A Kramp 70 éven túlmutató története a modern mezőgazdaság egyik kritikus pilléréből, a gépészeti igényekből kezdett íródni. Mostanra már több, mint 12 éve Magyarországon is azon dolgozunk, hogy a lehető leggyorsabban és a legjobb minőségben tudjuk kiszolgálni viszonteladó partnereink ügyfeleit, tehát Önöket, az agrárium szakembereit, a mezőgazdaság frontvonalában dolgozókat.
Jelen cikkünkben igyekeztünk összefoglalni azon leggyakoribb hibalehetőségeket és a lehetséges megoldásokat, amelyek esetében joggal gyanakodhatunk akár az önindító meghibásodására is.
A meghibásodott önindító komoly problémát jelent – fotó: iStock - Matveev Aleksandr
1. Akkumulátor
A műszerfalon világítanak az órák, elfordítja a kulcsot a gyújtáskapcsolóban, de semmi nem történik. Legtöbbünkkel bizonyára előfordult már, hogy egy lemerült akkumulátorral próbáltuk beindítani gépjárművünket. Az önindító mozgatásához viszonylag nagy áramerősségre van szükség. Több hónapos állás során az akkumulátorok könnyen lemerülhetnek, ilyenkor egy bikázókészlettel vagy bikakábel (és egy másik traktor/jármű) segítségével könnyen megoldható ez a hiba.
2. Surlódó zaj
Az önindító fogaskerekének kopása során az nem illeszkedik tökéletesen a lendkerékhez, így jellegzetes surlódó hangot ad, ami hasonló ahhoz, amikor járó motornál fordítjuk el a gyújtáskapcsolót. Ha ilyen hangot hall, érdemes szervizelni a járművet, és átnézetni a lendkereket és az önindítót.
3. Szabadonfutás
A szabadonfutáskor a gyújtáskapcsoló elfordítása után a motor járása nélkül „sípoló” hangot hallunk. Ez jellemzően akkor jelentkezik, ha az önindító tengelykapcsolója (a bendix) nem tolja rá a fogaskereket a lendkerékre. Ilyenkor minél hamarabb nézzünk szerelő után, mielőtt az egész önindítót cserélni kell.
4. Kattogó zaj
Ha a motor elsőre nem indul, de másodjára igen, az jelezheti a mágnesszelep meghibásodását. A mágnesszelep vagy az összes áramerősséget küldi az önindítónak, vagy semennyit. Egy sérült mágnesszelep kattogó hangot adhat ki a kulcs elfordításakor. Ilyenkor érdemes átnézni az akkumulátort is, ugyanis mindkettő okozhat hasonlót.
5. A motor elindulása után is jár az önindító
A kulcs elengedése után, járó motornál az önindítónak nem szabad tovább tekernie. Amennyiben mégis ez történik, a mágnesszelep áramkörei valószínűleg rövidre zártak, vagy a gyújtáskapcsoló ragadt be. Ha ez nem kerül javításra rövid időn belül, a relé a „be” pozícióba fog ragadni. Ez hosszútávon tartós károkat okozhat a lendkerékben és a gyújtás rendszerében is. Ennek megelőzéseképp minél hamarabb forduljon szerelőhöz.
Azonnali segítség – Kramp önindítók és alkatrészek – fotó: Kramp
|
Reméljük, hogy talált hasznos információt az önindítókkal összefüggő vagy arra utaló leggyakoribb hibajelenségekről szóló cikkünkben.