Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 412.88 Ft USD 404.37 Ft CHF 439.95 Ft GBP 492.13 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91291 hozzászólás
#45241 emcett
2016-07-26 13:32:50

Mindenkinek válaszolnék: tegnap délben leálltam vele munka után, semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Délután hidegen már nem indult be. Eddig is csinált néha olyat, hogy indítás után rögtön leállt, majd a gázolajszűrőnél lévő pumpával (tápszivattyú?) párszor megpumpálva újra beindult. De most nem akar. Bosch a rendszer rajta. Akitől vettük, attól nem akarunk segítséget kérni, gondolom sejtitek hogy honnan van.smile devil Az apa - fia párosnak van vajon gépe, amivel meg lehetne nézni a közös cső nyomását? Ha igen, akkor küld már el légyszíves a tel.számot az emcett79kukacgmail.com-ra!
Előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#45240 Claaastra
2016-07-26 12:03:22

Válasz emcett #45237. hozzászólásáraaddig sprézzél bele amíg nem jár magátol a motor,van több tipus ami ha lelevegősödik(kifogy a nafta)csak így indúl be

Nincs profilkép
#45239 Celtises
2016-07-26 10:40:39

Válasz emcett #45237. hozzászólásáraBosch rendszer? Ahonnét vetted nem segítenek?
A központi MTZ importőr cégnek nincs szervizese aki esetleg ért hozzá?
Nyírkércsen van egy apa-fia szerelőpáros akik szerintem megtudnák nézni.

#45238 Bandita29
2016-07-26 10:33:44

Válasz emcett #45237. hozzászólásáraValamiért nem épül fel az előírt minimum nyomás. Ez lehet nagynyomású szivattyú probléma,injektor résolaj veszteség,vagy hibás nyomásszabályozó.... Mindenképp gépre kellene dugni,ahol önindítózás közben lehet látni a közös cső nyomást. Az nem derült ki,hogy mikor nem indul. Hidegen, vagy melegen vagy egyik sem? A dolog szépsége,hogy mechanikus hibát nem ír ki,arra csak következtetni lehet a nyomás értékekből.

#45237 emcett
2016-07-26 10:23:35

Válasz Celtises #45236. hozzászólásáraNem akar beindulni, csak hidegindítóval, de csak addig, amíg tart a hatása. Valamiért nem kap anyagot, pedig a csatlakozásokat fellazítva folyik a gázolaj. Hibakódot nem ír ki.

#45235 emcett
2016-07-26 08:49:03

Sziasztok!

Tud valaki olyan szerelőt elsősorban Borsod megyében, aki ért a common rail-es motorokhoz? Ha igen kérem írja már meg a számát! Előre is köszönöm!

#45234 prütyi
2016-07-26 08:25:17

Válasz rsándor #45230. hozzászólásáraNincs az orra bukva csak ennek a tárcsának ovális kialakitású a 3. Pont csapjának a helye hogy tudja követni egy kicsit a talaj egyenletlenségét. 3 napon keresztül tárcsázot a gép és ezen az agyag forgón kivül sehol nem vitte keresztbe a gépet.

Nincs profilkép
#45232 Norbi94
2016-07-26 07:35:07

Sziasztok! MTZ 82 szét lett húzva, azóta 800-1100 fordulat körül elég rendesen berázza a fülkét. Most szárzúzó van rajt, így ha hidraulika tartja, akkor nem rázkódik be, mihelyst leengedem a földre ismét kezdődik. Tapaszt valaki már ilyet? Mi lehet a gondja?

#45231 gjoni
2016-07-26 07:15:36

Válasz osztro.m #45223. hozzászólásáraEz tökéletes 56 a lapok átmérője öntvény távtartókkal!https://www.youtube.com/watch?v=Oc675FOTgFA

Nincs profilkép
#45230 rsándor
2016-07-25 21:41:09

Válasz prütyi #45228. hozzászólására Meg ha be lenne állítva a függesztő orsó, mert látszik hogy orra van bukva a tátcsa azért negy félre a traktor.

Nincs profilkép
#45229 a2457
2016-07-25 21:36:06

Válasz prütyi #45228. hozzászólására:) nem kell bemutatni, erdészeti tárcsák azok egysorosak, amit használnak ahhoz teljesen alá van szedve a kormány és még azonkívül a fékkel kell játszanom hogy egyenesen menjen.
mindezt összkerékben. nem fixes malaccal lehetetlen lenne dolgozni vele.

#45228 prütyi
2016-07-25 21:15:57

Válasz a2457 #45227. hozzászólásáraLesz rá orrsúly.Itt is csak azért kellet ellen kormányozni mert partot tárcsázott és ez a part agyag volt.Ahol homokot tárcsázott ott szépen egyenesbe tartotta a híd a gépet.Farkerekesen volt kemény egyenesbe tartani elhiheted.smile tonguep

Nincs profilkép
#45227 a2457
2016-07-25 20:28:59

Válasz prütyi #45226. hozzászólásárakorrekt :)
nehéz lehet így kormányozni a masinát, szerintem.. orrsúlyokat lehet bezsereznék/csinálnék. úgy könnyebb irányítani meló közben.

#45226 prütyi
2016-07-25 20:26:24

Az 50-es első napja 52-esként!
Mtz-52 tárcsázás

Nincs profilkép
#45225 rsándor
2016-07-25 20:12:17

Válasz osztro.m #45223. hozzászólására A szélesség csak egyik dolog a suly is fontos ha veszel egy 250-es tárcsát ami mondjuk 6 mázsa azt viszi a fatkán de ha 30 mázsa akkor már nem biztos.meg ott van még a lapátmérő!!!Szerintem ha azt akarod hogy csináljon is valamit akkor 3m körüli kb 20 mázsás legalább 510-es lappal de inkább 560-as lapu VONTATOTT tárcsát vegyél.

#45224 csoppika
2016-07-25 20:08:22

Válasz osztro.m #45223. hozzászólásáraA 80-as, meg a dombok miatt szerintem max 2.8m széles jöhet szóba...

Nincs profilkép
#45223 osztro.m
2016-07-25 20:03:09

Sziasztok!

Tárcsa vásárlás előtt állok, van egy 80 as és egy 820.2 es MTZ-m mindkét traktorral szeretném használni vannak kötöttebb földjeim és dombokkal tarkítottak is mekkora a maximális szélesség amit még elbírnának húzni (tarlóhántás). Eddig grúberrel húztam a tartlót, csak az a baj ahol sok a szalma azt összehúzza... A válaszokat köszönöm

#45222 Büresz
2016-07-25 18:37:48

Válasz konyal #45221. hozzászólásáraÉrtem de az nem lesz végső megoldás, mert lenyalja a pöcköt bent. 3x cseréltem kart, lógnak a csapágyak és azért elnyalja, de most bent fixáltam le. smile thumbupcool most örök meg 1 év, ezrest nem használom, ha mégis akkor ott a másik traki.smile thumbupcool

#45221 konyal
2016-07-25 07:37:17

Válasz Büresz #45219. hozzászólásáraa kapcsolóra gondoltál az egy csavar segitségel mivel valaha ez a gép erdészetben szárzuzott és gyakran kellet kiszállni a gépböl ezért az elöző tulaj ezt megoldotasmile thumbup

#45218 konyal
2016-07-24 21:34:48

Válasz a2457 #45216. hozzászólásáraigen van 540/1000 kapcsoló de le van fixszálva.
van egy másik kérdés a nagy fogas kereket mi tartja a helyén.
smile confusedsmile confused

Nincs profilkép
#45217 rsándor
2016-07-24 18:17:22

Válasz zsotti #45215. hozzászólására Én már rég kidobtam belöle azóta nem enged le semmit, és mindíg emel, az egy elb@szott helyzetszabályzó ott oldalt.

Nincs profilkép
#45216 a2457
2016-07-24 17:21:23

Válasz konyal #45213. hozzászólására540/1000 váltó van a tiéden?
amúgy tlt műből az erősített ha belemegy a masinádba azt csak ajánlani tudom. örök élet meg egy nap.

Nincs profilkép
#45215 zsotti
2016-07-24 16:50:08

Sziasztok!

Szerintetek mi baja lehet a hidraulikának, hogy a vezetőülés melletti vezérlő csak abban az esetben aműködik ha az első vezérlőtömböt is minimális emelés állás kell kapcsolni?

#45214 Vízpocsékoló
2016-07-24 10:32:57

Válasz colizoli #45212. hozzászólásáraÜdv! A biztosító az a helyén volt,én vágtam el mert sehogyan sem akart kijönni a helyéről.

#45213 konyal
2016-07-24 07:18:15

Válasz a2457 #45211. hozzászólásáraaz also tengelyt meg probáltam meg mozgatni az stabilnak éreztem.(a képen láthatonál több olajat kapsmile lol)

#45212 colizoli
2016-07-23 23:27:36

Válasz Vízpocsékoló #45204. hozzászólásáraAmúgy szerintem a csapszeg biztositója esett ki és félrecsúszott a csapszeg. Ilyenkor már keresztirányba is tud mozogni és bele tud rendesen marni az anyagba.

Nincs profilkép
#45211 a2457
2016-07-23 23:24:39

Válasz konyal #45210. hozzászólásáraha éppen nem is ez recseg ropog benne, ez akkor is cserés szerintem.
katt ide
a képen alsó tengely a tlt, még ennek a csapágyai szoktak tönkremenni, de ez a ritkább eset. meg ha volt benne sűrű olaj bőven akkor nemigen hallani inkább csak remeg tőle a gép.

más tlt gond nem nagyon van, mivel nemigen van több alkatrésze neki.

#45210 konyal
2016-07-23 20:52:29

Válasz a2457 #45208. hozzászólásárahát a tengelyre meröleges tehát cseresmile bored

#45209 Vízpocsékoló
2016-07-23 20:32:35

Válasz Richard. #45206. hozzászólására Üdv! Az csak addig lesz ott ameddig nem találok bele normálisat. A többi régóta rajta van minimális kopás látszik rajtuk.

Nincs profilkép
#45208 a2457
2016-07-23 19:40:09

Válasz konyal #45207. hozzászólásáraszerintem az már egy kicsit sok.
persze kérdés merre mozog 2-3 mm ert ?
tengely irányban vagy arra merőlegesen?

#45207 konyal
2016-07-23 18:54:48

Válasz a2457 #45192. hozzászólásáraszia kivettem a tltét nem sok mindent látokrajta de a kisfogaskerek viszont két-három mm mozognak az jó vagy csere smile confused

Nincs profilkép
#45206 Richard.
2016-07-23 13:51:52

Válasz Vízpocsékoló #45199. hozzászólásáraJa,hogy olyan jò az anyaga? Akkor kàr is belerakni. A vonòszàrak,meg a függesztőkarok csapja is szarok? Vonòszàrat,ahol tartja a függesztő, az a csapszeg? Az is puha,amit àrulnak? Azokat cserèltem,talàn eredeti volt,kalapos csap,de berepedt,. Időben meglàttam, mert meggörbült. Oda sima vasat faragtak, nem kopott,nem görbült meg. Igaz,ott màs az erőkar,talàn fele annyit szenved,mint fönt.

#45204 Vízpocsékoló
2016-07-23 12:05:38

Válasz colizoli #45202. hozzászólásáraÜdv! Teljesen egyetértek veled,ott a pont!smile thumbupcool Inkább jó minőségű csapokat bele oszt csókolom.

#45202 colizoli
2016-07-23 07:04:07

Válasz Vízpocsékoló #45199. hozzászólásáraNe foglalkozz a károgokkal. 79-s kisfülkésem van az eredeti csapszeggel és a kopás 1 mm-en belül van és soha a büdös életben nem kenegettem semmivel.smile whistling

Nincs profilkép
#45201 a2457
2016-07-23 00:17:31

nem a legszebb megoldás, de ha a csapszeg tényleg edzetlen és puha akkor bevágsz egy bödön használt olajat a mélyhűtőbe, a csapszeget felmelegíted világos narancs színre, aztán bedobod a mélyhűtött olajba.
aztán ha kihűlt mély vörösre melegíted újra és hagyod hogy lassan hüljön ki homokban.
nem elegáns de volt már hogy hirtelen nem volt egyébb opció, és végülis elégedett vagyok az eredménnyel. elég edzett lett, és nem rideg.

#45200 Szeni
2016-07-22 23:42:03

Válasz Vízpocsékoló #45199. hozzászólásáraHa gyenge az anyag, mindegy h. mennyi olajat adsz neki, akkor is tönkre megy. Ha nincs más lehetőség, esztergálni kell 10.9 es csavarból. Az bírni fogja.

#45199 Vízpocsékoló
2016-07-22 23:36:46

Válasz Richard. #45196. hozzászólásáraÜdv! Mint lentebb egy kolléga írta, inkább az anyagminőséggel lesznek gondok, most is amit kaptam csapszeg közönséges köracélból van esztergálva, még a végén sincs semmi perem, én hegesztettem rá 20 alátétet. Az előző is ilyen lehetett azért ette meg fél év alatt.
Amúgy 4-5 mázsás gépnél nincs nehezebb. Régebben nagyon sokáig bírták a csapok is, pedig soha nem volt zsírozva, vagy olajozva. Most majd megpróbálom zsírozgatni, hátha hosszabb életű lesz.

#45198 Szeni
2016-07-22 23:33:50

Válasz kevesa #45194. hozzászólásáraNem biztos h. minden részletet tudtam tökéletesen értelmezni, de az, ahogy hol mozog, meg hol nem, meg előre, meg hátra, az a normális működés szerint van. Ezek után már csak az a kérdés, h. miért nem hajt az eleje. Erről kellene valami infó, mert ezt a leírtakból nem lehet megállapítani.

Nincs profilkép
#45197 a2457
2016-07-22 23:31:05

Válasz Richard. #45196. hozzászólásárapersze, több olaj kell bele ugyanahoz az emelés magassághoz.
viszont könnyebb a dolga.
ha rendben van a sima 100 as munkahenger is hanyatvágja amúgy a traktort :D
110 es ha befér segédemelővel az életbiztosítás ilyen téren.

Nincs profilkép
#45196 Richard.
2016-07-22 22:38:09

Válasz Vízpocsékoló #45195. hozzászólásáraHasználat elött olajzóval olajat a munkahenger csapra ,meg a függesztő és vonószár csapszegére. Többi vastag anyag,kicsiket eszi hamar. Nehéz gépnél,én megpróbálnám a segéd emelőket. Sok földnél,megéri szerintem. Mindennek könnyebb a dolga. Igaz,amit lÁtok gépet,lassabban emel,sok a munkahenger,de legalább bírja.

#45195 Vízpocsékoló
2016-07-22 21:58:13

Üdv! Na ez is pusztulásig bírja. Kapott komplett originál emelőszerkezetet,hát attól tartok ez nem fogja 30 évig bírni 2 csapszeg cserével.Vannak gondok az illesztéssel (1) a zsír nem a tengely, és a persely között jön, hanem a legnagyobb része a ház, és a persely közt(2) a karok és a ház közt 2-2mm hézag (ez a leszorító lemez végére hegesztett 4 db köracélal megoldva) (3) az eredetit a traktor nem bírta lecibálni a stiftről na ezt messziről rá lehet dobni,de legalább erősített karok vannak rajta.smile thumbup

#45194 kevesa
2016-07-22 21:21:55

szerintetek mi lehet a hiba forrása?
Nem hajt az eleje szóval nekem szabadonfutos a kardántengelyem és amikor beleteszem a stiftet ha még nincs is bekapcsolva az eleje akkor nem tudnám szabad kézzel forgatni. Vagy mozogna az egész traki, de amikor bekapcsolom az első hajtást akkor is tudom kézzel forgatni és nem mozog a gép előrefelé, de amikor hátra mozgatom akkor meg mozog szóval hátrafelé hajt. Mi lehet a hiba forrása szerintem az első hídba tört szét valami?

Illetve merjem így használni a gépet?

Nincs profilkép
#45192 a2457
2016-07-21 22:01:31

Válasz konyal #45190. hozzászólásáraegyik lehetőség a bolygómű, ezt hátulról ki tudod venni egyben. a teljes tlt hajtást.

ha az rendben van akkor van még egy pont, a fülkében is ki lehet kapcsolni a tlt hajtást, ott szokott még csapágy probléma lenni. ahoz ketté kell szedni a masinát.

illetve az 540/1000 es kardán kapcsoló körmeinél. megkéne azt is nézni -már ha olyan amin van ilyen a hasán- lehet hogy valami "csak" megütötte a váltót aztán azért csinál ilyet.

egyébb baj nemhiszem hogy lehet, ez a 3 szokott lenni mindttalan és mindíg.
ha a bolygomű a ludas erőteljesen javasolnám az erősített kivitelre való cserét. nem olcsó de jó. /ha a tiédhez van olyan/

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milyen vis maior változások léptek életbe?
Milyen vis maior változások léptek életbe?
A szabályozás a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazandó.
Hirdetés
Jelentősen csökkentek az inputköltségeim – a regeneratív gazdaságról egy gazda szemével
Limousin Tenyészbika
Limousin Tenyészbika

1.000.000 Ft

Kombinátor
Kombinátor

1.300.000 Ft

Tűzifa daraboló körfűrész fűrészgép
Tűzifa daraboló körfűrész fűrészgép

155.000 Ft

Spc kukorica vetőgép 6 soros műtrágyaszóróval
Spc kukorica vetőgép 6 soros...

400.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]