Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Valahogy mindenütt szinte ugyanazt írják amit én is, nem értem, hát biztos tévednek, hiszen itt a fórumon 10 emberből 9-nek van igaza, a többség szent ugyebár...
Egy idézet a cikkből, ennél érthetőbben nem lehet elmondani, aki még így sem képes felfogni az inkább ne is üljön többet traktorba!
...térjünk rá, "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol" TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. (Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de ilyen körülmények között a reggeli indításnál egy 10w-30-as olaj sokkal távolabb áll az ideális sűrűségtől, mint egy 0w-30-as. Már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal jobb, mint a 90"...
Komolyan nem értem miért féltek annyira a vékonyabb olajtól? Ha egy traki bőszen eszi az olajat, akkor a 30w60-ast is ugyanúgy elfogyasztja mint a 10w40-est, ha meg nem eszi tölthetsz bele 5w30-ast is, akkor se fogja elkezdni enni ezután!
Normál működési hőmérsékleten szinte minden olaj egyforma vastagságú, csak az adott külső hőmérsékletre visszahűlt olajok viszkozitása között vannak lényeges különbségek!
Válasz stefi69 #21582. hozzászólásáraAmeddig egy lassan 24 éves 4300 motorórás traktorral, amibe kb 20 éve legtöbbször csak 10w-s olaj volt töltve, és ezidáig a motorhoz hozzá nem volt nyúlva, tavasszal felszántok 17 cm mélyen egy hektár közép kötött talajt 16,5 liter gázolajból, úgy hogy a 80 fokot nem haladja meg az olajhőmérséklet, és 1,8 alá nem csökken az olajnyomás, addig reklámozhatod itt nekem a 20w-s olajokat, attól még nem fogom használni!
Annak idején nagyon sokáig az emberek azt hitték hogy a föld lapos, aztán jött valaki aki leírta egy könyvbe hogy márpedig a föld gömbölyű. Mindenki (legalább is a többség) hülyének nézte, ettől függetlenül mégis csak neki volt igaza!
Hiába mondja itt azt 10-ből 9 ember, hogy a 10-es olaj túl vékony a traktornak, nem azt jelenti, hogy igazuk is van, csupán azt, hogy a megfelelő tájékozottság hiányában erős tévhitben élik az életüket.
Itt egy szép és átfogó cikk a témáról, aki nem szégyell utánaolvasni, és nem csak a saját feje után menni, az olvassa el.
Válasz sanislo90 #21573. hozzászólásáraNyugodj meg ismerem az olajakat,vizsgáztam is belőlük. Nagyon amatőr vagy a gépészetben ,javításban. Könyvekből próbálsz javítani,csak vigyázz nehogy a motor is úgy járjon mint az üzemanyag szűrőház. Nem baj mindez,csak te itt mindenkivel szembe mész.És jobban tudod másoknál.PL az én gépembe ez van:AGIP SIGMA MULTI AGRO 20W-50 Télen ritkán megy.És üzemóra is csak 900 van benne. Ha télen is dolgozna akkor 15w40-re változna. De ez csak az én ,és a hozzám hasonlók véleménye. Ja és nem véletlen áruljál 200L hordós kiszerelésben is. A füst meg tényleg ,biztosan azért fekete mert nem megfelelő a motor olaj .
Válasz Tomi81 #21578. hozzászólásárajam, azt kevesen kérdezik meg hogy hova lesz a korom amit nem köt meg az olaj.
holott a kenés/távolságtartás mellett ez is a feladata, ha nem veszi fel a kormot akkor az egy szar olaj.
a hidegindítás meg.. igazából a gond az hogy sokáig tart ameddig felszívja az olajat a szivattyú és mindenhova elér. leállításnál is a gond az, hogy már olajnyomás nincsen, de az alkatrészek még mozognak. segíteni ugyan lehet a dolgon, de drága és komplikált. vellanymotorral hajtott olajszivattyú. indítózás előtt már volna olajnyomás, leállításkor pedig már régen állna minden alkatrész mire elmenne az olajnyomás.
Válasz sanislo90 #21576. hozzászólásárahujujuj Nem azért de az ő megoldását a megjelölésre több helyen alkalmazzák Én pl a hajtóművek szerelésénél, de te csináld ahogy akarod de ne írd majd hogy összekevertél valamit
Válasz sanislo90 #21575. hozzászólásáraUgyan olyan vagy mint fater. Ha fekete az olaj, akkor az szar. Szerintem meg nem. Ha fekete összeszedi a kormot, ha nem...
Másik dolog.
Értsd meg, ezek a motorok nem ezredre vannak hézagolva mint egy személyautó motorja. Hiába a személyautó 450ekm futott, a fél herémet ráteszem, hogy sehol nem lesz akkora hézag az olajkörbe, mint egy vadi új T25 motorjába.
Fogadd meg a többiek tanácsát, inkább 20w50 tegyél bele mint 10w30at.
Harmadik
Én azt aláírom hogy a hidegindítás odabasz neki, de egy traktor az élete 95% üzemi hőfokon dolgozik.
Szerinted egy ilyen motornál a hideg vagy a melegoldali viszkozitást kell inkább figyelemebe venni?
Szerintem főleg hogy a T25 léghűtésű én inkább az 50 végű olajat favorizálzálnám.
Negyedik
A motoromba is pont ezért van 20w50 olaj, mert piszok keveset van hidegindítva -tavasztól őszig használom, gyakorlatilag nincs hidegindítás a szó szorosan vett értelmében. 10 fok alatt szerintem olyan nincs-
De ezt amit írtam ne szószerint vedd, csak ezt józan paraszti ésszel így gondolom.
De NB hátha ügyes és belinkeli hogy plussz tíz fokon mennyi különbség van a 10w30 meg a 20w50 közt, de vakra mondom, egy láda sörbe hogy semennyi
Válasz sanislo90 #21576. hozzászólásáraNem értelek. Akkor szedd le manikűrcsipesszel. Kalapàcs,nem őrdögtől valò dolog. Ùgy gondolod,Kalapàcsot a blfaszok hasznàlnak? Nagyot ilyen helyen azok. Nem èrtem,a fekete füst,mièrt olajfüggő? Mindegy,milyen az olaj,füst a sok anyagtól van,ami nem ég el.
Hát nem tudom, de nekem általában szép világos szürke a kipufogó gázom, max hirtelen elindulásnál jön ki egy kis fekete felhő, viszont látok a környéken egy két mtz-t ami irgalmatlan fekete füst bűvöletében dolgozik, gyakorlatilag folyamatosan, na az milyen olajat töltött bele?
Válasz tiboca69 #21556. hozzászólásáraAzt kérded nem híg-e? Én meg erre azt kérdem milyen hőmérsékleten? Az olajokat úgy kalkulálják általában, hogy a 100 fokos működési hőmérsékleten nagyjából mindegyik 10-es vastagságú legyen mivel ez a legoptimálisabb viszkozitás bármilyen motor megfelelő kenéséhez. Na már most annyi a különbség hogy az alapból vékonyabb olaj pl 5w30 szobahőmérsékletre visszahűlve nem lesz olyan sűrű mint a 20w/50. Ergó a hideg indításnál könnyebb lesz a motor dolga.
Köztudott hogy a motorkopások 70-90 százaléka hidegindításnál következik be. Nos, még a 0W-s olajok viszkozitása is túl "nagy" hidegindításnál ahhoz, hogy a motor azonnal, és megfelelően kenve legyen, nem hogy a 15 vagy 20W-s olajoké. Nem a meleg oldali viszkozitást kell nézni, hanem a hideg oldalit ha jót akarsz a motornak!
Válasz sanislo90 #21572. hozzászólásáraPontozd össze a fedelét a karral,mielőtt leszereled.összejelölès. Egyes henger egy pont,fedèlen,meg a karon,egy oldalról. Így nem tèveszted össze,mikor rakódik össze. Kettes,kèt pont. Lehajtod az anyàkat,azt alsó holtponti helyen,kiskalapàccsal oldalról,ahol a csavar van,kopogtatva leszeded. Ha elkenődött a csap,akkor szorul,de feszegetve le jön. Maximum,a hasitéknàl vèkony csavarhuzòval,megfeszited lefelé. A fèlszint olajban,hova tünt a korom?àsvànyi is a koromtól fekete,nem az olajszivattyù keringetèsètől.
Válasz stefi69 #21569. hozzászólásáraHa kicsit utána olvasnál az olajoknak, rájönnél, hogy a szintetikus olajokat nem azért találták ki hogy ártsanak vele a motornak. Az ásványi olajok legrosszabb tulajdonsága hogy túl sűrűek hidegen, és túl ritkák melegen. Na pont ezért vannak az adalék anyagok, hogy ezt a különbséget csökkentsék. Azt mondod az én olajam személyautóba való, áruld már el nekem mi a különbség, egy tegyük fel 20 éves, 450.000 km-t futott dízel személyautó és egy 23 éves 4000 motorórás T25 traktor motorja között? Azt akarod mondani hogy az autó motorja nincs elkopva? Mehet bele nyugodtan az 5w30-as olaj is akár?
Én egyszer használtam ásványi olajat kb egy évig, és utoljára. Mikor leengedtem olyan fekete volt mint a kátrány. Ehhez képest egy ugyanennyit használt félszintetikus fáradt "autós olaj" leengedéskor kb olyan színű, mint egy erősebb tea, ami sokáig ázik a csészében.
És mint mondtam olajnyomás és hőmérséklet ingadozás terén ég és föld a kettő.
Az már biztos hogy a hajtókar csapágy/betét darabkái úsztak az olajba, már csak kérdés mennyire sérült, és hogy kellesz e csiszolni a főtengelyt miatta.
Nem bírom leszedni a hajtókar alját, nem akarom szétbarmolni a menetet a két csavaron, de hogy miként lehet kíméletesen leszedni azt nem tudom. Mert ha a csapágy nincs megfordulva, csak "hiányzik belőle" egy kicsi, akkor a hajtókarnak és a főtengelynek sincs komoly baja, nem kell daraboka szedni a motort.
Érdeklődnék hogy a kettes hengerfejnél kifúj a traki és le szeretném szedni elég ha csak felső holtpontra állítóm a dugattyút vagy jelre kell tekerni a motort?
Válasz sanislo90 #21558. hozzászólásáraA hit kevés. A nagy hőfokot alufedèl nem csinàlja. Ami a szűrőben,az a csapàgyban,onnan àt az olajfuraton a hajtòkarhoz. Ha egyet elkent,visszaszivja az olajjal a törmelèket,,mert ilyen geci ,sajàt magànak okoz infarktust,utánna a tulajnak. . Aztán minden csapàgyat kifektet.
Válasz sanislo90 #21558. hozzászólásáraNe haragudj meg,de kaptál kielégítő választ itt 1-2 olyan embertől aki látott is már, és jár is a javítás folyamatában.De azt kívánom neked,hogy az alu forgács a vezérmű fedélről kerüljön a centrifugál szűrődbe,és akkor neked lesz igazad.Bár nem értem akkor miért szorult meg? Az az olaj amit te használsz az személyautóba való,nem egy kopott orosz erőgépbe.De használd továbbra is nyugodtan,mert te úgyis tudod,hogy mi a jó.Csak akkor miért kérdezgeted itt.
Válasz a2457 #21538. hozzászólásáraÜdv!
Neked is megköszönöm, írtam már a többieknek is választ (gondolod le görgeted).Szóval semmi adat nincs a gyertyán sem, sem a dobozon.De T-25 re adták(Habi)Alább irtam már elképzelést..
Köszönöm!
Válasz tiboca69 #21537. hozzászólásáraÜdv!
Dobtam már fel képet egy más hozzászólohoz, és látszik hogy ezek csak párhuzamba köthetőek.A régi mtz-50 és az Rs traki mentek sorba, mivel a kábelokat porcelán, szigetelés választotta el.Ezek a gyertyák viszont pár másodperc izzításst igényelnek. Meg val szeg kell bele ellenörző szál is(műszerfalba)
Köszi a tippet!!(meghalgatok mindent)
Válasz .Richard. #21563. hozzászólásárana nem esküszöm meg rá de szerintem a t-25 t-30 vtz 2048 nak ugyanolyan a szivattyúja, nemsokban különböző motorok. bedobtak mégegy hengert meg más a kiegyensúlyozás.
Válasz Szentgyörgyi József #21536. hozzászólásáraÜdv!Igen, szelepbemart örvénykamrás dugó van!
Lassan meg lesz a megoldás, az öreg "Google"megfejti! Szóval valamelyik ujabb típ.-u MTZ gyertyái ezek.Semmi tájékoztató adat nincs...majd megfejtem.Íme :
Válasz Gepi #21561. hozzászólásáracseréltem a vtz-n, úgy emlékeztem hogy alu házas. és tudom mennyi meló, mivel azon az első hajtás kardánt is le kellett venni. mert nem fér ki tőle a teknő.
Válasz a2457 #21560. hozzászólásáraNem akarok kötekedni de katt
Ebből látszik hogy még nem csináltál ilyet, nem cseréltél még szivattyút csak jöttél megint a tanácsaiddal. Mert ha igen akkor tudnád milyen nagy munka. A gyárinál jobb szivattyú úgy se lesz én még nem találkoztam olyannal hogy cserélni kellett ezek a motorok nem erről híresek de ha igen akkor ott vagy a boltban és fogod a kezedben a szivattyút és szépen meg lehet rajta nézni hogy mennyit "mozog-lötyög" a szerkezet és abból már lehet következtetni hogy ott már nagy lesz a résolaj.
Ezét kéne levenni az olajteknőt és elemlámpával szemrevételezni a dolgokat. Remélem lesz majd részeredmény.
Válasz tiboca69 #21556. hozzászólásáraNem hinném, kora tavasszal és késő ősszel legalább könnyebben indul. Hidegindításnál 4-es a nyomás, azelőtt a 15w40-s ásványi olajnál 4,5 - 5 volt az indításnál. És nyáron 85 fok köröli olajnál lesett majdnem 1-ig. Viszont a 10w40 félszintetikussal 1,5 alá még nem sikerült menni, és a 80 fokot is ritkán érem el.
Válasz sanislo90 #21553. hozzászólásáraA leállítást nem tudom hogyan szoktad, de terhelésből nem szokás egyből leállítani semmit még egy motoros fűkaszát sem.
Alapjáraton kel hagyni, hogy visszahűljön.
Válasz sanislo90 #21553. hozzászólásáraA csapágyakat én meg nézném az összeset plusz csere. Mert ekkora hőmérsékletnél fémreszelék bele tapad simán csapágyba onnan meg úgy működik mint egy csiszolóvászon!!
Válasz stefi69 #21549. hozzászólásáraMég sosem próbáltam a gázolajos megoldást, régebben hallottam egy autószerelőtől, ezért jutott eszembe, de ezek szerint jobb ha nem csinálom.
Jelenleg 4320 motoróra van benne, a legutóbbi olajcsere óta rá ment 202. Mannol Diesel Extra 10w40 olajat használtam.
Annyi nyugtat, hogy a törmelék legnagyobb része alumínium. Volt a leengedett olajban azért némi vaspor is, de az nagyon apró finom szemcsés, ezért remélem hogy a főbb acél alkatrészek nem szenvedtek jelentős kopást.
80-85 foknál amúgy se nagyon szoktam hagyni feljebb menni az olajat, inkább leállítom fél órára. Szóval mindig is igyekeztem kímélni a motort.
Ma nekiállok szétszedni, aztán meglátszik hogy mi van.
az biztos hogy járatni nem szabad sehogyansenem.
ha hugyozik a porlasztó és behigítja az olajat gázolajjal, az is megeszi a motort sajnos.
elolvasva, azthiszem jó a tippem, a következő történt, valamiért megpattanhatott az olajszivattyú háza, a motorod meg kenés hiányában illetve a felmosódott aluminium szemcsék miatt szorult meg.
99% hogy hajtókarcsapágy csere a minimum, és kellesz egy oljaszivattyú is neki.
teljesen életszerű ha főtengelyt is kell köszörültetni, arra figyelni kell hogy nagyon szerencsés az aki valóban működőképes olajszivattyút ki tud fogni t-25 be.
viccesen hangzik de ha venned kell, kérj többet. nagyon jó eséllyel 3-4 darabból 1 lesz ami melegen IS tud nyomást csinálni.
sajnos csereszabatos alternatív alkatrészről nemtudok, talán t-40 esé belemenne, de azok se jobbak semmivel.
Válasz sanislo90 #21544. hozzászólásáraIgaz,ott a kérdés. Olajcserèknél,gàzolajban àtnyomatod a motort dekompal? Ha ezt màr csinàltad,ezzel simán kinyirhatod. Ugye,olajàt,melegen köllene cserélni. Ha a meleg fèmre ràöntöd a gàzolajat,nagyon elvèkonyodik. Mire odanyomja a kenőolajat csere utàn,addig azok a nagy hömböleg dugòk,meg karok,jôl ràpasszirozzàk a tengelyre a csappàgyat,mert nix kenès. Gàzolajnàl szerintem, folyadèksurlodàs helyett,fémes surlòdàs lesz,ami megkezdi a csapàgyat. Ennyi. Ha nem így van,holnaptól gàzolajjal töltöm èn is. Az adagolòt ne keverd a motorral,ott kemènyebb a fèm..valòszinű,azèrt megy az gàzolajjal is.
Válasz sanislo90 #21544. hozzászólásáraNem vagy semmi!kimossuk,megolajozzuk és mehet tovább.Na ez már biztosan nem .Szerintem ez a felfogás miatt került a masina ide.
Jól írják ! Ne jártasd ! Nem kis munka előtt állsz. Olajteknő le,és lehet lebontogatni a hajtókar csapágyakat,szépen sorjában. Szerintem már most fel van kenődve,átfordulva,stb. Ha szerencséd van nem kell köszörülni a főtengelyt,de nekem erős a gyanúm,hogy kell,"ha meg is szorult".Szép kis munka lesz. Mennyit ment a motor üzem órában? Mennyit ment a motor olajcsere óta ? Mert ez nem 1 hétköznapi eset,hogy megszorul a főtengely.
Válasz sanislo90 #21545. hozzászólásáraKartel le,meg kéne keresni a hibát! Ne járasd,mert ha a nyugvót megforgatja,elkurhatja a blokkon a csapágy helyét,Van rá esély! azt csere az egész. Hajtókart még csak cserélhetsz,de a blokk szarabb ügy. Hibakeresés!!!!!!!
Átmosom az egész szisztémát gázolajban, a maradék fémek után kutatva, hátha kipucolja. Dekompresszorral starterezek néhányat, majd leengedem a teknőt, addig ismételve míg forgács és fémpor mentes tiszta gázolaj nem folyik ki. Aztán a teknőt is átmosom, meg a szivattyú kosárt is, hátha maradt még valahol lerakódás, aztán jöhet (ismét) a friss olaj.
Valószínű az olajnyomás mérő is azért reszketett mert mikor volt olaj mikor nem a dugulás miatt. Remélem nem lett komolyabb baja a motornak a 110 fokos koksztól!
Nemrég szintén kaszálás közben belefutottam egy barázdába amibe belevájta magát a kaszatányér és teljesen megállt a forgás, alig érkeztem kinyomni a kuplungot, mondjuk akkor nem fulladtam le, de lehet a meghajtásnak nem igazán használt.
A legutóbbi kaszálás során, az utolsó fordulóban még a következő rend előtt majdnem alapgázon lefulladt a traktor, utána nem sikerült beindítani csak harmadjára, nagy nehezen, tömérdek fekete füst kíséretében padlógázzal. Valószínű akkor szorult meg valami, és mikor erőltetve beindítottam ledarálták egymást a feszülő alkatrészek. Már csak az a kérdés hogy mik, és mennyire sérültek.
Válasz a2457 #21541. hozzászólásáraCsapágyfèm alu kinèzetű. Megszorulò főtengely melegíti fel az olajat,mèg daràlja a csapàgyat.ezèrt hidegen van olajnyomàs,mert a szivattyú êp. Tünet szerint szerintem ez.
Válasz sanislo90 #21540. hozzászólásáramotorolajszivattyú háza aluminium..
a kerek viszont acélból vannak.
ha jól sejtem az olajszivattyú ház darabkáit találtad meg.
25336 hozzászólás
Valahogy mindenütt szinte ugyanazt írják amit én is, nem értem, hát biztos tévednek, hiszen itt a fórumon 10 emberből 9-nek van igaza, a többség szent ugyebár...
http://www.olajinfo.hu/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/061130b/
Egy idézet a cikkből, ennél érthetőbben nem lehet elmondani, aki még így sem képes felfogni az inkább ne is üljön többet traktorba!
...térjünk rá, "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol" TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. (Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de ilyen körülmények között a reggeli indításnál egy 10w-30-as olaj sokkal távolabb áll az ideális sűrűségtől, mint egy 0w-30-as. Már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal jobb, mint a 90"...
Komolyan nem értem miért féltek annyira a vékonyabb olajtól? Ha egy traki bőszen eszi az olajat, akkor a 30w60-ast is ugyanúgy elfogyasztja mint a 10w40-est, ha meg nem eszi tölthetsz bele 5w30-ast is, akkor se fogja elkezdni enni ezután!
Normál működési hőmérsékleten szinte minden olaj egyforma vastagságú, csak az adott külső hőmérsékletre visszahűlt olajok viszkozitása között vannak lényeges különbségek!
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/3-szamszerusitsunk/
Válasz stefi69 #21582. hozzászólásáraAmeddig egy lassan 24 éves 4300 motorórás traktorral, amibe kb 20 éve legtöbbször csak 10w-s olaj volt töltve, és ezidáig a motorhoz hozzá nem volt nyúlva, tavasszal felszántok 17 cm mélyen egy hektár közép kötött talajt 16,5 liter gázolajból, úgy hogy a 80 fokot nem haladja meg az olajhőmérséklet, és 1,8 alá nem csökken az olajnyomás, addig reklámozhatod itt nekem a 20w-s olajokat, attól még nem fogom használni!![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/2-nyomas-kenes-nem/
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/4-szintetikus-vs-asvanyi-olajok/
Válasz stefi69 #21582. hozzászólásáraSzóval akkor ha valaki könyvekből igyekszik tájékozódni az nagyon csúcsa és szégyenletes dolog?
Annak idején nagyon sokáig az emberek azt hitték hogy a föld lapos, aztán jött valaki aki leírta egy könyvbe hogy márpedig a föld gömbölyű. Mindenki (legalább is a többség) hülyének nézte, ettől függetlenül mégis csak neki volt igaza!
Hiába mondja itt azt 10-ből 9 ember, hogy a 10-es olaj túl vékony a traktornak, nem azt jelenti, hogy igazuk is van, csupán azt, hogy a megfelelő tájékozottság hiányában erős tévhitben élik az életüket.
Itt egy szép és átfogó cikk a témáról, aki nem szégyell utánaolvasni, és nem csak a saját feje után menni, az olvassa el.
Válasz stefi69 #21582. hozzászólására:D:D:D
attól függ mennyi olajat zabál, meg hova önti az ember
:D:D:D
Válasz Sánta Olivér #21571. hozzászólásáraBármilyen állásnál leveheted. De próbáltál már utána húzni? Lehet,hogy megoldódik azzal is a hiba.
Válasz sanislo90 #21573. hozzászólásáraNyugodj meg ismerem az olajakat,vizsgáztam is belőlük. Nagyon amatőr vagy a gépészetben ,javításban. Könyvekből próbálsz javítani,csak vigyázz nehogy a motor is úgy járjon mint az üzemanyag szűrőház. Nem baj mindez,csak te itt mindenkivel szembe mész.És jobban tudod másoknál.PL az én gépembe ez van:AGIP SIGMA MULTI AGRO 20W-50 Télen ritkán megy.És üzemóra is csak 900 van benne. Ha télen is dolgozna akkor 15w40-re változna. De ez csak az én ,és a hozzám hasonlók véleménye. Ja és nem véletlen áruljál 200L hordós kiszerelésben is. A füst meg tényleg ,biztosan azért fekete mert nem megfelelő a motor olaj .![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Üdv!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
10 nap múlva jön egy 16M javításra. Nézzetek be a T-16M oldalra teszek fel képet meg szerintem kérdéseket. Motor felújítása!!
Válasz Tomi81 #21578. hozzászólásárajam, azt kevesen kérdezik meg hogy hova lesz a korom amit nem köt meg az olaj.
holott a kenés/távolságtartás mellett ez is a feladata, ha nem veszi fel a kormot akkor az egy szar olaj.
a hidegindítás meg.. igazából a gond az hogy sokáig tart ameddig felszívja az olajat a szivattyú és mindenhova elér. leállításnál is a gond az, hogy már olajnyomás nincsen, de az alkatrészek még mozognak. segíteni ugyan lehet a dolgon, de drága és komplikált. vellanymotorral hajtott olajszivattyú. indítózás előtt már volna olajnyomás, leállításkor pedig már régen állna minden alkatrész mire elmenne az olajnyomás.
Válasz sanislo90 #21576. hozzászólásárahujujuj
Nem azért de az ő megoldását a megjelölésre több helyen alkalmazzák ![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Én pl a hajtóművek szerelésénél, de te csináld ahogy akarod de ne írd majd hogy összekevertél valamit![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz sanislo90 #21575. hozzászólásáraUgyan olyan vagy mint fater. Ha fekete az olaj, akkor az szar. Szerintem meg nem. Ha fekete összeszedi a kormot, ha nem...
Másik dolog.
Értsd meg, ezek a motorok nem ezredre vannak hézagolva mint egy személyautó motorja. Hiába a személyautó 450ekm futott, a fél herémet ráteszem, hogy sehol nem lesz akkora hézag az olajkörbe, mint egy vadi új T25 motorjába.
Fogadd meg a többiek tanácsát, inkább 20w50 tegyél bele mint 10w30at.
Harmadik
Én azt aláírom hogy a hidegindítás odabasz neki, de egy traktor az élete 95% üzemi hőfokon dolgozik.
Szerinted egy ilyen motornál a hideg vagy a melegoldali viszkozitást kell inkább figyelemebe venni?
Szerintem főleg hogy a T25 léghűtésű én inkább az 50 végű olajat favorizálzálnám.
Negyedik
A motoromba is pont ezért van 20w50 olaj, mert piszok keveset van hidegindítva -tavasztól őszig használom, gyakorlatilag nincs hidegindítás a szó szorosan vett értelmében. 10 fok alatt szerintem olyan nincs-
De ezt amit írtam ne szószerint vedd, csak ezt józan paraszti ésszel így gondolom.
De NB hátha ügyes és belinkeli hogy plussz tíz fokon mennyi különbség van a 10w30 meg a 20w50 közt, de vakra mondom, egy láda sörbe hogy semennyi
Válasz sanislo90 #21576. hozzászólásáraNem értelek. Akkor szedd le manikűrcsipesszel. Kalapàcs,nem őrdögtől valò dolog. Ùgy gondolod,Kalapàcsot a blfaszok hasznàlnak? Nagyot ilyen helyen azok. Nem èrtem,a fekete füst,mièrt olajfüggő? Mindegy,milyen az olaj,füst a sok anyagtól van,ami nem ég el.
Válasz .Richard. #21574. hozzászólásáraÉrtem, orosz megoldás = hidegvágó + kalapács :D
Hát nem tudom, de nekem általában szép világos szürke a kipufogó gázom, max hirtelen elindulásnál jön ki egy kis fekete felhő, viszont látok a környéken egy két mtz-t ami irgalmatlan fekete füst bűvöletében dolgozik, gyakorlatilag folyamatosan, na az milyen olajat töltött bele?
Válasz tiboca69 #21556. hozzászólásáraAzt kérded nem híg-e? Én meg erre azt kérdem milyen hőmérsékleten? Az olajokat úgy kalkulálják általában, hogy a 100 fokos működési hőmérsékleten nagyjából mindegyik 10-es vastagságú legyen mivel ez a legoptimálisabb viszkozitás bármilyen motor megfelelő kenéséhez. Na már most annyi a különbség hogy az alapból vékonyabb olaj pl 5w30 szobahőmérsékletre visszahűlve nem lesz olyan sűrű mint a 20w/50. Ergó a hideg indításnál könnyebb lesz a motor dolga.
Köztudott hogy a motorkopások 70-90 százaléka hidegindításnál következik be. Nos, még a 0W-s olajok viszkozitása is túl "nagy" hidegindításnál ahhoz, hogy a motor azonnal, és megfelelően kenve legyen, nem hogy a 15 vagy 20W-s olajoké. Nem a meleg oldali viszkozitást kell nézni, hanem a hideg oldalit ha jót akarsz a motornak!
Válasz sanislo90 #21572. hozzászólásáraPontozd össze a fedelét a karral,mielőtt leszereled.összejelölès. Egyes henger egy pont,fedèlen,meg a karon,egy oldalról. Így nem tèveszted össze,mikor rakódik össze. Kettes,kèt pont. Lehajtod az anyàkat,azt alsó holtponti helyen,kiskalapàccsal oldalról,ahol a csavar van,kopogtatva leszeded. Ha elkenődött a csap,akkor szorul,de feszegetve le jön. Maximum,a hasitéknàl vèkony csavarhuzòval,megfeszited lefelé. A fèlszint olajban,hova tünt a korom?àsvànyi is a koromtól fekete,nem az olajszivattyù keringetèsètől.
Válasz stefi69 #21569. hozzászólásáraHa kicsit utána olvasnál az olajoknak, rájönnél, hogy a szintetikus olajokat nem azért találták ki hogy ártsanak vele a motornak. Az ásványi olajok legrosszabb tulajdonsága hogy túl sűrűek hidegen, és túl ritkák melegen. Na pont ezért vannak az adalék anyagok, hogy ezt a különbséget csökkentsék. Azt mondod az én olajam személyautóba való, áruld már el nekem mi a különbség, egy tegyük fel 20 éves, 450.000 km-t futott dízel személyautó és egy 23 éves 4000 motorórás T25 traktor motorja között? Azt akarod mondani hogy az autó motorja nincs elkopva? Mehet bele nyugodtan az 5w30-as olaj is akár?
Én egyszer használtam ásványi olajat kb egy évig, és utoljára. Mikor leengedtem olyan fekete volt mint a kátrány. Ehhez képest egy ugyanennyit használt félszintetikus fáradt "autós olaj" leengedéskor kb olyan színű, mint egy erősebb tea, ami sokáig ázik a csészében.
És mint mondtam olajnyomás és hőmérséklet ingadozás terén ég és föld a kettő.
Az már biztos hogy a hajtókar csapágy/betét darabkái úsztak az olajba, már csak kérdés mennyire sérült, és hogy kellesz e csiszolni a főtengelyt miatta.
Nem bírom leszedni a hajtókar alját, nem akarom szétbarmolni a menetet a két csavaron, de hogy miként lehet kíméletesen leszedni azt nem tudom. Mert ha a csapágy nincs megfordulva, csak "hiányzik belőle" egy kicsi, akkor a hajtókarnak és a főtengelynek sincs komoly baja, nem kell daraboka szedni a motort.
Érdeklődnék hogy a kettes hengerfejnél kifúj a traki és le szeretném szedni elég ha csak felső holtpontra állítóm a dugattyút vagy jelre kell tekerni a motort?
Válasz sanislo90 #21558. hozzászólásáraA hit kevés. A nagy hőfokot alufedèl nem csinàlja. Ami a szűrőben,az a csapàgyban,onnan àt az olajfuraton a hajtòkarhoz. Ha egyet elkent,visszaszivja az olajjal a törmelèket,,mert ilyen geci ,sajàt magànak okoz infarktust,utánna a tulajnak. . Aztán minden csapàgyat kifektet.
Válasz sanislo90 #21558. hozzászólásáraNe haragudj meg,de kaptál kielégítő választ itt 1-2 olyan embertől aki látott is már, és jár is a javítás folyamatában.De azt kívánom neked,hogy az alu forgács a vezérmű fedélről kerüljön a centrifugál szűrődbe,és akkor neked lesz igazad.Bár nem értem akkor miért szorult meg? Az az olaj amit te használsz az személyautóba való,nem egy kopott orosz erőgépbe.De használd továbbra is nyugodtan,mert te úgyis tudod,hogy mi a jó.Csak akkor miért kérdezgeted itt.
Válasz a2457 #21538. hozzászólásáraÜdv!
Neked is megköszönöm, írtam már a többieknek is választ (gondolod le görgeted).Szóval semmi adat nincs a gyertyán sem, sem a dobozon.De T-25 re adták(Habi)Alább irtam már elképzelést..
Köszönöm!
Válasz tiboca69 #21537. hozzászólásáraÜdv!
Dobtam már fel képet egy más hozzászólohoz, és látszik hogy ezek csak párhuzamba köthetőek.A régi mtz-50 és az Rs traki mentek sorba, mivel a kábelokat porcelán, szigetelés választotta el.Ezek a gyertyák viszont pár másodperc izzításst igényelnek. Meg val szeg kell bele ellenörző szál is(műszerfalba)
Köszi a tippet!!(meghalgatok mindent)
Válasz .Richard. #21563. hozzászólásárana nem esküszöm meg rá de szerintem a t-25 t-30 vtz 2048 nak ugyanolyan a szivattyúja, nemsokban különböző motorok. bedobtak mégegy hengert meg más a kiegyensúlyozás.
Válasz hegelaci66 #21564. hozzászólására![1](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170611150006_20170611_145026.jpg)
Válasz Szentgyörgyi József #21536. hozzászólásáraÜdv!Igen, szelepbemart örvénykamrás dugó van!
Lassan meg lesz a megoldás, az öreg "Google"megfejti! Szóval valamelyik ujabb típ.-u MTZ gyertyái ezek.Semmi tájékoztató adat nincs...majd megfejtem.Íme :
Válasz a2457 #21562. hozzászólásáraDe a vtz ugyan az,mint a t25?
Válasz Gepi #21561. hozzászólásáracseréltem a vtz-n, úgy emlékeztem hogy alu házas. és tudom mennyi meló, mivel azon az első hajtás kardánt is le kellett venni. mert nem fér ki tőle a teknő.
Válasz a2457 #21560. hozzászólásáraNem akarok kötekedni de
katt
Ebből látszik hogy még nem csináltál ilyet, nem cseréltél még szivattyút csak jöttél megint a tanácsaiddal. Mert ha igen akkor tudnád milyen nagy munka. A gyárinál jobb szivattyú úgy se lesz én még nem találkoztam olyannal hogy cserélni kellett ezek a motorok nem erről híresek de ha igen akkor ott vagy a boltban és fogod a kezedben a szivattyút és szépen meg lehet rajta nézni hogy mennyit "mozog-lötyög" a szerkezet és abból már lehet következtetni hogy ott már nagy lesz a résolaj.
Ezét kéne levenni az olajteknőt és elemlámpával szemrevételezni a dolgokat. Remélem lesz majd részeredmény.
sanislo90 A ventilátor teszi a dolgát?
Válasz Gepi #21559. hozzászólásáranem aluminium a háza ?
Válasz .Richard. #21552. hozzászólásáranincs ilyen
szivattyú
Talán az egyik lehetséges forrása az alumínium forgácsnak?![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170611105404_alu.jpg)
Válasz tiboca69 #21556. hozzászólásáraNem hinném, kora tavasszal és késő ősszel legalább könnyebben indul. Hidegindításnál 4-es a nyomás, azelőtt a 15w40-s ásványi olajnál 4,5 - 5 volt az indításnál. És nyáron 85 fok köröli olajnál lesett majdnem 1-ig. Viszont a 10w40 félszintetikussal 1,5 alá még nem sikerült menni, és a 80 fokot is ritkán érem el.
Válasz sanislo90 #21553. hozzászólásáraA 10W40 olaj nem híg egy kicsit a T25-nek?!
Válasz sanislo90 #21553. hozzászólásáraA leállítást nem tudom hogyan szoktad, de terhelésből nem szokás egyből leállítani semmit még egy motoros fűkaszát sem.
Alapjáraton kel hagyni, hogy visszahűljön.
Válasz sanislo90 #21553. hozzászólásáraA csapágyakat én meg nézném az összeset plusz csere. Mert ekkora hőmérsékletnél fémreszelék bele tapad simán csapágyba onnan meg úgy működik mint egy csiszolóvászon!!
Válasz stefi69 #21549. hozzászólásáraMég sosem próbáltam a gázolajos megoldást, régebben hallottam egy autószerelőtől, ezért jutott eszembe, de ezek szerint jobb ha nem csinálom.
Jelenleg 4320 motoróra van benne, a legutóbbi olajcsere óta rá ment 202. Mannol Diesel Extra 10w40 olajat használtam.
Annyi nyugtat, hogy a törmelék legnagyobb része alumínium. Volt a leengedett olajban azért némi vaspor is, de az nagyon apró finom szemcsés, ezért remélem hogy a főbb acél alkatrészek nem szenvedtek jelentős kopást.
80-85 foknál amúgy se nagyon szoktam hagyni feljebb menni az olajat, inkább leállítom fél órára. Szóval mindig is igyekeztem kímélni a motort.
Ma nekiállok szétszedni, aztán meglátszik hogy mi van.
Válasz a2457 #21551. hozzászólásáravan t25öshöz aluminium olajszivattyú?
az biztos hogy járatni nem szabad sehogyansenem.
ha hugyozik a porlasztó és behigítja az olajat gázolajjal, az is megeszi a motort sajnos.
elolvasva, azthiszem jó a tippem, a következő történt, valamiért megpattanhatott az olajszivattyú háza, a motorod meg kenés hiányában illetve a felmosódott aluminium szemcsék miatt szorult meg.
99% hogy hajtókarcsapágy csere a minimum, és kellesz egy oljaszivattyú is neki.
teljesen életszerű ha főtengelyt is kell köszörültetni, arra figyelni kell hogy nagyon szerencsés az aki valóban működőképes olajszivattyút ki tud fogni t-25 be.
viccesen hangzik de ha venned kell, kérj többet. nagyon jó eséllyel 3-4 darabból 1 lesz ami melegen IS tud nyomást csinálni.
sajnos csereszabatos alternatív alkatrészről nemtudok, talán t-40 esé belemenne, de azok se jobbak semmivel.
ez egy nagy bontós meló sajnos.
Válasz sanislo90 #21544. hozzászólásáraIgaz,ott a kérdés. Olajcserèknél,gàzolajban àtnyomatod a motort dekompal? Ha ezt màr csinàltad,ezzel simán kinyirhatod. Ugye,olajàt,melegen köllene cserélni. Ha a meleg fèmre ràöntöd a gàzolajat,nagyon elvèkonyodik. Mire odanyomja a kenőolajat csere utàn,addig azok a nagy hömböleg dugòk,meg karok,jôl ràpasszirozzàk a tengelyre a csappàgyat,mert nix kenès. Gàzolajnàl szerintem, folyadèksurlodàs helyett,fémes surlòdàs lesz,ami megkezdi a csapàgyat. Ennyi. Ha nem így van,holnaptól gàzolajjal töltöm èn is. Az adagolòt ne keverd a motorral,ott kemènyebb a fèm..valòszinű,azèrt megy az gàzolajjal is.
Válasz sanislo90 #21544. hozzászólásáraNem vagy semmi!kimossuk,megolajozzuk és mehet tovább.Na ez már biztosan nem .Szerintem ez a felfogás miatt került a masina ide.
Jól írják ! Ne jártasd ! Nem kis munka előtt állsz. Olajteknő le,és lehet lebontogatni a hajtókar csapágyakat,szépen sorjában. Szerintem már most fel van kenődve,átfordulva,stb. Ha szerencséd van nem kell köszörülni a főtengelyt,de nekem erős a gyanúm,hogy kell,"ha meg is szorult".Szép kis munka lesz. Mennyit ment a motor üzem órában? Mennyit ment a motor olajcsere óta ? Mert ez nem 1 hétköznapi eset,hogy megszorul a főtengely.
Válasz a2457 #21541. hozzászólására![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz .Richard. #21546. hozzászólására![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Válasz sanislo90 #21545. hozzászólásáraKartel le,meg kéne keresni a hibát! Ne járasd,mert ha a nyugvót megforgatja,elkurhatja a blokkon a csapágy helyét,Van rá esély! azt csere az egész. Hajtókart még csak cserélhetsz,de a blokk szarabb ügy. Hibakeresés!!!!!!!![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
Válasz .Richard. #21542. hozzászólásáraNem csak alu kinézetű, hanem az is, mágnessel megnéztem.
Átmosom az egész szisztémát gázolajban, a maradék fémek után kutatva, hátha kipucolja. Dekompresszorral starterezek néhányat, majd leengedem a teknőt, addig ismételve míg forgács és fémpor mentes tiszta gázolaj nem folyik ki. Aztán a teknőt is átmosom, meg a szivattyú kosárt is, hátha maradt még valahol lerakódás, aztán jöhet (ismét) a friss olaj.
Valószínű az olajnyomás mérő is azért reszketett mert mikor volt olaj mikor nem a dugulás miatt. Remélem nem lett komolyabb baja a motornak a 110 fokos koksztól!
Nemrég szintén kaszálás közben belefutottam egy barázdába amibe belevájta magát a kaszatányér és teljesen megállt a forgás, alig érkeztem kinyomni a kuplungot, mondjuk akkor nem fulladtam le, de lehet a meghajtásnak nem igazán használt.
A legutóbbi kaszálás során, az utolsó fordulóban még a következő rend előtt majdnem alapgázon lefulladt a traktor, utána nem sikerült beindítani csak harmadjára, nagy nehezen, tömérdek fekete füst kíséretében padlógázzal. Valószínű akkor szorult meg valami, és mikor erőltetve beindítottam ledarálták egymást a feszülő alkatrészek. Már csak az a kérdés hogy mik, és mennyire sérültek.
Válasz a2457 #21541. hozzászólásáraCsapágyfèm alu kinèzetű. Megszorulò főtengely melegíti fel az olajat,mèg daràlja a csapàgyat.ezèrt hidegen van olajnyomàs,mert a szivattyú êp. Tünet szerint szerintem ez.
Válasz sanislo90 #21540. hozzászólásáramotorolajszivattyú háza aluminium..
a kerek viszont acélból vannak.
ha jól sejtem az olajszivattyú ház darabkáit találtad meg.