Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR411.35 FtUSD392.31 FtCHF442.67 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
tény hogy egy tizen pár lóerős és egy huszon lóerős gépet nehéz összehasonlítani, de azt se tudjuk mire kell neki. ha az éves tüzifáját akarja csak kivinni az erdőből és egy kis pénzt akar keresni akkor lehet hogy a kisrába jobb megoldás. elmegy vele mondjuk kerteket szántani. azt nem feltétlen lehet a t25 el.
nem mindenkinek van akkora kertje ahol lehetne vele dolgozni.
de lehet hogy más a cél.
lehet hogy UE28 as dutrával jár jobban.
azért az mégis erősebb jóval a t25 nél..
meg öszkerekes.
ezt így nem lehet hogy csak kellene egy traktor, és ez vagy az jó e.
mindig az a kérdés hogy mire kell az a gép.
amúgy látom helyben a kisrábákat dolgozni, 1.5 -2 erdei köbméter fát meglehetősen könnyen viszi.
sőt, vékony akácosban a favágók is szeretnek vele dolgozni. többet lehet vele mint egy mtz vel mert a rába mozgékonyabb.
nagyon feladat függő hogy mit érdemes venni, a t25 nagyon jó kis gép, de nembiztos hogy megfelel a célnak.
mivel nemtudjuk mi a cél.
Árpy !
Az ígért képek. Ezeken a gumikon 20db köröm van,így nem olyan könnyen reped ki ! Hallgass rám 12,4-est vegyél,főleg 30-asra. Azoknak a 99% amúgy is olyannal jöttek ki gyárilag.De még az utolsó 2-3 évben a 25-ös ök is azzal jöttek ki.
Az előző trakimban T-25 vezértömb volt,és néha eszébe jutott,hogy nem emelt.Pedig vadi újan vettem bele.Ez biztosan valami tipus hibája neki.Én nem szedtem szét semmit rajta hanem fogtam egy alu rudat és egy kalapácsot és a vezértömb tetejére odasóztam párat.Ettől a szelep mindig kijött szorult helyzetéből és rendesen működött.Ezt több alkalommal is eljátszottuk amíg meg volt a traki.Ez csak egy tipp,hátha bejön egy próbát megér.
Válasz #13463. hozzászólásra
Szia.Nekem is volt ilyen én fülkén belül a tömbön javítottam.Le veszed a tömb borítását és a tömb föntről jobb oldalán látsz egy ovális fedelet amit két darab 14-es kulcs nyílású csavarral van le csavarozva.Azt le bontod és találsz alatta egy szelepet,ami le van ragadva,alatta egy rugó van,egy kicsit lenyomod és fel fog ugrani.Kiveszed és annyira meg tekered a motort hogy egy kis olajat nyomjon ki.Vissza rakod a szelepet és kész.CSAK ELŐTTE NÉZD MEG HOGY A TARTÁLYBAN VAN OLAJ.
A TZ4K/RÁBÁT ne hasonlítsuk egy Vlagyihoz nem igazán 1 kategória, igazándiból a TZ4k inkább csak játék traki (szerintem legalábbis).
MTZ/T-25 biztos, hogy drágább a T-25-ös de ha drágábban veszed drágábban is tudod eladni ha a sors úgy hozná.
Ha eladás előtt rászánsz egy kis kozmetikázást még kereshetsz is rajta.
Sziasztok!A t25 kistrakimon megszűnt a hidraulika működni. Előzmény.:leszereltem a munkahengert mert henger tetején lévő sok 10-es csavar alól szivárgott az olaj.Egy O gyűrűvel letömítettem a fedél alatt.
Vissza szerelve a munkahengert, azt tapasztaltam, hogy a henger csak gyengén működött. Tömítés ki, próba. nem működik. Szivattyú kicserél.Nem működik.Sajna eddig terjedt a tudományom remélem tudtok segíteni. van e egyszerű módszer az egyes elemek hibáinak kiszűrésére.
Ha a trakit pörgetem, emelésbe kapcsolok, akkor sem emel, sőt ilyenkor kézzel le-fel tudom emelni a függesztő karokat.
Köszönöm a hozzászólást sok infót adott. Igazából a TZ4K-t ismerem, vezettem. A Rába 15-öst nem vezettem, de olyan lehet mint a TZ4K csak jobb konstrukció.
Az árakról: A Rába 15-ös is 6-7 száz ezertől kezdődik rendszámmal, de az ugye összkerekes. Fogalmam nincs mit tud a T25-ös terepen. 50-es MTZ-t láttam az erdőn, 2 tengelyes normál póttal 4-5 tonna súllyal. Azzal elboldogult. De nekem se nagy pótkocsim se semmim.
Lépnem viszont kell, mert sajnos az embernek ha nincs saját munkaeszköze mindig ki van szolgáltatva másoknak. Pénzben és időben is. Viszont a pénztárca is erősen véges. De azért 100 ezer Ft-tal olcsóbban sem lehet venni valamit csak azért mert olcsó, azután kiderül,hogy nem tudom arra használni amire nekem kell.
Szóval nagy dilemmában vagyok.
Elnézést azoktól, akiket már untat a folyamatos"agyalásom" és köszönet mindenkinek, aki segít.
hát ez tudod olyan dolog hogy a kis 50 es mtz azért mégis mtz..
erősebb sokkal, olcsóbban meg is lehet venni.
ugyanakkor a t-25 t-30 vtz-2048 ára nem véletlen annyi amennyi. munkától függően a t-25 sokkal jobb gép mint az 50 es mtz, és ez fordítva is igaz.
mondok pár különbséget.
az mtz nehezebb sokkal, nagyobbak a kerekei is.
ezért tudhat erősebben is húzni, ráadásul 50 lovas, nem 25.
de ugyanakkor, ha nem nehéz munkára kell, akkor a fogyasztása sokkal több mint a t-25 é.
mtz az nem rosz gép, csak mindíg akad rajta mit javítani.
t-25 ritkán romlik el, ha mégis hát esküszöm nem bonyolult semmije.
az mtz elterjedt, van hozzá sok alkatrész olcsón.
t-25 höz is van, de kevésbé elterjedt ezért viszonylag drágább hozzá az alkatrész.
végül.. a t-25 váltója sokkal egyszerűbb.
de, van irányváltó.előre és hátra is közel ugyanolyan gyors. olyan munkákhoz célszerű venni ilyet ahol ezt ki is tudod használni.
az mtz váltóban sokkal több a fogaskerék, több a fokozat előremenetben. de nincsen irányváltója.
a sok fogaskerék hátránya hogy nagyobb a váltó vesztesége, vagyis többet eszik a gép.
a kevés fokozat hátránya hogy nehezebb olyat találni ahol a motor is jólérzi magát és a tempó is megfelelő ez adott munkánál.
az mtz szélesebb, nehezebb vele forgolódni.
a t-25 keskenyebb, és nagyon szűken is tud fordulni.
ha csak időnként kell vele erdőbe menni akkor egy rendes kis 2.5 tonna terhelhetőségű 1 tengelyes futóval pl. tökéletesen jó választás, mert nem szervíz igényes, és nagyon takarékos a motorja.
ez egy 50 es mtz re nem igazán igaz. az jobban szereti a 2 tengelyes futót. 50 lóerőt leterhelni úgy hogy gazdaságos legyen nehezebb mint 25 öt.
én.. azt mondanám neked hogy meg kellene nézned több géptípust is 16-50 lóerő közt.
legjobb lenne ha ki is próbálhatnád hogy melyik mennyire jön be neked, egyáltalán mekkora munkád lesz rá. S még kiderülhet akár az is hogy neked igazából egy rába-15 kell, nem is t-25.
minden gép jó amit valaha is legyártottak, ha arra van használva... amire való.
ha nem akkor bármelyik lehet fostos.
Sziasztok! Feleslegessé vált egy pár T-25-höz való munkagép pl.:szántóföldi permetező 200 literes 6m keret,17 soros függesztett gabonavetőgép 1-2-es eke nagyobbra váltás miatt érd.soma0318@citromail.hu Baranya megye
Köszönöm az újabb hasznos tanácsokat.
Lehet nem írtam egyértelműen, de az erdő nem főállású dolog lesz. Igazából lehet csak 10-20 alkalom évente. Semmi nem biztos, mint általában. Próbálom a legkevesebb pénzből kihozni a dolgot. Most kicsit megzavarodtam. Az 50-es MTZ-k rendszámmal már 500-600 ezerért is mennek. 2-3 száz ezerrel olcsóbbak, mint a T25. Nem tudom mit tegyek.
Üdv. Attila!
Nagyon jól teszed, hogy előtte megismerkedsz a géppel!
Ez az egyik legjobb kiinduló pont. Kérdezd a difizárról is az illetőt, biztos elmagyarázza, hogy hogyan , mit kell csinálni és mikor érdemes használni.
a2457-tel egyetértek, amit a 2. bekezdésében írt az üzemórával kapcsolatban, na meg azzal, hogyha elmész traktor vásárlás céljából, akkor érdemes hozzáértő szerelőt vinned magaddal! Vagy legalább olyat, akinek van ilyen gépe és már régóta használja és jól is működik neki.
Sok sikert a vásárláshoz! Infó lesz itt bőven a T-25 fórumban!
Erre én is gondoltam, bár van a tanksapkán egy kicsi lyuk,de holnap egy 2-es fúróval kitágítom.Ha nem esne az eső lenne talajmarózásom bőven(zala /most is szakad)
pff, hát ez az üzemóra kérdés azért nehéz ügy.
van olyan gép ami 3 ezer üzemórával már idős.
van ami 8 ezerrel sem rosszabb mint 500 al.
T25 és a rokonai hát.. megmondom őszintén szerintem ezeken nincsen értelme az üzemórának. egyszerűen túl primitív ahhoz hogy ez értelmezhető legyen.
ha nincsen strukturális baja, és van benne kompresszió is akkor szerintem édesmindegy mennyit ment.
szerintem legjobban akkor jársz ha egy traktorszerelésben jártas embert viszel magaddal.
egyébb válaszok---
erdőre inkább t30 at néznék, az összkerék és a szervó meghálálja magát.
vákuum a szűrőben kérdés, most lehet ki fogtok röhögni, de amikor kialakul ez a vákuum, akkor nyisd ki a tanksapkát. ha utána megszűnik ez a vákuum, vagyis könnyű kézi pumpával feltermelni az üzemanyagot akkor már meg is van a hiba oka. ami nekem van tanksapka azon van egy nagyon pici luk ahol levegő tud bemenni.
Ha minden igaz holnap megyek megnézni egy T25-öst a faluban. Jól kifaggatom a gazdát és megnézem milyen gépekkel, főleg pótkocsival van felszerelve.
Ez nem eladó, de összehasonlításnak jó lesz.
Hát, nem akarom magam nagyon kinevettetni, de nem tudom mit jelent a diffizár és fél fék.
De ha ez segít az erdőn és a T25-ös tudja akkor csak jó lehet.
Sziasztok.
A gondom nem ujkeletű, csak úgy tünt, hogy a gázolajcsövek cseréje és a búvárcső srégre vágása után megoldodott. Nehéz munka során (talajmaró,tárcsa) vákum keletkezik a sivatagi szűrőben.A kézi pumpát visszarántja olyat szív. A sivatagi szűrőből kijővő csővet meglazítom akkor kap levegőt és fel tudom pumpálni, majd inditok és megyek tovább.Mit tegyek? Arra gondoltam, hogy a tankból jövő csövet a sivatagit kihagyva kötöm be.Jó lehet, vagy más ötlet? Köszi
Én is csak ajánlani tudom a 25-öst. Egy kis keréksúllyal jó gumival nem fogsz ott maradni az erdőn sem 1-2 tonna fával az biztos!
Volt olyan ősz, hogy ezzel húztam be egy 82-es mtz-t olyan sárban, hogy mikor ráengedte a kuplungot állt a kereke, a 25-ös úgy húzta. Igaz rajta volt a rakodó miatt az ellensúly, de egy egytengelyes pót hasonlóképp leterheli a hátulját. Az üzembiztosságáról meg nincs mit beszélni, pöcc-röff és addig megy míg lötyög benne valami.
Az hogy 2000 üzemóra van benne az egyáltalán nem sok, főleg ha értelmes gazdája volt.
Köszi a tippet. Egyenes terepen kell a traki. A legmagasabb pont a környéken a dunai védgát.
A Dutra öregebb gép. A vonó erőt számolgatva azt gondolom a beton és a föld úton nem lesz gond. Ami probléma lehet az erdei talajon az összkerék hiánya.
De azt gondolom 2 tonnát az 1 tengelyes pótkocsin el tudok húzni, még az erdőben is. Persze csak találgatok, mert még nem próbáltam.
Helo!
Szerintem is megfelel a T25- az erdőre! De mondjuk szerintem megéri átgondolni a Dutra UE28- ast is! Nagyobb hely kell neki megfordulni mint a T25-nek az tuti, de vonóerőben jobb mint a T25 főleg ha hegyes - dombos területről van szó!(ezzel nem leszólni akarom a T25 öst csak ez is egy lehetőség)
Szia.
A motor t-25 -ben egyforma csak a lóerő változik az adagoló állításával én úgy tudom 25 és 30 lóerősek a motor fordulattól függően. Az enyém 2000-et forog és a papírja szerint 30le.
A fülkét 8 db csavar fogja és 3 ember le emeli, így néz ki fülke nélkül.
Köszi a tippet.
700 ezer körül láttam a legolcsóbbakat. Még kicsit agyalok, aztán kezdek telefonálgatni.
Azt nem tudod hogy most 25 v. 35 le? 2 féle motorral szerelhették?
Azt szeretném kérdezni, hogy akinek van T25-öse, mennyit számít az üzemóra, ami a gépben van. Úgy kérdezem, hogy a hírdetésekben van 320 üzemórával, 1000 körülivel 2400-al is hírdetve. Én laikus vagyok, de a 2400 óra a 320-nak a 8-szorosa. Meg lehet határozni, hogy meddig számít jó állapotúnak egy gép?
Mennyi üzemórát mennek el a T25-ösök?
Egyre szimpatikusabb a T25-ös. Nem tudsz valami tuti jó állapotút, jó áron?
Ja, milyen pénzösszeg számít alkalmi vételnek? Mennyit lehet alkudni? Kapkodnak a vevők a T25-ösért?
Most egy Lada motoros, összkerekes maszek trakim van, de elég megbízhatatlan, mondjuk úgy nem merek vele messze elindulni. Azon sincs fülke, ezt már megszoktam.
A kisebb méretet külsőleg értettem: tengelytáv, hasmagasság? Akácost telepítettem 2 méteres sortávra. Azt is a T25-ös tárcsázná.
Köszönöm a segítséget.
Lehet hülyeséget kérdezek, de le lehet szedni gyárilag a T25-ös fülkéjét, vagy csak flex-szel szétvágni?
Igazából egy fülke nélküli gép lenne jó, mert az erdőben könnyebben menne a fák között.
A T25-ös 1-szer 25 le-nek, máskor 35 le-nek hírdetik.
Melyik az igaz? Méretre kisebb a T25-ös, mint az MTZ 50-es, vagy 82-es?
Válasz #13435. hozzászólásra
A neveden van vagy tízből olcsó átíratni hiszen lassú jármű a nyolcvankettest vagy 12 ezerért írták át forgalmi kell és törzskönyv ennyit kell fizetni csak körülbelül!
Szerintem erdőre jó kis gép lenne a T-25, főleg ha terhelve lesz a hátulja. Fürge gép szerintem. Esetleg ha T-25 lesz a kiszemelt, érdemes lenne rá szervót csinálni, abban biztos tudnak segíteni itteniek!
Alkatrész ügyileg meg lehet kapni hozzá alkatrészeket sokfelé.
Sziasztok! Feleslegessé vált egy pár T-25-höz való munkagép pl.:szántóföldi permetező 200 literes 6m keret,17 soros függesztett gabonavetőgép 1-2-es eke tárcsa szőlő kultivátor nagyobbra váltás miatt érd.soma0318@citromail.hu Baranya megye
Köszönöm, hogy hozzászoltál. Azt nem tudod esetleg kb mennyi költséget jelentene a névre írás?
Ugye azt még hozzá kell adni a vételárhoz, azzal is számolni kell.
Válasz #13430. hozzászólásra
Ha csak kis munkára kell akkor tökéletes tízezerből meg van a biztosítás B kategória az tökéletes alkatrész van hozzá kivéve a T-30-s ahhoz már nem nagyon van!
A célomat elértem, így egyszerűbb a helyzet, nem kell szerelgetni a vonószerkezeteket.
Amúgy az első teszt az erdőn van, jóféle rönköket húzogatok. Azért sokkal feszesebb, mint a keresztláncos megoldás.
Új tag vagyok a fórumon és teljes a tanácstalanságom.
Erdőt termelhetek ki hamarosan. Nem tarvágás, csak gyérítés. Egyedül dolgoznék egy tengelyes közelítő kocsival.
Az lenne a kérdésem, hogy a T25-ös erre a munkára alkalamas-e?
Mennyi egy évre a biztosítás és a súly adó?
Kell-e külön vezetői engedély hozzá? /nekem B. kat. van/
Milyen gyakran kell szerelni, drága-e az alkatrész?
A hírdetésekben látható 7-950 ezer Ft-os árak reálisak-e?
Esetleg más típusok jobbak lennének az erdőre? Van Valakinek jó tipp, ötlet a nehéz döntésemhez?
Mindenkinek köszönöm előre is a megtisztelő válaszát.
Üdv. stefi!
Rendben, megköszönöm a képeket, kíváncsi vagyok rá!
A tiéd 12.4-es?
Vacilláltam, hogy melyik legyen, de úgy vagyok vele, hogy ez ami most van 11.2-es nagyon megfelel. Eléggé nagy sarak szoktak lenni, így jobb nekem a vékonyabb gumi. Ha homokosabb részek lennének, akkor persze a 12.4-est venném.
25322 hozzászólás
Válasz #13468. hozzászólásra
tény hogy egy tizen pár lóerős és egy huszon lóerős gépet nehéz összehasonlítani, de azt se tudjuk mire kell neki. ha az éves tüzifáját akarja csak kivinni az erdőből és egy kis pénzt akar keresni akkor lehet hogy a kisrába jobb megoldás. elmegy vele mondjuk kerteket szántani. azt nem feltétlen lehet a t25 el.
nem mindenkinek van akkora kertje ahol lehetne vele dolgozni.
de lehet hogy más a cél.
lehet hogy UE28 as dutrával jár jobban.
azért az mégis erősebb jóval a t25 nél..
meg öszkerekes.
ezt így nem lehet hogy csak kellene egy traktor, és ez vagy az jó e.
mindig az a kérdés hogy mire kell az a gép.
amúgy látom helyben a kisrábákat dolgozni, 1.5 -2 erdei köbméter fát meglehetősen könnyen viszi.
sőt, vékony akácosban a favágók is szeretnek vele dolgozni. többet lehet vele mint egy mtz vel mert a rába mozgékonyabb.
nagyon feladat függő hogy mit érdemes venni, a t25 nagyon jó kis gép, de nembiztos hogy megfelel a célnak.
mivel nemtudjuk mi a cél.
plankenátor
Kevés az olaj a tartályban !!!!!!!!!!!!!!
Válasz #13426. hozzászólásra
Keress rossz Mtz órát,és az 1-ik számot v az egész számsort átrakod.
Árpy !
Az ígért képek. Ezeken a gumikon 20db köröm van,így nem olyan könnyen reped ki ! Hallgass rám 12,4-est vegyél,főleg 30-asra. Azoknak a 99% amúgy is olyannal jöttek ki gyárilag.De még az utolsó 2-3 évben a 25-ös ök is azzal jöttek ki.
Válasz #13469. hozzászólásra
Sziasztok.
Az előző trakimban T-25 vezértömb volt,és néha eszébe jutott,hogy nem emelt.Pedig vadi újan vettem bele.Ez biztosan valami tipus hibája neki.Én nem szedtem szét semmit rajta hanem fogtam egy alu rudat és egy kalapácsot és a vezértömb tetejére odasóztam párat.Ettől a szelep mindig kijött szorult helyzetéből és rendesen működött.Ezt több alkalommal is eljátszottuk amíg meg volt a traki.Ez csak egy tipp,hátha bejön egy próbát megér.
Sziasztok!
kistrakimhoz vettem egy vízszintes tengelyű szárzúzót, van ötletetek, hogyan csatlakoztassam, hogy úszóba tudjam húzni az egyenletes vágás érdekében?
üdv laci
Válasz #13463. hozzászólásra
Azok nem M10-es csavarok hanem M6-os csavarok
Válasz #13463. hozzászólásra
Szia.Nekem is volt ilyen én fülkén belül a tömbön javítottam.Le veszed a tömb borítását és a tömb föntről jobb oldalán látsz egy ovális fedelet amit két darab 14-es kulcs nyílású csavarral van le csavarozva.Azt le bontod és találsz alatta egy szelepet,ami le van ragadva,alatta egy rugó van,egy kicsit lenyomod és fel fog ugrani.Kiveszed és annyira meg tekered a motort hogy egy kis olajat nyomjon ki.Vissza rakod a szelepet és kész.CSAK ELŐTTE NÉZD MEG HOGY A TARTÁLYBAN VAN OLAJ.
Válasz #13462. hozzászólásra
A TZ4K/RÁBÁT ne hasonlítsuk egy Vlagyihoz nem igazán 1 kategória, igazándiból a TZ4k inkább csak játék traki (szerintem legalábbis).
MTZ/T-25 biztos, hogy drágább a T-25-ös de ha drágábban veszed drágábban is tudod eladni ha a sors úgy hozná.
Ha eladás előtt rászánsz egy kis kozmetikázást még kereshetsz is rajta.
Kösz a gyors reagálásotok!
A szűrő kitisztítva, az olaj tartály feltöltve, a szivattyú szállít.
Hol kaphat esetleg fals levegőt?
Ahogy meg bontottad levegös lett a rendszer vagy nem kapcsolt vissza a szivatyud rendesen a kapcsoloval.
Válasz #13462. hozzászólásra
hát, talán kezdjük akkor ott hogy mire is kell egyáltalán...
nem ?
hátha az alapján többet lehet segíteni.
Válasz #13463. hozzászólásra
Azt nem írtad, hogy a tartályban van-e olaj. Nézted?
Sziasztok!A t25 kistrakimon megszűnt a hidraulika működni. Előzmény.:leszereltem a munkahengert mert henger tetején lévő sok 10-es csavar alól szivárgott az olaj.Egy O gyűrűvel letömítettem a fedél alatt.
Vissza szerelve a munkahengert, azt tapasztaltam, hogy a henger csak gyengén működött. Tömítés ki, próba. nem működik. Szivattyú kicserél.Nem működik.Sajna eddig terjedt a tudományom remélem tudtok segíteni. van e egyszerű módszer az egyes elemek hibáinak kiszűrésére.
Ha a trakit pörgetem, emelésbe kapcsolok, akkor sem emel, sőt ilyenkor kézzel le-fel tudom emelni a függesztő karokat.
Válasz #13461. hozzászólásra
Köszönöm a hozzászólást sok infót adott. Igazából a TZ4K-t ismerem, vezettem. A Rába 15-öst nem vezettem, de olyan lehet mint a TZ4K csak jobb konstrukció.
Az árakról: A Rába 15-ös is 6-7 száz ezertől kezdődik rendszámmal, de az ugye összkerekes. Fogalmam nincs mit tud a T25-ös terepen. 50-es MTZ-t láttam az erdőn, 2 tengelyes normál póttal 4-5 tonna súllyal. Azzal elboldogult. De nekem se nagy pótkocsim se semmim.
Lépnem viszont kell, mert sajnos az embernek ha nincs saját munkaeszköze mindig ki van szolgáltatva másoknak. Pénzben és időben is. Viszont a pénztárca is erősen véges. De azért 100 ezer Ft-tal olcsóbban sem lehet venni valamit csak azért mert olcsó, azután kiderül,hogy nem tudom arra használni amire nekem kell.
Szóval nagy dilemmában vagyok.
Elnézést azoktól, akiket már untat a folyamatos"agyalásom" és köszönet mindenkinek, aki segít.
Válasz #13459. hozzászólásra
hát ez tudod olyan dolog hogy a kis 50 es mtz azért mégis mtz..
erősebb sokkal, olcsóbban meg is lehet venni.
ugyanakkor a t-25 t-30 vtz-2048 ára nem véletlen annyi amennyi. munkától függően a t-25 sokkal jobb gép mint az 50 es mtz, és ez fordítva is igaz.
mondok pár különbséget.
az mtz nehezebb sokkal, nagyobbak a kerekei is.
ezért tudhat erősebben is húzni, ráadásul 50 lovas, nem 25.
de ugyanakkor, ha nem nehéz munkára kell, akkor a fogyasztása sokkal több mint a t-25 é.
mtz az nem rosz gép, csak mindíg akad rajta mit javítani.
t-25 ritkán romlik el, ha mégis hát esküszöm nem bonyolult semmije.
az mtz elterjedt, van hozzá sok alkatrész olcsón.
t-25 höz is van, de kevésbé elterjedt ezért viszonylag drágább hozzá az alkatrész.
végül.. a t-25 váltója sokkal egyszerűbb.
de, van irányváltó.előre és hátra is közel ugyanolyan gyors. olyan munkákhoz célszerű venni ilyet ahol ezt ki is tudod használni.
az mtz váltóban sokkal több a fogaskerék, több a fokozat előremenetben. de nincsen irányváltója.
a sok fogaskerék hátránya hogy nagyobb a váltó vesztesége, vagyis többet eszik a gép.
a kevés fokozat hátránya hogy nehezebb olyat találni ahol a motor is jólérzi magát és a tempó is megfelelő ez adott munkánál.
az mtz szélesebb, nehezebb vele forgolódni.
a t-25 keskenyebb, és nagyon szűken is tud fordulni.
ha csak időnként kell vele erdőbe menni akkor egy rendes kis 2.5 tonna terhelhetőségű 1 tengelyes futóval pl. tökéletesen jó választás, mert nem szervíz igényes, és nagyon takarékos a motorja.
ez egy 50 es mtz re nem igazán igaz. az jobban szereti a 2 tengelyes futót. 50 lóerőt leterhelni úgy hogy gazdaságos legyen nehezebb mint 25 öt.
én.. azt mondanám neked hogy meg kellene nézned több géptípust is 16-50 lóerő közt.
legjobb lenne ha ki is próbálhatnád hogy melyik mennyire jön be neked, egyáltalán mekkora munkád lesz rá. S még kiderülhet akár az is hogy neked igazából egy rába-15 kell, nem is t-25.
minden gép jó amit valaha is legyártottak, ha arra van használva... amire való.
ha nem akkor bármelyik lehet fostos.
Sziasztok! Feleslegessé vált egy pár T-25-höz való munkagép pl.:szántóföldi permetező 200 literes 6m keret,17 soros függesztett gabonavetőgép 1-2-es eke nagyobbra váltás miatt érd.soma0318@citromail.hu Baranya megye
Köszönöm az újabb hasznos tanácsokat.
Lehet nem írtam egyértelműen, de az erdő nem főállású dolog lesz. Igazából lehet csak 10-20 alkalom évente. Semmi nem biztos, mint általában. Próbálom a legkevesebb pénzből kihozni a dolgot. Most kicsit megzavarodtam. Az 50-es MTZ-k rendszámmal már 500-600 ezerért is mennek. 2-3 száz ezerrel olcsóbbak, mint a T25. Nem tudom mit tegyek.
Válasz #13455. hozzászólásra
Üdv. Attila!
Nagyon jól teszed, hogy előtte megismerkedsz a géppel!
Ez az egyik legjobb kiinduló pont. Kérdezd a difizárról is az illetőt, biztos elmagyarázza, hogy hogyan , mit kell csinálni és mikor érdemes használni.
a2457-tel egyetértek, amit a 2. bekezdésében írt az üzemórával kapcsolatban, na meg azzal, hogyha elmész traktor vásárlás céljából, akkor érdemes hozzáértő szerelőt vinned magaddal! Vagy legalább olyat, akinek van ilyen gépe és már régóta használja és jól is működik neki.
Sok sikert a vásárláshoz! Infó lesz itt bőven a T-25 fórumban!
Válasz #13456. hozzászólásra
Erre én is gondoltam, bár van a tanksapkán egy kicsi lyuk,de holnap egy 2-es fúróval kitágítom.Ha nem esne az eső lenne talajmarózásom bőven(zala /most is szakad)
Válasz #13452. hozzászólásra
pff, hát ez az üzemóra kérdés azért nehéz ügy.
van olyan gép ami 3 ezer üzemórával már idős.
van ami 8 ezerrel sem rosszabb mint 500 al.
T25 és a rokonai hát.. megmondom őszintén szerintem ezeken nincsen értelme az üzemórának. egyszerűen túl primitív ahhoz hogy ez értelmezhető legyen.
ha nincsen strukturális baja, és van benne kompresszió is akkor szerintem édesmindegy mennyit ment.
szerintem legjobban akkor jársz ha egy traktorszerelésben jártas embert viszel magaddal.
egyébb válaszok---
erdőre inkább t30 at néznék, az összkerék és a szervó meghálálja magát.
vákuum a szűrőben kérdés, most lehet ki fogtok röhögni, de amikor kialakul ez a vákuum, akkor nyisd ki a tanksapkát. ha utána megszűnik ez a vákuum, vagyis könnyű kézi pumpával feltermelni az üzemanyagot akkor már meg is van a hiba oka. ami nekem van tanksapka azon van egy nagyon pici luk ahol levegő tud bemenni.
Válasz #13452. hozzászólásra
Ha minden igaz holnap megyek megnézni egy T25-öst a faluban. Jól kifaggatom a gazdát és megnézem milyen gépekkel, főleg pótkocsival van felszerelve.
Ez nem eladó, de összehasonlításnak jó lesz.
Válasz #13451. hozzászólásra
Hát, nem akarom magam nagyon kinevettetni, de nem tudom mit jelent a diffizár és fél fék.
De ha ez segít az erdőn és a T25-ös tudja akkor csak jó lehet.
Sziasztok.
A gondom nem ujkeletű, csak úgy tünt, hogy a gázolajcsövek cseréje és a búvárcső srégre vágása után megoldodott. Nehéz munka során (talajmaró,tárcsa) vákum keletkezik a sivatagi szűrőben.A kézi pumpát visszarántja olyat szív. A sivatagi szűrőből kijővő csővet meglazítom akkor kap levegőt és fel tudom pumpálni, majd inditok és megyek tovább.Mit tegyek? Arra gondoltam, hogy a tankból jövő csövet a sivatagit kihagyva kötöm be.Jó lehet, vagy más ötlet? Köszi
Válasz #13450. hozzászólásra
Hello!
Én is csak ajánlani tudom a 25-öst. Egy kis keréksúllyal jó gumival nem fogsz ott maradni az erdőn sem 1-2 tonna fával az biztos!
Volt olyan ősz, hogy ezzel húztam be egy 82-es mtz-t olyan sárban, hogy mikor ráengedte a kuplungot állt a kereke, a 25-ös úgy húzta. Igaz rajta volt a rakodó miatt az ellensúly, de egy egytengelyes pót hasonlóképp leterheli a hátulját. Az üzembiztosságáról meg nincs mit beszélni, pöcc-röff és addig megy míg lötyög benne valami.
Az hogy 2000 üzemóra van benne az egyáltalán nem sok, főleg ha értelmes gazdája volt.
Válasz #13450. hozzászólásra
Szia!
Öszkerék nincs, de a difizár, fél fék sokat segít.
Válasz #13449. hozzászólásra
Köszi a tippet. Egyenes terepen kell a traki. A legmagasabb pont a környéken a dunai védgát.
A Dutra öregebb gép. A vonó erőt számolgatva azt gondolom a beton és a föld úton nem lesz gond. Ami probléma lehet az erdei talajon az összkerék hiánya.
De azt gondolom 2 tonnát az 1 tengelyes pótkocsin el tudok húzni, még az erdőben is. Persze csak találgatok, mert még nem próbáltam.
Válasz #13448. hozzászólásra
Helo!
Szerintem is megfelel a T25- az erdőre! De mondjuk szerintem megéri átgondolni a Dutra UE28- ast is! Nagyobb hely kell neki megfordulni mint a T25-nek az tuti, de vonóerőben jobb mint a T25 főleg ha hegyes - dombos területről van szó!(ezzel nem leszólni akarom a T25 öst csak ez is egy lehetőség)
Válasz #13447. hozzászólásra
Ez nagyon hasznos infó, köszönöm szépen.
Mennyit fogyaszt a trakid pótkocsival vontatásnál 1 üzemóra alatt?
Gratulálok a "kis gépészhez" a képeden!
Válasz #13446. hozzászólásra
Szia.
A motor t-25 -ben egyforma csak a lóerő változik az adagoló állításával én úgy tudom 25 és 30 lóerősek a motor fordulattól függően. Az enyém 2000-et forog és a papírja szerint 30le.
A fülkét 8 db csavar fogja és 3 ember le emeli, így néz ki fülke nélkül.
Válasz #13445. hozzászólásra
Köszi a tippet.
700 ezer körül láttam a legolcsóbbakat. Még kicsit agyalok, aztán kezdek telefonálgatni.
Azt nem tudod hogy most 25 v. 35 le? 2 féle motorral szerelhették?
Válasz #13444. hozzászólásra
Vedd meg a legolcsóbbat, ha ki is van már a motorja/hajtása olcsón fel lehet újítani.
Azt szeretném kérdezni, hogy akinek van T25-öse, mennyit számít az üzemóra, ami a gépben van. Úgy kérdezem, hogy a hírdetésekben van 320 üzemórával, 1000 körülivel 2400-al is hírdetve. Én laikus vagyok, de a 2400 óra a 320-nak a 8-szorosa. Meg lehet határozni, hogy meddig számít jó állapotúnak egy gép?
Mennyi üzemórát mennek el a T25-ösök?
Válasz #13442. hozzászólásra
Egyre szimpatikusabb a T25-ös. Nem tudsz valami tuti jó állapotút, jó áron?
Ja, milyen pénzösszeg számít alkalmi vételnek? Mennyit lehet alkudni? Kapkodnak a vevők a T25-ösért?
Válasz #13441. hozzászólásra
Szerintem be fér ,pláne ha egy kicsit feljebb van az ág vágva. A 25-st le lehet ültetni teljesen ,van vagy háromféle állása
Válasz #13440. hozzászólásra
Most egy Lada motoros, összkerekes maszek trakim van, de elég megbízhatatlan, mondjuk úgy nem merek vele messze elindulni. Azon sincs fülke, ezt már megszoktam.
A kisebb méretet külsőleg értettem: tengelytáv, hasmagasság? Akácost telepítettem 2 méteres sortávra. Azt is a T25-ös tárcsázná.
Válasz #13439. hozzászólásra
Persze ,hogy kisebb sokkal azért ne szedd le a fülkét esőben mi lessz
Köszönöm a segítséget.
Lehet hülyeséget kérdezek, de le lehet szedni gyárilag a T25-ös fülkéjét, vagy csak flex-szel szétvágni?
Igazából egy fülke nélküli gép lenne jó, mert az erdőben könnyebben menne a fák között.
A T25-ös 1-szer 25 le-nek, máskor 35 le-nek hírdetik.
Melyik az igaz? Méretre kisebb a T25-ös, mint az MTZ 50-es, vagy 82-es?
Válasz #13435. hozzászólásra
A neveden van vagy tízből olcsó átíratni hiszen lassú jármű a nyolcvankettest vagy 12 ezerért írták át forgalmi kell és törzskönyv ennyit kell fizetni csak körülbelül!
Válasz #13430. hozzászólásra
Szerintem erdőre jó kis gép lenne a T-25, főleg ha terhelve lesz a hátulja. Fürge gép szerintem. Esetleg ha T-25 lesz a kiszemelt, érdemes lenne rá szervót csinálni, abban biztos tudnak segíteni itteniek!
Alkatrész ügyileg meg lehet kapni hozzá alkatrészeket sokfelé.
Sziasztok! Feleslegessé vált egy pár T-25-höz való munkagép pl.:szántóföldi permetező 200 literes 6m keret,17 soros függesztett gabonavetőgép 1-2-es eke tárcsa szőlő kultivátor nagyobbra váltás miatt érd.soma0318@citromail.hu Baranya megye
Válasz #13434. hozzászólásra
Köszönöm, hogy hozzászoltál. Azt nem tudod esetleg kb mennyi költséget jelentene a névre írás?
Ugye azt még hozzá kell adni a vételárhoz, azzal is számolni kell.
Válasz #13430. hozzászólásra
Ha csak kis munkára kell akkor tökéletes tízezerből meg van a biztosítás B kategória az tökéletes alkatrész van hozzá kivéve a T-30-s ahhoz már nem nagyon van!
Válasz #13432. hozzászólásra
Üdv.!
Jó az észrevétel, hogy AP, de ez a 300-as változat.
Ez természetesen munkahengeres billentésű.
Árpy szat szertném kérdezniu neked a gép után az AP250 potkocsi van??? és hidrolikus bilentéső neked???
A célomat elértem, így egyszerűbb a helyzet, nem kell szerelgetni a vonószerkezeteket.
Amúgy az első teszt az erdőn van, jóféle rönköket húzogatok. Azért sokkal feszesebb, mint a keresztláncos megoldás.
Köszöntök az Urakat!
Új tag vagyok a fórumon és teljes a tanácstalanságom.
Erdőt termelhetek ki hamarosan. Nem tarvágás, csak gyérítés. Egyedül dolgoznék egy tengelyes közelítő kocsival.
Az lenne a kérdésem, hogy a T25-ös erre a munkára alkalamas-e?
Mennyi egy évre a biztosítás és a súly adó?
Kell-e külön vezetői engedély hozzá? /nekem B. kat. van/
Milyen gyakran kell szerelni, drága-e az alkatrész?
A hírdetésekben látható 7-950 ezer Ft-os árak reálisak-e?
Esetleg más típusok jobbak lennének az erdőre? Van Valakinek jó tipp, ötlet a nehéz döntésemhez?
Mindenkinek köszönöm előre is a megtisztelő válaszát.
A sonkákat békén hagytam. Csináltam neki külön tartót.
Elkészültem a külső feszítéssel, tesztelések folyamatban!
Válasz #13425. hozzászólásra
Üdv. stefi!
Rendben, megköszönöm a képeket, kíváncsi vagyok rá!
A tiéd 12.4-es?
Vacilláltam, hogy melyik legyen, de úgy vagyok vele, hogy ez ami most van 11.2-es nagyon megfelel. Eléggé nagy sarak szoktak lenni, így jobb nekem a vékonyabb gumi. Ha homokosabb részek lennének, akkor persze a 12.4-est venném.