Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Filler #8634. hozzászólásáraMár többször kellett megbontanom a vízpumpát, de soha nem volt olyan, hogy összeszerelés után szivárogjon az említett gumitömítés. Valamit nem jól raktok össze (szerintem).
Válasz kajszi_71823 #8633. hozzászólásáraKi kell hogy ábrándítsalak. Ez a gumi hordó hiába új rossz. Én 2 éve hoztam a gépet. Előttem csinálták vízszivattyú miatt szilikonozták, de csepegett. Szétszedtem raktam új csövet hordót bele szilikon néltkül télen (olyat is mondtak hogy télen rakjam össze mert ilyenkor összement állapotban van és jobban beilleszkedik mint nyáron) és így is csepeg, sőt ha -5 fok alatt van megnyomom kézzel szabály szerűen folyik mellette ki a víz. Én is vettem már tömítőt most szántáskor akartam kipróbálni de sajnos bele kell nyúljak a motorba így nem szórakozok vele mert így is úgy is le kell majd engednem. Ez sajnos egy kontstrukciós hiba nála.
Válasz Sk Laci #8632. hozzászólásáraHát igen, vannak apro csepro bajaik, de én amondo vagyok, hogyha az ember a hutotol kezdve, a csoveken at, egészen a hutofolyadékig egyszerre kicserel mindent, joparévig nincs vele gondja.
KOszi az infot, még nemis hallottam errol a verziorol, bár mondjuk amugysem vennék semmilyen prototípust.
Válasz kajszi_71823 #8631. hozzászólásáraMikor cserére kerül, adigra megrohad az a csövecske. Az új gumigolyókhoz meg nem adnak. A gumiban is keveseb a kaucsuk, Zetorban tudnak róla, mégse csinálnak semit. Sajnos a Forterámon újkorától gond a fagyálló ázalgása a gumigolyónál, szerviszben is csinálták, de csak roszab lett. Télen nem nagyon használom a traktort, és hogy ne csurogjon ki a fagyálló, kieresztem és elrakom. Mostan fogok próbálkozni szezon után, szétszedem, beszilikonozom, remélem sikeres leszek.
16245 Super volt erősitet lehajtásokal, 16445 meg pluszba erősitet 4 fokozatú sebváltóval. De az utóbi modelt nem hiném, hogy valahol találnál. Csak egy párat gyártotak le belőlük, majd becsődölt a gyár.
Koszonom a válaszokat fiuk.
Igen, abba a kis gumihordocskába jár a egy kis vascso, aki nemtudja, hogy jár bele, cserekor kidobja a hordoval egyutt.
Epp tegnap voltam megnezni egyet fent északon Arva mellett. Elso tulaj, 2000-es kiadás. Van ami már volt cserélve, és nem lett utána lefujva, de jobb is így. Tobbre tartok igy egy traktor, mintha csopogne a friss festéktol, ill. minden kis szirszar megvan rajta, aminek megkell lennie- Gyári festés, gyárilag nagy kereku, erosebb sonkák, az erosebb hidraulikával, kétkoros légfékkel.
Pénteken megyek megint, ha megtudunk egyezni szombaton már hozom is.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólásáraSzerintem jelenleg megfelelő lenne neked vezérgépnek. Ha teheted alapból nagy kerekűt vegyél, ezeknek a váltója lassabb, de erősített a lehajtás és a hidraulika is. Ha kis kerekűt veszel fel tudod rá tenni a nagy kereket, de ezzel az előbb említett dolgokat rizikóztatod, hogy ha nagyot fog elszállhat valami a váltóban és vagy a lehajtásban. Én nagyon szeretem széles alacsony így kicsit sem félek benne a dombokon, de ha dombos vidéken vagy akkor inkább ajánlanám neked, hogy egy kicsivel kisebb eszközt vegyél, hogy a dombokon is elvigye, majd a sík terepen feljebb kapcsolsz és sebességből megcsinálod a különbséget. Hidraulikára sokan panaszkodnak, de nekem alig volt vele bajom. Amikor megvettük darabokban volt szerencsétlen rendbe raktam azóta csak 1 csövet kellene cserélni mert már ázalog az olaj nála, de sajnos elbaszták a menetet rajta így nem tudom meghúzni, de a télen a nagy leállásban szerintem megcsinálom azt is. Akkudobozok szoktak ramaty állapotban lenni ha nem figyelnek rá, mert rossz helyen vannak sok víz, sár éri. Nem egy MTZ ha szerelni kell azért komoly súlyokat kell megmozgatni, de szerelhető otthon is. 50ha gazdálkodom vele és van mikor 4 méteres boronával is ezzel megyek a szántásra mert kicsit fáradtan de nem derék/nyak fájósan szállok ki belőle.
1 típus hibája van ami mindig jelentkezett nálam és még nem találtam rá megoldást. A vízszivattyú és a hengerfej között van egy cső amit egy gumi dugó szigetel. Nyáron tökéletes, de mikor 0 fok alá esik a hőmérséklet a gumi összehúzódik és engedi a fagyállót.
Válasz kajszi_71823 #8625. hozzászólásáraNem tudom hogy a kissebb same milyen motorral szerelt de a nagyobb 200 ló feletti deutz 2013 motor van benne és ugyan az van a fendbe is meg a classba is csak abba 1013
A Deutz motorok meg alapvetően jók csak 10000 üó után jelentkezhet olyan hiba hogy a szelepemelő tőke meg a magasnyomású pumpának a tőkéjének a megvezető tüske van az oldalában az elszáll elfordul és kockásra rágja a görgőt meg odavág a vezérmű tengelynek is
Rosszabb esetben ha nem veszik észre a hibát hajintós lesz a blokk mert olyan közel vannak a fészkek egymáshoz hogy nem javítható
Válasz Sk Laci #8623. hozzászólásáraEn pontosan tudom, hogy nincs semmi kozuk hozzá, csak megemlítettem, hogy itt a kornyékunkon elég felemásak a vélemények rola. Motorerovel nincs baj, sem a tapadással, csak egyszeruen még nem kiforrott technika, tartossága még az igazi.
Ugy tudom, most azért csinálták meg a HD-kat same motorral, és már csak ezek lesznek gyártva.
Pár év mulva lehet, hogy majd ráadom a fejem egy uj gepre, de most még sem a hektár, sem az anyagi háttér nincs meg rá, hogy csak a gazdasággal tudjak foglalkozni.
3-4 m-es gépek léteznek félfuggesztett kivivtelben is? ¨
Bednar Fenix gruber-járol hallott e vki valamit?
A kompaktorjuk meggyozott, kornyezo nagyvállaltokban szinte mind az van.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólására Zetorba a 6245 volt az utolsó GÉP, bár más kategóriába. 120 és 160 régivel is küzdenek páran, de a csavarok nem rozsdásodnak meg az öreg vasakon.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólásáraMártoni gyár már legaláb 15 éve csődbement, új Crystalt mint a 16245 utódját nem tudsz venni.
Lengyelországban még Ursus név alatt raktak valamiket ösze, de hogy a ma öszerakott Ursus a 162-es alapjaira épül-e azt nem tudom. Brünben öszerakot Zetor Crystaloknak meg semilyen közük se nincsen az öreg 16245-höz.
A grúberra visszatérve 2 gerendásal nem lesz gond, de 3 gerendásal mint a Karat, vagy a Teráno nehéz hengerrel hátul.... hát nem tudom. Két segéd munkahengerrel elvinné, de féligfüggesztet munkagépek voltak neki szánva.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólásáraHallgass futárra.A 4fejes vf.eke, 3m-es guber, 4m-es kompaktor és rt függesztettben sok lesz hosszú távon a hidraulikájának meg a féltengelyének is.
Ha minden jol megy, akkor jovohéten mennék pár darabot megnézni oda hozzátok nyugatra Laci + 3 db-ot csehben. Esetleg ha tudsz egy eladot, nyugodtan szolhatsz, utba ejtjuk.
Forterrát egy okbol nem veszek vezérgépnek, mégpedig azért, mert a 4henger az csak 4 henger és nem hat. Az uj 4hengeres Johny-kat is elverik a korábbi 6hengeresek, ugyhogy letettem rola.
Kovetkezo probléma a sulyelosztás. Mehet o 40-el, ha már 30 felett pattog, mint a kecskeszar, és azért a Crystalok is mennek 35-ot, foleg a nagykerekuek. Inkább nagyobb potot utána.
Mellesleg 8 km-re van tolunk a felvásárló, ugyhogy nem vészes, pláne, hogy az ottani faluban is vannak foldjeink.
Lényegében vártam egy MO-s projektre, aminek a keretén belul vettem volna egy uj Crystal-t, de hagyok neki még pár évet, mert hallottam rola már a legrosszabbtol a legjobbig mindent, plusz késik is a projekt, nekem meg 22 hekit ki kell szántanom ezévre, és nincs az az isten, hogy én most annak neki álljak a kis Zetorral, plána a domboldalakban.
Laci, pont a gruber végett nemgondolkozom kisebb Zetorban, egyszeruen meghalna elotte, foleg a totálisan erodált, nehézagyag darabokon. Ment is bele a lucerna tavaly, 4 évig marad benne, addig beszerzem a megfelelo gépparkot a forgatásnelkulihez, mert semmi kedvem mégegyszer 50 litert elpazarolni szántásban, ráadásul tavaszra, saját sulya alatt visszatomorodik betonra.
Másik dolog: kiskerekuekre rá lehet dobni gond nélkul a nagypapucsokat, vagy csak a 95 utániak mehetnek vele?
Hidraulikájára majd vigyázunk, mert eléggé felvagyok parcellázva, tehát csak fuggesztett gépek johetnek szoba. Tervben van, hogy feltornászom magam 100-120 ha-ra, taláb már akkor a nagyok is komolyabban vesznek, és hajlandoak lesznek egyesiteni ezt a sok kicsi szart. Egyébként ez az a foldterulet, ami mellett már talán jon a renta is, és nemcsak aratástol, aratásig él az ember.
Nem utolso sorban, ha a nyakamban hullanak a 20-30 hekik egyben, ne legyek tétlen, hanem fellegyek rá keszulve gépparkilag, ha nemis a legmodernnabbal.
Válasz kajszi_71823 #8617. hozzászólására40 ha lazán megcsinál. 3m grúber extrém kötötben nem lesz a kedvenc munkagépe, de kompaktorból nézhetsz 5 m-eset is. Nálunk 6 m volt utánuk kötve partokon is, elvitte, de lehetet látni, hogy a 6m már sok.
Ez a traktor jobban talajozásra van, szállitásban nagyon lasú, de ha csak pár km-t kell szállitani, azt gond nélkül.
Ha nem titok, menyit kérnek érte? Univerzális traktornak nem lenne jobb 120-130 Le Forterra?
Ez megcsinálja a talajmunkától a vetéseken keresztül egészen a szállitásig mindent, és az úton is jóval gyorsabb mint a 16245.
Válasz kajszi_71823 #8617. hozzászólásáraNekem 120 Ha vezérgépe volt . Jó gép a maga nemében de azért javítottam nem keveset de ment mikor kellet nem is akárhogy .És volt mikor kultiztam vele 6 sorral vagy gyomírtóztam a kukoricát igaz ezeket hátsó művelő kerekekkel . Viszont a nehéz függesztett gépeket szerintem nem szereti hosszú távon hallotam pár helyen féltengely törésekről .
Válasz kajszi_71823 #8617. hozzászólásáraHa rendbe van a gép azt a 40 hektárt elművelgeti vagy 20-30 évig
Karbantartástol gazdátol függően
Pl most amilyen szárazság van kimész kínozni vagy sem
Én eddig megtárcsáztam a földeket oszt várjuk az esőt
A többiek meg kimentek kinlódni
Szanaszét tépette a mélylazitóját meg nem győzik a nyirószeget az ekékbe
Minek ??
Előbb utóbb csak lesz valami
Lennétek szívesek leírni pár srban a véleményeteket rola? Elsosorban tulajdonosok véleményei érdekelnek, és nem olyasvalakié, aki a tsz másik végén látja hetente egyszer!
Vezérgépnek szánnám egy ideig, míg osszeall a gazdállkodás, jelenleg 40 ha-on folyik, de azért folyamatosan bovul. Talalállapotok a kozepesen kotottol az extrém kotottig. :D
Ami tervben van: 4fejes vf.eke, 3m-es guber, 4m-es kompaktor és rt.
Válasz Hús Futár #8613. hozzászólásáraAmelyik szerkezet jó, az műkszik rendesen, minden körülmények között. Amelyik nem jó azzal meg mindegy mit csinálunk, akkor is sz.r lesz.
Válasz ztrzts #8612. hozzászólásáraNem tudom mit kell agonizálni ennyit egy nyüves váltó használatával . Nekünk 9540-es volt ilyen váltóval 18 évig . Ez mechanukisan kapcsolja még nem elektromosan és két lamella sor van a dob két oldalán + a szalag fék . Én mindig úgy használtam ahogy hozta a helyzet és nem volt baj vele csak a szinkronok mentek el benne egyszer . Az is igaz nekem a 16245-össel sem volt semmi bajom azt is használtam akár alapjáraton is .
Válasz ztrzts #8611. hozzászólásáraUtánaolvastam kicsit a dolgoknak. Az a baj, hogy UR III-tól kezdve viszonylag kevés adat áll rendelkezésre a nyomatékváltót illetően, viszont a Crystalhoz még elérhető néhány régi dokumentum. Az alap Crystal verziónál már szerintem megértettem az elméletet, miszerint nyúlban a kuplung zár, és a szalagfék nem fékez, békában pedig fordítva. Na most az itt a baj, hogy a három fokozatú verziónál viszont nem tudom, hogy pontosan hogyan működik például a második állás. Átbogarásztam néhány alkatrészkatalógust, és összehasonlítottam a Crystal kétfokozatú nyomatékváltójával. Itt is csak egy darab szalagféket találtam, ami arra enged következtetni, hogy a hármastól lefele a szalagfék állandóan fogja a dobot (az is arra utaló jel, hogy picivel több idő kell neki, hogy leváltson hármasból kettesbe, míg kettesből egyesbe hamarabb megteszi), és az egyes-kettes közti váltást meg valamilyen módon kuplungokkal végzik.
Még szeptemberben történt velem, hogy tárcsáztam, és országúti egyesben mentem vele. A földön a hosszú egyenesekben felkapcsoltam nyomatékváltó kettesbe, a fordulókban pedig visszavettem egyesbe. Egy idő után azt tapasztaltam, hogy amikor emelkedőhöz értem, és megnőtt a traktor leterheltsége, akkor egy-egy pillanatig éreztem, hogy megugrik alattam, a fordulatszám pedig lecsökken. Azelőtt nem nagyon használtam ezt a traktort talajmunkára, inkább csak szállítmányozásra, és nem tapasztaltam semmilyen hasonló dolgot. Ezután megijedtem, úgyhogy inkább felkapcsoltam neki nyúlba, és úgy használtam végig. Olyat is csinált azon a napon, hogy lassításkor amikor a nyomatékváltóval kezdtem lefelé kapcsolgatni, a kettesből egyesbe váltáskor egy pillanatra még visszaváltott hármasba, majd csak utána tette egyesbe. Na itt már gondoltam, hogy valami nincs igazán rendben, szóval utána kéne járni a dolgoknak.
Szóval én úgy gondolom, hogy egy picit túlhasználtam a nyomatékváltót, és a felmelegedett olajjal, nagy terhelésnél a fékszalag nem mindig bírta már megfogni a dobot, ezért néha az bizony megcsúszott. (Ezt az elméletet megerősíteni az a dokumentum is, amit ezen a linken találtam: https://www.agroinform.hu/data/forum/documents/agroinform_20161022072855_zetor_ur_ii_b_hidraulikar._le_r_s.pdf) Tanulva az esetből innentől szerintem talajmunkák során amíg csak lehet, nyúlban, azaz harmadikban fogom használni, majd ha kell egy kis plusz lóerő, akkor visszaváltok. Mindenesetre én azt javaslom/gondolom, hogy lehetőleg kerüljük a sűrű kapcsolgatást, leginkább a hármas-kettes között, vagy Crystalban meg ámblokk, mert a fékszalag is ugyan úgy megkophat.
Azonban ebbe a gépbe meg már basztak beleépíteni egy hidraulika nyomásmérő órát, ami meg arra lenne jó, hogy tudd, hogy mikor kell már feltétlenül visszaváltani, mert megcsúsznak a lamellák. Esetleg ezt meg lehet valahogy valósítani utólag?
Ja, meg még egy kérdés a végére, amit még nem értek: hogyan működik együtt a szalagfék a kuplunggal? Van valami összeköttetés a kettő között, vagy előfordulhat, hogy például ha gyorsan váltok le egyszerre kettőt, akkor a szalagfék már elkezd fékezni, de a kuplung még nem oldott ki? És mi működteti a szalagéket? Azt tudom, hogy rugó feszíti össze, de mi húzza szét, amikor nyúlban van?
Na, ez picit hosszúra sikerült, de remélem hogy értitek most már, hogy mi az én bajom
Válasz Sk Laci #8608. hozzászólásáraIgen, működik levegő nélkül is. Nem szedtem még szét, de egy rudazatot mozgatok, ami szerintem közvetlenül a szeleptömbre megy rá. Bár jobb lenne azért az újabb verziója, mert menet közben odanyúlkálni nem mindig kellemes. Viszont azzal nem vagyok teljesen tisztában, hogy a belsejében pontosan mi történik, mikor mi lenne a legjobb a váltónak, az élettartam érdekében.
Válasz csoppika #8609. hozzászólásáraMegvan. Mult héten voltam vele müszakin, 2 évre megint békeség a buzerációval. Csak amint látom mindig keményeb normákat állitanak be, de az emisziókal amit csinálnak, az kész őrület. A metodikának semi köze az euro normákhoz, de "baszogatni" az embert azt tudják. Eszetlen törvényhozások, holot a szlovákiai közlekedési minisztérium államtitkára nyiltan bevalja a tv-ben, hogy nem tudja mi a különbség a nyerges vontató és a klaszikus teherkocsi+pótkocsi szerelveények közt, de törvényeket kihozni azt igen. Látni, hogy a jól fizetet állami helyeken nem mindig a józan és diktál....
Válasz ztrzts #8606. hozzászólásáraNálad a kar mit mozgat? Lehet mechanikusan kapcsolod a szelepeket. Ha beindítod a motort és amikor még nincsen meg a kellő nyomás a fékrendszerben, müködik a power váltó?
Meglehet az öregebeken más rendszer van.
Nekem 11441 van, a sebváltón vanak a gombok, villany müködteti a szelepeket, ami levgőt enged a power kapcsolásokhoz.
Válasz ztrzts #8604. hozzászólásáraAzt, hogy levegő müködteti, és ha nincsen meg a kellő nyomás /indításkor/, nem használom a kiseb sebeségeket, hanem a legnagyobban hagyom. Ugyan ez érvényel a TLT-re is, vagy ha pótkocsit ráakasztom és nincsen meg a kellő légnyomás a rendszerben. Ugyan úgy, amég nincsen meg a 4,5-5 kpa adig az eleje is be van kapcsolva.
Üdv, zetorosok!
Van a tulajdonomban egy 8540-es Zetor, három fokozatú nyomatékváltóval. Az lenne a kérdésem, hogy mi lenne a legkímélőbb használati módja a nyomatékváltónak? Arról tudok, hogy a régi Crystalokban javasolták, hogy alacsony fordulatszámon lehetőleg kerüld a teknős használatát, azonban ennek a gépkönyvében nem találtam semmilyen erre vonatkozó információt. Ráadásul ez három fokozatú.
Én jelenleg azt a technikát alkalmazom, hogy először a sima váltóval felváltok hármasig, majd utána felkapcsolgatok a nyomatékváltóval, és ha megnő a terhelés, vagy meg akarok állni, akkor előbb lekapcsolgatok békába, majd a nagyváltóval csak utána váltok vissza. Lehet, hogy érdemesebb lenne nyúlban hagyni, és csak szükség esetén visszaváltani teknősbe? Mit tudtok erről?
Válasz csoppika #8595. hozzászólásáraMikor elfáradt a világítás drót, a munkalámpa is elment...
Még jó hogy világos a száraz földút, meg a fénykürt megmaradt....
Válasz enzsoltika #8587. hozzászólásáraSzia!egyik baràtomnak is meghalt ez a bosch rendszer,nekik nèmetorszàgban javìtottàk meg,de nem működött ìgy sem.mult hèten volt nàluk egy szaki,èrtette a dolgàt,ha gondolod kèrhetek rà kontaktot.jàrja az egèsz orszàgot,bàrhovà elmegy.
50.o. - EHR D
54.o. - EHR B (a tiedben valószínűleg ez van )
Mérni a rajz szerinti csatlakozási pontok közt tudsz ellenállást. Valószínű a négyállású kapcsoló potméterének a kopása , mivel a kontakt hibát már kizártad .
Ha muszáj panelt venned vagy javítatnod , akkor valamelyik Zetor forgalmazót keresd .
Köszönöm a hozzászólásokat! A fehér csati oxidált volt, kontakt spray vel be lett fújva.elvileg szakadás nincsen végig lett mérve. Panelra gyanakszom én is. Azt hogyan tudom. Kikérni? Illetve honnét tudok ilyen panelt rendelni? Esetleg rajzotok nincsen?
11585 hozzászólás
Válasz Filler #8634. hozzászólásáraMár többször kellett megbontanom a vízpumpát, de soha nem volt olyan, hogy összeszerelés után szivárogjon az említett gumitömítés. Valamit nem jól raktok össze (szerintem).
Srácok. A 162es meg a 122es hátsó hídháza ugyanolyan?
Válasz kajszi_71823 #8633. hozzászólásáraKi kell hogy ábrándítsalak. Ez a gumi hordó hiába új rossz. Én 2 éve hoztam a gépet. Előttem csinálták vízszivattyú miatt szilikonozták, de csepegett. Szétszedtem raktam új csövet hordót bele szilikon néltkül télen (olyat is mondtak hogy télen rakjam össze mert ilyenkor összement állapotban van és jobban beilleszkedik mint nyáron) és így is csepeg, sőt ha -5 fok alatt van megnyomom kézzel szabály szerűen folyik mellette ki a víz. Én is vettem már tömítőt most szántáskor akartam kipróbálni de sajnos bele kell nyúljak a motorba így nem szórakozok vele mert így is úgy is le kell majd engednem. Ez sajnos egy kontstrukciós hiba nála.
Válasz Sk Laci #8632. hozzászólásáraHát igen, vannak apro csepro bajaik, de én amondo vagyok, hogyha az ember a hutotol kezdve, a csoveken at, egészen a hutofolyadékig egyszerre kicserel mindent, joparévig nincs vele gondja.
KOszi az infot, még nemis hallottam errol a verziorol, bár mondjuk amugysem vennék semmilyen prototípust.
Válasz kajszi_71823 #8631. hozzászólásáraMikor cserére kerül, adigra megrohad az a csövecske. Az új gumigolyókhoz meg nem adnak. A gumiban is keveseb a kaucsuk, Zetorban tudnak róla, mégse csinálnak semit. Sajnos a Forterámon újkorától gond a fagyálló ázalgása a gumigolyónál, szerviszben is csinálták, de csak roszab lett. Télen nem nagyon használom a traktort, és hogy ne csurogjon ki a fagyálló, kieresztem és elrakom. Mostan fogok próbálkozni szezon után, szétszedem, beszilikonozom, remélem sikeres leszek.
16245 Super volt erősitet lehajtásokal, 16445 meg pluszba erősitet 4 fokozatú sebváltóval. De az utóbi modelt nem hiném, hogy valahol találnál. Csak egy párat gyártotak le belőlük, majd becsődölt a gyár.
Koszonom a válaszokat fiuk.
Igen, abba a kis gumihordocskába jár a egy kis vascso, aki nemtudja, hogy jár bele, cserekor kidobja a hordoval egyutt.
Epp tegnap voltam megnezni egyet fent északon Arva mellett. Elso tulaj, 2000-es kiadás. Van ami már volt cserélve, és nem lett utána lefujva, de jobb is így. Tobbre tartok igy egy traktor, mintha csopogne a friss festéktol, ill. minden kis szirszar megvan rajta, aminek megkell lennie- Gyári festés, gyárilag nagy kereku, erosebb sonkák, az erosebb hidraulikával, kétkoros légfékkel.
Pénteken megyek megint, ha megtudunk egyezni szombaton már hozom is.
Válasz Filler #8627. hozzászólásáraA gumiban benne van a vascső?
Válasz Filler #8627. hozzászólásáraOlyat ami aprószemcsés táphoz... vagy egérszarhoz... hasonlít.... A poros nem volt jó...
Válasz Filler #8627. hozzászólásáraRakjál a vízbe tömítőt megszünteti.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólásáraSzerintem jelenleg megfelelő lenne neked vezérgépnek. Ha teheted alapból nagy kerekűt vegyél, ezeknek a váltója lassabb, de erősített a lehajtás és a hidraulika is. Ha kis kerekűt veszel fel tudod rá tenni a nagy kereket, de ezzel az előbb említett dolgokat rizikóztatod, hogy ha nagyot fog elszállhat valami a váltóban és vagy a lehajtásban. Én nagyon szeretem széles alacsony így kicsit sem félek benne a dombokon, de ha dombos vidéken vagy akkor inkább ajánlanám neked, hogy egy kicsivel kisebb eszközt vegyél, hogy a dombokon is elvigye, majd a sík terepen feljebb kapcsolsz és sebességből megcsinálod a különbséget. Hidraulikára sokan panaszkodnak, de nekem alig volt vele bajom. Amikor megvettük darabokban volt szerencsétlen rendbe raktam azóta csak 1 csövet kellene cserélni mert már ázalog az olaj nála, de sajnos elbaszták a menetet rajta így nem tudom meghúzni, de a télen a nagy leállásban szerintem megcsinálom azt is. Akkudobozok szoktak ramaty állapotban lenni ha nem figyelnek rá, mert rossz helyen vannak sok víz, sár éri. Nem egy MTZ ha szerelni kell azért komoly súlyokat kell megmozgatni, de szerelhető otthon is. 50ha gazdálkodom vele és van mikor 4 méteres boronával is ezzel megyek a szántásra mert kicsit fáradtan de nem derék/nyak fájósan szállok ki belőle.
1 típus hibája van ami mindig jelentkezett nálam és még nem találtam rá megoldást. A vízszivattyú és a hengerfej között van egy cső amit egy gumi dugó szigetel. Nyáron tökéletes, de mikor 0 fok alá esik a hőmérséklet a gumi összehúzódik és engedi a fagyállót.
Válasz kajszi_71823 #8625. hozzászólásáraNem tudom hogy a kissebb same milyen motorral szerelt de a nagyobb 200 ló feletti deutz 2013 motor van benne és ugyan az van a fendbe is meg a classba is csak abba 1013
A Deutz motorok meg alapvetően jók csak 10000 üó után jelentkezhet olyan hiba hogy a szelepemelő tőke meg a magasnyomású pumpának a tőkéjének a megvezető tüske van az oldalában az elszáll elfordul és kockásra rágja a görgőt meg odavág a vezérmű tengelynek is
Rosszabb esetben ha nem veszik észre a hibát hajintós lesz a blokk mert olyan közel vannak a fészkek egymáshoz hogy nem javítható
Válasz Sk Laci #8623. hozzászólásáraEn pontosan tudom, hogy nincs semmi kozuk hozzá, csak megemlítettem, hogy itt a kornyékunkon elég felemásak a vélemények rola. Motorerovel nincs baj, sem a tapadással, csak egyszeruen még nem kiforrott technika, tartossága még az igazi.
Ugy tudom, most azért csinálták meg a HD-kat same motorral, és már csak ezek lesznek gyártva.
Pár év mulva lehet, hogy majd ráadom a fejem egy uj gepre, de most még sem a hektár, sem az anyagi háttér nincs meg rá, hogy csak a gazdasággal tudjak foglalkozni.
3-4 m-es gépek léteznek félfuggesztett kivivtelben is? ¨
Bednar Fenix gruber-járol hallott e vki valamit?
A kompaktorjuk meggyozott, kornyezo nagyvállaltokban szinte mind az van.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólására Zetorba a 6245 volt az utolsó GÉP, bár más kategóriába. 120 és 160 régivel is küzdenek páran, de a csavarok nem rozsdásodnak meg az öreg vasakon.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólásáraMártoni gyár már legaláb 15 éve csődbement, új Crystalt mint a 16245 utódját nem tudsz venni.
Lengyelországban még Ursus név alatt raktak valamiket ösze, de hogy a ma öszerakott Ursus a 162-es alapjaira épül-e azt nem tudom. Brünben öszerakot Zetor Crystaloknak meg semilyen közük se nincsen az öreg 16245-höz.
A grúberra visszatérve 2 gerendásal nem lesz gond, de 3 gerendásal mint a Karat, vagy a Teráno nehéz hengerrel hátul.... hát nem tudom. Két segéd munkahengerrel elvinné, de féligfüggesztet munkagépek voltak neki szánva.
Válasz kajszi_71823 #8621. hozzászólásáraHallgass futárra.A 4fejes vf.eke, 3m-es guber, 4m-es kompaktor és rt függesztettben sok lesz hosszú távon a hidraulikájának meg a féltengelyének is.
Koszonom a véleményeteket.
Ha minden jol megy, akkor jovohéten mennék pár darabot megnézni oda hozzátok nyugatra Laci + 3 db-ot csehben. Esetleg ha tudsz egy eladot, nyugodtan szolhatsz, utba ejtjuk.
Forterrát egy okbol nem veszek vezérgépnek, mégpedig azért, mert a 4henger az csak 4 henger és nem hat. Az uj 4hengeres Johny-kat is elverik a korábbi 6hengeresek, ugyhogy letettem rola.
Kovetkezo probléma a sulyelosztás. Mehet o 40-el, ha már 30 felett pattog, mint a kecskeszar, és azért a Crystalok is mennek 35-ot, foleg a nagykerekuek. Inkább nagyobb potot utána.
Mellesleg 8 km-re van tolunk a felvásárló, ugyhogy nem vészes, pláne, hogy az ottani faluban is vannak foldjeink.
Lényegében vártam egy MO-s projektre, aminek a keretén belul vettem volna egy uj Crystal-t, de hagyok neki még pár évet, mert hallottam rola már a legrosszabbtol a legjobbig mindent, plusz késik is a projekt, nekem meg 22 hekit ki kell szántanom ezévre, és nincs az az isten, hogy én most annak neki álljak a kis Zetorral, plána a domboldalakban.
Laci, pont a gruber végett nemgondolkozom kisebb Zetorban, egyszeruen meghalna elotte, foleg a totálisan erodált, nehézagyag darabokon. Ment is bele a lucerna tavaly, 4 évig marad benne, addig beszerzem a megfelelo gépparkot a forgatásnelkulihez, mert semmi kedvem mégegyszer 50 litert elpazarolni szántásban, ráadásul tavaszra, saját sulya alatt visszatomorodik betonra.
Másik dolog: kiskerekuekre rá lehet dobni gond nélkul a nagypapucsokat, vagy csak a 95 utániak mehetnek vele?
Hidraulikájára majd vigyázunk, mert eléggé felvagyok parcellázva, tehát csak fuggesztett gépek johetnek szoba. Tervben van, hogy feltornászom magam 100-120 ha-ra, taláb már akkor a nagyok is komolyabban vesznek, és hajlandoak lesznek egyesiteni ezt a sok kicsi szart. Egyébként ez az a foldterulet, ami mellett már talán jon a renta is, és nemcsak aratástol, aratásig él az ember.
Nem utolso sorban, ha a nyakamban hullanak a 20-30 hekik egyben, ne legyek tétlen, hanem fellegyek rá keszulve gépparkilag, ha nemis a legmodernnabbal.
Eszrevételeteket szivesen fogadom.!
Válasz kajszi_71823 #8617. hozzászólására40 ha lazán megcsinál. 3m grúber extrém kötötben nem lesz a kedvenc munkagépe, de kompaktorból nézhetsz 5 m-eset is. Nálunk 6 m volt utánuk kötve partokon is, elvitte, de lehetet látni, hogy a 6m már sok.
Ez a traktor jobban talajozásra van, szállitásban nagyon lasú, de ha csak pár km-t kell szállitani, azt gond nélkül.
Ha nem titok, menyit kérnek érte? Univerzális traktornak nem lenne jobb 120-130 Le Forterra?
Ez megcsinálja a talajmunkától a vetéseken keresztül egészen a szállitásig mindent, és az úton is jóval gyorsabb mint a 16245.
Válasz kajszi_71823 #8617. hozzászólásáraNekem 120 Ha vezérgépe volt . Jó gép a maga nemében de azért javítottam nem keveset de ment mikor kellet nem is akárhogy .És volt mikor kultiztam vele 6 sorral vagy gyomírtóztam a kukoricát igaz ezeket hátsó művelő kerekekkel . Viszont a nehéz függesztett gépeket szerintem nem szereti hosszú távon hallotam pár helyen féltengely törésekről .
Válasz kajszi_71823 #8617. hozzászólásáraHa rendbe van a gép azt a 40 hektárt elművelgeti vagy 20-30 évig
Karbantartástol gazdátol függően
Pl most amilyen szárazság van kimész kínozni vagy sem
Én eddig megtárcsáztam a földeket oszt várjuk az esőt
A többiek meg kimentek kinlódni
Szanaszét tépette a mélylazitóját meg nem győzik a nyirószeget az ekékbe
Minek ??
Előbb utóbb csak lesz valami
Válasz Hús Futár #8613. hozzászólásáraHúsfutár és tobbiek, akik 16245-ost használ!
Lennétek szívesek leírni pár srban a véleményeteket rola? Elsosorban tulajdonosok véleményei érdekelnek, és nem olyasvalakié, aki a tsz másik végén látja hetente egyszer!
Vezérgépnek szánnám egy ideig, míg osszeall a gazdállkodás, jelenleg 40 ha-on folyik, de azért folyamatosan bovul. Talalállapotok a kozepesen kotottol az extrém kotottig. :D
Ami tervben van: 4fejes vf.eke, 3m-es guber, 4m-es kompaktor és rt.
Elore is koszonom
Válasz Hús Futár #8613. hozzászólásáraAmelyik szerkezet jó, az műkszik rendesen, minden körülmények között. Amelyik nem jó azzal meg mindegy mit csinálunk, akkor is sz.r lesz.
Válasz Hús Futár #8613. hozzászólására
Válasz kolok0520 #8607. hozzászólásáraÈvjàrat!
Válasz ztrzts #8612. hozzászólásáraNem tudom mit kell agonizálni ennyit egy nyüves váltó használatával . Nekünk 9540-es volt ilyen váltóval 18 évig . Ez mechanukisan kapcsolja még nem elektromosan és két lamella sor van a dob két oldalán + a szalag fék . Én mindig úgy használtam ahogy hozta a helyzet és nem volt baj vele csak a szinkronok mentek el benne egyszer . Az is igaz nekem a 16245-össel sem volt semmi bajom azt is használtam akár alapjáraton is .
Válasz ztrzts #8611. hozzászólásáraUtánaolvastam kicsit a dolgoknak. Az a baj, hogy UR III-tól kezdve viszonylag kevés adat áll rendelkezésre a nyomatékváltót illetően, viszont a Crystalhoz még elérhető néhány régi dokumentum. Az alap Crystal verziónál már szerintem megértettem az elméletet, miszerint nyúlban a kuplung zár, és a szalagfék nem fékez, békában pedig fordítva. Na most az itt a baj, hogy a három fokozatú verziónál viszont nem tudom, hogy pontosan hogyan működik például a második állás. Átbogarásztam néhány alkatrészkatalógust, és összehasonlítottam a Crystal kétfokozatú nyomatékváltójával. Itt is csak egy darab szalagféket találtam, ami arra enged következtetni, hogy a hármastól lefele a szalagfék állandóan fogja a dobot (az is arra utaló jel, hogy picivel több idő kell neki, hogy leváltson hármasból kettesbe, míg kettesből egyesbe hamarabb megteszi), és az egyes-kettes közti váltást meg valamilyen módon kuplungokkal végzik.
Még szeptemberben történt velem, hogy tárcsáztam, és országúti egyesben mentem vele. A földön a hosszú egyenesekben felkapcsoltam nyomatékváltó kettesbe, a fordulókban pedig visszavettem egyesbe. Egy idő után azt tapasztaltam, hogy amikor emelkedőhöz értem, és megnőtt a traktor leterheltsége, akkor egy-egy pillanatig éreztem, hogy megugrik alattam, a fordulatszám pedig lecsökken. Azelőtt nem nagyon használtam ezt a traktort talajmunkára, inkább csak szállítmányozásra, és nem tapasztaltam semmilyen hasonló dolgot. Ezután megijedtem, úgyhogy inkább felkapcsoltam neki nyúlba, és úgy használtam végig. Olyat is csinált azon a napon, hogy lassításkor amikor a nyomatékváltóval kezdtem lefelé kapcsolgatni, a kettesből egyesbe váltáskor egy pillanatra még visszaváltott hármasba, majd csak utána tette egyesbe. Na itt már gondoltam, hogy valami nincs igazán rendben, szóval utána kéne járni a dolgoknak.
Szóval én úgy gondolom, hogy egy picit túlhasználtam a nyomatékváltót, és a felmelegedett olajjal, nagy terhelésnél a fékszalag nem mindig bírta már megfogni a dobot, ezért néha az bizony megcsúszott. (Ezt az elméletet megerősíteni az a dokumentum is, amit ezen a linken találtam: https://www.agroinform.hu/data/forum/documents/agroinform_20161022072855_zetor_ur_ii_b_hidraulikar._le_r_s.pdf) Tanulva az esetből innentől szerintem talajmunkák során amíg csak lehet, nyúlban, azaz harmadikban fogom használni, majd ha kell egy kis plusz lóerő, akkor visszaváltok. Mindenesetre én azt javaslom/gondolom, hogy lehetőleg kerüljük a sűrű kapcsolgatást, leginkább a hármas-kettes között, vagy Crystalban meg ámblokk, mert a fékszalag is ugyan úgy megkophat.
Azonban ebbe a gépbe meg már basztak beleépíteni egy hidraulika nyomásmérő órát, ami meg arra lenne jó, hogy tudd, hogy mikor kell már feltétlenül visszaváltani, mert megcsúsznak a lamellák. Esetleg ezt meg lehet valahogy valósítani utólag?
Ja, meg még egy kérdés a végére, amit még nem értek: hogyan működik együtt a szalagfék a kuplunggal? Van valami összeköttetés a kettő között, vagy előfordulhat, hogy például ha gyorsan váltok le egyszerre kettőt, akkor a szalagfék már elkezd fékezni, de a kuplung még nem oldott ki? És mi működteti a szalagéket? Azt tudom, hogy rugó feszíti össze, de mi húzza szét, amikor nyúlban van?
Na, ez picit hosszúra sikerült, de remélem hogy értitek most már, hogy mi az én bajom
Válasz Sk Laci #8608. hozzászólásáraIgen, működik levegő nélkül is. Nem szedtem még szét, de egy rudazatot mozgatok, ami szerintem közvetlenül a szeleptömbre megy rá. Bár jobb lenne azért az újabb verziója, mert menet közben odanyúlkálni nem mindig kellemes. Viszont azzal nem vagyok teljesen tisztában, hogy a belsejében pontosan mi történik, mikor mi lenne a legjobb a váltónak, az élettartam érdekében.
Válasz csoppika #8609. hozzászólásáraMegvan. Mult héten voltam vele müszakin, 2 évre megint békeség a buzerációval. Csak amint látom mindig keményeb normákat állitanak be, de az emisziókal amit csinálnak, az kész őrület. A metodikának semi köze az euro normákhoz, de "baszogatni" az embert azt tudják. Eszetlen törvényhozások, holot a szlovákiai közlekedési minisztérium államtitkára nyiltan bevalja a tv-ben, hogy nem tudja mi a különbség a nyerges vontató és a klaszikus teherkocsi+pótkocsi szerelveények közt, de törvényeket kihozni azt igen. Látni, hogy a jól fizetet állami helyeken nem mindig a józan és diktál....
Válasz Sk Laci #8608. hozzászólásáraAzt hittem, már eladtad a Zetort...
Válasz ztrzts #8606. hozzászólásáraNálad a kar mit mozgat? Lehet mechanikusan kapcsolod a szelepeket. Ha beindítod a motort és amikor még nincsen meg a kellő nyomás a fékrendszerben, müködik a power váltó?
Meglehet az öregebeken más rendszer van.
Nekem 11441 van, a sebváltón vanak a gombok, villany müködteti a szelepeket, ami levgőt enged a power kapcsolásokhoz.
Üdv szeretnék venni egy zetort 6045 és 6245 között mi a különbség esetleg valaki mondhatna pár véleményt :) köszi a segítséget
Válasz Sk Laci #8605. hozzászólásáraNekem mechanikusan lehet kapcsolni a kormány mellől, nem levegővel.
Válasz ztrzts #8604. hozzászólásáraAzt, hogy levegő müködteti, és ha nincsen meg a kellő nyomás /indításkor/, nem használom a kiseb sebeségeket, hanem a legnagyobban hagyom. Ugyan ez érvényel a TLT-re is, vagy ha pótkocsit ráakasztom és nincsen meg a kellő légnyomás a rendszerben. Ugyan úgy, amég nincsen meg a 4,5-5 kpa adig az eleje is be van kapcsolva.
Üdv, zetorosok!
Van a tulajdonomban egy 8540-es Zetor, három fokozatú nyomatékváltóval. Az lenne a kérdésem, hogy mi lenne a legkímélőbb használati módja a nyomatékváltónak? Arról tudok, hogy a régi Crystalokban javasolták, hogy alacsony fordulatszámon lehetőleg kerüld a teknős használatát, azonban ennek a gépkönyvében nem találtam semmilyen erre vonatkozó információt. Ráadásul ez három fokozatú.
Én jelenleg azt a technikát alkalmazom, hogy először a sima váltóval felváltok hármasig, majd utána felkapcsolgatok a nyomatékváltóval, és ha megnő a terhelés, vagy meg akarok állni, akkor előbb lekapcsolgatok békába, majd a nagyváltóval csak utána váltok vissza. Lehet, hogy érdemesebb lenne nyúlban hagyni, és csak szükség esetén visszaváltani teknősbe? Mit tudtok erről?
Köszönöm!
Válasz Buvargabi #8599. hozzászólásáraSzivesen!
Válasz Buvargabi #8599. hozzászólásáraSzivesen!
Válasz Buvargabi #8599. hozzászólásáraSzia.
Megkaptam . Köszönöm !
Válasz Buvargabi #8597. hozzászólásáraSzia köszi megkaptam.
Válasz T.f. #8598. hozzászólásáraPersze elküldöm privàtban!jelezz ha megkaptad
Válasz Buvargabi #8597. hozzászólásáraSzia .
Elküldenéd nekem is a Bosch-Ehr-es szerelő elérhetőségét ?
Válasz enzsoltika #8591. hozzászólásáraElküldtem pribàtban a szàmot
Válasz csoppika #8595. hozzászólásáraMikor elfáradt a világítás drót, a munkalámpa is elment...
Még jó hogy világos a száraz földút, meg a fénykürt megmaradt....
Egy laikus kérdés: Világítás kapcsolónál honnan hova megy az áram? "
"akksi"-biztosíték-kapcsoló-relé-lámpa
vagy akksi-kapcsoló-biztosíték-relé-lámpa???
Srácok valaki lefotózhatná, hogy a gyári helye hol van a 122/16245 zetornál az áramtalanítónak...
Válasz Tucsi #8581. hozzászólására2 csavar.
Válasz enzsoltika #8591. hozzászólására7vègèn meglessz!
Válasz Buvargabi #8589. hozzászólásáraSzia az nagyon jó lenne!! Köszönöm szépen.
Válasz T.f. #8588. hozzászólásáraKöszönöm szépen!!
Válasz enzsoltika #8587. hozzászólásáraSzia!egyik baràtomnak is meghalt ez a bosch rendszer,nekik nèmetorszàgban javìtottàk meg,de nem működött ìgy sem.mult hèten volt nàluk egy szaki,èrtette a dolgàt,ha gondolod kèrhetek rà kontaktot.jàrja az egèsz orszàgot,bàrhovà elmegy.
Válasz enzsoltika #8587. hozzászólásáraBOSCH EHR
A 24.o. - kontrol panel ( a belső kialakítás azonos a különböző potméterekkel szerelt változatok esetén )
50.o. - EHR D
54.o. - EHR B (a tiedben valószínűleg ez van )
Mérni a rajz szerinti csatlakozási pontok közt tudsz ellenállást. Valószínű a négyállású kapcsoló potméterének a kopása , mivel a kontakt hibát már kizártad .
Ha muszáj panelt venned vagy javítatnod , akkor valamelyik Zetor forgalmazót keresd .
Köszönöm a hozzászólásokat! A fehér csati oxidált volt, kontakt spray vel be lett fújva.elvileg szakadás nincsen végig lett mérve. Panelra gyanakszom én is. Azt hogyan tudom. Kikérni? Illetve honnét tudok ilyen panelt rendelni? Esetleg rajzotok nincsen?