantósautóre kellett traktoradagoló,mert teherautóéval nem lehetett normálisan jasználni

#56662 mtz1221
2018-02-05 01:57:39

Válasz Tomszi #56660. hozzászólásáraNekem nincs bajom senkivel főleg veled.Csak 3 öreg vacak lucas adagolós perkins moci van a kezemben,és én azok mellett nagyon utálom az mtz sorosait.A nagyon motorpal van,azt még jobban mint az utn-t.Ezért keresem azt a megoldást hogy hogy lehetne más fajtát rárakni,ezért érdekelne a Te a véleményed is hogy hogy lehetne okoskodva rárakni hogy jó legyen.Amúgy szerintem az utn-nek az a gondja hogy nem D2-vel mennek.Pár éve vettem kikötőben valami elő naftának mondott valamit.Olyan szaga tapintása volt,mint valami benzin-olaj-nafta keveréknek és nagyon sűrű volt mint régen a D2-nek.Na avval úgy ment az utn meg a motorpal is,mintha mercedes lenne.Jó éjt.

Nincs profilkép
#56661 Tomszi
2018-02-05 01:53:26

Válasz mtz1221 #56659. hozzászólásáraCsak röviden ragálok, mert már nagyon késő van, de leírom amit még akartam, aztán megyek aludni. Az egyik eset egy műhelykocsi volt, tehát egy dinamót/aggregátort hajtó kocsi. Na most ennek a terhelése ugye úgy változik, ahogy áramfelvétel van (a villamos részéhez nem értek jobba), és ezért ezen a teherautón pont ezért gyárilag traktorra való adagoló volt, ezzel működött is rendben, ráállítottad a gázt egy adott fordulatra és azt nagyjából tartotta a motor terhelve is és terheletlenül is. Egyszer elromlott a motor, és a raktárban csak a teherautóra való adagolós (alapjárat-maximum szabályzós) motor volt, mivel műhelykocsi 1db volt, teherautó meg sok. Beletették azt. Ezzel hiába állítottad be a kívánt fordulatot, ami olyan közepes gáz volt, tehát nem padló, ahogy terhelést kapott nem tudta tartani. Bent kellett ülni mindig valakinek, és a gázpedállal "játszani", ami persze teljesen nem sikerülhetett.

Nincs profilkép
#56660 Tomszi
2018-02-05 01:43:55

Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraNem értem miért baj az hogy feltettem egy szakmailag megalapozott és komoly kérdést, hogy várva hogy milyen reakciók fognak érkezni rá, amiből esetleg tanulhatok és is és más is. Szerintem írnak ide szakmailag hiteles emberek is, téged is közéjük sorollak, (magamat nem minősítem, nyilvánosak a hozzászólásaim) annak ellenére hogy senkit nem ismerek személyesen innen, de ezt egy idő után olvasva is le lehet szűrni.

Bocs hogy 3 részletbe reagáltam, nem haragszom rád, csak így sikerült! smile smilesmile smilesmile smilesmile cowboy

Ehhez képest egy csomó, másnak jelentéktelen kérdés felkerül ide, olyan szintűek hogy hol kell megnézni az olajat az MTZ-ben, vagy milyen olaj kell a motorba, váltóba, ami pofonegyszerű és le van írva a kezelésiben. Ez is lehetne zavaró, nem? Lehet hogy valakit zavar is, én nem nyúlok a billentyűzetért hogy sérelmezzem. smile cowboy

#56659 mtz1221
2018-02-05 01:37:07

Válasz Tomszi #56657. hozzászólásáraÉs miért nem volt jó ?? A kamion mercedesek (20-30 évesek)miért mennek gond nélkül ??Amiket árulnak iveco-kat mtz re,és megvannak velük elégedve,ott mi a trükk ??Ehhez mit szólsz.
1 vagy ehhez(ahogy kivették a kamionból úgy megy,a fordulatát kb-re úgy keresték meg,hogy gyári motornál full gázon le stoperoltak egy kiskocka bálázótsmile sweatdrop) 2

Nincs profilkép
#56658 Tomszi
2018-02-05 01:26:12

Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraVége akkor lesz ha bezárják ezt a fórumot smile smilesmile smilesmile smile

Nincs profilkép
#56657 Tomszi
2018-02-05 01:18:24

Válasz mtz1221 #56656. hozzászólásáraTőlem aztán nyugodtan vége lehet.smile smile
Én nem erőltetek semmit, viszont hogy megnyugodj, próbáltuk, és nem volt jó.

#56656 mtz1221
2018-02-05 00:40:55

Válasz Tomszi #56653. hozzászólásáraEnnek sosem lesz vége.Nálunk több tíz kamion mercedes motort tudok traktorba belerakva,130-170 lóerőst.Igaz hogy soros adagoló van rajtuk(lehet azoknál más a szabályzó,nem értek hozzá),de mind gond nélkül szánt és még a fordulat is minden vissza van véve 2000 körülire.Többet nem szólok a témáról,de hiába erőltetitek még nem próbáltátok.Szerintem (amennyi keveset konyítok a működésükhöz )ha nagyobb töltésre lenne hagyva,akkor az kompenzálná a szabályzó nem rá szabályozását. Cserébe gáz adáskor jobban füstölne,munka közben meg egyenletesebben dolgozna.

#56655 Sanyee
2018-02-04 23:14:41

Válasz Balu86 #56651. hozzászólásáraMegegyezés kérdése. De olyan 30+áfa meg a kiszállást mondogatnak. Nagyobb cégeknél vagy esetleg még (traktorfesztivál) olcsóbb gépenként.

Nincs profilkép
#56654 a2457
2018-02-04 23:00:42

Válasz laci 300 #56650. hozzászólásáraezt az elemes hülyéskedést amúgyis fölös meséli, csak arra jó hogy felmennyék a vérnyomásom.

van azért baj bőségesen, a helyzet az hogy nem a villanymotorral vagyok roszban. az egy jó dolog, diesel-elektromos hajtáslánc meghonosodhatna traktorokban is.

a gond az, hogy nem gondolkodik senki azon hogy:
1. hogy jut el a kakaó az elemekbe
2. mi legyen az akksikkal ha leváltják őket

az első kérdés azért fontos, mert felmerül a kérdés ki fogja kifizetni a sok új trafót és kábelt,meg az extra költségét a termelés fogyasztás egyensúly fenntartására amit ezek a vackok jelentenének.

a második kérdés pedig, mi lesz a sok kibányászott lítiummal, ha kitalálnak egy jobb akksit, ami nem lítium alapú.

fontos kérdések..
arról nem beszélve hány tonna akksit kéne egy trakinak vinnie magával ahhoz hogy szántson 8 órát. meg arról sem hogy a tesla gyorstöltő állomásokon emelt díjért lehet autót tölteni.

Nincs profilkép
#56653 Tomszi
2018-02-04 20:52:37

Válasz laci 300 #56639. hozzászólásáraMúltkorában téma volt itt a szabályzók. Leírhatnád a kollégáknak hogy van különbség traktor (teljes tartományban működő) és teherautó szabályzó
(alapjárat-maximum) között, és hogy pont ebből adódóan nem tanácsos egyiket a másikra feltenni.
Hátha neked elhiszik, mert hogy nagy szaktekintély vagy. smile cowboy

Nincs profilkép
#56652 Tomszi
2018-02-04 20:44:12

Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraNa azért én is szóltam hozzá építő jellegűeket is, meg mások is. De nem baj
smile cowboy

Nincs profilkép
#56651 Balu86
2018-02-04 20:41:42

Válasz Sanyee #56649. hozzászólásáraAzt lehet tudni mennyibe kerül egy ilyen mérős móka?

#56650 laci 300
2018-02-04 20:02:12

Válasz Vinkó75 #56648. hozzászólásáraMondjuk bácskiskun megyében még nem mostanában fog kikopni az mtz a gazdaságokból! Pár év múlva jó lesz még itt a grisa sok embernek! Abban a pillanatban mikor elzárják az ingyen pénzeket sokminden fog itt változni! A gázolaj hiánytól nem kell itt annyira félni nem mostanában fog még napelemes traktor szántani a határban a dizel motort nem egy könyen fogják kiváltani a traktorok és más haszonjárművek körében!

#56649 Sanyee
2018-02-04 19:25:08

Na megint egy érdekesség, teljesítmény mérésben:

https://www.youtube.com/watch?v=yXKFtYzhlmo
112Le

A füst alapján nem tekertek rá az adagolóra a mérés kedvéjért.

#56647 Vinkó75
2018-02-04 18:53:10

Válasz laci 300 #56643. hozzászólásáraNem akartam ezzel megbántani senkit. De úgy látom ezek a kis gazdaságok...főleg az utódok által.Bekerülnek a nagyobb cégek alá. Egyszerűen lassan egy korszak véget ér. lássák ezt az öregek is részben, már csak barkácsolás a nyugdíjig. Ma egy feltőkésített nyugati versenytárs, kifakul a színe a gépnek már eldobja. Nálunk a kicsik nem merik bevállalni. Mivel ezek a gépek már egy összetettebb drágább vasak. Több évtizedes ugrás egyszerre,minél a lépcsőfokok kimaradtak..és ez is használt. Ezért ácsingózik pár kis gazda a szintén öreg de még fapados nyugati vasakra.De ez már nem előre felé megy, hanem vissza. Itt lett volna az Iván, de ez 2018 jan 1-ell szintén drágább kategória lesz. Marad a barkács sok helyen.

Nincs profilkép
#56646 a2457
2018-02-04 18:49:24

Válasz Vinkó75 #56642. hozzászólásáraazért néha éri az embert a változás szele is..
hidraulikával sokan szenvedtek, csöpög, melegszik nem emel, gyenge stb...
lényeg hogy volt aki azt mondta hogy ha segítenék nagyon megköszönné. hát jó, én nem javítok gépet bérben, távol álljon tőlem.
lecseréltem amit le kell.
crika 100 ba állt meg anyagáron amit beletettem. munkadíj nem volt, barátok közt ilyen nincsen. szerintem ezt anno is elmeséltem amúgy. a lényeg hogy jól el is lettem küldve a picsába.
node, nem csak egy gépe van az embernek, aztán később azért megjött az esze, ezen ment és megy most is a hájdraulika ahogy kell, a többin szokásos.
végeredményben drágább kókányolni.
főleg aki magának szerelget így-úgy és nem számolja fel a saját idejét az csapja be magát a dologgal de durván.
jó persze én mtz-met meg lehet nézni, mint egy nagy kupac trágya. van amit okafogyott megcsináljak a használat módja végett.
ugyanakkor, indul ahogy kell.
megy ahogy kell.
vellany része ami nekem fontos (töltés) megy ahogy kell. akksit nem nyírja stb..
kuplung nem csuszkál.
tlt bármikro lefojtja a motort, nem csuszkál.
kormány nem él önálló életet, nem lóg semmi a futóműben, egyujjas.
ilyen..fékek,lámpák,légtechnika,fellépő, elsőhajtás kapcsoló stb... ezek leszakadtak, ha kicserélem is le fog órákon belül.
szóval olyan amilyen.

5500 mechanikus üzemóra, bontatlan motor.
üzemmelegen 1200 as fordulaton 3.5 BAR olajnyomás.

ettől független nem tartom jó gépnek.
25-30-40 éve annak tartottam volna.
csak az idő nem állt meg, az mtz fejlesztés meg igen. amit csináltak az minimális, az is olyan hogy kívánna még egy kis tervezést.
(mán ebben a 80 ló körüli kategóriákban)

évekkel ezelőtt azt mondtam hogy nem sok van már nekik hátra. ha mástnem a környezetvédelmi baromságok elintézik.

#56645 KISMASZEK77
2018-02-04 18:47:51

Üdv Mindenkinek.Segítséget kérnék...
Ékszijjat levettem a motorról és lassan nyomja ki a vizet a túlfolyón vagy a tetején ha leveszem a hűtősapkát termosztát benne van.
Nem buborékos a víz gázadásnál pici pezsgés.
Ha fönt van az ékszijj akkor eléri a 85 fokot akkor nyomja ki a vizet a cellákig 5litert kell utánaönteni.
Kösz a tanácsokat..smile blush

#56644 Maszek Zs
2018-02-04 18:47:01

Válasz laci 300 #56643. hozzászólásáraHol lehet jó minőségi árut venni???

#56643 laci 300
2018-02-04 18:33:42

Válasz Vinkó75 #56642. hozzászólásáraÖrülök hogy te is így látod!

#56642 Vinkó75
2018-02-04 18:13:18

Válasz laci 300 #56639. hozzászólására90%-a az Iván tulajoknak..pont annak a hozzá állásnak köszönheti a gépe állapotát..alkatrész minőségét. Még van hozzá pár ezerért alkatrész addig...csapasd neki. Egy tisztességes motor felújításra mikor kap egy árajánlatot, a többség azzal jön inkább eladja a gépet...nehogy már ennyit költsön egy öreg Ivánra és egyéb érvek. Sajnos sokan finggal akarnak festeni és így dolgozni a gépekkel,(tisztelet a kivételnek). És így még világ a világ..a piac tele lesz kókány megoldásokkal. Az Iván mára felénk zömében a kicsik paripája maradt. Nem ritka a 40 éves folyamatosan barkácsolt gép sem. Ott egy olyan javítási árakkal-alkatrészekkel előállni..mi megközelíti a gép jelenlegi értékét. Már kapufa. Ezért jóindulattal azt el is tanácsolom az udvarból. Barkácsolni nem akarok...jótékonykodni az időmmel rezsimmel szintén nem.

#56641 medikus
2018-02-04 17:41:47

Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáraNo laci 300 is már biztosan megsúgta mit csinálj az adagolóddal!Őt meg sem említed?
smile sweatdrop

#56640 laci 300
2018-02-04 14:45:16

Válasz laci 300 #56639. hozzászólásáraÉs miért baj az ha mtz 550E megszeretné csinálni az mtz rendesen! Miért ne lehetne!Ha nem lehetne én sem adtam volna rá 1000 óra vagy 1 év garanciát Amikor felújultam egy pl motort( nem a hüvelyezésre gondoltam)

#56639 laci 300
2018-02-04 14:39:35

Válasz máris szomszéd #56635. hozzászólásáraTisztelettel kérdezném a márkatársakat mondja már meg nekem valaki hogy dizel motor és dízelmotor müködése közben az égéstérben lejátszódó folyamatok között márkától függetlenül mi a különbség! Itt most nem a dugattyú kamra kialakitására meg a szelepek számára a porlasztási szögre gondoltam stb! Csak az alap folyamatokra! Mert úgye semmi! Akkor gondolkodjunk mán el egy kicsikét hogy van e másik ilyen típusú akkár belsöégésű motor mint az mtz hogy erre külön nagykereskedelmi boltok épültek hogy legyártasák hozzá a minösithetetlenül ócska silány utángyártót alkatrészeket! És ez mellet hány ember gányolja ezeket a gépeket mindenféle alap ismeret nélkül! Jó hogy szar az egész! Az mtzt aranyba kellene foglalni ennyi tákolást taknyolást egyetlen más tipusal sem lehetne megcsinálni! Mint amit ez szerencsétlen mtz oly sokszor kap! Egyébként nettó 7000.- ft a gyári belarus hengerfej tömités!

Nincs profilkép
#56638 a2457
2018-02-04 14:26:15

Válasz Mtz 550E #56633. hozzászólásáratöbb mint 200 at kültöttem anno adagoló javításra összesen. munka és anyagdíj.
adagolós látni sem akar, nem azért mert ne fizettem volna ki mindent a megbeszéltek szerint, hanem mert már halálra unta hogy nem jo, és nem jo, és nem jo, és újra.

persze nem érte meg, de előre nem lehetett tudni. csak azt hogy nem röfög, jól indul, olyan amilyennek szerintem lennie kell.

indult egy éve amikor -18 volt reggel vizmelegítő, dezodor, bika akksi meg egyébb mókolás nélkül IS. nekem is mondták hogy baromság ennyit foglalkozni vele. de ne tántorítson el, ugyanazok az emberek akik lehülyéztek azért csak örültek hogy volt aki behuzta a gépeiket, időnként azért csak-csak beugranak a "hülyéhez" megkérdezni hogy ez vagy az jó e úgy vagy máshogy kéne e lennie.
mivel végigszoptam sokmindennel mire végére értem.

úgy vagyok vele azt is mondták hogy lapos a föld, mégis volt egy barom aki beigazolta hogy nem az. nem mintha számított is volna a hétköznap emberének ez a hír akkor. amikor elindult útjára s visszatért a hírrel, nem változott semmi hirtelen. ugyanúgy kellet követ törni, a szekér se ment máshogy. a lovat is etetni kellett, mit kell ezzel ennyit foglalkozni. később azért kiderült hogy talán nem is volt annyira rossz ötlet kiszenvedni a dolgot.

szóval kitartás, ha szép módszeresen haladsz vele akkor össze fog állni. persze van aki mondjuk jobb szeret évente 2x hengerfej tömítést cserélni meg kenegetni a motort hogy ne fossa a vizet, ez is racionális megközelítés, mert kísérletezni nem éri meg anyagilag. de ha 100% ra lehetne tudni mi az ok, és meg is lehetne csinálni úgy hogy 5-10 évig ne jelentkezzen ez a gond akkor az lenne a választás.

#56637 mtz1221
2018-02-04 10:39:04

Válasz vén cigány #56632. hozzászólásáraNem hülyeség,a régi 50-es javításiban is úgy írták hogy grafit zsírral bekenni.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#56636 D-032-a
2018-02-04 10:26:03

Válasz Maszek Zs #56626. hozzászólásáraMég egy javaslat, ha jobban utána akarsz járni az MTZ irányváltónak.
Másold a keresőbe pl. "Реверс-редуктор трактора Беларус", és nézelődj a találatok , képtalálatok között.
Itt fényképek is vannak és a váltókról is több információ.http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
Az orosz szövegből a linkek újabb hasznos helyre visznek (váltók, fotók). Ha témába vágó orosz oldalt látsz, akkor a szokásos:---címsorból másolás a böngésző keresőbe --- oldal lefordítása --- stb.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


6 éve állt át forgatás nélküli talajművelésre: most elmondja, megérte-e
6 éve állt át forgatás nélküli talajművelésre: most elmondja, megérte-e
Hargitai Sándor, Békés vármegyei gazdálkodó a forgatás nélküli talajművelési...
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Eddig közel 21 ezer háztartás támogatásáról született döntés.
Új orosz gumi 900R20 eladó
Új orosz gumi 900R20 eladó

45.000 Ft

Eladó Manitou trágyavilla
Eladó Manitou trágyavilla

1.000.000 Ft

EKE,  4 fejes
EKE, 4 fejes

1.250.000 Ft

Tárcsa 4 m
Tárcsa 4 m

1.250.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]