Praktikus megoldásnak tűnhet, hogy a narancsot és a krumplit piros vagy narancssárga színű hálóba csomagolják: így könnyű megfogni, szatyor nélkül is magunkkal tudjuk vinni, a növények szellőznek – csakhogy valami egészen más áll a háttérben...

Pszichológiai trükk

A gyümölcsöt körülvevő piros vagy narancssárga műanyag háló segít azt a benyomást kelteni vásárlás közben, hogy a narancshéj narancsosabb színű, mint amilyen egyébként. Ettől lédúsabbnak és vonzóbbnak képzeljük, még akkor is, ha valójában éretlen. Az ilyen színű hálók szépen eltakarják a zöldes árnyalatot, és minden narancsosabb, teltebb színűnek tűnik. A rózsaszín krumpli is jobban mutat, ha ilyen zsákban árulják.

A citromot pedig gyakran sárga hálós zsákokba csomagolják a boltokban; ennek is megvan a maga oka: a piros narancssárgássá tenné, miközben a cél a citromsárga kihangsúlyozása. Így kevésbé vesszük észre vásárlás közben a zöld foltokot vagy azt, ha már nem olyan friss az áru, és még örülünk is, hogy ilyen formában vihetjük haza a gyümölcsöt.


Optikai illúzió

A hálós trükk azért működik, mert a szemünk és agyunk színérzékelése becsapható. Arra törekszünk, hogy egyszerűsítsünk, és automatikusan kiegészítjük a színeket.

Az optikai illúziók során egy semleges színű golyót helyeznek el egy különböző színű vonalakból álló rácson belül. Ha adott színű vonalak vannak előtérben, a golyó színe látszólag összemosódik a vonalak színével. Azaz a golyót a háló színével megegyezőnek látjuk.

Ez az oka annak, hogy általában a fokhagymát fehér, a lilahagymát lila, a vöröshagymát vörös, a sütnivaló krumplit sárga hálóban kapjuk.

Forrás: noklapja.hu

Indexkép: Shutterstock