Márkaarculati kézikönyv, belső oktatások, csapatjáték, ügyfél elégedettség – szinte minden mezőgazdasági gépértékesítő bemutatkozásában visszatérő kulcsszavak.
Az AGRI CS Magyarország Kft. Békéscsabai Területi Központjának telephelyvezetője Csizmadia-Takács Nikoletta és csapata képviseli a márkát a térségben és erősíti a Case IH mezőgazdasági gépekkel dolgozó partnerekben a tudatot, hogy mitől egyedi „a piros” hivatalos márkakereskedői háttere. Az ügyfélközpontúság itt ugyanis nemcsak marketinges szófordulat, a különbség napokkal rövidebb szervizeléseket, minimalizált leállásokat és 100%-ban tervezhető folyamatokat takar, a mezőgazdasági gépek vásárlásától az alkatrészek beszerzéséig.
Az AGRI CS Magyarország Kft. Békéscsabai Területi Központjának csapata – fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
A Békés vármegyében található AGRI CS központ telephelyvezetőjének társaságában Sztankó Dániel ügyfélszolgálati mérnököt és Szabó István területi gépértékesítőt kérdeztük az ügyfél elégedettség fókuszú gépértékesítés valós előnyeiről.
Hogyan érhető el, hogy a jobb ügyfél-elégedettség a Case IH traktorokkal és Axial-Flow kombájnokkal dolgozó termelők bankszámlájának is jót tegyen a mindennapokban?
Csizmadia-Takács Nikoletta: A márkakereskedői csapatnak azért kell dolgoznia, hogy a jobb kiszolgálás többet is érjen a gazdáknak. Ehhez csapatként kell törekednünk a legjobbra. Az AGRI CS Magyarország Kft. békéscsabai telephelyén olyan kollégák dolgoznak együtt a mezőgazdasági gépek karbantartásán és értékesítésén, akik tíz év alatt nemcsak a saját szakterületükről sajátítottak el mindent, de az egymást segítő munkavégzésről is. Hivatalos Case IH márkakereskedőként felénk elvárás is a gyár részéről a csapatmunka az értékesítők, a menedzsment és a szervizesek között, az USA-ban ugyanis pontosan tudják, hogy rendezett folyamatok – műhelyen belül és az ügyfél felé is – kétszeres nyereséget jelentenek a partnereknek. Mi ehhez tudatosan kombináljuk a munkatársak tudását a partnerek érdekében.
Saját magam ezt a szerviz, az asszisztencia, az alkatrész-gazdálkodás és- értékesítés összekapcsolásával segítem, illetve kontrolling feladatokat látok el pénzügyi és szerviz oldalon, helyi és országos szinten is. 2019-ben csatlakoztam a csapathoz, a telephely kialakításában a kezdetek óta részt veszek, amihez fontos segítség, hogy pontosan ismerem a gazdálkodói igényeket, hiszen agrármérnökként végeztem, illetve a családom is gazdálkodik.
Ez a szemlélet visszatükröződik a munkafolyamatokban is: a helyi szervizes kollégák itt direkt tartják a kapcsolatot a partnereinkkel, hiszen ők ismerik legjobban a gépek igényeit, előtörténetét. Adminisztratív oldalról egyeztetjük a dolgokat, abban segédkezünk, hogy a megoldáshoz a lehető leggyorsabban legyen adott minden feltétel.
Case IH traktorok az AGRI CS Magyarország Kft. békéscsabai telephelyén – fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
Milyen fejlesztésekkel tudtátok javítani a Békéscsaba térségében Case IH gépekkel dolgozó gazdák kiszolgálását az évek során?
Cs. T. N.: 2019 óta folyamatosan fejlesztjük a Case IH márkakereskedői hátteret. 4 főről 11 főre bővítettük a csapatot, a gépek könnyebb mozgatása érdekében egy második ajtóval láttuk el a műhelyt. Sokaknak csak a festés színe vagy az ügyfélváró új székei tűnnek fel, de a gépek üzemben tartását az is segítette, hogy teljesítjük a Case IH ügyfélkezelési sztenderdjét. Ezek az előírások ugyanis lefedik a praktikumot is: milyen szerszámkészlettel kell rendelkezünk, azokat hogyan kell tárolnunk, van-e magasnyomású mosónk, milyen a mosóhelyiség, rendelkezünk-e a fődarabok kiemeléséhez nélkülözhetetlen hidraulikus daruval például. Ezeket a gyár folyamatos felügyelete mellett teljesítjük, amivel mindenki nyer.
Az egységes és professzionális háttér a kollégáknál erősíti az összetartozás érzését, míg a gazdáknak a mezőgazdasági gépek karbantartása nemcsak egyszerűbb, de kellemesebb is. A 8 állásos szervizünkben, ahol 4 szerelő kolléga, a műszaki vezetőnk és az alkatrészraktárosunk dolgozik jelenleg a partnerekért, a jövőben az alkatrészraktár kapacitásait szeretnénk kibővíteni. Minél nagyobb a raktárkészlet, annál kevésbé függünk ugyanis a beszállítói lánctól, a célunk pedig az, hogy velünk a termelők a lehető leggyorsabban megoldjanak egy műszaki problémát.
A Case IH mezőgazdasági gépekhez távdiagnosztika és távsegítségnyújtás is elérhető – fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
A szervizmunkák gyors és precíz ellátásához érve, adódik a kérdés: ma mennyi képzéssel tudja tartani a lépést egy szervizes az egyre több elektronikus alkatrészt tartalmazó gépekkel?
A Case IH gépekkel közel 10 éve, ebből az AGRI CS Magyarország Kft.-nél vevőszolgálati mérnökként 4,5 éve dolgozó Sztankó Dániel szerint a jó válaszhoz többről kell beszélnünk az oktatással töltött órák számánál.
Sztankó Dániel: A szervizesek munkája ugyan hasonló, de minden márkánál eltér, hogy ehhez milyen képzésekre lesz szüksége a munkatársaknak. Az AGRI CS Magyarország Kft.-nél minden negyedévben vannak belső oktatások, illetve minden új kolléga részt vesz egy márkaspecifikus alapképzésen is. Csapaton belül a célunk, hogy az általános szerelési ismereteken felül az összes munkatársunknak legyen egy specializációja is. A telephelyeken ugyanis úgy haladhat leghatékonyabban a karbantartási munka, ha mindenhol van elektronikus, hidraulikus vagy épp motorikus kérdésekben jártas szerelő – ezzel rövidül a munkák időigénye.
Emiatt törekszik a cég, hogy a legutóbb kiérdemelt Bosch Rexroth Kft. Certified Excellence partnerértékeléshez hasonló minősítési programokban is részt vegyen?
SZ. D.: Fontos törekvésünk, hogy amennyire csak lehet, minimalizáljuk azoknak a részegységeknek a körét, ahol a javítások kivitelezése külsős partnereken múlik. A Bosch Rexroth minősítés megszerzésével az üzemanyagszivattyúk, injektorok, egyéb hidraulikus alkatrészek terén léptünk jelentőset.
Azzal, hogy ez a tudás már házon belül elérhető, elkerülhetjük, hogy rajtunk kívül álló okokból egy injektor felújítása egy hetet vegyen igénybe. A saját kollégáinkkal garantálni tudjuk az egy-két napos átfutást. Hasonló okokból előnyös CNH csoport gyárilag felújított, újragyártott alkatrészprogramja is. A REMAN gyárilag felújított alkatrészek ugyanis úgy csökkentik le nagyságrendekkel a költségeket, hogy a márkán belüli alkatrészkörforgásnak hála az átfutási idő is rövidebb. A szétszerelés, újragyártás sokkal kisebb alapanyagigénnyel zajlik, a cseredarabok minősége és teljesítménye mégis egyezik az új gyári alkatrészekével.
A Controll Room rendszerrel a javítások alkatrészigényeit is pontosabban látják a hibakódok mentén – fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
A karbantartáshoz az egyik újítás a Case IH mezőgazdasági gépeknél is elérhető távsegítségnyújtási rendszer. Ez hogyan vizsgázik a gyakorlatban?
A Case IH Controll Room távdiagnosztikai rendszere bevált, emiatt mind a szervizesek, mind a partnerek kedvelik. A segítségével proaktívan tudjuk nagyon pontosan figyelni a rendszerben regisztrált gépek adatait. Példaként: legyen szó egy hűtőfolyadék-, hidraulikaolaj- vagy motorolajfogyásról, látjuk, ha valami hirtelen változik. Azonnal rákérdezhetünk a partnernél, hogy ezt egy frissen csatlakoztatott munkagép okozza-e, vagy valamilyen szivárgás állhat a háttérben.
A Case IH mezőgazdasági gépekhez elérhető távdiagnosztika és távsegítségnyújtás akkor is hasznos, ha egy nagy teljesítményű gép működését a számítógép egy apróbb – például károsanyag-kibocsájtási rendszert érintő – hiba miatt letiltja. Amennyiben a telephely elérhető távolságban van, akkor segítünk, hogy egy 600 LE-s gép ne legyen lekorlátozva 150 LE-s teljesítményre és 8 km/óra haladási tempóra. A javítás megkezdéséhez így az út nem 3-4 órás lesz, hanem mondjuk 45 perc. A Controll Room rendszerrel a javítások alkatrészigényeit is pontosabban látjuk hibakódok mentén, a kiszállások így célzottabbak, a költségek pedig kisebbek lesznek.
A 8 állásos szervizben 4 szerelő, a műszaki vezető és az alkatrészraktáros dolgozik – fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
A mondás szerint az első gépet még az értékesítő adja, a másodikat már a szervizháttér. A kapcsolatot mégis a területi gépértékesítő tartja életben. Hogyan segítitek a Békéscsabai Területi Központ munkáját az eladásokon, ajánlásokon keresztül?
Szabó István: A jó mezőgazdasági gépértékesítő sosem azt a gépet ajánlja, ami épp készleten van, hanem azt, ami a partnert hosszú távon sikeressé teszi. Ebbe beletartozik a gépek karbantartása, a későbbi használtgép értékesítése is. Ezért az AGRI CS Magyarország Kft.-nél állandó a kommunikáció gépértékesítő és szervizes kollégák között, hiszen az ajánláshoz ismernünk kell az egyes technológiák karbantartási igényét, terhelhetőségét is.
Mára az elektronikus alkatrészek is egyre jobban kiforrták magukat, megosztjuk a tapasztalatokat a velünk dolgozó gazdákkal, így egyre többen szavaznak bizalmat az újdonságoknak. A csapatjáték tényleg fontos a Békéscsabai Területi Központ életében, a tudást megosztjuk egy a gépek teljesítményét növelő szoftververzió frissítés teendőinél épp úgy, mint az ÁTK 2024-es pályázatokba illeszthető gépkapcsolat-ajánlatok kidolgozásánál.
A jó mezőgazdasági gépértékesítő sosem azt a gépet ajánlja, ami épp készleten van, hanem azt, ami a partnert hosszú távon sikeressé teszi – fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
Igyekszünk tehermentesíteni a partnereinket, amiben egyre fontosabb szerepet kapnak a szántóföldi gépbemutatók is. A változó körülmények között a szántóföldi növénytermesztés sikerét ugyanis ma csak egyre nagyobb területteljesítményű gépekkel lehet bebiztosítani, egy ilyen jelentős beruházás előtt pedig ma már a legtöbbször nem elég egy kiállított gép megtekintése vagy a katalógusok, cikkek átolvasása. A Quadtrac-ok, Axial-Flow kombájnok valós képességeit amikor csak lehet valós körülmények között demonstráljuk. Ahol a partnereink szeretnék a saját talajviszonyaikhoz, technológiájukhoz illeszthető felszereltséggel megtekinteni ezeket a gépeket, keressenek minket a Békéscsabai Területi Központ elérhetőségein.
Case IH gépekkel tenné hatékonyabbá gazdaságát? Kössön hosszú távon is jó üzletet a hivatalos magyar márkakereskedő szaktudására építve! Keresse az AGRI CS Magyarország Kft. kollégáit Békéscsabán is.