Ha ez az elv vezérli az eladót és a felvásárlót akkor nem lesz pl. a búza ára egyszer 25.000,-Ft/tonna, máskor meg 70.000,-Ft/tonna. Ez senkinek sem jó. A termelőknek tudniuk kell, hogy csak a jó minőségű termékek adhatók el jó áron. Azt is tudják, mit kell, illetve mit kellene tenni ennek érdekében. A jó értékesítési ár érdekében hosszú távú kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolatot kell kialakítani a vevővel. Különösen igaz ez akkor, ha a vevő közel van, mert a nagy távolság rontja az értékesítési lehetőséget.
Mindenki tudja, de nem árt ismételni, hogy olyan terméket, olyan minőségben kell termelni, amit a piac igényel. Minden információt be kell gyűjteni, amit csak lehet. Meg kell vizsgálni, hogy ezek az információk milyen irányba hatnak. Ha sok információ hat egy irányba, abból lehet következtetni, hogy milyen irányba, és milyen mértékben tér el a piaci ár az önköltségtől. Segíti a döntést abban, hogy mikor mennyiért kell a termékeket eladni.